Nee ik heb zaterdag voor het laatst gereden en zie me voor dinsdag niet een poging wagen. Alleen de wijk uitkomen is al vragen om ongelukken met een 1650 kg auto zonder winterbanden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:40 schreef kurk_droog het volgende:
Extreem is het niet maar wel buiten normaal voor Nederland dus ja logisch dat het in het nieuws is.
Mensen zoals hiervoor die gaan morgen weer stug naar kantoor terwijl ze prima thuis hadden kunnen werken voor die paar dagen. Mij ga je niet zien op de weg.
Met twee kratten bier?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb al 1200 km gereden in de sneeuwomstandigjeden.
Het kon ook gewoon, ik heb geen problemen ondervonden eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ziekenhuizen konden de drukte niet aan van mensen die gevallen waren. Treinen reden niet. Vliegtuigen vertrekken niet.
En dan denken we allemaal dat autorijden wel gewoon moet kunnen.
Waarom niet dan? Als ik niet rij gaan er echt mensen dood.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ziekenhuizen konden de drukte niet aan van mensen die gevallen waren. Treinen reden niet. Vliegtuigen vertrekken niet.
En dan denken we allemaal dat autorijden wel gewoon moet kunnen.
Heey Drizzt.. kende me nog?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Net een extra wandeling gemaakt in de sneeuw.
Watjes.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:20 schreef vul_maar_in het volgende:
Het is niet EXTREME!!!!!EINZ maar wel meer dan wat sommigen gewend zijn. Is al weer 9 jaar geleden....
Buiten normaal als je maar naar maximaal 3 jaar kijkt?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:40 schreef kurk_droog het volgende:
Extreem is het niet maar wel buiten normaal voor Nederland dus ja logisch dat het in het nieuws is.
Mensen zoals hiervoor die gaan morgen weer stug naar kantoor terwijl ze prima thuis hadden kunnen werken voor die paar dagen. Mij ga je niet zien op de weg.
Jij wilt graag een ongeluk krijgen? Andere weggebruikers kun je daar ook flink mee in de problemen helpen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb al 1200 km gereden in de sneeuwomstandigjeden.
Vertel eens.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Als ik niet rij gaan er echt mensen dood.
Zal je nooit snappen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij wilt graag een ongeluk krijgen? Andere weggebruikers kun je daar ook flink mee in de problemen helpen.
Als je net zo rijdt als dat je hier post dan denk ik eerder dat mensen dood gaan wanneer jij wel rijdtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Als ik niet rij gaan er echt mensen dood.
Collateral damagequote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je net zo rijdt als dat je hier post dan denk ik eerder dat mensen dood gaan wanneer jij wel rijdt
dion hetenquote:
"Weet je wel niet wat dat kost, een loods vol strooizout? Wie gaat dat betalen?"quote:Op woensdag 7 januari 2026 01:14 schreef Peppert het volgende:
Strooizout dreigt op te raken in meerdere gemeenten
[ afbeelding ]
In meerdere gemeenten is het strooizout bijna op, blijkt uit een rondgang van persbureau ANP.
Onder meer de gemeenten Heiloo, Bergen en Leiderdorp melden dat. Daardoor wordt strooizout gemengd met zand of wordt alleen op de belangrijkste wegen gestrooid.
Ook de gemeente Barneveld kampt met een tekort. "Net als bij veel andere gemeenten slinkt de zoutvoorraad snel", schrijft de gemeente. "De gemeente heeft een contract met een vaste zoutleverancier en heeft extra strooizout besteld. De leverancier heeft aangegeven geen strooizout meer te hebben en wacht zelf op nieuwe voorraad." Barneveld meldt in de afgelopen dagen meer dan 800 ton zout gestrooid te hebben en nog ongeveer 150 ton over te hebben.
Rijkswaterstaat, dat strooit op de rijkswegen, heeft dat probleem niet. Voor de winter werd 250 miljoen kilo strooizout ingeslagen, waarvan tot nu toe dit jaar zo'n 90 miljoen kilo is gestrooid. Gisteren reden de strooiwagens op de rijkswegen zo'n 12.000 kilometer en werd ongeveer 878.000 kilo zout gestrooid.
https://nos.nl/liveblog/2(...)in-sommige-gemeenten
Van een bible-belt gemeente als Barneveld kan je dat verwachten. God wikt en God beschikt, niet de mensquote:Op woensdag 7 januari 2026 01:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
"Weet je wel niet wat dat kost, een loods vol strooizout? Wie gaat dat betalen?"
Dat zijn geen boomers he.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:41 schreef Caland het volgende:
[..]
In werkelijkheid posten ze dat terwijl ze binnen de kachel op 23 hebben en Picnic aan laten rukken voor de boodschappen.
Kutboomers.
Februari 2021. Gekke sneeuwstorm toen gehad.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tsja, wel gewoon de realiteit. Hoe vaak hebben we zulke hoeveelheden als nu? Kan het me bijna niet herinneren. Dat moet 15 jaar geleden zijn minstens.
Dus ja daar miljarden voor uittrekken is onzin. Blijf lekker thuis, zeg tegen je baas jammer de bammer en geniet van je verlengde kerstvakantie.
Kantoorvolk blijft een maatschappelijk probleem. Je hebt er a niks aan en b zorgt voor onnodige chaos in het verkeer.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:40 schreef kurk_droog het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |