abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219763463
Het Witte Huis werkt in alle stilte aan een concreet plan om Groenland over te nemen van Denemarken. De precieze details zijn nog onduidelijk, maar The New York Times kwam wel al te weten hoe de Amerikanen het zouden willen aanpakken.

Het is de Nationale Veiligheidsraad die de zaak coördineert. Volgens een Amerikaans functionaris die met The New York Times sprak, kwam die al verschillende keren samen en werden er ook al specifieke instructies uitgestuurd naar een aantal ministeries.

Geruststellend is alvast dat ondanks toespelingen van Trump op het mogelijke gebruik van geweld om Groenland in te lijven, militaire opties tijdens de besprekingen nooit ernstig overwogen zijn. In plaats van ‘dwang’ wil de Nationale Veiligheidsraad ‘overtuigingskracht’ gebruiken. Doel is om met een groots opgezette pr-campagne de 57.000 inwoners van Groenland te overhalen om zich uit eigen beweging bij de VS aan te sluiten.

Campagnes op sociale media
Zo wordt gekeken om campagnes op te zetten op sociale media en reclame te maken. Daarbij zal de nadruk gelegd worden op de gedeelde geschiedenis van de Groenlanders en de inheemse Inuit-bevolking van Alaska.

Er wordt ook aangevoerd dat Denemarken zich niet om Groenland bekommert en dat alleen de Verenigde Staten het eiland kunnen beschermen tegen de toenemende invloed van Rusland en China.

Zo zou de 531 miljoen euro aan subsidies die Denemarken aan Groenland geeft, vervangen kunnen worden door een jaarlijkse betaling van ongeveer 10.000 dollar (8850 euro) per Groenlander. Die kosten zouden gecompenseerd kunnen worden door nieuwe inkomsten uit de winning van zeldzame mineralen, goud, uranium en olie uit de Groenlandse bodem.

Zowel de Groenlandse als de Deense regering liet bovendien al meermaals weten dat het eiland niet te koop is. Een Groenlandse partij die een snelle onafhankelijkheid wil en de banden met de VS wil aanhalen, haalde bij de verkiezingen vorige maand maar een kwart van alle stemmen.

The New York Times maakt zich wel zorgen, mocht Groenland niet willen buigen. ‘Als de overtuigingspogingen van de regering-Trump mislukken, lijkt het heel goed mogelijk dat Trump zijn aanpak zal verscherpen’, klinkt het.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-aanpakken~aa61d9e6/

Today we're living in a strange world. :D :{

:T
pi_219763467
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik laat beide liever aan supporters van individuen zoals Maduro en groeperingen zoals Hamas. Die zijn hilarisch genoeg aan jouw kant van het politieke spectrum terug te vinden.
Wat is mijn kant van het politieke spectrum? Is "niet het extreem rechts gedachtengoed aanhangen" ineens links ofzo?
pi_219763468
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat mij betreft mogen Australië en Nieuw Zeeland er ook bij.
Ah, zeker in ruil voor Hongarije, Slowakije en Polen?

Het wordt straks wel een opmerkelijk gezelschap, maar met 'Europa' heeft het niets van doen meer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219763482
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, zeker in ruil voor Hongarije, Slowakije en Polen?

Het wordt straks wel een opmerkelijk gezelschap, maar met 'Europa' heeft het niets van doen meer.
Dat maakt toch niet zoveel uit?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219763490
Hoe dan ook: we zullen ons als EU en Europa op alle vlakken los moeten weken van de US.

Militair, diensten, producten, grondstoffen, alles.

Het is geen betrouwbare bondgenoot meer.

Europe first!
  dinsdag 6 januari 2026 @ 19:29:42 #6
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219763535
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoe dan ook: we zullen ons als EU en Europa op alle vlakken los moeten weken van de US.

Europe first!
Een verbod op hollywoodproducten en Engelstalig muziek.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 19:30:34 #7
56749 BlaZ
pi_219763548
quote:
De grote Europese mogendheden hebben de VS een duidelijke waarschuwing gegeven tegen de mogelijke annexatie van Groenland. In een verklaring stelden ze dat Groenland toebehoort aan zijn bevolking.
Dit soort slappe retoriek zal niet veel helpen.
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 19:31:25 #8
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219763554
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Een verbod op hollywoodproducten
en Engelstalig muziek.
Met het eerste ben ik het wel aardig eens. Kunnen ze daar nog wel iets origineels bedenken eigenlijk?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 6 januari 2026 @ 19:31:27 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219763555
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit soort slappe retoriek zal niet veel helpen.
Wat stel je voor dat ze nu concreet doen dan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219763576
quote:

[..]

en Engelstalig muziek.
UK ligt in Europa, zie niet in waarom dat een probleem moet zijn.
pi_219763588
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met het eerste ben ik het wel aardig eens. Kunnen ze daar nog wel iets origineels bedenken eigenlijk?
Jaws 19 schijnt wel heel goed te worden.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 19:38:08 #12
56749 BlaZ
pi_219763638
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat stel je voor dat ze nu concreet doen dan?
Troepen sturen, Groenland de EU in dwingen en een colonisatieproces opstarten.

Mocht de VS binnenvallen dan moeten er plannen klaarliggen om VS basissen in Europa aan te vallen en VS burgers op EU grondgebied te interneren als wisselgeld.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 19:38:14 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219763641
quote:
Gewoon dit jaar allemaal ons Netflix abonnement opzeggen, geen cola meer drinken, niet meer naar de Mac, en niet meer naar Starbucks of KFC. En dan kijken of ze dan nog zo'n interesse in Greenland hebben ~O>
  dinsdag 6 januari 2026 @ 19:40:32 #14
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219763675
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:38 schreef Tengano het volgende:

[..]
Gewoon dit jaar allemaal ons Netflix abonnement opzeggen, geen cola meer drinken, niet meer naar de Mac, en niet meer naar Starbucks of KFC. En dan kijken of ze dan nog zo'n interesse in Greenland hebben ~O>
Dat zie ik wel gebeuren ja. Dat men massaal niet meer naar de Mac gaat, Netflix opzegt, naar alternatieven gaat zoeken.
Weg met die iPhone, Facebook en Instagram. We verzinnen wel wat anders.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 6 januari 2026 @ 19:42:48 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219763701
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat zie ik wel gebeuren ja. Dat men massaal niet meer naar de Mac gaat, Netflix opzegt, naar alternatieven gaat zoeken.
Weg met die iPhone, Facebook en Instagram. We verzinnen wel wat anders.
Moet je eens kijken hoe druk het dan op Fok! wordt :B

Dit worden gouden tijden voor Danny :B
pi_219763715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

Europe first!
Je fantaseert er maar rustig op los. Europa is een continent bestaande uit verschillende onafhankelijke landen, geen situatie zoals de VS. Landen zullen uiteindelijk altijd kiezen wat in hun individuele belang is, niet wat in het belang van Europa is, dat is een utopie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219763759
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je fantaseert er maar rustig op los. Europa is een continent bestaande uit verschillende onafhankelijke landen, geen situatie zoals de VS. Landen zullen uiteindelijk altijd kiezen wat in hun individuele belang is, niet wat in het belang van Europa is, dat is een utopie.
Het valt me wel op dat als een argument je niet aanstaat dat je het op "fantaseren" gooit.
En dat niet eens voor het eerst in deze topicreeks.
pi_219763900
Naam wijzigen: Exclusive Union (Exclusieve Unie).
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 20:03:49 #19
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219763947
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het valt me wel op dat als een argument je niet aanstaat dat je het op "fantaseren" gooit.
Het is pas echt af als je ook een al dan niet verkapte beschuldiging van antisemitisme hebt gekregen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219764076
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Integendeel. Ik gebruik die term omdat het zo is en ik geef ook aan waarom: Europa is geen groot land met verschillende deelstaten zoals de VS, Europa is een continent met verschillende geheel onafhankelijke natiestaten.

Dit lijken sommigen volledig te zijn vergeten. Men denkt in termen als 'Wij Europeanen', 'Wij als Europa', 'Wij als de EU' etc. Volledig in lijn met bijvoorbeeld een partij zoals Volt, die niet voor niets spreken over 'de Verenigde Staten van de Europa'.

En dit dan ook vanuit een specifiek politiek gedachtegoed, waar geestverwanten bij de EU mogen (zelfs al liggen deze landen niet eens in Europa) en politieke tegenstanders er maar uit moeten (zelfs al liggen deze wel in Europa).

Dit is een fantasme. Uiteindelijk, zeker in tijden waar de spanning hoog op kan lopen, zal het nationale belang van landen altijd boven het belang in de continentale context gaan of die van een supranationale entiteit zoals de EU.
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is pas echt af als je ook een al dan niet verkapte beschuldiging van antisemitisme hebt gekregen.
Als je dat niet had gewild had je geen posts moeten liken met memes die stellen dat Joden de Amerikaanse overheid hebben overgenomen, dat is namelijk antisemitisch inderdaad.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 20:19:50 #21
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_219764170
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Ik gebruik die term omdat het zo is en ik geef ook aan waarom: Europa is geen groot land met verschillende deelstaten zoals de VS, Europa is een continent met verschillende geheel onafhankelijke natiestaten.

Dit lijken sommigen volledig te zijn vergeten. Men denkt in termen als 'Wij Europeanen', 'Wij als Europa', 'Wij als de EU' etc. Volledig in lijn met bijvoorbeeld een partij zoals Volt, die niet voor niets spreken over 'de Verenigde Staten van de Europa'.

En dit dan ook vanuit een specifiek politiek gedachtegoed, waar geestverwanten bij de EU mogen (zelfs al liggen deze landen niet eens in Europa) en politieke tegenstanders er maar uit moeten (zelfs al liggen deze wel in Europa).

Dit is een fantasme. Uiteindelijk, zeker in tijden waar de spanning hoog op kan lopen, zal het nationale belang van landen altijd boven het belang in de continentale context gaan of die van een supranationale entiteit zoals de EU.
Ja dit. En in dit alles staan de VS geopolitiek en militair als één blok, wat je er ook van moge vinden. Europa is zoals altijd verdeeld in alles en kan eigenlijk, alles bij elkaar opgeteld, op wereldtoneel niks zonder de slag- en daadkracht van de VS klaarspelen.
Le Diable
pi_219764227
Onzin. Er zijn steeds meer mensen die Europeanen als ons zien.

We integreren beter en eindelijk begint Europa in te zien dat we het als EU moeten doen. En ja wij delen dezelfde normen en waarden met de meeste Europese landen.
pi_219764276
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:24 schreef kurk_droog het volgende:
Onzin. Er zijn steeds meer mensen die Europeanen als ons zien.

We integreren beter en eindelijk begint Europa in te zien dat we het als EU moeten doen. En ja wij delen dezelfde normen en waarden met de meeste Europese landen.
Alles behalve, de culturele verschillen zijn enorm. Niet alleen tussen Noord en Zuid en Oost en West, maar geregeld ook binnen landen zelf. Om nog maar te zwijgen over de taalbarrière waardoor iets als een Europees leger al een utopie is.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 20:32:26 #24
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219764288
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Alles behalve, de culturele verschillen zijn enorm. Niet alleen tussen Noord en Zuid en Oost en West, maar geregeld ook binnen landen zelf. Om nog maar te zwijgen over de taalbarrière waardoor iets als een Europees leger al een utopie is.
Dat is in vele grote landen niet anders. En Engels kunnen we allemaal wel spreken met elkaar.
Wat een smoezen allemaal.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 6 januari 2026 @ 20:37:12 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219764335
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
Als je dat niet had gewild had je geen posts moeten liken met memes die stellen dat Joden de Amerikaanse overheid hebben overgenomen, dat is namelijk antisemitisch inderdaad.
Volt is toch dat totaal irrelevante partijtje.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 20:37:18 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219764338
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is in vele grote landen niet anders. En Engels kunnen we allemaal wel spreken met elkaar.
Je weet tegen wie je het hebt he.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 20:41:21 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219764375
quote:

[..]
Dan gaan de Fransen zeuren.

Gegarandeerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219764406
twitter
pi_219764756
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ze stappen ze uit de NAVO als US Groenland aanvalt.
Geen idee hoe een aanval op Groenland er precies uit moet zien overigens. Er woont amper iemand op wat verdwaalde Eskimo's na en US militair personeel.
blablablabla
pi_219764843
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:30 schreef Elan het volgende:
Geen idee hoe een aanval op Groenland er precies uit moet zien overigens. Er woont amper iemand op wat verdwaalde Eskimo's na en US militair personeel.
Ja dat vroeg ik me eerder in dit topic ook al af, maar kwam helaas geen antwoord op.

Veel meer dan een persbericht hoeft het toch niet te zijn zou je denken.
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 22:13:19 #31
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219765118
quote:

[..]
Ik kan ook goed genieten van een Engelse film met bean of een Vlazms/Nederlandse film hoor
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 22:15:51 #32
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219765134
quote:
[ x ]
Gaan ze er een dealtje uit proberen te slepen? 🤔

Dan werkt alle dreigende taal van Trump en zijn kameraden natuurlijk nog steeds. lol.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 22:17:53 #33
Belg
pi_219765147
Dealtje sluiten met Denemarken

Voorbeeld 0% invoertax op Deense producten. Amerikaanse Lego fans gaan het graag horen. Vrij
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_219765178
quote:
[ x ]
Gooien ze de handdoek nu al in de ring? Goed plan.
quote:

[..]
Integendeel, in genoeg Europese landen kunnen niet veel mensen Engels.

Zie ook hier de officiële cijfers van de EU zelf: Explore English language knowledge in Europe

Iedereen die eens in het buitenland is geweest weet dit ook wel. Zelfs in middelgrote steden in Italië of Frankrijk loop je al snel tegen duidelijke taalbarrières aan. Ga je binnenland in wordt het al snel helemaal een hopeloos verhaal.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 22:22:29 #35
56749 BlaZ
pi_219765180
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 22:13 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Ik kan ook goed genieten van een Engelse film met bean of een Vlazms/Nederlandse film hoor
Ik bedoelde natuurlijk Amerikaanse muziek.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 22:24:57 #36
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219765195
twitter

Militaire acties niet uitsluiten tegenover een NATO bondsgenoot, Trump spoort niet.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 22:28:06 #37
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219765213
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 22:24 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Militaire acties niet uitsluiten tegenover een NATO bondsgenoot, Trump spoort niet.
Dat was al langer duidelijk toch?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 22:28:07 #38
Belg
pi_219765214
quote:
[ x ]

Zou einde navo betekenen
  dinsdag 6 januari 2026 @ 22:29:21 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219765223
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 22:28 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat was al langer duidelijk toch?
In dit topic zijn mensen die militair ingrijpen van VS in Groenland toejuichen.
pi_219765225
Werkte hij maar eens in alle stilte
  dinsdag 6 januari 2026 @ 22:30:27 #41
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219765228
Net zoals in Venezuela gaat hier ook gewoon om het veiligstellen jatten van grondstoffen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 22:30:30 #42
Belg
pi_219765230
Navo opdoeken en er een krachtig sterk EU leger maken met een talrijke zelf ontwikkelde kernbommen . Een leger dat minstens even goed moet zijn dan de Amerikanen
  dinsdag 6 januari 2026 @ 22:31:50 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219765243
twitter

Andrew Tate raakt ondertussen ook allemaal opgewonden van het idee militair in te grijpen bij een stel "Eskimo's".
  dinsdag 6 januari 2026 @ 22:32:20 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219765250
quote:
[ x ]

Trump is geen bondgenoot.
Resistance is futile.
pi_219765278
Wat een kutzooi. Trump's regering gaat niet stoppen totdat iemand hen stopt. Maar als Europa hebben we het geluk dat we nog een alternatief hebben als we samenwerken en nu als een speer een oorlogsmachine uit de grond stampen.
pi_219765291
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 22:31 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Andrew Tate raakt ondertussen ook allemaal opgewonden van het idee militair in te grijpen bij een stel "Eskimo's".
AI
Vakman pur sang
pi_219765298
Europa moet dus niet wachten maar de oorlogsindustrie nu aanzwengelen. Pappen en nathouden is verleden tijd.
pi_219765308
quote:
[ x ]

Dikke bluf mooi laten blaten.
Betalen moet die.
Vakman pur sang
pi_219765367
Europa durft toch niks.
Corporate translator
pi_219765368
Het domme gedoe van Trump over Groenland is hoe Amerika Europa, de NAVO en hun wereldwijde voorsprong gaat verliezen.

Want als ze door blijven drukken met de annexatie van Groenland, zal Europa reageren door de NAVO om te vormen tot een Europees (ieg zonder de VS) bondgenootschap. Zodra de VS als een territoriale bedreiging wordt gezien, verhardt het Europese defensiebeleid heel snel en wordt autonomie de standaardveronderstelling in plaats van afstemming en samenwerking met de VS.

Dat gaat de VS heel veel kosten.

De Europese markt zal zich afkeren van de VS. Idem voor de toeleveringsketens. Onze inkoop verschuift naar onze eigen Europese industrie en Amerikaanse defensiebedrijven verliezen tientallen jaren aan inkomsten uit upgrades, munitie, training en onderhoud. Voeg daar het verlies aan politieke invloed aan toe, plus minder uitwisseling van inlichtingen, informatie en minder gezamenlijke programma's omdat het vertrouwen compleet weg is.

En ook de militaire aanwezigheid van de VS in Europa zal dan zo goed als verdwijnen. Europese landen verminderen dan de Amerikaanse basisrechten, overeenkomsten en vooraf opgeslagen voorraden, wat betekent dat de VS logistieke ondersteuning, mogelijkheden voor het genereren van missies en hun commandostructuur hier verliezen. Minder havens, minder vliegvelden, minder overzicht, minder dekking, zwakkere integratie van verdediging voor de VS en minder geloofwaardigheid in tijden van crisis.

Simpel gezegd, voor de VS: minder bereik, minder invloed, minder afschrikking en een snellere verschuiving naar een multipolaire wereld waarin Europa om de VS heen werkt, in plaats van ermee samen te werken.

Want wij Europa kunnen dit ook zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')