In iPhone kun je dat in ieder geval aanzetten bij ‘zoek iPhone’. Het staat hier wel aan en ik kijk af en toe. Inderdaad meestal om te kijken of man al onderweg naar huis is en ik kan beginnen met koken. Dan hoef ik hem daar niet voor te bellen (wat niet handig is als hij nog niet onderweg is maar nog met mensen in gesprek) of te appen (wat niet handig is als hij al in de auto zit).quote:Op maandag 12 januari 2026 12:18 schreef Schanu het volgende:
@:Kyara, nog gefeliciteerd met M
@:oh-oh, wat een vreselijk bericht van je vriendin, vreselijk hoe snel het dan opeens kan gaanHeel erg veel sterkte
![]()
Hier zetten vrouwlief en ik onze locatievoorziening aan op de telefoon als we naar huis gaan, ivm avondeten. 's Ochtends sturen we elkaar altijd een appje dat we veilig zijn aangekomen. Ik wist niet een dat het mogelijk was om je locatie standaard voor iemand zichtbaar te maken.
En bij ons ligt nog volop sneeuw, was op sommige plekken spannend met fietsen vanmorgen vroeg maar merk dat de dooi nu goed begint door te zetten. Ergens ook wel weer zo praktisch, al vind ik de sneeuw wel erg mooi
quote:Op maandag 12 januari 2026 11:04 schreef oh-oh het volgende:
Nou mijn vriendin verhuist vandaag eindelijk vanuit het ziekenhuis naar een hospice.
En start meteen het euthanasie traject op.
Zo snel kan dat gaan...
Maar de sneeuw is wel weg hier,alhoewel sommige paadjes helemaal onbegaanbaar zijn door de slush die er ligt nu.
Sterktequote:Op maandag 12 januari 2026 11:04 schreef oh-oh het volgende:
Nou mijn vriendin verhuist vandaag eindelijk vanuit het ziekenhuis naar een hospice.
Zo snel kan dat gaan...
Maar de sneeuw is wel weg hier,alhoewel sommige paadjes helemaal onbegaanbaar zijn door de slush die er ligt nu.
Ach...quote:Op maandag 12 januari 2026 11:04 schreef oh-oh het volgende:
Zo snel kan dat gaan...
Ik noem het stoeltje maar Juul zit in een stoelverhoger met rugleuning en zij bescherming.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:42 schreef taxibabe het volgende:
Toevallig heb ik daar laatst naar gezocht wat de regelgeving is in NL, ook hier moeten ze tot 1.35 m in een stoel/zitverhoger.
Zo had ik het ook gelezen!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:55 schreef exode het volgende:
[..]
Ik noem het stoeltje maar Juul zit in een stoelverhoger met rugleuning en zij bescherming.
quote:Moet mijn kind in de auto in een kinderzitje?
Kinderen tot 1,35 meter moet u in een goedgekeurd autokinderzitje vervoeren. Zowel voorin als achterin de auto. Dit moet altijd, of uw kind in uw eigen auto zit, of bij iemand anders in de auto. Zet een baby alleen in een autozitje op de voorstoel als de airbag is uitgeschakeld.
Goedgekeurde autostoeltjes
Een autokinderzitje is een babyautostoeltje, een kinderautostoeltje of een zittingverhoger. U bent verplicht om een kinderzitje te gebruiken dat voldoet aan de Europese veiligheidseisen. Controleer bij de aankoop van een autostoeltje of het een goedgekeurd model is. Op het oranje label van het stoeltje staat dan ECE 44/03 of 44/04. Autostoeltjes van het type i-Size zijn ook goedgekeurd.
Oei, dat is toch best spannend. Sterkte!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:47 schreef exode het volgende:
Ik ben dus gestopt met de pil en ben zeer waarschijnlijk minstens in de premenopauze, maar pfff wat moet mijn lichaam wennen aan geen hormonen slikken.
Voor de zekerheid wel vrijdag naar de huisarts want ik heb oa verdikkingen in mijn oksels. Dat lijkt me hormonaal (en verder geen alarmsignalen) maar toch even laten checken.
En een bijzondere ochtend, waar Juul al maanden moeite heeft met naar school gaan en echt niet lekker in haar schoolvelletje zat, gaat ze nu al 2 weken blij naar school. En vanochtend wilde ze alleen de klas in, na maanden een kind die aan je blijft hangen en niet wilt dat je weggaat, is dat erg prettig!
Vorige week ging ook al opvallend soepel.
En bericht van de fokker, volgende week gaan ze een echo doen bij het teefje.
Ik was vooral benieuwd wat ervaringen van anderen zijn, jouw ervaringen klinken goed in elk geval.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:33 schreef exode het volgende:
Wat wil je weten Nijna? Ik heb er een stuk of 30 bestellingen gedaan denk ik.
1 issues gehad, dat mijn Insider cadeau steeds niet werd meegestuurd.
Verder altijd goed en ook met klantenservice over dat ene issues goed contact (snel ook).
Nou, bezoek aan huisarts al achter de rug. Ik bedacht me dat de wasmachine monteur ook vrijdagochtend komt. Dus gebeld en ik mocht vandaag al om half 4, wat 4 uur werd. Maar goed....all good, ze denkt dat het kleine onstekingen zijn in de huid of haarzakjes. Het voel niet als klieren en het ziet er niet uit als issues met de klieren.
Een week aankijken, als ze minder zijn geworden niets doen en anders weer even bellen.
Toch een geruststelling.
Ja, helaas wel. Wij hebben popcorn, ijskarren, sleutelhanger trackers en meer gezien op open dagenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:47 schreef FlyingFish het volgende:
We hadden een klein uurtje, maar het was teveel om binnen die tijd te doen. Ze hadden ook snoepjes, popcorn en verse poffertjes. Is dat normaal op een open dag? Ik denk niet dat dat zoon een realistisch beeld geeft
Ja, hier is het ook een enorm circus. Maar het gaat vooral om hoe de sfeer is en na een paar open avonden prikken kinderen wel door die heisa heen. Onze kinderen hadden ook wel specifieke vragen, zodat we tijdens zo'n avond ook een doel hadden om hier antwoord op te vinden (bijv. mogelijkheden dyslexie, of topsport). Dat geeft dan ook een goed praktisch vergelijkingsmateriaal.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:47 schreef FlyingFish het volgende:
Zo, wij hebben de eerste middelbare school bezocht met zoon. Hij was onder de indruk van wat ze allemaal hadden. We hadden een klein uurtje, maar het was teveel om binnen die tijd te doen. Ze hadden ook snoepjes, popcorn en verse poffertjes. Is dat normaal op een open dag? Ik denk niet dat dat zoon een realistisch beeld geeftWel een wereld van verschil tov wat je op een middelbare school kan doen aan extra’s tov mijn middelbare. Ik twijfel om daar ook nog langs te gaan gewoon omdat het kan, maar die is voor zoon veel te ver weg en dat is een beetje lullig als hij het heel leuk gaat vinden daar.
Maar goed, het is voorlopig alleen nog oriëntatie, volgend jaar gaan we kritisch kijken bij de 2/3 scholen die na de eerste schifting over blijven.
Met wat geduld waarschijnijk wel!quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Vervelend @:Phaidra dat het boeken zo moeilijk gaatHoop dat je snel een reactie krijgt.
Vreemd wel dat er wordt aangegeven dat er plek in de trein is maar dan weer niet. Probeer es incognito? Of juist niet als je daar al in zat![]()
Een kwartier geleden kwam er nog een concert bij, dat had zoon na 5 minuten door en daar staat ie nu op plek 53000. Moet lukken![]()
quote:Deze prijs werd tijdens het zoeken aangegeven als beschikbaar door de spoorwegmaatschappij, maar is waarschijnlijk net uitverkocht. Zoek opnieuw of kies een andere tijd.
Oooh, geduld hebben wequote:Op woensdag 14 januari 2026 16:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Met wat geduld waarschijnijk wel!
Incognito helaas ook niet:
[..]
Ik vind het gewoon heel gek dat ik de halve trein nog kan selecteren aan vrije stoelen, maar hij dan toch uitverkocht zou zijn? Er is 1 trein tussen waar je niet zelf zitplaatsen kan aanvinken (dat zou automatisch gaan), zou die dan nét vol zitten? Lijkt me zo sterk als alle andere treinen nog volop plek hebben. Of er zit een bug in de systemen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:30 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oooh, geduld hebben we![]()
Oeh, das best kutDan toch een andere datum proberen? Is ook zo met de trein naar Londen. De goedkoopste tickets zijn snel uitverkocht tenzij je er echt heel snel bij bent. Had dat toen es uitgezocht. Maand of vier van te voren komen de tickets vrij dus dan direct boeken. Geen idee of dat voor Denemarken ook zo werkt?
Maar het scheelt écht heel veel geld idd.
Ja, dan zit je idd aan tijd gebonden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon heel gek dat ik de halve trein nog kan selecteren aan vrije stoelen, maar hij dan toch uitverkocht zou zijn? Er is 1 trein tussen waar je niet zelf zitplaatsen kan aanvinken (dat zou automatisch gaan), zou die dan nét vol zitten? Lijkt me zo sterk als alle andere treinen nog volop plek hebben. Of er zit een bug in de systemen.
Qua dagen is er niet zo gek veel speling. Het is de week dat groep 8 al vrij is maar de zomervakantie nog niet begonnen. Zoon wil wel nog naar de laatste schooldag (altijd een feestdag met springkussens etc), dus nu maandag t/m donderdag gedaan. Het zou ook zondag t/m woensdag kunnen eventueel maar ik vermoed dat de zondag sneller vol zit dan de maandag.
Tuurlijkquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:53 schreef Phaidra het volgende:
De zondag is sowieso een stuk duurder uiteraard.
Nooooooooooquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Tuurlijk![]()
Zijn we aan de beurt, uitverkocht![]()
Jaaaquote:
Jaa, daarom. Lijkt me zo gaaf om dat mee te makenquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:10 schreef vencodark het volgende:
Ik heb niks met Bruno Mars maar volgens mij geeft die wel topshows hoor. Daar is geen Eurootje aan verspild.
Alleen schijnt de Arena qua geluid knudde te zijn.
Oh Well, misschien hebben jullie morgen meer geluk!
Ja, wij ook.quote:
Pfffff. Morgen een nieuwe kans. Ik heb helemaal gemist dat er een voorverkoop was, terwijl ik daar wel op ingeschreven hadquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:28 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jaa, daarom. Lijkt me zo gaaf om dat mee te maken![]()
Morgen idd maar proberen. Wie weet hebben we mazzel
Edit: 780 euro voor 2 tickets en niet naast elkaar. Heb uitgeklikt, das me écht te duur![]()
Zoon kwam daar kort geleden achter, had zich ingeschreven en kreeg (in mijn mailbox) een mail. Maar, het was geen doen hoor. Telkens als er wat plaatsen opnieuw zichtbaar werden, floepten ze weer weg en als we dan kaarten hadden, was de prijs belachelijkquote:Op woensdag 14 januari 2026 19:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Pfffff. Morgen een nieuwe kans. Ik heb helemaal gemist dat er een voorverkoop was, terwijl ik daar wel op ingeschreven had
Ik heb P!nk gezien in de Arena, niet vanuit die circle maar het was nog steeds super gaafquote:Op woensdag 14 januari 2026 19:55 schreef oh-oh het volgende:
Als er iets in die Arena komt wat ik echt wil zien wil ik ook golden circle staan, anders is het zinloos daar 😂.
Ok heb Beyonce gezien, maar wel golden circle. Ik was niet gegaan als we die kaarten niet hadden kunnen krijgen want ik vind het geluid echt ruk daar! En dat heeft niet met de artiest te maken. Maar het die ruimte.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb P!nk gezien in de Arena, niet vanuit die circle maar het was nog steeds super gaafHet ligt denk ik ook wel een beetje aan de artiest
Wauw Vicky! Wat goed! Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:09 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Egopost
Mijn dochter is zojuist geslaagd. Ze is nu afgestudeerd patissier.
Vanavond was de eindpresentatie.
Het showstuk is geheel gemaakt van chocola.
Vicky, wat een enorm terechte egopost dit. Het ziet er geweldig uit! Ik denk dat ze een mooie carriere tegemoet gaat. Zo creatief ook!quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:09 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Egopost
Wouw. En dat thema, de vier seizoenen, schitterend. Wat zul je trots zijn. Vind het zo mooi om te zien.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:09 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Egopost
Helaas gaat ze niet verder in de patisserie wereld. Ze kampt met heel erg eczeem door de verschillende producten. Ze gaat ws naar de Pabo.quote:Op woensdag 14 januari 2026 23:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Vicky, wat een enorm terechte egopost dit. Het ziet er geweldig uit! Ik denk dat ze een mooie carriere tegemoet gaat. Zo creatief ook!
Ja klopt helemaal. Inderdaad de 4 seizoenen. Alle producten hebben die ze gemaakt heeft zijn ook met fruit uit de 4 seizoenen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Wouw. En dat thema, de vier seizoenen, schitterend. Wat zul je trots zijn. Vind het zo mooi om te zien.
Ach, dat is jammer. Maar leerkracht is ook een mooi beroep en daar kan ze met haar creativiteit ook wel terecht.quote:Op woensdag 14 januari 2026 23:18 schreef Vicky het volgende:
[..]
Helaas gaat ze niet verder in de patisserie wereld. Ze kampt met heel erg eczeem door de verschillende producten. Ze gaat ws naar de Pabo.
Absoluutquote:Op woensdag 14 januari 2026 23:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach, dat is jammer. Maar leerkracht is ook een mooi beroep en daar kan ze met haar creativiteit ook wel terecht.
Holy moly! Wat een prachtwerk! Gefeliciteerd met je dochter!quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:09 schreef Vicky het volgende:
afbeelding ]
Egopost
Prachtig!!quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:09 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Egopost
Wat ongelooflijk knap. Jongste zat mede door jouw foto's te denken om ook die kant op te gaan, maar heeft toch iets anders gekozen uiteindelijk. Heel jammer dat ze ermee moet stoppen!quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:09 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Egopost
Nee, ik hoop vandaag op een reactie van DB of Treinreiswinkel... En anders ga ik toch maar een andere optie uitproberen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Is het nog gelukt met de trein, @:Phaidra?
Ja dat was zeker niet makkelijkquote:Op donderdag 15 januari 2026 09:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Prachtig!!![]()
![]()
En gefeliciteerd natuurijk!
Wat verdrietig dat ze hier niet verder mee kan... Dat moet heel moeilijk zijn.
Dan hoop ik ook dat je vandaag wat hoort en dat je toch op jouw datum naar Denemarken kunt. Zou jammer zijn als je het moet omgooien.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee, ik hoop vandaag op een reactie van DB of Treinreiswinkel... En anders ga ik toch maar een andere optie uitproberen.
Als je als die trein eindelijk gelukt is nog tips wilt, vraag maar raak he.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee, ik hoop vandaag op een reactie van DB of Treinreiswinkel... En anders ga ik toch maar een andere optie uitproberen.
Ach wat sneu zeg!quote:Op woensdag 14 januari 2026 23:18 schreef Vicky het volgende:
[..]
Helaas gaat ze niet verder in de patisserie wereld. Ze kampt met heel erg eczeem door de verschillende producten. Ze gaat ws naar de Pabo.
Ja echt heel erg jammer en balen.quote:
Het was bijzonder weer.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja echt heel erg jammer en balen.
Pff ik sta in de wachtrij voor Bruno... niet te doen.
Gefeliciteerd @:Troel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |