En nog echte Art Nouveau/Jugendstil gebouwen.quote:Op donderdag 9 april 2026 02:37 schreef raptorix het volgende:
Ik heb trouwens gemengde gevoelens bij Antwerpen, in de meeste steden is het vrij simpel, je hebt goede en slechte stukken, in antwerpen loopt dat allemaal door elkaar, de stad voelt enorm rommelig, aan andere kant wel mooie dingen zoals de dierentuin en geweldige cafes.
Massatoerisme verpest alles. Ik ben er zelf niet geweest, maar verwacht dat Venetie net zo is.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:16 schreef Black_Baron het volgende:
Ik vond Rome gigantisch tegenvallen.
Ook in het voorjaar gigantisch druk en heel veel vervelende zwarte Afrikanen die je van alles op lopen te dringen. Op een agressieve wijze.
En langs de oudheden in het centrum van de foro romano naar het Colloseum loop je langs een hele drukke lelijke weg.
De rijen overal zijn niet normaal.
Die stad heeft echt potentie. Maar is compleet verpest.
Amsterdam is ook een vreselijke stad. Massa toerisme, een grote rotzooi op straat. Veel zwervers, 3e wereldlanden import, dagelijkse demonstraties.quote:Op zondag 5 april 2026 16:37 schreef Eightyone het volgende:
Over toeristen gesproken: het centrum van onze eigen hoofdstad is tegenwoordig ook aardig teleurstellend.
Op zowat elke straathoek figuren met een selfiestick en/of een smartphone omhoog gericht, badeendjeswinkels, TikTok-rijen - geen trek in. Openbare toiletten zijn ondertussen dun gezaaid, en die er zijn kosten meteen anderhalve euro of zo.
Jaren geleden kwam ik er juist graag.
Massatoerisme vooral. Maar er is onder veel inwoners, zeker die in 'de ring', ook nog een bepaald soort hard elite-cultuurtje ontstaan, wat me een paar decennia terug nog niet zo op viel.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:44 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Amsterdam is ook een vreselijke stad. Massa toerisme, een grote rotzooi op straat. Veel zwervers, 3e wereldlanden import, dagelijkse demonstraties.
Als massatoerisme niet je ding is zijn stedentrips ook gewoon niet echt je ding vermoedelijkquote:Op donderdag 9 april 2026 14:34 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Massatoerisme vooral. Maar er is onder veel inwoners, zeker die in 'de ring', ook nog een bepaald soort hard elite-cultuurtje ontstaan, wat me een paar decennia terug nog niet zo op viel.
Ik had er destijds ongetwijfeld minder oog voor. Toch was de sfeer anders.
Ik maak juist graag stedentrips, maar er zijn qua massatoerisme grenzen.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Als massatoerisme niet je ding is zijn stedentrips ook gewoon niet echt je ding vermoedelijk
Of je moet stedentrips maken naar steden die niet zo populair zijn voor stedentrips.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:48 schreef Caland het volgende:
Als massatoerisme niet je ding is zijn stedentrips ook gewoon niet echt je ding vermoedelijk
Er gaat toch niemand naar Rotterdam voor een stedentrip?quote:Op donderdag 9 april 2026 14:49 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik maak juist graag stedentrips, maar er zijn qua massatoerisme grenzen.
In Rotterdam heb ik die irritaties vooralsnog niet zo, ik kies het zelfs relatief vaak uit als ik wat verder weg wil dan de eigen omgeving. Het helpt ook dat het ruim opgezet is, en goed voorzien is van plekken waar je rustig kunt zitten.
Zeker wel. Ik werk in het gedeelte waar veel hotels staan en ieder weekend zie ik wel toeristen. In de wintermaanden wat minder, maar in de zomermaanden weten toch aardig wat mensen Rotterdam te vinden. Gelukkig nog lang niet zo toeristisch als Amsterdam.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:53 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Er gaat toch niemand naar Rotterdam voor een stedentrip?
Of 'een dagje weg naar een stad', ook goed.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:53 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Er gaat toch niemand naar Rotterdam voor een stedentrip?
Ben paar jaar geleden in Marseille geweest. Dat ligt schitterend, goede visrestaurants, en de Notre Dame is een (klim) bezoek waard. Maar de bevolking en het vuil in de straten ...quote:Op zondag 5 april 2026 13:56 schreef matspontius het volgende:
Parijs - 1 groot getto inmiddels. Import shit - create a shithole.
Ja, het aartsbisschoppelijke paleis is een pareltjequote:Op donderdag 9 april 2026 14:03 schreef Domnivoor het volgende:
Ik vond Luik grauw en vervallen.
Maar ik heb gehoord dat het de laatste jaren is opgeknapt.
Dat gedeelte (paleis en overdekt winkelcentrum) is een circel aan grond die er idd keurig verzorgd uit ziet. Een niet heel representatief visitekaartje.quote:Op woensdag 6 mei 2026 23:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, het aartsbisschoppelijke paleis is een pareltje
De hoofdstad van Algerije beviel niet?quote:Op woensdag 6 mei 2026 23:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben paar jaar geleden in Marseille geweest. Dat ligt schitterend, goede visrestaurants, en de Notre Dame is een (klim) bezoek waard. Maar de bevolking en het vuil in de straten ...![]()
Ooit in Nice in de verkeerde trein gestapt, ipv Grasse ging die naar Marseille. (Schermen defect, SNCF medewerker die oui antwoorde op vraag of de trein naar Grasse ging). Was tevens laatste trein van de dag/kon niet meer terug.quote:Op woensdag 6 mei 2026 23:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben paar jaar geleden in Marseille geweest. Dat ligt schitterend, goede visrestaurants, en de Notre Dame is een (klim) bezoek waard. Maar de bevolking en het vuil in de straten ...![]()
Eigenlijk zonde.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:02 schreef derLudolf het volgende:
Ooit in Nice in de verkeerde trein gestapt, ipv Grasse ging die naar Marseille. (Schermen defect, SNCF medewerker die oui antwoorde op vraag of de trein naar Grasse ging). Was tevens laatste trein van de dag/kon niet meer terug.
Dat is de enige keer geweest dat ik niet vanaf treinstation naar een hotel (nog geen kilometer) een taxi heb genomen. Wat een tuig daar rondom het station, voelde me daar niet prettig.
Grasse was eerst leerlooierij wat zo meurde dat ze iets ontwikkelden om die lucht te maskeren. Daarin waren ze beter dan leer maken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Eigenlijk zonde.
Best leuke wijken in Marseille, prachtige boulevards langs de haven en de Mediterrane en mooie gebouwen. Maar dat het dan verziekt wordt door .....
Overigens zijn er wel andere mooie steden in die streek: Grasse wat je noemde (parfum toch?), Aix-en-Provence bezoek ik heel graag en zo vaak mogelijk.
Marseille is geen klap aan. Er is zoveel leukers langs de Middelandse zeekust.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Grasse was eerst leerlooierij wat zo meurde dat ze iets ontwikkelden om die lucht te maskeren. Daarin waren ze beter dan leer maken.
Opzich wel leuk ja. Wat ik overigens bijzonder vond, ik was er half september, het was prachtig weer echter op een donderdagavond was er nergens een bar of terras te vinden. Terwijl 's middags de pleinen vol stonden met tafels en stoelen. Emmen is net zo groot als Grasse, in Emmen hadden op zo'n avond de terrassen gewoon vol gezeten.
Amsterdam is ook veranderd. Het is meer een soort resort voor rijke yuppen geworden. Terwijl het in de jaren 80 nog juist een zeer slecht imago had. Dus dat heeft een flinke verschuiving teweeg gebracht.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:34 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Massatoerisme vooral. Maar er is onder veel inwoners, zeker die in 'de ring', ook nog een bepaald soort hard elite-cultuurtje ontstaan, wat me een paar decennia terug nog niet zo op viel.
Ik had er destijds ongetwijfeld minder oog voor. Toch was de sfeer anders.
Goh, als ik door de Lodewijk van Deysselbuurt wandel, krijg ik een heel andere indruk dan van yuppen ....quote:Op zondag 10 mei 2026 09:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Amsterdam is ook veranderd. Het is meer een soort resort voor rijke yuppen geworden. Terwijl het in de jaren 80 nog juist een zeer slecht imago had. Dus dat heeft een flinke verschuiving teweeg gebracht.
Dat is dan ook ver van het centrum vandaan, waar ik het over had.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:09 schreef blomke het volgende:
Goh, als ik door de Lodewijk van Deysselbuurt wandel, krijg ik een heel andere indruk dan van yuppen ....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |