Grasse was eerst leerlooierij wat zo meurde dat ze iets ontwikkelden om die lucht te maskeren. Daarin waren ze beter dan leer maken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Eigenlijk zonde.
Best leuke wijken in Marseille, prachtige boulevards langs de haven en de Mediterrane en mooie gebouwen. Maar dat het dan verziekt wordt door .....
Overigens zijn er wel andere mooie steden in die streek: Grasse wat je noemde (parfum toch?), Aix-en-Provence bezoek ik heel graag en zo vaak mogelijk.
Marseille is geen klap aan. Er is zoveel leukers langs de Middelandse zeekust.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Grasse was eerst leerlooierij wat zo meurde dat ze iets ontwikkelden om die lucht te maskeren. Daarin waren ze beter dan leer maken.
Opzich wel leuk ja. Wat ik overigens bijzonder vond, ik was er half september, het was prachtig weer echter op een donderdagavond was er nergens een bar of terras te vinden. Terwijl 's middags de pleinen vol stonden met tafels en stoelen. Emmen is net zo groot als Grasse, in Emmen hadden op zo'n avond de terrassen gewoon vol gezeten.
Amsterdam is ook veranderd. Het is meer een soort resort voor rijke yuppen geworden. Terwijl het in de jaren 80 nog juist een zeer slecht imago had. Dus dat heeft een flinke verschuiving teweeg gebracht.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:34 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Massatoerisme vooral. Maar er is onder veel inwoners, zeker die in 'de ring', ook nog een bepaald soort hard elite-cultuurtje ontstaan, wat me een paar decennia terug nog niet zo op viel.
Ik had er destijds ongetwijfeld minder oog voor. Toch was de sfeer anders.
Goh, als ik door de Lodewijk van Deysselbuurt wandel, krijg ik een heel andere indruk dan van yuppen ....quote:Op zondag 10 mei 2026 09:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Amsterdam is ook veranderd. Het is meer een soort resort voor rijke yuppen geworden. Terwijl het in de jaren 80 nog juist een zeer slecht imago had. Dus dat heeft een flinke verschuiving teweeg gebracht.
Dat is dan ook ver van het centrum vandaan, waar ik het over had.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:09 schreef blomke het volgende:
Goh, als ik door de Lodewijk van Deysselbuurt wandel, krijg ik een heel andere indruk dan van yuppen ....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |