Als glazenwasser ben je met dit weer wel aardig de sjaak.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd hoeveel werkgevers hun personeel morgen toch weer gewoon naar kantoor laten komen.
In werkelijkheid posten ze dat terwijl ze binnen de kachel op 23 hebben en Picnic aan laten rukken voor de boodschappen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:40 schreef Eightyone het volgende:
Bij dit soort weer kruipen er overal Gen X'ers uit hun holen, pochend dat ze in de jaren 70/80 hun fiets 15 km lang aan de hand naar school mee sleepten, balancerend op ijzel/aangevroren sneeuw.
Het lijkt iets om trots op te zijn.
Sow koekoek.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat heb je toch 365 dagen per jaar als je in Limburg woont?
Ik vond het maar niks. Het was hard werken om op van die kinderschaatsen met twee bladen op school zien te raken. Ik ben heel wat keren gevallen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:40 schreef Eightyone het volgende:
Bij dit soort weer kruipen er overal Gen X'ers uit hun holen, pochend dat ze in de jaren 70/80 hun fiets 15 km lang aan de hand naar school mee sleepten, balancerend op ijzel/aangevroren sneeuw.
Spreek voor jezelf. Ik stook niet, dus bij mij is het rond de 15 graden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:41 schreef Caland het volgende:
[..]
In werkelijkheid posten ze dat terwijl ze binnen de kachel op 23 hebben en Picnic aan laten rukken voor de boodschappen.
Kutboomers.
Gewoon de trein naar Utrecht pakken als ze weer rijden!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:10 schreef Lt.Bookman het volgende:
Het hele land plat, liveblogs en al. Ondertussen ligt er in Limburg amper wat. Krijg er een beetje fomo van![]()
Haha, ik ben dan wel een millennial, maar liep ook een beetje te pochen over de sneeuw van "vroeger", om daarna te bedenken dat we eigenlijk soms niet zo slim bezig waren.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:40 schreef Eightyone het volgende:
Succes met dat tochthol.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik stook niet, dus bij mij is het rond de 15 graden.
Daar ben je dan oud voor geworden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is prima geïsoleerd, alleen staat de kachel uit. Veel te duur.
Zijn je eigen pakketjes al aangekomen vandaag?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:41 schreef Caland het volgende:
[..]
In werkelijkheid posten ze dat terwijl ze binnen de kachel op 23 hebben en Picnic aan laten rukken voor de boodschappen.
Kutboomers.
Nee. Woedend ben ik.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Zijn je eigen pakketjes al aangekomen vandaag?
Denk dat maar ja. En blijf vooral weg!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat vooral de ontvangers van het nieuws doen alsof ze op het journaal doen alsof het eind der tijden is aangebroken. Meestal ook de mensen die het hele jaar aan het schuimbekken zijn over het nieuws dat doorgaans gewoon feitelijk wordt gebrachtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:23 schreef Mano_ het volgende:
Ik sta er wel een beetje van te kijken wat een poeha een paar dagen vorst en sneeuw oplevert. Op het journaal doen ze alsof het einde der tijden is aangebroken. In de weer-app een onafgebroken waarschuwing voor Extreem weer met letterlijk deze tekst: Waarschuwing wegens matige sneeuw of matig ijs. Dat klinkt niet als extreem, dat klinkt als matig. En het is ook matig. Schiphol op z'n gat bij de eerste suggestie van sneeuwvlokjes. De NS net zo.
Wat de fak man, nog niet zo lang geleden was dit een zeldzaam zachte winter.
Kijk, als je nou in Berlijn woont en slachtoffer bent van die terroristische aanslag op de infra en daardoor letterlijk in de kou zit, dan heb je wat te zeiken.
Zelf nadenken is achterhaald. Emoties verkopen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat vooral de ontvangers van het nieuws doen alsof ze op het journaal doen alsof het eind der tijden is aangebroken. Meestal ook de mensen die het hele jaar aan het schuimbekken zijn over het nieuws dat doorgaans gewoon feitelijk wordt gebracht
Wie zegt dat het einde der tijden is aangebroken? Het weer is altijd al een interessant onderwerp geweest om over te berichten. En ik zie niemand in paniek. Ik zie niemand doen alsof het einde nabij is.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:23 schreef Mano_ het volgende:
Ik sta er wel een beetje van te kijken wat een poeha een paar dagen vorst en sneeuw oplevert. Op het journaal doen ze alsof het einde der tijden is aangebroken. In de weer-app een onafgebroken waarschuwing voor Extreem weer met letterlijk deze tekst: Waarschuwing wegens matige sneeuw of matig ijs. Dat klinkt niet als extreem, dat klinkt als matig. En het is ook matig. Schiphol op z'n gat bij de eerste suggestie van sneeuwvlokjes. De NS net zo.
Wat de fak man, nog niet zo lang geleden was dit een zeldzaam zachte winter.
Kijk, als je nou in Berlijn woont en slachtoffer bent van die terroristische aanslag op de infra en daardoor letterlijk in de kou zit, dan heb je wat te zeiken.
Hoezo?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is twee uur treinen. 45 min. in de auto en ik ben in de Eifel/Ardennen joh. Daar ligt 15 centimeter.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:45 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Gewoon de trein naar Utrecht pakken als ze weer rijden!
Hier 30 morgen!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:17 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Hoezo?
[..]
Dat is twee uur treinen. 45 min. in de auto en ik ben in de Eifel/Ardennen joh. Daar ligt 15 centimeter.
Ik overdrijf natuurlijk wat, maar het is continu het onderwerp. Extreem dit, beperkingen dat, gevaren daar.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wie zegt dat het einde der tijden is aangebroken? Het weer is altijd al een interessant onderwerp geweest om over te berichten. En ik zie niemand in paniek. Ik zie niemand doen alsof het einde nabij is.
Heb jij misschien moeite om alle prikkels goed te managen?
Nee ik heb zaterdag voor het laatst gereden en zie me voor dinsdag niet een poging wagen. Alleen de wijk uitkomen is al vragen om ongelukken met een 1650 kg auto zonder winterbanden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:40 schreef kurk_droog het volgende:
Extreem is het niet maar wel buiten normaal voor Nederland dus ja logisch dat het in het nieuws is.
Mensen zoals hiervoor die gaan morgen weer stug naar kantoor terwijl ze prima thuis hadden kunnen werken voor die paar dagen. Mij ga je niet zien op de weg.
Met twee kratten bier?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb al 1200 km gereden in de sneeuwomstandigjeden.
Het kon ook gewoon, ik heb geen problemen ondervonden eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ziekenhuizen konden de drukte niet aan van mensen die gevallen waren. Treinen reden niet. Vliegtuigen vertrekken niet.
En dan denken we allemaal dat autorijden wel gewoon moet kunnen.
Waarom niet dan? Als ik niet rij gaan er echt mensen dood.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ziekenhuizen konden de drukte niet aan van mensen die gevallen waren. Treinen reden niet. Vliegtuigen vertrekken niet.
En dan denken we allemaal dat autorijden wel gewoon moet kunnen.
Heey Drizzt.. kende me nog?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Net een extra wandeling gemaakt in de sneeuw.
Watjes.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:20 schreef vul_maar_in het volgende:
Het is niet EXTREME!!!!!EINZ maar wel meer dan wat sommigen gewend zijn. Is al weer 9 jaar geleden....
Buiten normaal als je maar naar maximaal 3 jaar kijkt?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:40 schreef kurk_droog het volgende:
Extreem is het niet maar wel buiten normaal voor Nederland dus ja logisch dat het in het nieuws is.
Mensen zoals hiervoor die gaan morgen weer stug naar kantoor terwijl ze prima thuis hadden kunnen werken voor die paar dagen. Mij ga je niet zien op de weg.
