Maar daar staat niet dat het bouwdepot al volledig uitbetaald is. Als er vertraging was in de verbouwing en de aannemer minder dan gepland heeft gedaan, zou die voor dat niet gedane werk ook geen facturen indienen die betaald moeten worden uit het bouwdepot. Maar we weten het niet want er wordt niets over het bouwdepot gezegd, ook niet in eerdere updates. Ik vrees alleen dat het wel allemaal uitbetaald is, anders zou Collin wel melden dat er nog een bedrag in het depot staat en misschien dat bedrag zelfs al terug betaald hebben aan de investeerders.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:31 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
In de update van 18-06-2025 stond: "In de kern lijken persoonlijke problemen van de ondernemer de oorzaak te zijn van vertraging in de verbouwing en als gevolg daarvan de ontstane betalingsachterstanden". Toch een beetje wazig allemaal, bouwdepot volledig uitbetaald door CCF maar verbouwing nooit begonnen of nooit afgemaakt? Dit is ook een aanname op basis van de lagere verkoopprijs.
Misschien een taxatie die iets te rooskleurig was?quote:En waarom blijkt het andere pand waar een 2e hypotheek op zit geen cent waard opeens? Heeft hij een sloopkogel doorheen gehaald zeker.
Als het (deels) niet was uitbetaald had ik het nu wel op onze rekening courant verwacht. Dus het zal wel uitbetaald zijn en daar heb ik eigenlijk wel wat kritische vragen over, maar ik laat het zelf maar even gaan totdat ik daadwerkelijk moet afboeken op deze lening.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:00 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Maar daar staat niet dat het bouwdepot al volledig uitbetaald is. Als er vertraging was in de verbouwing en de aannemer minder dan gepland heeft gedaan, zou die voor dat niet gedane werk ook geen facturen indienen die betaald moeten worden uit het bouwdepot. Maar we weten het niet want er wordt niets over het bouwdepot gezegd, ook niet in eerdere updates. Ik vrees alleen dat het wel allemaal uitbetaald is, anders zou Collin wel melden dat er nog een bedrag in het depot staat en misschien dat bedrag zelfs al terug betaald hebben aan de investeerders.
[..]
quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:59 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Update Art*m T*lmachev en M.A. D*kenTe gekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En maar groot grond bezitter worden
Snap alleen niet dat het niet in de achterstand voorkomt er speelt iets anders
Er is ook niets failliet en het was ook niet voor verkoop geloof ik..
Dus geld moet hij wel kunnen betalen hij zal het wel willen herfinancieren dat denk ik en met de huuropbrengsten langzaam afbetalen
[ Bericht 16% gewijzigd door Boyette op 07-01-2026 22:47:18 ]
Meen je niet .. heeft dat belletje toch geholpen afgelopen week en het feit dat we zijn huis wilden kopen..zie je welquote:Op woensdag 7 januari 2026 22:43 schreef ovdm het volgende:
Heden 3 termijnen ontvangen voor Het Vuur LAB. B.V. 00051991. Er zal wel een update volgen, want de aflossing is de helft lager dan normaal, en ook de rente is gehalveerd.
Beide projecten waren inderdaad al enkele maanden geleden bezig met een herfinanciering welke tot nu toe niet afgerond is. Ik hoop dat het bijzonder beheer de druk kan opvoeren om een aflossing al dan niet via herfinanciering CCF te realiseren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:37 schreef Boyette het volgende:
[..]
Te gek
En maar groot grond bezitter worden
Snap alleen niet dat het niet in de achterstand voorkomt er speelt iets anders
Er is ook niets failliet en het was ook niet voor verkoop geloof ik..
Dus geld moet hij wel kunnen betalen hij zal het wel willen herfinancieren dat denk ik en met de huuropbrengsten langzaam afbetalen
Die herfinanciering gaan we dan wel allin neem ik aan? Die rus willen we klem zetten..quote:Op donderdag 8 januari 2026 01:20 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Beide projecten waren inderdaad al enkele maanden geleden bezig met een herfinanciering welke tot nu toe niet afgerond is. Ik hoop dat het bijzonder beheer de druk kan opvoeren om een aflossing al dan niet via herfinanciering CCF te realiseren.
Hoezo rente gehalveerd?quote:Op woensdag 7 januari 2026 23:03 schreef ovdm het volgende:
Zo stom dat je hier geen screenshots kunt delen. Ik heb echt 3 termijnen binnen van Vuur. Periode 3 (die was gecorrigeerd, omdat het TOEN AL mis ging), periode 4 en 5.
Wel grappig, rente gehalveerd, maar kosten (en BTW) gelijk aan termijn 1 en 2....iets gaat er niet helemaal lekker.
Afbeelding kan je met deze site maken en dan plaatsen met [img] [/img]quote:Op woensdag 7 januari 2026 23:03 schreef ovdm het volgende:
Zo stom dat je hier geen screenshots kunt delen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:12 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje
Collin, 1e hypotheek
van een redelijk overzichtelijke fix-and-flip zo lijkt op het eerste gezicht.Vreemd bij dit niet-Direct project:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het minimale investeringsbedrag is ¤ 100. U kunt alleen veelvouden van ¤ 100 investeren."
Linkje
Collin, 1e hypotheek
van een redelijk overzichtelijke fix-and-flip zo lijkt op het eerste gezicht.https://www.funda.nl/deta(...)laanhorn-2/89544018/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linkje
Collin, 1e hypotheek
van een redelijk overzichtelijke fix-and-flip zo lijkt op het eerste gezicht.Verwacht beperkt R 97k, en de 1e 8mnd rente mee in de lening,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vindt het nog geen super Cash is King. Buiten het risico van bouwvertraging, kostenverhogingen en het evt langer te koop staan van de appartementen. De splitsing en flip lijkt me inderdaad relatief eenvoudig, geen echt grote bouwkundige aanpassingen.
[ Bericht 13% gewijzigd door peterc op 08-01-2026 11:29:30 ]
Linkje
Collin, 1e hypotheek
van een redelijk overzichtelijke fix-and-flip zo lijkt op het eerste gezicht.Iemand heeft er wel vertrouwen in met een investering van ¤337500. Wellicht een Collin fonds?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, en alleen maar tegenwerken volgens mij, aangezien we ook van GVE een update kregen dat ze excuses moesten maken aan de eigenaren. Ik vind het kwijtschelden van de boeterente niet zo'n probleem, maar het niet betalen van enig termijn/rente al twee jaar lang terwijl de toko gewoon open is echt niet ondernemers waardig.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De ondernemers hebben nu echt geen lekkere track record met betalen. Slecht drie termijnen voldaan sinds januari 2024 en hierna 0 euro rente voldaan.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:40 schreef peterc het volgende:
[..]
Verwacht beperkt R 97k, en de 1e 8mnd rente mee in de lening,De woestijnvogel spreekt me wat meer aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vindt het nog geen super Cash is King. Buiten het risico van bouwvertraging, kostenverhogingen en het evt langer te koop staan van de appartementen. De splitsing en flip lijkt me inderdaad relatief eenvoudig, geen echt grote bouwkundige aanpassingen.Pecunia non olet
Ik vind het nogal wat geld. Als je het pandje ziet, is dat in mijn ogen geen 1,6 miljoen waard.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:06 schreef obligataire het volgende:
[..]
De woestijnvogel spreekt me wat meer aan.
Dit zijn de WOZ waardes per 1-1-1024quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:56 schreef quepos het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat geld. Als je het pandje ziet, is dat in mijn ogen geen 1,6 miljoen waard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |