SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
Een stemming/referendum door of onder oorlogsomstandigheden van een democratie, lijkt mij onmogelijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Deze peiling is uitgevoerd nadat er het politieke idee kwam om een referendum uit te schrijven aangaande dit vraagstuk. De grondwet blijft sowieso leidend en zal via het parlement aangepast dienen worden voordat er besloten wordt tot het de jure opgeven van gebied.
Van belang is dat een referendum in Oekraïne gebruikt kan worden om een grondwetwijziging af te dwingen waarbij de president de initiatiefnemer en en het parlement al voorgestemd heeft.
zie:
[..]
quote:Beperkte export
Dagelijks gaat het om geschat rond 700.000 vaten (159 liter) ruwe olie. De dikkere Venezolaanse olie vormt de basis van talloze benzine- en dieselsoorten, maar via raffinage ook van allerlei plastics.
Daarbij is momenteel de beschikbare wereldvoorraad aan olie ruim voldoende. Afgelopen week daalde de olieprijs met 2 dollar per vat. Van Geuns: ,,
De tankerschepen van de schaduwvloot van Rusland kunnen met hun olie bijvoorbeeld soms zelfs geen havens vinden.
We zitten ruim in ons jasje als het om olie voor de benzineprijs gaat.”
Voor de belangrijke raffinage tot diesel en vliegtuigbrandstof kerosine is de luxe er minder, stelt Van Geuns. ,,Rond 70 procent van de export van olie door Venezuela was de zware soort olie. Die output is nu veel geringer.”
Ruwe olie voor kerosine
Ik zou dat toejuichen, Trump mag in Mexico ingrijpen en de cartels aanpakken in zoverre de Mexicaanse overheid dat achterwege laat.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:30 schreef ExTec het volgende:
Uh oh.
[ x ]
Maar mss dat @:Blaz ons nog wat meer wil gaan vertellen over de zegeningen van de "Multi-Polaire Wereld".
Dat klopt. Het geeft meer prijsdruk, met name in het zwaardere segment. Voor zover ik het kan overzien kan met name India hier van profiteren.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe meer olie beschikbaar, hoe slechter voor "De Sterke Man" in het kremlin.
Ow, jij beeld je in dat de wingebieden voor de rest dezelfde rechten krijgen als mainland US ofzo?quote:Op zondag 4 januari 2026 00:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zou dat toejuichen, Trump mag in Mexico ingrijpen en de cartels aanpakken in zoverre de Mexicaanse overheid dat achterwege laat.
Wellicht weet je dat deze opmerkingen van doen hebben met de drugshandel?quote:Op zondag 4 januari 2026 00:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, jij beeld je in dat de wingebieden voor de rest dezelfde rechten krijgen als mainland US ofzo?
Hilarisch.
Weet je wat een wingebied is...?
Nee.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht weet je dat deze opmerkingen van doen hebben met de drugshandel?
Ik heb een privézorgverzekering en hoef niet naar een staatsziekenhuis.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:12 schreef ExTec het volgende:
Die ongetwijfeld matige gezondheidszorg die je nu hebt? Mag je door je neus voor gaan betalen.
Ja, Chiapas is veruit het armste deel van Mexicoquote:Lonen?
Mexico heeft juist zeer sterke vakbonden.quote:Vakbonden?
Ja, dit is een bekend verhaal. Chiapas heeft ook een beduidend lagere levensverwachting dan het Mexicaanse gemiddelde.quote:
jaquote:Is het niet fantastisch, die "multi-polariteit"?
Wordt nog duurder. Niveau: de VS.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb een privézorgverzekering en hoef niet naar een staatsziekenhuis.
Dan niet meer.quote:Mexico heeft juist zeer sterke vakbonden.
Op basis van wat? Er is simpelweg een vrije markt met vele verschillende ziekenhuizen waaruit je kan kiezen qua kosten.quote:
Hilarisch inderdaad dat iemand denk dat op basis van een x bericht dit allemaal staat te gebeuren.quote:Dan niet meer.
Of reken je er op dat het groot kapitaal op wallstreet de wetbacks zulke lieve mensen vinden, dat ze daar echt niks aan gaan doen ofzo?
Hilarisch.
Op basis van dat mexico dan gewoon een vazal is van trump en z'n vriendjes.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op basis van wat? Er is simpelweg een vrije markt met vele verschillende ziekenhuizen waaruit je kan kiezen qua kosten.
Niet minder hilarisch dan iemand die in een 3de wereldland woont, maar zichzelf wel verteld dat hijzelf beter af is als.quote:Hilarisch inderdaad dat iemand denk dat op basis van een x bericht dit allemaal staat te gebeuren.
Dit slaat toch niet zoveel op iets Blaz, wel even redelijk blijven. Hoeveel cartels opereren nog vrij in Amerika, waar Mexico ook last van heeft, mag Mexico dan vice versa ingrijpen?quote:Op zondag 4 januari 2026 00:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zou dat toejuichen, Trump mag in Mexico ingrijpen en de cartels aanpakken in zoverre de Mexicaanse overheid dat achterwege laat.
Gek genoeg is het juist rustig.quote:
Over een paar weken vlieg ik weer lekker terug naar de zon en mag jij de rest van het jaar genieten van prutweer terwijl ik lekker in het zwembad lig.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Op basis van dat mexico dan gewoon een vazal is van trump en z'n vriendjes.
[..]
Niet minder hilarisch dan iemand die in een 3de wereldland woont, maar zichzelf wel verteld dat hijzelf beter af is als.
Wat dat betreft doe je niet onder voor een MAGAt.
quote:Op zondag 4 januari 2026 00:08 schreef TLC het volgende:
rusland die de actie van de vs veroordeeld was toch wel de grap van de dag![]()
Schaamteloos.quote:„Venezuela moet het gegarandeerde recht hebben om zijn eigen toekomst te bepalen zonder verwoestende militaire interventie van buitenaf”, aldus het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.
We accepteren je verlies.quote:Op zondag 4 januari 2026 04:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Over een paar weken vlieg ik weer lekker terug naar de zon en mag jij de rest van het jaar genieten van prutweer terwijl ik lekker in het zwembad lig.
dat klopt toch wat daar staat? Amerika valt gewoon een land aan zonder echte reden of goedkeuring van de Veiligheidsraad.quote:
Ja doei. Rusland is wel de allerlaatste die daar iets over mag zeggen.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
dat klopt toch wat daar staat? Amerika valt gewoon een land aan zonder echte reden of goedkeuring van de Veiligheidsraad.
Ik vind dit soort woorden echt totaal niet interessant. Diplomatiek spelletje is oersaai. Je moet kijken naar wat de gevolgen gaan zijn. En dat is dat Rusland gewoon zich nergens zorgen om hoeft te maken.quote:
Vooralsnog kan Poetin idd ongestraft zijn gang gaan.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind dit soort woorden echt totaal niet interessant. Diplomatiek spelletje is oersaai. Je moet kijken naar wat de gevolgen gaan zijn. En dat is dat Rusland gewoon zich nergens zorgen om hoeft te maken.
Een soort geopolitiek a la carte. Soms zijn invallen goed, en soms zijn ze niet goed.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind dit soort woorden echt totaal niet interessant. Diplomatiek spelletje is oersaai. Je moet kijken naar wat de gevolgen gaan zijn. En dat is dat Rusland gewoon zich nergens zorgen om hoeft te maken.
Klopt, uitzondering is waar een land zelf om hulp vraagt van buitenaf om een bezetter eruit te gooien.quote:
Ik vond die in Normandië in 1944 toch best prettig.quote:
Dit gaat alleen niet om het eruit gooien van een dictator. Het gaat om het veiligstellen van de Venezolaanse oliebronnen zodat de VS eraan kan verdienen. En aangezien de rest van het regime gewoon mag blijven zitten, schiet Jorge in de straat er ook niks mee op.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, uitzondering is waar een land zelf om hulp vraagt van buitenaf om een bezetter eruit te gooien.
Bij zware onderdrukking door een dictator zou ingrijpen ook wel te legitimeren moeten zijn maar dan alleen als diplomatie is uitgewerkt en je meerderheden hebt om zo'n inval te steunen. Het blijft een dunne lijn, want waar voorstanders zijn, zijn ook altijd tegenstanders.
Totaal andere case. Dat was op verzoek van de bezette landen. Dit is pure machtspolitiek.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vond die in Normandië in 1944 toch best prettig.
En wat gaan wij daaraan doen als Nederland, Europa? Behalve een beetje klagen?quote:Op zondag 4 januari 2026 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Totaal andere case. Dat was op verzoek van de bezette landen. Dit is pure machtspolitiek.
Wat als Trump morgen Groenland pakt? Hoe kan je dan nog van eenheid in de NAVO spreken? De VS onder Trump is geen betrouwbare bondgenoot meer.
Niks. We hebben ons op geopolitiek gebied totaal afhankelijk gemaakt van de VS.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wat gaan wij daaraan doen als Nederland, Europa? Behalve een beetje klagen?
Ja, de motieven liggen hier duidelijk ergens anders. Er zijn nog 40 dictators dus waarom deze?quote:Op zondag 4 januari 2026 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit gaat alleen niet om het eruit gooien van een dictator. Het gaat om het veiligstellen van de Venezolaanse oliebronnen zodat de VS eraan kan verdienen. En aangezien de rest van het regime gewoon mag blijven zitten, schiet Jorge in de straat er ook niks mee op.
if you cant beat them join themquote:Op zondag 4 januari 2026 10:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wat gaan wij daaraan doen als Nederland, Europa? Behalve een beetje klagen?
De Belgen zorgen hier ook voor een hoop overlast. Misschien kunnen wij..quote:OM: gestolen cocaïne uit België leidde tot geweldsgolf in Nederland
Nederland zorgt met wat er in de havens binnenkomt en wat er wordt geproduceerd in de drugslabs ook voor veel overlast in Europa, maar ook de wereld.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
if you cant beat them join them
[..]
De Belgen zorgen hier ook voor een hoop overlast. Misschien kunnen wij..
Olie. En je pik op tafel leggen in Latijns-Amerika. Monroe-doctrine enzo.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, de motieven liggen hier duidelijk ergens anders. Er zijn nog 40 dictators dus waarom deze?
Was jij niet degene die vaak zei dat er te anti eu werd gedacht. Je lijkt wel tot ander inzicht te zijn gekomen.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niks. We hebben ons op geopolitiek gebied totaal afhankelijk gemaakt van de VS.
En nog altijd is er in Brussel geen enkele urgentie om in actie te komen. Neem iets simpels als de cloud. Allemaal Amerikaans. Als Microsoft, Meta en Google ons er morgen vanaf gooien? Wat doen we dan? Nog niet het begin van een antwoord hebben ze.
Ik heb vanaf COVID al gezegd dat we moesten bouwen aan strategische onafhankelijkheid. Omdat het, als de poep de ventilator raakt, toch ieder voor zich is.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Was jij niet degene die vaak zei dat er te anti eu werd gedacht. Je lijkt wel tot ander inzicht te zijn gekomen.
Het laatste decennia stond in teken van de greendeal en dat moest gerealiseerd worden door intussen goedkope energiedeals met Rusland te maken. Defensie stond op de laatste plek.
Je kunt het terugzoeken dat ik daar van begin aan af kritiek op had en dezelfde “liberale mens” lachte erom, dit was de beste weg.
Vooral het sluiten destijds van de kerncentrales met name in Duitsland had ik forse kritiek op en daar was niemand met me eens.
Je vergeet de grootste ondermijning van de EU: massale asielmigratie. Hoge kosten, grote verdeeldheid. Wij zijn het enige continent dat continu zoveel mensen opvangt.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Was jij niet degene die vaak zei dat er te anti eu werd gedacht. Je lijkt wel tot ander inzicht te zijn gekomen.
Het laatste decennia stond in teken van de greendeal en dat moest gerealiseerd worden door intussen goedkope energiedeals met Rusland te maken. Defensie stond op de laatste plek.
Je kunt het terugzoeken dat ik daar van begin aan af kritiek op had en dezelfde “liberale mens” lachte erom, dit was de beste weg.
Vooral het sluiten destijds van de kerncentrales met name in Duitsland had ik forse kritiek op en daar was niemand met me eens.
Alsof dat een zaak voor Brussel is, wij moeten allen juist eens in de spiegel gaan kijken want wij zijn het die nogal vastgeplakt zitten en weigeren over te stappen naar een Europees alternatief.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En nog altijd is er in Brussel geen enkele urgentie om in actie te komen. Neem iets simpels als de cloud. Allemaal Amerikaans. Als Microsoft, Meta en Google ons er morgen vanaf gooien? Wat doen we dan? Nog niet het begin van een antwoord hebben ze.
Dit allemaal beseffende, laten we gewoon openlijk de rol van de allerbraafste vazal van Trump spelen.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens hoor. Het mag allemaal niets kosten.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Alsof dat een zaak voor Brussel is, wij moeten allen juist eens in de spiegel gaan kijken want wij zijn het die nogal vastgeplakt zitten en weigeren over te stappen naar een Europees alternatief.
Tja dan komt er gewoon weinig tot niets van de grond. https://european-alternatives.eu/
https://tweakers.net/revi(...)e-alternatieven.html
Ok Geert.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je vergeet de grootste ondermijning van de EU: massale asielmigratie. Hoge kosten, grote verdeeldheid. Wij zijn het enige continent dat continu zoveel mensen opvangt.
Het probleem met die IT lui hier (Tweakers) is dat ze opzoek zijn naar een alternatief met meer privacy bescherming. Dat vind ik dan weer te moralistisch. Je zou uit nationalistische redenen moeten kiezen voor soft en hardware uit de EU. Maar die hebben net zo goed inkomsten nodig om echt groot te kunnen worden. Vooral aan datacenter en cloud opslag is een Europees gebrek.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Alsof dat een zaak voor Brussel is, wij moeten allen juist eens in de spiegel gaan kijken want wij zijn het die nogal vastgeplakt zitten en weigeren over te stappen naar een Europees alternatief.
Tja dan komt er gewoon weinig tot niets van de grond. https://european-alternatives.eu/
https://tweakers.net/revi(...)e-alternatieven.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |