Wat is mijn kant van het politieke spectrum? Is "niet het extreem rechts gedachtengoed aanhangen" ineens links ofzo?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik laat beide liever aan supporters van individuen zoals Maduro en groeperingen zoals Hamas. Die zijn hilarisch genoeg aan jouw kant van het politieke spectrum terug te vinden.
Ah, zeker in ruil voor Hongarije, Slowakije en Polen?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen Australië en Nieuw Zeeland er ook bij.
Dat maakt toch niet zoveel uit?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, zeker in ruil voor Hongarije, Slowakije en Polen?
Het wordt straks wel een opmerkelijk gezelschap, maar met 'Europa' heeft het niets van doen meer.
Een verbod op hollywoodproducten en Engelstalig muziek.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoe dan ook: we zullen ons als EU en Europa op alle vlakken los moeten weken van de US.
Militair, diensten, producten, grondstoffen, alles.
Het is geen betrouwbare bondgenoot meer.
Europe first!
Dit soort slappe retoriek zal niet veel helpen.quote:De grote Europese mogendheden hebben de VS een duidelijke waarschuwing gegeven tegen de mogelijke annexatie van Groenland. In een verklaring stelden ze dat Groenland toebehoort aan zijn bevolking.
Met het eerste ben ik het wel aardig eens. Kunnen ze daar nog wel iets origineels bedenken eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een verbod op hollywoodproducten en Engelstalig muziek.
Wat stel je voor dat ze nu concreet doen dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit soort slappe retoriek zal niet veel helpen.
Jaws 19 schijnt wel heel goed te worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met het eerste ben ik het wel aardig eens. Kunnen ze daar nog wel iets origineels bedenken eigenlijk?
Troepen sturen, Groenland de EU in dwingen en een colonisatieproces opstarten.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat stel je voor dat ze nu concreet doen dan?
Gewoon dit jaar allemaal ons Netflix abonnement opzeggen, geen cola meer drinken, niet meer naar de Mac, en niet meer naar Starbucks of KFC. En dan kijken of ze dan nog zo'n interesse in Greenland hebbenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:29 schreef BlaZ het volgende:
Dat zie ik wel gebeuren ja. Dat men massaal niet meer naar de Mac gaat, Netflix opzegt, naar alternatieven gaat zoeken.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gewoon dit jaar allemaal ons Netflix abonnement opzeggen, geen cola meer drinken, niet meer naar de Mac, en niet meer naar Starbucks of KFC. En dan kijken of ze dan nog zo'n interesse in Greenland hebben
Moet je eens kijken hoe druk het dan op Fok! wordtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat zie ik wel gebeuren ja. Dat men massaal niet meer naar de Mac gaat, Netflix opzegt, naar alternatieven gaat zoeken.
Weg met die iPhone, Facebook en Instagram. We verzinnen wel wat anders.
Je fantaseert er maar rustig op los. Europa is een continent bestaande uit verschillende onafhankelijke landen, geen situatie zoals de VS. Landen zullen uiteindelijk altijd kiezen wat in hun individuele belang is, niet wat in het belang van Europa is, dat is een utopie.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoe dan ook: we zullen ons als EU en Europa op alle vlakken los moeten weken van de US.
Militair, diensten, producten, grondstoffen, alles.
Het is geen betrouwbare bondgenoot meer.
Europe first!
Het valt me wel op dat als een argument je niet aanstaat dat je het op "fantaseren" gooit.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je fantaseert er maar rustig op los. Europa is een continent bestaande uit verschillende onafhankelijke landen, geen situatie zoals de VS. Landen zullen uiteindelijk altijd kiezen wat in hun individuele belang is, niet wat in het belang van Europa is, dat is een utopie.
Het is pas echt af als je ook een al dan niet verkapte beschuldiging van antisemitisme hebt gekregen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het valt me wel op dat als een argument je niet aanstaat dat je het op "fantaseren" gooit.
En dat niet eens voor het eerst in deze topicreeks.
Integendeel. Ik gebruik die term omdat het zo is en ik geef ook aan waarom: Europa is geen groot land met verschillende deelstaten zoals de VS, Europa is een continent met verschillende geheel onafhankelijke natiestaten.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het valt me wel op dat als een argument je niet aanstaat dat je het op "fantaseren" gooit.
En dat niet eens voor het eerst in deze topicreeks.
Als je dat niet had gewild had je geen posts moeten liken met memes die stellen dat Joden de Amerikaanse overheid hebben overgenomen, dat is namelijk antisemitisch inderdaad.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is pas echt af als je ook een al dan niet verkapte beschuldiging van antisemitisme hebt gekregen.
Ja dit. En in dit alles staan de VS geopolitiek en militair als één blok, wat je er ook van moge vinden. Europa is zoals altijd verdeeld in alles en kan eigenlijk, alles bij elkaar opgeteld, op wereldtoneel niks zonder de slag- en daadkracht van de VS klaarspelen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Ik gebruik die term omdat het zo is en ik geef ook aan waarom: Europa is geen groot land met verschillende deelstaten zoals de VS, Europa is een continent met verschillende geheel onafhankelijke natiestaten.
Dit lijken sommigen volledig te zijn vergeten. Men denkt in termen als 'Wij Europeanen', 'Wij als Europa', 'Wij als de EU' etc. Volledig in lijn met bijvoorbeeld een partij zoals Volt, die niet voor niets spreken over 'de Verenigde Staten van de Europa'.
En dit dan ook vanuit een specifiek politiek gedachtegoed, waar geestverwanten bij de EU mogen (zelfs al liggen deze landen niet eens in Europa) en politieke tegenstanders er maar uit moeten (zelfs al liggen deze wel in Europa).
Dit is een fantasme. Uiteindelijk, zeker in tijden waar de spanning hoog op kan lopen, zal het nationale belang van landen altijd boven het belang in de continentale context gaan of die van een supranationale entiteit zoals de EU.
Alles behalve, de culturele verschillen zijn enorm. Niet alleen tussen Noord en Zuid en Oost en West, maar geregeld ook binnen landen zelf. Om nog maar te zwijgen over de taalbarrière waardoor iets als een Europees leger al een utopie is.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:24 schreef kurk_droog het volgende:
Onzin. Er zijn steeds meer mensen die Europeanen als ons zien.
We integreren beter en eindelijk begint Europa in te zien dat we het als EU moeten doen. En ja wij delen dezelfde normen en waarden met de meeste Europese landen.
Dat is in vele grote landen niet anders. En Engels kunnen we allemaal wel spreken met elkaar.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alles behalve, de culturele verschillen zijn enorm. Niet alleen tussen Noord en Zuid en Oost en West, maar geregeld ook binnen landen zelf. Om nog maar te zwijgen over de taalbarrière waardoor iets als een Europees leger al een utopie is.
Volt is toch dat totaal irrelevante partijtje.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Ik gebruik die term omdat het zo is en ik geef ook aan waarom: Europa is geen groot land met verschillende deelstaten zoals de VS, Europa is een continent met verschillende geheel onafhankelijke natiestaten.
Dit lijken sommigen volledig te zijn vergeten. Men denkt in termen als 'Wij Europeanen', 'Wij als Europa', 'Wij als de EU' etc. Volledig in lijn met bijvoorbeeld een partij zoals Volt, die niet voor niets spreken over 'de Verenigde Staten van de Europa'.
En dit dan ook vanuit een specifiek politiek gedachtegoed, waar geestverwanten bij de EU mogen (zelfs al liggen deze landen niet eens in Europa) en politieke tegenstanders er maar uit moeten (zelfs al liggen deze wel in Europa).
Dit is een fantasme. Uiteindelijk, zeker in tijden waar de spanning hoog op kan lopen, zal het nationale belang van landen altijd boven het belang in de continentale context gaan of die van een supranationale entiteit zoals de EU.
[..]
Als je dat niet had gewild had je geen posts moeten liken met memes die stellen dat Joden de Amerikaanse overheid hebben overgenomen, dat is namelijk antisemitisch inderdaad.
Je weet tegen wie je het hebt he.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is in vele grote landen niet anders. En Engels kunnen we allemaal wel spreken met elkaar.
Wat een smoezen allemaal.
Dan gaan de Fransen zeuren.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is in vele grote landen niet anders. En Engels kunnen we allemaal wel spreken met elkaar.
Ze stappen ze uit de NAVO als US Groenland aanvalt.quote:
Ja dat vroeg ik me eerder in dit topic ook al af, maar kwam helaas geen antwoord op.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:30 schreef Elan het volgende:
Geen idee hoe een aanval op Groenland er precies uit moet zien overigens. Er woont amper iemand op wat verdwaalde Eskimo's na en US militair personeel.
Ik kan ook goed genieten van een Engelse film met bean of een Vlazms/Nederlandse film hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gaan ze er een dealtje uit proberen te slepen? 🤔quote:
Gooien ze de handdoek nu al in de ring? Goed plan.quote:
Integendeel, in genoeg Europese landen kunnen niet veel mensen Engels.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik bedoelde natuurlijk Amerikaanse muziek.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:13 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik kan ook goed genieten van een Engelse film met bean of een Vlazms/Nederlandse film hoor
Dat was al langer duidelijk toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:24 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Militaire acties niet uitsluiten tegenover een NATO bondsgenoot, Trump spoort niet.
Zou einde navo betekenenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:24 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Militaire acties niet uitsluiten tegenover een NATO bondsgenoot, Trump spoort niet.
Trump is geen bondgenoot.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:24 schreef Momo het volgende:
[ x ]
AIquote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:31 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Andrew Tate raakt ondertussen ook allemaal opgewonden van het idee militair in te grijpen bij een stel "Eskimo's".
Dikke bluf mooi laten blaten.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:24 schreef Momo het volgende:
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |