Nou ja op zich is dat wel, en als er EEN laatste trein uitvalt is dat nog wel te regelen ook. Maar dit is gewoon overmacht. Je kunt niet even voor weetikhoeveelduizend man een paar honderd bussen als een kroketje uit de muur trekken.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb ook taxi gekregen van de NS toen mijn trein niet reed en daardoor de laatste bus had gemist. Toen hadden ze nog thuisbrengplicht ofzo. Dat is niet meer
Ja daar waarschuwen ze al de hele middag voorquote:Op maandag 5 januari 2026 16:05 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ]
Daar komt de volgende ronde aan, precies rond de avondspits.
Ik moest hardop lachen toen ik dat bericht voorbij zag komenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Haringvlietbrug staat ook vast omdat er een slagboom uit is gereden
Perfecte timing van de weergodenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:05 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ]
Daar komt de volgende ronde aan, precies rond de avondspits.
Trek in een kroketje nuquote:Op maandag 5 januari 2026 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja op zich is dat wel, en als er EEN laatste trein uitvalt is dat nog wel te regelen ook. Maar dit is gewoon overmacht. Je kunt niet even voor weetikhoeveelduizend man een paar honderd bussen als een kroketje uit de muur trekken.
Nou. 10 dagen ziekenhuis, 4 maanden bij pa en ma in gewoond op een ziekenhuisbed in de woonkamer. Twee maanden met een rollator opnieuw moeten leren lopen. Jaar lang met een beugel om mijn lijf gelopen en uiteindelijk waren we 2,5 jaar verder voordat de laatste ziekenhuiscontrole voorbij was.quote:
Ja maar eerder leek het nog mee te gaan vallen op de buienradar... bui is toch wat gegroeidquote:Op maandag 5 januari 2026 16:06 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja daar waarschuwen ze al de hele middag voor
Van ga op tijd naar huis want het gaat weer sneeuwen
Oefquote:Op maandag 5 januari 2026 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. 10 dagen ziekenhuis, 4 maanden bij pa en ma in gewoond op een ziekenhuisbed in de woonkamer. Twee maanden met een rollator opnieuw moeten leren lopen. Jaar lang met een beugel om mijn lijf gelopen en uiteindelijk waren we 2,5 jaar verder voordat de laatste ziekenhuiscontrole voorbij was.
Leuk souvenirtje aan verdiend:
[ afbeelding ]
Daarom ook luisteren naar het advies van Rijkswaterstaat en niet van buienradarquote:Op maandag 5 januari 2026 16:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja maar eerder leek het nog mee te gaan vallen op de buienradar... bui is toch wat gegroeid
Kloptquote:Op maandag 5 januari 2026 16:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Daarom ook luisteren naar het advies van Rijkswaterstaat en niet van buienradar
Ik luister liever naar het KNMI.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Daarom ook luisteren naar het advies van Rijkswaterstaat en niet van buienradar
Hier zou het volgens buienradar ook rond 11.00 uur klaar zijn met sneeuwen, uiteindelijk werd het rond 13.30 droogquote:Op maandag 5 januari 2026 16:13 schreef DaMart het volgende:
[..]
Klopt.
Als buienradar zegt dat het ergens anders regent en bij mij droog is, kan ik ook beter een paraplu meenemen.
quote:Het lukt nog wel om producten te leveren, maar in de Randstad wordt het wel moeilijk, melden Jumbo en de Albert Heijn. De hoofdwegen zijn vaak goed bereikbaar, maar de laatste kilometers richting de supermarkt en distributiecentra zijn lastig. Daarom wordt gevraagd om die locaties sneeuwvrij te houden.
Online boodschappenbezorger Picnic had een goede ochtend, maar het wordt lastig om de producten naar de steden te brengen. Wie dus boodschappen thuis laat bezorgen kan een berichtje krijgen dat de bezorgafspraak vertraagd is. Wordt het te onveilig op de weg voor de bezorgers, dan worden bestellingen geannuleerd.
Ik dacht dat jij die codes allemaal maar overdreven vond altijd?quote:
Hier alles grijs.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:19 schreef LTVDK het volgende:
Wel mooie oranje gloeiende lucht nu van de ondergaande zon op de inkomende wolken
De McDonalds begint jaloers te worden inmiddelsquote:Rijkswaterstaat strooit er vandaag op los: tot dusver is er ruim 11,5 miljoen kilo zout gelost op de Nederlandse Rijkswegen en N-wegen.
die hebben een zouttekort straksquote:Op maandag 5 januari 2026 16:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De McDonalds begint jaloers te worden inmiddels
Ik heb er nog weleens een McFlurry gehaaldquote:Op maandag 5 januari 2026 16:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gebbetje, ben al zeker 13 jaar niet bij de Mac geweest. Geen idee hoe het eten nu is.
het is meh. heel af en toe kom ik er.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gebbetje, ben al zeker 13 jaar niet bij de Mac geweest. Geen idee hoe het eten nu is.
De zeldzame keren dat ik er kom haal ik sowieso daar geen patat. McKroketje gaat er altijd wel in.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:30 schreef dud0r het volgende:
[..]
het is meh. heel af en toe kom ik er.
de patat is niet te eten.
de burgers zijn okeig
Ik ben er vorig jaar nog een keertje verplicht mee naartoe geweest met collega's toen we laat klaar waren en nog een heel stuk moesten rijden. Had toen een mckroket, die was niet meer zo lekker als dat ik me kon herinnerenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
In augustus bij de mac geweest voor avondeten. Tioen had ik zo'n 6 uur zonder stroom gezeten.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hebben ze hier in NL eigenlijk de ijskoffies? Die vind ik in de VS altijd wel lekkerquote:Op maandag 5 januari 2026 16:29 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb er nog weleens een McFlurry gehaald
Die vond ik altijd wel lekker, ja.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:29 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb er nog weleens een McFlurry gehaald
Ik ben niet zo'n figuur.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:21 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij die codes allemaal maar overdreven vond altijd?
Viel het zo slecht dat de stroom er zelfs van uit viel?quote:Op maandag 5 januari 2026 16:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In augustus bij de mac geweest voor avondeten. Tioen had ik zo'n 6 uur zonder stroom gezeten.
Er is geen BurgerKing in Friesland.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:32 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Die vond ik altijd wel lekker, ja.
Heb ook ooit eens een keer op Utrecht centraal bij de Burger King zo'n grote oreo shake gehaald.
Lekker, maar genoeg kcal voor de heledag.
Patatjes vond ik vroeger juist het lekkere. Lekker zout.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:30 schreef dud0r het volgende:
[..]
het is meh. heel af en toe kom ik er.
de patat is niet te eten.
de burgers zijn okeig
Nee vandaag was de winterpaniekregelingquote:Op maandag 5 januari 2026 16:32 schreef essnhills het volgende:
Morgen winterdienstregeling aldus de NS
Hadden ze die vandaag nog niet dan?
Geen idee, de laatsre keer dat ik bij de Mac was was voordat ik ziek werdquote:Op maandag 5 januari 2026 16:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hebben ze hier in NL eigenlijk de ijskoffies? Die vind ik in de VS altijd wel lekker
Boot ramde een elektriciteitmast.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Viel het zo slecht dat de stroom er zelfs van uit viel?
Nee vandaag zijn ze gewoon totaal overvallen door het onverwachte winterweer.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:32 schreef essnhills het volgende:
Morgen winterdienstregeling aldus de NS
Hadden ze die vandaag nog niet dan?
Godver, ik wilde precies dezelfde grap makenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee vandaag was de winterpaniekregeling
Inflatie!quote:Op maandag 5 januari 2026 16:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik ben er vorig jaar nog een keertje verplicht mee naartoe geweest met collega's toen we laat klaar waren en nog een heel stuk moesten rijden. Had toen een mckroket, die was niet meer zo lekker als dat ik me kon herinneren
quote:Op maandag 5 januari 2026 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee vandaag zijn ze gewoon totaal overvallen door het onverwachte winterweer.
Oh dan ben ik misschien in de war met iemand andersquote:
Je proeft weinig koffie in die ijskoffies hoorquote:Op maandag 5 januari 2026 16:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
Geen idee, de laatsre keer dat ik bij de Mac was was voordat ik ziek werd
En ik drink geen koffie
quote:Op maandag 5 januari 2026 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja kijk om je heen en zeg wat je ziet. Zit ik er naast?quote:
Ik wilde gewoon een oorzaak-gevolg grapje makenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Boot ramde een elektriciteitmast.
De kapiteit had ook Maccie gehaald?quote:Op maandag 5 januari 2026 16:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Boot ramde een elektriciteitmast.
Dit wisten ze gisteren toch ook al.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja kijk om je heen en zeg wat je ziet. Zit ik er naast?
Niks anders in de buurt voor een snelle hap?quote:Op maandag 5 januari 2026 16:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In augustus bij de mac geweest voor avondeten. Tioen had ik zo'n 6 uur zonder stroom gezeten.
Toen ik zag dat het code oranje was, besloot ik meteen om thuis te blijven. Ik ben zo'n typequote:Op maandag 5 januari 2026 16:34 schreef essnhills het volgende:
[..]
Oh dan ben ik misschien in de war met iemand anders
Kon nog steedsquote:Op maandag 5 januari 2026 16:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik wilde gewoon een oorzaak-gevolg grapje maken
Zeer onverwachtsquote:Op maandag 5 januari 2026 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die wou kibbeling.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:35 schreef essnhills het volgende:
[..]
De kapiteit had ook Maccie gehaald?
Nou ja 'meteen', volgens mij was je gisteren er al heel de dag mee bezig om die beslissing te gaan makenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toen ik zag dat het code oranje was, besloot ik meteen om thuis te blijven. Ik ben zo'n type
Nope.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Niks anders in de buurt voor een snelle hap?
Ja die moet je ook niet opetenquote:
Ohquote:Op maandag 5 januari 2026 16:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je proeft weinig koffie in die ijskoffies hoor
Ik was serieus gewoon gegaan als er a) geen code oranje was en er b) geen sneeuw zou komen in de ochtend.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nou ja 'meteen', volgens mij was je gisteren er al heel de dag mee bezig om die beslissing te gaan maken
Ja dat denk ik welquote:
Woahquote:Op maandag 5 januari 2026 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toen ik zag dat het code oranje was, besloot ik meteen om thuis te blijven. Ik ben zo'n type
Blijkbaar is er toen besloten "We gokken het erop, misschien valt het wel mee."quote:Op maandag 5 januari 2026 16:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit wisten ze gisteren toch ook al.
Hebben ze dat bij de Mac?quote:
Ja oke dat klopt welquote:
Je hoeft maar één keer met code oranje ergens 'gestrand' te zijn om dat meteen af te lerenquote:
quote:Op maandag 5 januari 2026 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijkbaar is er toen besloten "We gokken het erop, misschien valt het wel mee."
Ahka dan had je geen handleiding hoeven makenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dan had @:recce er namelijk niet zo'n moeite mee gehad
Had het ook wel ietwat verontrustend gevonden als je zo heel dat menu kon opdrammenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja oke dat klopt wel
Maar uitgebreide kennis over het menu van de Mac valt daar niet onder
Dan had er minstens iets in de handleiding gestaan over hoe het bij de Mac gingquote:Op maandag 5 januari 2026 16:40 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ahka dan had je geen handleiding hoeven maken
Ik ben ook weleens naar kantoor gegaan met 'vanmiddag beetje storm' en eenmaal op kantoor 'oh code rood en er rijdt letterlijk niets meer aan treinen/bussen. Euhmmmm'quote:Op maandag 5 januari 2026 16:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hoeft maar één keer met code oranje ergens 'gestrand' te zijn om dat meteen af te leren
Niet dat ik er toen veel aan kon doen; het werd pas afgekondigd toen ik er al was.
Beetje zoals die top2000 kerel die alles kon opnoemen inclusief welk uur/DJquote:Op maandag 5 januari 2026 16:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Had het ook wel ietwat verontrustend gevonden als je zo heel dat menu kon opdrammen
Heb ik ook eens keer gehad toen ik in Assen werkte. Collega heeft me toen netjes afgezet op het station Leeuwarden en daar heb ik mijn fiets uit de stalling gehaald en daarna huis gegaan.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:43 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik ben ook weleens naar kantoor gegaan met 'vanmiddag beetje storm' en eenmaal op kantoor 'oh code rood en er rijdt letterlijk niets meer aan treinen/bussen. Euhmmmm'
Uiteindelijk samen met een andere collega die bij mij in de buurt woonde en ook met de trein was het kantoor afgestruind op zoek naar iemand die ook uit de buurt kwam en met d3 auto was.
De meesten waren thuis gaan werken, maar uiteindelijk iemand gevonden. "Oh misschien hij!”
Stonden we ineens samen aan zijn bureau
"Haiiiiiiiii
Zeg
Ben jij toevallig met de auto?”
Hij moest meteen lachen
zijn we er al achter welke FOK!ker dat was?quote:Op maandag 5 januari 2026 16:44 schreef essnhills het volgende:
[..]
Beetje zoals die top2000 kerel die alles kon opnoemen inclusief welk uur/DJ
Die was wel een beetje eng jaquote:Op maandag 5 januari 2026 16:44 schreef essnhills het volgende:
[..]
Beetje zoals die top2000 kerel die alles kon opnoemen inclusief welk uur/DJ
Sociosquote:Op maandag 5 januari 2026 16:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
zijn we er al achter welke FOK!ker dat was?
US denk ikquote:Op maandag 5 januari 2026 16:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
zijn we er al achter welke FOK!ker dat was?
Voor mij was het iets anders. Was met de auto naar het zwembad toen het enorm begon te ijzelen. Volgens mij is code oranje afgegeven vlak voor ik er was.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:43 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik ben ook weleens naar kantoor gegaan met 'vanmiddag beetje storm' en eenmaal op kantoor 'oh code rood en er rijdt letterlijk niets meer aan treinen/bussen. Euhmmmm'
Uiteindelijk samen met een andere collega die bij mij in de buurt woonde en ook met de trein was het kantoor afgestruind op zoek naar iemand die ook uit de buurt kwam en met d3 auto was.
De meesten waren thuis gaan werken, maar uiteindelijk iemand gevonden. "Oh misschien hij!”
Stonden we ineens samen aan zijn bureau
"Haiiiiiiiii
Zeg
Ben jij toevallig met de auto?”
Hij moest meteen lachen
Brrrquote:Op maandag 5 januari 2026 16:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mij was het iets anders. Was met de auto naar het zwembad toen het enorm begon te ijzelen. Volgens mij is code oranje afgegeven vlak voor ik er was.
Die terugweg was een ervaring. Ben dik 1,5 uur onderweg geweest. Normaal is het zo'n 20-25 minuten.
Geen Victor Reinier?quote:Op maandag 5 januari 2026 16:49 schreef essnhills het volgende:
[..]
US denk ik
Ohnee die hadden we al ontmaskerd als ofwel die ene DJ of Marco Borsato
das die linker toch?quote:
Ik dacht dat de rechter was?quote:
Nee die linkerquote:
Ben op een moment uit de greppel geduwd door een teamgenoot die ik had afgezet en zijn buurman omdat ik er niet meer uit kwam. Het was zo glad dat mijn auto gewoon haaks linksaf naar beneden gleed.quote:
Nee dat is Mr. Visserquote:
Oefquote:Op maandag 5 januari 2026 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben op een moment uit de greppel geduwd door een teamgenoot die ik had afgezet en zijn buurman omdat ik er niet meer uit kwam. Het was zo glad dat mijn auto gewoon haaks linksaf naar beneden gleed.
Ook nog een beetje mazzel gehad daar dat er aan de linkerkant niks was om tegenaan te glijden.
IJzel is dan ook wel veruit het kutste weer om te rijdenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben op een moment uit de greppel geduwd door een teamgenoot die ik had afgezet en zijn buurman omdat ik er niet meer uit kwam. Het was zo glad dat mijn auto gewoon haaks linksaf naar beneden gleed.
Ook nog een beetje mazzel gehad daar dat er aan de linkerkant niks was om tegenaan te glijden.
Morgen de schaatsen maar onderbinden dusquote:Op maandag 5 januari 2026 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Zon onder, alle bewoking trekt weg. Vriezen maar
John Reid gaat ook naar SBSquote:
De opvolging voor mr Visser wordt al klaargestoomd.quote:
Morgen gewoon weer binnenblijven dus.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Morgen de schaatsen maar onderbinden dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |