abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2026 @ 11:04:24 #199
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219816072
Nou mijn vriendin verhuist vandaag eindelijk vanuit het ziekenhuis naar een hospice.
En start meteen het euthanasie traject op.
Zo snel kan dat gaan...

Maar de sneeuw is wel weg hier,alhoewel sommige paadjes helemaal onbegaanbaar zijn door de slush die er ligt nu.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219816416
@oh-oh dan gaat het opeens toch snel. Sterkte

@exode, een beetje moeheid klinkt prima met zo'n avondje weg. Fijn dat de kids het ook naar hun zin hadden.

We hebben de telefoons in home assistent hangen. Dus ik krijg in de ochtend een berichtje van die server dat D op school is. Het zou er nu wel uit kunnen, het gaat al 2,5 jaar goed. Maar ben het zo gewend :P

De doorgaande weg is prima te doen. We wonen op de hoek en onze eigen straat is een sneeuw/ijs bende. Maar de garage komt op de doorgaande straat uit. Dus geen problemen.
Oudste is alweer thuis, die heeft nu weekend :D
pi_219816604
Sterkte @oh-oh ;(

Hier is het al aardig aan het dooien. School begon pas om 11.10 maar de bussen reden toen nog niet :') Kind weer helemaal sip. Heb hem maar met de auto gebracht, mag hij voor het idee met de bus naar huis vanmiddag :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219816959
@Kyara, nog gefeliciteerd met M O+

@oh-oh, wat een vreselijk bericht van je vriendin, vreselijk hoe snel het dan opeens kan gaan ;( Heel erg veel sterkte :*

Hier zetten vrouwlief en ik onze locatievoorziening aan op de telefoon als we naar huis gaan, ivm avondeten. 's Ochtends sturen we elkaar altijd een appje dat we veilig zijn aangekomen. Ik wist niet een dat het mogelijk was om je locatie standaard voor iemand zichtbaar te maken.

En bij ons ligt nog volop sneeuw, was op sommige plekken spannend met fietsen vanmorgen vroeg maar merk dat de dooi nu goed begint door te zetten. Ergens ook wel weer zo praktisch, al vind ik de sneeuw wel erg mooi O+
pi_219817244
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:18 schreef Schanu het volgende:
@:Kyara, nog gefeliciteerd met M O+

@:oh-oh, wat een vreselijk bericht van je vriendin, vreselijk hoe snel het dan opeens kan gaan ;( Heel erg veel sterkte :*

Hier zetten vrouwlief en ik onze locatievoorziening aan op de telefoon als we naar huis gaan, ivm avondeten. 's Ochtends sturen we elkaar altijd een appje dat we veilig zijn aangekomen. Ik wist niet een dat het mogelijk was om je locatie standaard voor iemand zichtbaar te maken.

En bij ons ligt nog volop sneeuw, was op sommige plekken spannend met fietsen vanmorgen vroeg maar merk dat de dooi nu goed begint door te zetten. Ergens ook wel weer zo praktisch, al vind ik de sneeuw wel erg mooi O+
In iPhone kun je dat in ieder geval aanzetten bij ‘zoek iPhone’. Het staat hier wel aan en ik kijk af en toe. Inderdaad meestal om te kijken of man al onderweg naar huis is en ik kan beginnen met koken. Dan hoef ik hem daar niet voor te bellen (wat niet handig is als hij nog niet onderweg is maar nog met mensen in gesprek) of te appen (wat niet handig is als hij al in de auto zit).

Voor ons werkt het zo prima. Man kijkt er ook wel eens op. Meestal na mn avonddienst al ik nog niet thuis ben rond de tijd dat ik er normaal ben. Maar dan sta ik weer eens te ouwehoeren nog bij de receptie of zo. Maar wel fijn om te weten dat hij het checkt. Dat als ik met de auto ergens in de sloot lig dat hij het dan ook zal zien.

Wanneer je het overigens expliciet aan zet via whatsapp of zo, dan zie je redelijk realtime de beweging. De standaard instelling bij ‘zoek iPhone’ update niet zo snel. Maar voor de meeste gevallen voldoende.
(Als dochter vanaf de atletiek alleen naar huis moet fietsen omdat haar vriendin er niet was vraag ik haar altijd om in whatsapp de volg functie aan te zetten. Dat voelt dan wel fijner.

@oh-oh, sterkte

@Kyara gefeliciteerd met M
pi_219817303
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:04 schreef oh-oh het volgende:
Nou mijn vriendin verhuist vandaag eindelijk vanuit het ziekenhuis naar een hospice.
Zo snel kan dat gaan...

Maar de sneeuw is wel weg hier,alhoewel sommige paadjes helemaal onbegaanbaar zijn door de slush die er ligt nu.
:'( Wat heftig. Veel sterkte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219817344
Wat heftig en snel en verdrietig oh oh. Ontzettend veel sterkte.
pi_219817430
Sterkte oh-oh!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 12 januari 2026 @ 13:46:28 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219817507
quote:
Zo snel kan dat gaan...

Sterkte
  maandag 12 januari 2026 @ 19:28:05 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219820364
quote:
Zo snel kan dat gaan...

Ach...
pi_219821285
Sterkte oh-oh :*

Nou de vorige keer zei de neuroloog nog dat ik vanwege de vele aanvallen maar extra migraine pilletjes moest slikken waar nodig dus gedaan. En eventueel paracetamol.
En nu oh je hebt nu wel extreem veel aanvallen en tussendoor de duizeligheid, trillen etc en het afvallen dat is wel extreem veel dat is niet goed. Ook clusteren das wel bijzonder ook met deze variant van migraine die niet veel voorkomt. (redelijk zeldzaam)
Nu mag ik max 2 per week de migraine medicatie nemen met een aanval en als ik vaker een aanval heb, wat de laatste tijd wel zo was dan maar gewoon doorbuffelen. En op bed liggen tot het over gaat.
Want nu ineens kan je door te vaak de medicatie te nemen vaker aanvallen krijgen. :?
En tegen de uitvalsverschijnselen valt er helaas niks te doen. :{
Dus ja afwachten maar weer.
Wel vandaag weer eens al glibberend naar de winkel kunnen gaan, toch iets. :)
Woensdag weer eens bloedprikken op weer andere dingen. Mijn b12 is trouwens ondertussen zo hoog dat het niet te meten was, spuiten hebben dus wel gewerkt of had ik dat al gezegd?
pi_219821435
@_Ingrid_ dat is wel lekker tegenstrijdig als ze eerst het ene adviseren en dan ineens gaan zeggen dat dat eigenlijk helemaal niet goed is om zo vaak medicatie te nemen omdat dat aanvallen kan triggeren.
Maar goed, hopelijk dat het stoppen met medicatie dan wel wat doet. Lijkt me ellendig!

Fijn dat de b12 injecties wel gewerkt hebben!
pi_219823056
@oh-oh :{ sterkte :*

@_Ingrid_ ik hoop dat de vele aanvallen te maken hebben met de medicatie en dat dat minder gaat worden als je het minder gebruikt... getsie wat naar joh :* en verband met eventueel overgang?
Als die hormonen gaan rommelen kan dat toch ook nog wel eens invloed hebben op migraine? Ik roep maar wat.
Fake it till you make it...
pi_219823715
Ik ben dus gestopt met de pil en ben zeer waarschijnlijk minstens in de premenopauze, maar pfff wat moet mijn lichaam wennen aan geen hormonen slikken.
Voor de zekerheid wel vrijdag naar de huisarts want ik heb oa verdikkingen in mijn oksels. Dat lijkt me hormonaal (en verder geen alarmsignalen) maar toch even laten checken.

En een bijzondere ochtend, waar Juul al maanden moeite heeft met naar school gaan en echt niet lekker in haar schoolvelletje zat, gaat ze nu al 2 weken blij naar school. En vanochtend wilde ze alleen de klas in, na maanden een kind die aan je blijft hangen en niet wilt dat je weggaat, is dat erg prettig!
Vorige week ging ook al opvallend soepel.

En bericht van de fokker, volgende week gaan ze een echo doen bij het teefje.
pi_219824329
Wat fijn exode, dat ze zo blij naar school gaat

En goed dat je je oksel even laat checken voor de zekerheid!

En leuk! Zo’n echo!
  dinsdag 13 januari 2026 @ 11:59:35 #214
176471 oh-oh
pi_219824484
Spannend, je oksels en de echo.
Ik heb ooit 1 keer een pup van een fokker gekocht waar ik van voor de dekking op wachtte, ik wilde een hond uit die combi, kende tot 4 generaties terug alle honden persoonlijk en ik had de overgrootvader van het nest in huis.
Dat was allemaal so exiting O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219824528
Ik heb gisteren de kinderstoel uit de auto gehaald en verbaas me nu echt over de ruimte als ik in mijn binnenspiegel kijk _O-
pi_219824663
Daar hikken wij al een tijdje tegenaan Hupje, Juul is 1.30M, Zelf vindt ze de stoel nog prima en ik vind het wel een fijn veilig gevoel geven. In Duitsland moet het volgens mij tot 1.35M dus voor onze vakanties naar Denemarken moet ie er sowieso in.

Ja die oksel, ik heb dat dus vaker, als ik verkouden ben en zo nu en dan als ik tegen mijn menstruatie aanhik. Maar nu is beide niet van toepassing dus just to be sure.

En ach onze fokker, ze is zo lief. We kregen gisteren 2 filmpjes, 1 van de the mama to be en 1 van haar hele roedel. Het is nu dus nog de vraag of het teefje uberhaupt zwanger is. En daarna of het goed blijft gaan en hoeveel pupjes het zijn.
  FOK!Fotograaf dinsdag 13 januari 2026 @ 12:42:41 #217
148247 taxibabe
pi_219824715
Toevallig heb ik daar laatst naar gezocht wat de regelgeving is in NL, ook hier moeten ze tot 1.35 m in een stoel/zitverhoger.
pi_219824800
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:42 schreef taxibabe het volgende:
Toevallig heb ik daar laatst naar gezocht wat de regelgeving is in NL, ook hier moeten ze tot 1.35 m in een stoel/zitverhoger.
Ik noem het stoeltje maar Juul zit in een stoelverhoger met rugleuning en zij bescherming.
  FOK!Fotograaf dinsdag 13 januari 2026 @ 12:59:57 #219
148247 taxibabe
pi_219824822
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:55 schreef exode het volgende:

[..]
Ik noem het stoeltje maar Juul zit in een stoelverhoger met rugleuning en zij bescherming.
Zo had ik het ook gelezen!
Ik bedoelde meer dat een kind tot 1.35 in zoiets moet zitten volgens de regelgeving.
https://www.rijksoverheid(...)inderzitje-vervoeren

quote:
Moet mijn kind in de auto in een kinderzitje?
Kinderen tot 1,35 meter moet u in een goedgekeurd autokinderzitje vervoeren. Zowel voorin als achterin de auto. Dit moet altijd, of uw kind in uw eigen auto zit, of bij iemand anders in de auto. Zet een baby alleen in een autozitje op de voorstoel als de airbag is uitgeschakeld.

Goedgekeurde autostoeltjes
Een autokinderzitje is een babyautostoeltje, een kinderautostoeltje of een zittingverhoger. U bent verplicht om een kinderzitje te gebruiken dat voldoet aan de Europese veiligheidseisen. Controleer bij de aankoop van een autostoeltje of het een goedgekeurd model is. Op het oranje label van het stoeltje staat dan ECE 44/03 of 44/04. Autostoeltjes van het type i-Size zijn ook goedgekeurd.
pi_219824959
In Duitsland is het tot 150cm of 12 jaar.
Denemarken is dan weer 135cm net als Nederland maar daar heb je weinig aan als je Duitsland door moet.

L blijft in onze eigen auto gewoon in de autostoel zitten ookal is hij de 135 al voorbij. We hebben blijkbaar een diepe achterbank of zijn bovenbenen zijn in verhouding kort want hij kan daar nog niet lekker zonder zitten. Vooralsnog weet hij ook niet beter dan het autostoeltje, dat zal met een 2e kind wel anders zijn.
pi_219825145
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:47 schreef exode het volgende:
Ik ben dus gestopt met de pil en ben zeer waarschijnlijk minstens in de premenopauze, maar pfff wat moet mijn lichaam wennen aan geen hormonen slikken.
Voor de zekerheid wel vrijdag naar de huisarts want ik heb oa verdikkingen in mijn oksels. Dat lijkt me hormonaal (en verder geen alarmsignalen) maar toch even laten checken.

En een bijzondere ochtend, waar Juul al maanden moeite heeft met naar school gaan en echt niet lekker in haar schoolvelletje zat, gaat ze nu al 2 weken blij naar school. En vanochtend wilde ze alleen de klas in, na maanden een kind die aan je blijft hangen en niet wilt dat je weggaat, is dat erg prettig!
Vorige week ging ook al opvallend soepel.

En bericht van de fokker, volgende week gaan ze een echo doen bij het teefje.
Oei, dat is toch best spannend. Sterkte!

En wat leuk dat jullie zo betrokken worden! Wij hebben 4 jaar geleden een kitten uitgezocht uit een nestje en toen kregen we ook elke keer updates vanaf het prille begin. Dat is zo ontzettend tof!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219825945
Iemand ervaring met iets bestellen via de webshop van lego.com? @exode, @Mushanga71?
Ik lees namelijk niet zulke goede reviews... over slecht bereikbare klantenservice e.d.
Er komt een lego set uit die ik graag wil pre-orderen want dan hebben we maar vast een cadeautje voor de verjaardag van de oudste (in oktober :') ). Maar ze vindt het altijd heel lastig om iets te bedenken, dus ik zag mn kans schoon *)
pi_219826037
Wat wil je weten Nijna? Ik heb er een stuk of 30 bestellingen gedaan denk ik.
1 issues gehad, dat mijn Insider cadeau steeds niet werd meegestuurd.

Verder altijd goed en ook met klantenservice over dat ene issues goed contact (snel ook).

Nou, bezoek aan huisarts al achter de rug. Ik bedacht me dat de wasmachine monteur ook vrijdagochtend komt. Dus gebeld en ik mocht vandaag al om half 4, wat 4 uur werd. Maar goed....all good, ze denkt dat het kleine onstekingen zijn in de huid of haarzakjes. Het voel niet als klieren en het ziet er niet uit als issues met de klieren.
Een week aankijken, als ze minder zijn geworden niets doen en anders weer even bellen.
Toch een geruststelling.
pi_219826088
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 16:33 schreef exode het volgende:
Wat wil je weten Nijna? Ik heb er een stuk of 30 bestellingen gedaan denk ik.
1 issues gehad, dat mijn Insider cadeau steeds niet werd meegestuurd.

Verder altijd goed en ook met klantenservice over dat ene issues goed contact (snel ook).

Nou, bezoek aan huisarts al achter de rug. Ik bedacht me dat de wasmachine monteur ook vrijdagochtend komt. Dus gebeld en ik mocht vandaag al om half 4, wat 4 uur werd. Maar goed....all good, ze denkt dat het kleine onstekingen zijn in de huid of haarzakjes. Het voel niet als klieren en het ziet er niet uit als issues met de klieren.
Een week aankijken, als ze minder zijn geworden niets doen en anders weer even bellen.
Toch een geruststelling.
Ik was vooral benieuwd wat ervaringen van anderen zijn, jouw ervaringen klinken goed in elk geval.
Fijn dat de huisarts niks zorgelijks zag. Hopelijk zijn die ontstekingen gauw weg!
pi_219826102
Ik bestel meestal via andere sites, @Nijna Via brickwatch kun je kijken waar ze het goedkoopst zijn.
Wel een paar keer via de legoshop zelf besteld, voor pre-order is dat ook wel heel fijn, zeker met sommige sets.
De bezorging duurt vaak wel langer maar alst voor oktober is, komt dat wel goed ;)
Klantenservice is wel oké. Had toen de Harry Potter treinen besteld en dat was voor Kerst. Omdat het zo lang duurde toch maar contact opgenomen. Kwam op het nippertje binnen :D

Das toch een geruststelling exode, fijn dat je eeder terecht kon.
If they say
pi_219826365
Mijn ervaring met lego.com is ook goed, maar ik bestel er wel alleen exclusives, en ik wacht dan altijd nog even op een actie waarbij je er een leuk setje gratis bij krijgt als het een iets duurdere set is. Soms kun je met een bepaalde code ook een gratis setje erbij kijken, dus google altijd even of er een degelijke actie loopt. Niet exclusives zijn op andere plaatsen veel goedkoper te koop.

En mijn ervaring met de klantenservice is juist heel goed! Eén keer was mijn bestelling (a ¤400) niet goed doorgekomen doordat de verbinding verbroken werd, en had ik dus wel betaald, maar geen bestelling. Dit is heel netjes gecorrigeerd en ik kreeg een klein lego setje extra als goedmakertje voor het ongemak (terwijl het aan mijn verbinding lag).
  dinsdag 13 januari 2026 @ 17:33:25 #227
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219826366
Hier geen problemen met de legosite bestellingen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219829424
Zo, wij hebben de eerste middelbare school bezocht met zoon. Hij was onder de indruk van wat ze allemaal hadden. We hadden een klein uurtje, maar het was teveel om binnen die tijd te doen. Ze hadden ook snoepjes, popcorn en verse poffertjes. Is dat normaal op een open dag? Ik denk niet dat dat zoon een realistisch beeld geeft :D Wel een wereld van verschil tov wat je op een middelbare school kan doen aan extra’s tov mijn middelbare. Ik twijfel om daar ook nog langs te gaan gewoon omdat het kan, maar die is voor zoon veel te ver weg en dat is een beetje lullig als hij het heel leuk gaat vinden daar.

Maar goed, het is voorlopig alleen nog oriëntatie, volgend jaar gaan we kritisch kijken bij de 2/3 scholen die na de eerste schifting over blijven.
pi_219829450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 23:47 schreef FlyingFish het volgende:
We hadden een klein uurtje, maar het was teveel om binnen die tijd te doen. Ze hadden ook snoepjes, popcorn en verse poffertjes. Is dat normaal op een open dag? Ik denk niet dat dat zoon een realistisch beeld geeft
Ja, helaas wel. Wij hebben popcorn, ijskarren, sleutelhanger trackers en meer gezien op open dagen :') Speurtochten met beloning als je alles doet.
Gelukkig weet J naar welke school hij wil dus dat wordt de enige open dag die wij nog gaan bezoeken dit jaar in groep 8. Wel nog naar informatie avonden en proeflessen geweest op 2 scholen, maar hij is er intussen uit.
pi_219829544
Wij hebben ook steeds in groep 7 een aantal scholen bekeken en in groep 8 alleen shortlist van 2 a 3 scholen.

Vandaag waren we voor orientatie op een vso school. In de combinatie niveau en problematiek hebben we in de omgeving keuze uit welgeteld 1 school :')
  woensdag 14 januari 2026 @ 07:03:57 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219829872
Hier was 1 reguliere middelbare school op fietsafstand in de omgeving zelfs de realiteit.
Dan trekken ze niet alles uit de kast met popcorn en ijs karren in ieder geval.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_219830054
Hier bij de twee middelbare scholen ook. Zo’n open dag geeft echt geen beeld over hoe het er aan toe gaat op school. Bij elk vak kun je opdrachtjes doen om een snoepje of wat dan ook te verdienen.

De jongste gaat zondag meehelpen met de open dag hier. Ze had zich alleen per ongeluk op twee manieren opgegeven. En algemeen en bij dans/drama. Du nu gaat ze beide een beetje doen. De eerste twee uur de mensen ontvangen en naamkaartjes schrijven voor de kinderen die komen kijken. En daarna nog bij dans/drama helpen. Dus leuke combi.

De oudste is daar nooit voor te porren geweest. Daar zou het echt een straf voor zijn om te helpen. De jongste wordt er helemaal enthousiast van. Leuk die verschillen!

Ik hoop dat ik straks fatsoenlijk met m’n auto de straat uit kan. Ze zijn hier een (verwilderd, niet bebouwd) perceel vrij aan het maken van alle zooi die er op staat. En daarbij blokkeren ze regelmatig de straat. (Niet zo’n hele brede straat waar ook aan één kant auto’s geparkeerd staan dus als er dan een vrachtwagen staat staat het al vol (die die staan ook nog wel eens schuin). Man heeft gisterenochtend al een keer moeten mopperen en ik had gister middag geluk dat de vrachtwagen net weg ging toen ik moest gaan werken.
Maar heb daar echt geen zin in om te moeten vragen of ik er alsjeblieft langs mag. En we wonen aan het einde van een doodlopende straat dus kan ook niet via een andere kant. En door de werklui daar is er ook geen enkele vrije parkeerplek verderop in de straat want anders kon ik daar tussendoor m’n auto neerzetten.

Ze gaan wel snel dus hoop dat het snel klaar is
(Zo snel dat ze zelfs de bomen van de gemeente weggehaald hebben terwijl de buurman ze er nog op gewezen heeft. Ik heb zo het vermoeden dat die ‘per ongeluk’ weg gehaald zijn als ik het zo hoor). En het nadeel dat nu de lichtreclame van de panden aan de overkant van de provinciale weg bij een aantal buren hun woon-/slaapkamer binnen schijnen.

Maar goed hopelijk snel klaar met slopen en als ze dan gaan bouwen tzt dat dan alle wagens daar op het terrein geplaatst worden
pi_219830171
B heeft morgen een open lesmiddag, dat is in zijn hoofd (en die van ons) keuze 2 van de 2.
Volgende week zaterdag naar een open dag van dezelfde school, dat wilden we vorig jaar maar toen was B ziek.
Die open dagen zijn meer om sfeer te proeven en een gevoel te krijgen bij het gebouw etc.
De open lesmiddagen, de visie van de school en de ervaringen van anderen vind ik wel belangrijk. Nou kent verloofde deze scholen goed als leerkracht dus dat scheelt ook.

Zo een videocall met de bedrijfsarts. Ben erg benieuwd. Ik werk nu 2x2 en dat gaat prima maar ik merk wel dat ik meteen heel hoog in mijn energie zit als het ingewikkelder wordt zeg maar.
pi_219832127
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 23:47 schreef FlyingFish het volgende:
Zo, wij hebben de eerste middelbare school bezocht met zoon. Hij was onder de indruk van wat ze allemaal hadden. We hadden een klein uurtje, maar het was teveel om binnen die tijd te doen. Ze hadden ook snoepjes, popcorn en verse poffertjes. Is dat normaal op een open dag? Ik denk niet dat dat zoon een realistisch beeld geeft :D Wel een wereld van verschil tov wat je op een middelbare school kan doen aan extra’s tov mijn middelbare. Ik twijfel om daar ook nog langs te gaan gewoon omdat het kan, maar die is voor zoon veel te ver weg en dat is een beetje lullig als hij het heel leuk gaat vinden daar.

Maar goed, het is voorlopig alleen nog oriëntatie, volgend jaar gaan we kritisch kijken bij de 2/3 scholen die na de eerste schifting over blijven.
Ja, hier is het ook een enorm circus. Maar het gaat vooral om hoe de sfeer is en na een paar open avonden prikken kinderen wel door die heisa heen. Onze kinderen hadden ook wel specifieke vragen, zodat we tijdens zo'n avond ook een doel hadden om hier antwoord op te vinden (bijv. mogelijkheden dyslexie, of topsport). Dat geeft dan ook een goed praktisch vergelijkingsmateriaal.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219832407
Zoon staat in de wachtrij voor Bruno Mars. En hij heeft er 129000 voor zich ofzo en bij de andere 146000 en 250000 :P :D
If they say
pi_219832708
Jeetje Mush dat zijn er nogal wat! Zal nog wel ff duren dus...

Met jongste zoon wil ik met de trein naar Denemarken voor een bezoekje aan Legoland. Maar het lukt me niet de gewenste treinreis te boeken. Bij de handigste (en goedkoopste) optie krijg ik steeds de melding dat de boeking niet lukt omdat de trein vol zit. Maar bij de stoelselectie tijdens reserveren zijn echt nog superveel plekken vrij. Dat kán dan toch niet?? Ik snap er niks van. Inmiddels al bij Deutsch Bahn, NS International en de treinreiswinkel geen succes.

Ik zou een ander tijdstip kunnen proberen, maar dan komen we ook een stuk later aan (en het is al zo'n lange reis, ik wil liever niet ook nog na 20.00 aankomen daar) en ik betaal 30-40 euro meer per enkele reis. Dat vind ik ook zonde (en dan wordt het ook duurder dan het tripje dat ik 2 jaar geleden met de oudste deed, vind ik ook weer een beetje oneerlijk). Ik heb met DB en met de treinreiswinkel contact opgenomen, ik ben benieuwd of daar snel antwoord op komt...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219832771
Vervelend @Phaidra dat het boeken zo moeilijk gaat :{ Hoop dat je snel een reactie krijgt.
Vreemd wel dat er wordt aangegeven dat er plek in de trein is maar dan weer niet. Probeer es incognito? Of juist niet als je daar al in zat ;)

Een kwartier geleden kwam er nog een concert bij, dat had zoon na 5 minuten door en daar staat ie nu op plek 53000. Moet lukken 8-) :D
If they say
pi_219832831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Vervelend @:Phaidra dat het boeken zo moeilijk gaat :{ Hoop dat je snel een reactie krijgt.
Vreemd wel dat er wordt aangegeven dat er plek in de trein is maar dan weer niet. Probeer es incognito? Of juist niet als je daar al in zat ;)

Een kwartier geleden kwam er nog een concert bij, dat had zoon na 5 minuten door en daar staat ie nu op plek 53000. Moet lukken 8-) :D
Met wat geduld waarschijnijk wel! :D

Incognito helaas ook niet:
quote:
Deze prijs werd tijdens het zoeken aangegeven als beschikbaar door de spoorwegmaatschappij, maar is waarschijnlijk net uitverkocht. Zoek opnieuw of kies een andere tijd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219832920
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Met wat geduld waarschijnijk wel! :D

Incognito helaas ook niet:
[..]

Oooh, geduld hebben we :D

Oeh, das best kut :{ Dan toch een andere datum proberen? Is ook zo met de trein naar Londen. De goedkoopste tickets zijn snel uitverkocht tenzij je er echt heel snel bij bent. Had dat toen es uitgezocht. Maand of vier van te voren komen de tickets vrij dus dan direct boeken. Geen idee of dat voor Denemarken ook zo werkt?
Maar het scheelt écht heel veel geld idd.
If they say
pi_219832994
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:30 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oooh, geduld hebben we :D

Oeh, das best kut :{ Dan toch een andere datum proberen? Is ook zo met de trein naar Londen. De goedkoopste tickets zijn snel uitverkocht tenzij je er echt heel snel bij bent. Had dat toen es uitgezocht. Maand of vier van te voren komen de tickets vrij dus dan direct boeken. Geen idee of dat voor Denemarken ook zo werkt?
Maar het scheelt écht heel veel geld idd.
Ik vind het gewoon heel gek dat ik de halve trein nog kan selecteren aan vrije stoelen, maar hij dan toch uitverkocht zou zijn? Er is 1 trein tussen waar je niet zelf zitplaatsen kan aanvinken (dat zou automatisch gaan), zou die dan nét vol zitten? Lijkt me zo sterk als alle andere treinen nog volop plek hebben. Of er zit een bug in de systemen.

Qua dagen is er niet zo gek veel speling. Het is de week dat groep 8 al vrij is maar de zomervakantie nog niet begonnen. Zoon wil wel nog naar de laatste schooldag (altijd een feestdag met springkussens etc), dus nu maandag t/m donderdag gedaan. Het zou ook zondag t/m woensdag kunnen eventueel maar ik vermoed dat de zondag sneller vol zit dan de maandag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219833035
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik vind het gewoon heel gek dat ik de halve trein nog kan selecteren aan vrije stoelen, maar hij dan toch uitverkocht zou zijn? Er is 1 trein tussen waar je niet zelf zitplaatsen kan aanvinken (dat zou automatisch gaan), zou die dan nét vol zitten? Lijkt me zo sterk als alle andere treinen nog volop plek hebben. Of er zit een bug in de systemen.

Qua dagen is er niet zo gek veel speling. Het is de week dat groep 8 al vrij is maar de zomervakantie nog niet begonnen. Zoon wil wel nog naar de laatste schooldag (altijd een feestdag met springkussens etc), dus nu maandag t/m donderdag gedaan. Het zou ook zondag t/m woensdag kunnen eventueel maar ik vermoed dat de zondag sneller vol zit dan de maandag.
Ja, dan zit je idd aan tijd gebonden.
Bug zou ook nog kunnen, had ik toen met tickets voor Duran Duran. Minuut na opening ofzo alles uitverkocht en wat later alles weer vrij. Zou het blijven proberen met de trein :Y

Ha! Het schiet hier op, nog maar 9555 voor ons :D
If they say
pi_219833045
De zondag is sowieso een stuk duurder uiteraard :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219833097
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:53 schreef Phaidra het volgende:
De zondag is sowieso een stuk duurder uiteraard :').
Tuurlijk :')

Zijn we aan de beurt, uitverkocht :'( :'(
If they say
pi_219833101
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Tuurlijk :')

Zijn we aan de beurt, uitverkocht :'( :'(
Noooooooooo ;( -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219833118
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Noooooooooo ;( -O-
Jaaa :'(
Nouja, we hebben het iig geprobeerd 8-)

En morgen start de verkoop, dit was presale. Dus dan staan ze voor 2k ofzo te koop :')
If they say
pi_219833191
Ik heb niks met Bruno Mars maar volgens mij geeft die wel topshows hoor. Daar is geen Eurootje aan verspild.
Alleen schijnt de Arena qua geluid knudde te zijn.

Oh Well, misschien hebben jullie morgen meer geluk!
pi_219833329
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:10 schreef vencodark het volgende:
Ik heb niks met Bruno Mars maar volgens mij geeft die wel topshows hoor. Daar is geen Eurootje aan verspild.
Alleen schijnt de Arena qua geluid knudde te zijn.

Oh Well, misschien hebben jullie morgen meer geluk!
Jaa, daarom. Lijkt me zo gaaf om dat mee te maken O+
Morgen idd maar proberen. Wie weet hebben we mazzel :)

Edit: 780 euro voor 2 tickets en niet naast elkaar. Heb uitgeklikt, das me écht te duur -O-
If they say
pi_219833507
T gaat morgen proberen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 14 januari 2026 @ 18:01:41 #249
176471 oh-oh
pi_219833660
In de Ziggo kan dat leuk zijn maar in die arena , nah.
( Groucho Marx )
pi_219833692
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:44 schreef Vicky het volgende:
T gaat morgen proberen
Ja, wij ook.
Succes voor T!

Er kwamen net weer tickets vrij, voor 300 euro per stuk :')
Heb ik net mn apps aan mn dochter teruggelezen en ik had dit dus ook toen met Duran Duran. Tijdens de voorverkoop waren er steeds minder tickets voor steeds hogere prijzen en de volgende dag, tijdens de reguliere verkoop heb ik ze wel voor normale bedragen kunnen scoren. Toen was ineens wel alles uitverkocht en iets later stond het weer open. Bug ofzo geweest :+
Dus, morgen nieuwe kansen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Mushanga71 op 14-01-2026 18:56:00 ]
If they say
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:45:56 #251
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219834616
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:28 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jaa, daarom. Lijkt me zo gaaf om dat mee te maken O+
Morgen idd maar proberen. Wie weet hebben we mazzel :)

Edit: 780 euro voor 2 tickets en niet naast elkaar. Heb uitgeklikt, das me écht te duur -O-
Pfffff. Morgen een nieuwe kans. Ik heb helemaal gemist dat er een voorverkoop was, terwijl ik daar wel op ingeschreven had :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:55:32 #252
176471 oh-oh
pi_219834727
Als er iets in die Arena komt wat ik echt wil zien wil ik ook golden circle staan, anders is het zinloos daar 😂.
( Groucho Marx )
pi_219834851
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:45 schreef Troel het volgende:

[..]
Pfffff. Morgen een nieuwe kans. Ik heb helemaal gemist dat er een voorverkoop was, terwijl ik daar wel op ingeschreven had :D
Zoon kwam daar kort geleden achter, had zich ingeschreven en kreeg (in mijn mailbox) een mail. Maar, het was geen doen hoor. Telkens als er wat plaatsen opnieuw zichtbaar werden, floepten ze weer weg en als we dan kaarten hadden, was de prijs belachelijk :N

En dat het in de Arena is, boeie. Gaat om de belevenis, hoewel dat wel weer een limiet heeft qua prijs.
If they say
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:45:38 #254
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219835234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:55 schreef oh-oh het volgende:
Als er iets in die Arena komt wat ik echt wil zien wil ik ook golden circle staan, anders is het zinloos daar 😂.
Ik heb P!nk gezien in de Arena, niet vanuit die circle maar het was nog steeds super gaaf :) Het ligt denk ik ook wel een beetje aan de artiest ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:58:35 #255
176471 oh-oh
pi_219835343
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:45 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb P!nk gezien in de Arena, niet vanuit die circle maar het was nog steeds super gaaf :) Het ligt denk ik ook wel een beetje aan de artiest ;)
Ok heb Beyonce gezien, maar wel golden circle. Ik was niet gegaan als we die kaarten niet hadden kunnen krijgen want ik vind het geluid echt ruk daar! En dat heeft niet met de artiest te maken. Maar het die ruimte.
( Groucho Marx )
pi_219836099
Ik ga toch écht niet in de golden circle staan, moet er niet aan denken :N
Morgen maar weer proberen, wel zitplaatsen.

Ben precies één keer in de Arena geweest en dat was iets met boeken ofzo, was dochter nog klein. Had weinig met muziek te maken dus geen idee hoe het geluid bij een concert klinkt. Gaat me ook meer om de gehele beleving.
If they say
  woensdag 14 januari 2026 @ 22:04:43 #257
176471 oh-oh
pi_219836202
Zoals mijn nichtje zo mooi zei, we willen Beyonce wel in haar neusgaten kunnen kijken ,en dat is gelukt😅.
We waren als Nederlanders in de minderheid in the hive, dat was echt te gek, en die meiden waren de jongsten daar.
Ik heb nog een paar van die extravagante gays als vrienden op insta,zo leuk.
( Groucho Marx )
pi_219836258

Egopost ;)
Mijn dochter is zojuist geslaagd. Ze is nu afgestudeerd patissier.

Vanavond was de eindpresentatie.
Het showstuk is geheel gemaakt van chocola.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 14 januari 2026 @ 22:10:38 #259
176471 oh-oh
pi_219836274
Gefeliciteerd! Wat gaaf!
( Groucho Marx )
pi_219836295
Wat gaaf Vicky! Gefeliciteerd!
  woensdag 14 januari 2026 @ 22:16:01 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219836317
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:09 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Egopost ;)

Wauw Vicky! Wat goed! Gefeliciteerd!!
pi_219836318
Prachtig @Vicky ! Gefeliciteerd O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219836346
Wauw gaaf! @Vicky
Gefeliciteerd!
pi_219836435
Oh wow @Vicky, dat ziet er prachtig uit O+ En gefeliciteerd!
If they say
  woensdag 14 januari 2026 @ 23:11:26 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219836710
quote:
[ afbeelding ]

Egopost ;)

Vicky, wat een enorm terechte egopost dit. Het ziet er geweldig uit! Ik denk dat ze een mooie carriere tegemoet gaat. Zo creatief ook!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 23:13:16 #266
236264 crew  capricia
pi_219836715
quote:
[ afbeelding ]

Egopost ;)

Wouw. En dat thema, de vier seizoenen, schitterend. Wat zul je trots zijn. Vind het zo mooi om te zien.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219836738
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 23:11 schreef livelink het volgende:

[..]
Vicky, wat een enorm terechte egopost dit. Het ziet er geweldig uit! Ik denk dat ze een mooie carriere tegemoet gaat. Zo creatief ook!
Helaas gaat ze niet verder in de patisserie wereld. Ze kampt met heel erg eczeem door de verschillende producten. Ze gaat ws naar de Pabo.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_219836743
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Wouw. En dat thema, de vier seizoenen, schitterend. Wat zul je trots zijn. Vind het zo mooi om te zien.
Ja klopt helemaal. Inderdaad de 4 seizoenen. Alle producten hebben die ze gemaakt heeft zijn ook met fruit uit de 4 seizoenen.
Stoofpeertjes, kastanje puree, frambozen, citroen, meloen

En we zijn zeker enorm trots.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 14 januari 2026 @ 23:27:50 #269
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219836780
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 23:18 schreef Vicky het volgende:

[..]
Helaas gaat ze niet verder in de patisserie wereld. Ze kampt met heel erg eczeem door de verschillende producten. Ze gaat ws naar de Pabo.
Ach, dat is jammer. Maar leerkracht is ook een mooi beroep en daar kan ze met haar creativiteit ook wel terecht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219836781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 23:27 schreef livelink het volgende:

[..]
Ach, dat is jammer. Maar leerkracht is ook een mooi beroep en daar kan ze met haar creativiteit ook wel terecht.
Absoluut
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_219836810
Gefeliciteerd Vicky! Jammer dat ze wegens externe redenen er niet verder mee kan gaan in haar carrière. Dat zal wel een grote teleurstelling zijn geweest, vooral omdat je/ze er altijd heel enthousiast over klonk. Hopelijk haalt ze net zoveel plezier uit de pabo!
  donderdag 15 januari 2026 @ 05:57:34 #272
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219837214
Mijn oudste is vandaag meerderjarig geworden. Tijd gaat zo snel :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219837315
quote:
afbeelding ]

Egopost ;)

Holy moly! Wat een prachtwerk! Gefeliciteerd met je dochter!

@Troel gefeliciteerd met je meerderjarige!
S. 2014
J. 2016
pi_219837334
Gefeliciteerd Vicky met je dochter. Ziet er schitterend uit en smaakt ook zo waarschijnlijk.

Gefeliciteerd troel met je meerderjarige zoon. Mag vanaf vandaag z’n eigen zorgverzekering fixxen 😅
pi_219837374
Gefeliciteerd Troel!
pi_219837397
@Vicky gefeliciteerd! Wat een mooie stukken.
Kan ze het wel blijven doen als hobby?

Gefeliciteerd met je volwassene @Troel . Geniet er lekker van vandaag.
pi_219837487
Yay, gefeliciteerd met oudste @Troel *O* en gefeliciteerd met 18 jaar moederschap :*
If they say
pi_219837512
Mooie mijlpaal Troel, gefeliciteerd!

Dat ziet er mooi en heerlijk uit Vicky. Wel enorm jammer dat ze er niet verder in gaat. Ze kan op de Pabo haar creativiteit vast goed kwijt.
pi_219837555
@Vicky, wat gaaf! Gefeliciteerd! O+

@Troel, gefeliciteerd met je 18 jarige! O+
pi_219837848
quote:
[ afbeelding ]

Egopost ;)

Prachtig!! _O_ _O_ _O_ En gefeliciteerd natuurijk!

Wat verdrietig dat ze hier niet verder mee kan... Dat moet heel moeilijk zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219837886
@Troel gefeliciteerd! Officieel niet meer verantwoordelijk *O* :+. Het lijkt me echt een bizarre mijlpaal.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219838036
Is het nog gelukt met de trein, @Phaidra?
If they say
  donderdag 15 januari 2026 @ 09:56:38 #283
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219838136
quote:
[ afbeelding ]

Egopost ;)

Wat ongelooflijk knap. Jongste zat mede door jouw foto's te denken om ook die kant op te gaan, maar heeft toch iets anders gekozen uiteindelijk. Heel jammer dat ze ermee moet stoppen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219838146
Zoon gister ook toen ik de foto liet zien. Oooh mam, dat wil ik ook! :D
If they say
pi_219838313
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Is het nog gelukt met de trein, @:Phaidra?
Nee, ik hoop vandaag op een reactie van DB of Treinreiswinkel... En anders ga ik toch maar een andere optie uitproberen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219838330
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Prachtig!! _O_ _O_ _O_ En gefeliciteerd natuurijk!

Wat verdrietig dat ze hier niet verder mee kan... Dat moet heel moeilijk zijn.
Ja dat was zeker niet makkelijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_219838387
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nee, ik hoop vandaag op een reactie van DB of Treinreiswinkel... En anders ga ik toch maar een andere optie uitproberen.
Dan hoop ik ook dat je vandaag wat hoort en dat je toch op jouw datum naar Denemarken kunt. Zou jammer zijn als je het moet omgooien.
If they say
pi_219839014
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Als je als die trein eindelijk gelukt is nog tips wilt, vraag maar raak he. :)
pi_219839202
Gefeliciteerd @Troel!
  donderdag 15 januari 2026 @ 11:56:37 #290
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219839476
Dank allemaal!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 januari 2026 @ 12:26:55 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219839679
Gefeliciteerd!!
  donderdag 15 januari 2026 @ 12:28:24 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219839695
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 23:18 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ach wat sneu zeg! :o
pi_219840036
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:28 schreef BE het volgende:

[..]
Ach wat sneu zeg! :o
Ja echt heel erg jammer en balen.

Pff ik sta in de wachtrij voor Bruno... niet te doen.

Gefeliciteerd @Troel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 15 januari 2026 @ 13:14:52 #294
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219840228
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:46 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ja echt heel erg jammer en balen.

Pff ik sta in de wachtrij voor Bruno... niet te doen.

Gefeliciteerd @:Troel
Het was bijzonder weer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219840337
Heel bijzonder _O-
If they say
pi_219840561
Ik was er 2x door.. geen kaart meer te krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_219840622
Prijzen zijn nu tussen de 329 en 450 euro. En er floept zo nu en dan een plek open, maar ik ga dat echt niet betalen, per ticket :N
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')