Jij wilt graag een ongeluk krijgen? Andere weggebruikers kun je daar ook flink mee in de problemen helpen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb al 1200 km gereden in de sneeuwomstandigjeden.
Vertel eens.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Als ik niet rij gaan er echt mensen dood.
Zal je nooit snappen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij wilt graag een ongeluk krijgen? Andere weggebruikers kun je daar ook flink mee in de problemen helpen.
Als je net zo rijdt als dat je hier post dan denk ik eerder dat mensen dood gaan wanneer jij wel rijdtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Als ik niet rij gaan er echt mensen dood.
Collateral damagequote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je net zo rijdt als dat je hier post dan denk ik eerder dat mensen dood gaan wanneer jij wel rijdt
dion hetenquote:
"Weet je wel niet wat dat kost, een loods vol strooizout? Wie gaat dat betalen?"quote:Op woensdag 7 januari 2026 01:14 schreef Peppert het volgende:
Strooizout dreigt op te raken in meerdere gemeenten
[ afbeelding ]
In meerdere gemeenten is het strooizout bijna op, blijkt uit een rondgang van persbureau ANP.
Onder meer de gemeenten Heiloo, Bergen en Leiderdorp melden dat. Daardoor wordt strooizout gemengd met zand of wordt alleen op de belangrijkste wegen gestrooid.
Ook de gemeente Barneveld kampt met een tekort. "Net als bij veel andere gemeenten slinkt de zoutvoorraad snel", schrijft de gemeente. "De gemeente heeft een contract met een vaste zoutleverancier en heeft extra strooizout besteld. De leverancier heeft aangegeven geen strooizout meer te hebben en wacht zelf op nieuwe voorraad." Barneveld meldt in de afgelopen dagen meer dan 800 ton zout gestrooid te hebben en nog ongeveer 150 ton over te hebben.
Rijkswaterstaat, dat strooit op de rijkswegen, heeft dat probleem niet. Voor de winter werd 250 miljoen kilo strooizout ingeslagen, waarvan tot nu toe dit jaar zo'n 90 miljoen kilo is gestrooid. Gisteren reden de strooiwagens op de rijkswegen zo'n 12.000 kilometer en werd ongeveer 878.000 kilo zout gestrooid.
https://nos.nl/liveblog/2(...)in-sommige-gemeenten
Van een bible-belt gemeente als Barneveld kan je dat verwachten. God wikt en God beschikt, niet de mensquote:Op woensdag 7 januari 2026 01:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
"Weet je wel niet wat dat kost, een loods vol strooizout? Wie gaat dat betalen?"
Dat zijn geen boomers he.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Kutboomers.
Februari 2021. Gekke sneeuwstorm toen gehad.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tsja, wel gewoon de realiteit. Hoe vaak hebben we zulke hoeveelheden als nu? Kan het me bijna niet herinneren. Dat moet 15 jaar geleden zijn minstens.
Dus ja daar miljarden voor uittrekken is onzin. Blijf lekker thuis, zeg tegen je baas jammer de bammer en geniet van je verlengde kerstvakantie.
Kantoorvolk blijft een maatschappelijk probleem. Je hebt er a niks aan en b zorgt voor onnodige chaos in het verkeer.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:40 schreef kurk_droog het volgende:
Tsja, als die nou eens ipv papierschuiven gingen sneeuwschuivenquote:Op woensdag 7 januari 2026 02:10 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Kantoorvolk blijft een maatschappelijk probleem. Je hebt er a niks aan en b zorgt voor onnodige chaos in het verkeer.
wij zorgen ervoor dat als jij morgen bij de supermarkt doet dat je binnen 300 Milliseconden je boodschappen af kunnen rekenen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 02:10 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Kantoorvolk blijft een maatschappelijk probleem. Je hebt er a niks aan en b zorgt voor onnodige chaos in het verkeer.
Nog nooit meegemaakt dat het zo snel ging tbh, dit krijg je te horen bij jouw beoordeling wmb.quote:Op woensdag 7 januari 2026 04:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
wij zorgen ervoor dat als jij morgen bij de supermarkt doet dat je binnen 300 Milliseconden je boodschappen af kunnen rekenen.
Voor jou doen ze het extra traag zodat je het nog kunt volgen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 05:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt dat het zo snel ging tbh, dit krijg je te horen bij jouw beoordeling wmb.
Hier zijn de scholen dicht, prima keuze. Ik heb trouwens nog geen strooiwagens gezien vanmorgen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zit lekker thuis achter mijn bureautje en als ik uit het raam kijk zie ik toch weer genoeg mensen die besloten hebben nu door de sneeuw te gaan ploeteren.
Succes daarmee.
De ANWB gaat met dit soort weer ook uit van situaties dat er geen rijdend verkeer is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:08 schreef Toine51 het volgende:
Nou, je noodpakket moet mee in de auto hoor....
ANWB adviseert om zaken mee te nemen om de uren! door te kunnen komen als je in de file staat...!!!
Gdv, elke 5 km staat wel een tankstation of bewoonde wereld...
Ze doen net of het de nieuwe ijstijd is...
Leg mij maar ff uit waar jij tussen Willemstad en Bergen op zoom een tankstation hebt. Het stond er straks stil.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:08 schreef Toine51 het volgende:
ANWB adviseert om zaken mee te nemen om de uren! door te kunnen komen als je in de file staat...!!!
Boomer Twan is al dagenlang in paniek.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Leg mij maar ff uit waar jij tussen Willemstad en Bergen op zoom een tankstation hebt. Het stond er straks stil.
Ik heb ooit met een lekke band in Duitsland op de snelweg stilgestaan om 06:30 bij min 5. Das geen pretje kan ik je vertellen. Maar blijft vooral stoer doen.
Kijk, iemand die nooit buiten de stad komt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:08 schreef Toine51 het volgende:
Eerst was het "vervangen" wat echt nodig was, want gas gedreven wisselverwarmingen zijn lang zo betrouwbaar niet als elektriekquote:Op woensdag 7 januari 2026 06:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Wegens millieuen geld is de helft van de wisselverwarming verwijderd in 2024, weten jullie dat nog?
Dus het was veel beter en nu slechter![]()
[ x ]
Als je stil komt te staan met pech op de snelweg, moet je gewoon achter de vangrail gaan staan.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:14 schreef myShizzle het volgende:
1 waxinelichtje houdt je auto lekker op temp en ijsvrij.
Vergeet niet wat films en games te downloaden om offline te gebruiken. Powerbank mee. En pisfles.
Beetje naief om te denken dat ze:quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eerst was het "vervangen" wat echt nodig was, want gas gedreven wisselverwarmingen zijn lang zo betrouwbaar niet als elektriek
Hebben de Excel managers bij Prorail gedacht, ach, hoe vaak ligt er nu sneeuw? En Vriest het? Het soort types dat ook winterbanden maar onzin vindt. Dachten snel wat te besparen
Nou gas gebruiken ze ook in hele koude landen dat werkt heel betrouwbaar, alleen soms moeten ze langs als de ontsteking of waakvlam faalt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eerst was het "vervangen" wat echt nodig was, want gas gedreven wisselverwarmingen zijn lang zo betrouwbaar niet als elektriek
Hebben de Excel managers bij Prorail gedacht, ach, hoe vaak ligt er nu sneeuw? En Vriest het? Het soort types dat ook winterbanden maar onzin vindt. Dachten snel wat te besparen
Daarnaast staat letterlijk in het artikel dat alle wissels die nodig zijn voor de dienstregeling gewoon verwarmd blijven. Maar het internet zit vol toetsenbordwetenschappers die het allemaal beter weten. Dat is een beetje hetzelfde als wijzen naar Zwitserland en gaan roepen dat het daar wel allemaal kan en we hier prutsers zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beetje naief om te denken dat ze:
A: bij Prorail niet hoeven te bezuinigen.
B: ze dat bij Prorail zelf beslissen en niet door het ministerie worden gestuurd.
Natuurlijk kan het allemaal zo geregeld worden dat iedere wissel verwarmbaar blijft, maar dat betekent ook dat er meer belasting betaald moet worden, dus zeg het maar, IB omhoog? OB omhoog? MRB omhoog?
Alleen wel jammer dat die supermarkt niet bevoorraad is...quote:Op woensdag 7 januari 2026 04:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
wij zorgen ervoor dat als jij morgen bij de supermarkt doet dat je binnen 300 Milliseconden je boodschappen af kunnen rekenen.
AI gaat veel van dat volk vervangen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 02:10 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is dan weer het gevolg van de paupers die voor hun werk de weg op moeten!quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat die supermarkt niet bevoorraad is...
quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:42 schreef xpompompomx het volgende:
Wel een goed, Oud Hollandsch, klaagtoppa dit.
Die mensen verdienen het ook gewoon.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:42 schreef raptorix het volgende:
De NS zijn trouwens ook een stelletje idioten door vrolijk aan te kondigen dat ze gewoon rijden, nou het ligt weer voor 70% plat, had gewoon gezegt: We gaan niet rijden vandaag, nu krijg je weer dat mensen gestrand zijn ver van huis.
Nou ja, je hebt een groep mensen, welliswaar klein die er echt van afhankelijk zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Die mensen verdienen het ook gewoon.
We wachten op de treinrellen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit ja. De mensen die alsnog met trein naar een kantoorbaantje gaan mogen lekker drie uur lang staan blauwbekken op een perron wachtend op trein die elke keer weer minuutje extra vertraging heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Tjah ik denk dat er nog best veel kantoren zijn die niet eens de mogelijkheid hebben om thuis te werken.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit ja. De mensen die alsnog met trein naar een kantoorbaantje gaan mogen lekker drie uur lang staan blauwbekken op een perron wachtend op trein die elke keer weer minuutje extra vertraging heeft.
Het is sowieso geen slecht idee om zoiets gewoon standaard in de auto te hebben liggen. Ik heb in Duitsland een keer 8(!) uur in de file gestaan omdat er verderop een dodelijk ongeluk gebeurd was.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:08 schreef Toine51 het volgende:
In Duitsland is het volgens mij zelfs verplicht. Duitsland kan ook een stuk kouder zijn natuurlijk, bovendien zijn de afstanden vaak groot op de snelweg, je bent niet altijd binnen 25 kilometer bij een wegrestaurant.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is sowieso geen slecht idee om zoiets gewoon standaard in de auto te hebben liggen. Ik heb in Duitsland een keer 8(!) uur in de file gestaan omdat er verderop een dodelijk ongeluk gebeurd was.
Flikker gewoon een dekentje, een paar flessen water, een rol wc-papier, een pak mueslirepen, en een krat pilsin de auto. Je zal 't maar een keer wel nodig hebben.
Ik hoef het helemaal niet te volgen dus ik denk dat jij gewoon gefaald hebt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 05:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor jou doen ze het extra traag zodat je het nog kunt volgen.
Geen idee. Het is wat mij betreft gewoon common fucking sense. Ja kijk, als je alleen maar heen en weer naar de supermarkt rijdt met koekblikje dan kan je je dekentje gewoon thuislaten natuurlijk. Maar voor iedereen die weleens wat verder van huis is...quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Duitsland is het volgens mij zelfs verplicht. Duitsland kan ook een stuk kouder zijn natuurlijk, bovendien zijn de afstanden vaak groot op de snelweg, je bent niet altijd binnen 25 kilometer bij een wegrestaurant.
Jij moe niet denke.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik hoef het helemaal niet te volgen dus ik denk dat jij gewoon gefaald hebt.
Sowieso is het nooit een slecht idee om standaard een krat pils in de auto te hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee. Het is wat mij betreft gewoon common fucking sense. Ja kijk, als je alleen maar heen en weer naar de supermarkt rijdt met koekblikje dan kan je je dekentje gewoon thuislaten natuurlijk. Maar voor iedereen die weleens wat verder van huis is...
Je hoeft er ook geen hypotheek voor af te sluiten en hoeveel moeite is het nou?
quote:
Ja ik snap de mensen in kritieke beroepen zoals zorg etc. Het onderwijs heeft volgens mij zelfs al veel scholen gesloten. Maar het voelt wel weer als een gevalletje "ik bepaal zelf wel wat ik doe" en "het zal allemaal wel meevallen", een vrij vervelende eigenschap van de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zit lekker thuis achter mijn bureautje en als ik uit het raam kijk zie ik toch weer genoeg mensen die besloten hebben nu door de sneeuw te gaan ploeteren.
Succes daarmee.
Eens. Nadeel is wel dat de inhoud kan bevriezen en er bier lekt, maar dat is dan niet andersquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Sowieso is het nooit een slecht idee om standaard een krat pils in de auto te hebben.
Met twee kratt'n bier reiden van greuningen naar mastricht.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Sowieso is het nooit een slecht idee om standaard een krat pils in de auto te hebben.
Wat denk je dat een dag zoals gisteren waarbij (vrijwel) het gehele treinverkeer uitvalt de maatschappij kost? Alleen al de niet geïncasseerde BTW op de verkoop op stations is schat ik meer dan de 17 miljoen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
B: ze dat bij Prorail zelf beslissen en niet door het ministerie worden gestuurd.
Natuurlijk kan het allemaal zo geregeld worden dat iedere wissel verwarmbaar blijft, maar dat betekent ook dat er meer belasting betaald moet worden, dus zeg het maar, IB omhoog? OB omhoog? MRB omhoog?
Als je het laat bevriezen dan ben je gewoon een laffe borrelaarquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens. Nadeel is wel dat de inhoud bevriest mer alle gevolgen van dien maar het is niet anders
Mijn vriendin werkt op een kinderdagverblijf en daar werd er juist extra op gehamerd dat ze maar moesten zorgen dat ze er kwamenquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik snap de mensen in kritieke beroepen zoals zorg etc. Het onderwijs heeft volgens mij zelfs al veel scholen gesloten. Maar het voelt wel weer als een gevalletje "ik bepaal zelf wel wat ik doe" en "het zal allemaal wel meevallen", een vrij vervelende eigenschap van de gemiddelde Nederlander.
Eens hoor, maar die ouders staan natuurlijk te schuimbekken of nog erger dat ze nu hun eigen werk niet kunnen doen omdat een ander geen risico's wil lopen om op hun koters te passenquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Mijn vriendin werkt op een kinderdagverblijf en daar werd er juist extra op gehamerd dat ze maar moesten zorgen dat ze er kwamen
En dat terwijl er toch ook een hoop (jonge) meiden werken die afhankelijk zijn van het OV. Gooi die toko dan gewoon dicht, moeten die ouders maar een keertje thuis blijven.
Ja MaAr Ik HeB tOcH wInTeRbAnDeNquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik snap de mensen in kritieke beroepen zoals zorg etc. Het onderwijs heeft volgens mij zelfs al veel scholen gesloten. Maar het voelt wel weer als een gevalletje "ik bepaal zelf wel wat ik doe" en "het zal allemaal wel meevallen", een vrij vervelende eigenschap van de gemiddelde Nederlander.
Nee, bij ProRail is het andersom: die doen helemaal niks als de regering er niet achteraan zit en precies voorschrijft wat ze wel moeten doen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hebben natuurlijk gewoon zelf op hun werk te verschijnen en het is niet zo dat het onmogelijk is om ergens naartoe te rijden.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens hoor, maar die ouders staan natuurlijk te schuimbekken of nog erger dat ze nu hun eigen werk niet kunnen doen omdat een ander geen risico's wil lopen om op hun koters te passen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |