Voor de Foute uur Top Zoveel, helemaal prima. Voor de Top 2000, niet per sé. Qua foute 90s dance heb je in de Top alleen 2 Unlimited, d'n DJ Paul, en 2 Brothers (en zelfs dát komt meer door de bonus). Een Coco Jamboo is een geinig nummertje (en absoluut een Foute Uur classic) maar ik zou mild chagrijnig zijn als daar een 60s classic voor moet sneuvelen zeg maar.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:23 schreef Tussle266 het volgende:
Calvin net op de AFCON. Gisteren onterecht niet genoemd in dat EDM-lijstje. Ik weet wel dat hij de schijn een beetje tegen heeft, maar ik kan er gemakkelijk 5 noemen die ik liever dan Coco Jamboo zou horen. Ik vraag me nu zelfs serieus af of ik niet ook Leen liever dan Coco Jamboo zou horen…
Ik denk dat Hûnekop en Utreg ook wel in die 'telt dit nog als muziek?'-categorie passen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:31 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vind de figuur Leen wel heel mooi want er zitten natuurlijk allerlei gaten in dat typetje. Hij probeert enerzijds over te komen als die gewone jongen uit Bolnes die in de haven werkte en een soepie komt koken. Maar aan de andere kant is zijn look meer Vegas dan Wayne Newton. Dat kan natuurlijk niet samengaan. Hij had op zijn minst Zware Jongens kunnen roken en de garderobe van Hans Spekman kunnen roven, maar goed.
Maar dat neemt niet weg dat ik dit misschien wel de ellendigste toevoeging aan de canon allertijden vindt. Samen met Jason en David Glen toch wel de onderste drie. Andere liedjes zijn wel slecht (of van Acda), maar dat zijn in ieder geval nog liedjes. Deze drie staan zo ver van het originele idee van de lijst af, meer nog dan andere acties. Acties zijn sowieso niet best. Boe acties.
Ik zou Calvin zelf eerder in het groepje Avicii, David, Tijs en Armin zetten en niet in het rijtje eurodance-artiesten. Eurodance vind ik sowieso niks, op een handvol Snap-platen plus Never Alone en Jump For Joy na. Die zeroes/tens dj's met radiohit-ambities vind ik marginaal beter en ik vind Calvin niet minder dan de genoemde, mits het juiste nummer wordt gekozen (en dat is natuurlijk I'm Not Alone, maar het mag ook een van die andere 4 zijn).quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:00 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Voor de Foute uur Top Zoveel, helemaal prima. Voor de Top 2000, niet per sé. Qua foute 90s dance heb je in de Top alleen 2 Unlimited, d'n DJ Paul, en 2 Brothers (en zelfs dát komt meer door de bonus). Een Coco Jamboo is een geinig nummertje (en absoluut een Foute Uur classic) maar ik zou mild chagrijnig zijn als daar een 60s classic voor moet sneuvelen zeg maar.
Er mogen heus wel wat meer danceclassics de Top in, maar, zeg, een Crazy Frog of een O-Zone, zou ik daar niet zo onder scharen ondanks de grote populariteit in die tijd.
Ik ben echt mild verbaasd dat Summer er maar 1 jaartje in heeft gestaan, dat nummer was echt overal op een begeven moment haha (neemt niet weg dat ik persoonlijk liever Acceptable In The 80s zou willen als Calvin rep, heerlijk nummer vind ik datquote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:41 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik zou Calvin zelf eerder in het groepje Avicii, David, Tijs en Armin zetten en niet in het rijtje eurodance-artiesten. Eurodance vind ik sowieso niks, op een handvol Snap-platen plus Never Alone en Jump For Joy na. Die zeroes/tens dj's met radiohit-ambities vind ik marginaal beter en ik vind Calvin niet minder dan de genoemde, mits het juiste nummer wordt gekozen (en dat is natuurlijk I'm Not Alone, maar het mag ook een van die andere 4 zijn).
Maar het is inderdaad altijd wel een punt wat daarvoor moet wijken, want dat is altijd iets wat we liever hadden gehouden, dat ben ik met je eens.
Oh ja, het moet zeker iets uit de periode 2008-2012 zijn. Al die 2.58-liedjes met willekeurige hippe zanger/zangeres van de week tellen niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:07 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik ben echt mild verbaasd dat Summer er maar 1 jaartje in heeft gestaan, dat nummer was echt overal op een begeven moment haha (neemt niet weg dat ik persoonlijk liever Acceptable In The 80s zou willen als Calvin rep, heerlijk nummer vind ik dat)
En One Kiss is ook meer een Dua Lipa-lied dan een Calvin-lied.
Uiteraard. Was één van de grootste hits in Nederland in het pré-Top2000 tijdperkquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:00 schreef Dagoduck het volgende:
Zorba’s Dance zojuist op NPO Radio 1. Die stond ook ooit in de Top 2000.
Yep, elpee staat hier ook in de kast (van mijn ouders).quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:09 schreef camilero het volgende:
[..]
Uiteraard. Was één van de grootste hits in Nederland uit de vorige eeuw
Er was natuurlijk een Nikos Machlas effect eind jaren 90quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:00 schreef Dagoduck het volgende:
Kun je daar de sirtake op dansen?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:00 schreef Dagoduck het volgende:
Jazeker. Heb ik ook wel eens gedaan, in België, met Grieken en mensen van andere nationaliteiten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Kun je daar de sirtake op dansen?
Vroeger was niet álles beter.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:00 schreef Dagoduck het volgende:
Nee en stond in de beginjaren ook heel veel oubollige meuk inquote:Op woensdag 7 januari 2026 16:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vroeger was niet álles beter.
Deze woorden uit dat vreselijke uur zijn niet bepaald profetisch gebleken, helaas.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:21 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Positief: volgend jaar staat Oos Joos op deze mooie plek.
Waar je 11-12 zei bedoel je 11:15 - 12:15, stop de tijd.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
4612,5 André Hazes & Gerard Joling - Blijf Bij Mij
Daar hebben we nummertje 69 van de nieuwkomerslijst en dat is een nummertje dat hier thuis regelmatig langskomt, zodanig dat het mijn afkicklijst haalde. Niet omdat het zo'n goed liedje is, maar het wordt hier thuis al ingezet zodra het woord 'Blijf' wordt gezegd om het dan allemaal om en om verder te zingen. Smaakvol is het niet, maar vermakelijk is het wel en daardoor heeft ie nog iets van een cultstatus. Deze plaat is van origine Italiaans, het zal weer eens niet. In 1984 nam André het op en na zijn dood besloot Joling er delen bij op te nemen om zo een grote hit te scoren. Top 2000-technisch kennen we deze al een beetje, want het is de eerste deelnemer die de Extra 500 haalde. In mijn hoofd was dat in het gevreesde uur 11-12 op de donderdag van die lijst, Top 2000-technisch het slechtste uur ooit denk ik, maar deze stond blijkbaar 100 plekken lager. Toch heeft ie nu de lijst nipt gehaald. Leuk voor Gerard Joling, die de Top 2000 daags ervoor nog affakkelde omdat hij er nooit in stond. Hem gunnen we het daarom eigenlijk niet, maar ja, zo werkt de Top 2000 niet. Met plek 1974 stond ie 72e, dus ik vind dit een betere nieuwkomer dan de rest van Nederland. Al geldt dat eigenlijk ook weer niet echt, want 4612 is nog altijd ruim lager dan plek 1974. De positie is alsnog wel een stukje beter omdat dit van origine niet echt een duet is en gewoon degelijk Italiaans,het is alleen gewoon een weinig smaakvolle versie. Daardoor in gezelschap van I'll Be There For You en Vance Joy, twee nummers die voor mij platgedraaid zijn maar al niet meer tot de alllechtsten uit de Top 2000 behoren.
Ik vond de laatste 2 van dat uur beter dan de eerste 2quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:46 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Waar je 11-12 zei bedoel je 11:15 - 12:15, stop de tijd.
Volgens mij wordt het programma Piet wel slecht beluisterd.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:13 schreef Tussle266 het volgende:
Wel een hele ellendige deze. geer zit minimaal eens per maand bij Eddy Afkeur op vrijdagmiddag in die studio te zuipen, dus dat kon niet goed blijven gaan natuurlijk.
Ik denk ook niet echt dat er een directe link is hoor, alleen al vanwege die KKD-notering. Maar dat hij daar om de drie, vier weken te gast is, is wel waar. We hadden trouwens al van ed af moeten zijn, gezien zijn pensioengerechtigde leeftijd, maar hij doet het nu gratis. Lekker zo'n bezuinigingsronde. Dus hij zal over 3 weken die Top 80's wel weer om zeep helpen met zijn gedoe over heroïnemuziek.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het programma Piet wel slecht beluisterd.
Jeetje is de Top 80s dan alweerquote:Op woensdag 7 januari 2026 22:26 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet echt dat er een directe link is hoor, alleen al vanwege die KKD-notering. Maar dat hij daar om de drie, vier weken te gast is, is wel waar. We hadden trouwens al van ed af moeten zijn, gezien zijn pensioengerechtigde leeftijd, maar hij doet het nu gratis. Lekker zo'n bezuinigingsronde. Dus hij zal over 3 weken die Top 80's wel weer om zeep helpen met zijn gedoe over heroïnemuziek.
Veronica heeft dat nu toch al?quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jeetje is de Top 80s dan alweer
Dang en Need You Now zijn parels in vergelijking met Bon Gepakt en Lonesome Riderquote:Op woensdag 7 januari 2026 21:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond de laatste 2 van dat uur beter dan de eerste 2
Oh dat zonder meer ja, dat was ook een minder gedeelte. Wel met 2 prima nummertjes tussendoor.quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:19 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Dang en Need You Now zijn parels in vergelijking met Bon Gepakt en Lonesome Rider
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |