abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:18:18 #151
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220654002
quote:
17s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:10 schreef yvonne het volgende:
Ha, mooi weer. Hop in de spotlights gezet. Leuk topic.
Spotlights?Waar zie ik dat? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220657856
Dan moet t licht eerst uit
  One tough cookie maandag 27 april 2026 @ 02:01:58 #153
169210 liesje1979
pi_220661723
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:55 schreef kwiwi het volgende:
Leuke snack! Gelachen om het bord op het station _O-

En hoi @:liesje1979 :W :+
Hey! Ik zie nu ook pas je DM. Daar reageer ik later op maar over het algemeen goed. Sociaal, veel te veel sociaal. :) En met jou?
  One tough cookie maandag 27 april 2026 @ 02:03:45 #154
169210 liesje1979
pi_220661724
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 02:01 schreef Flory- het volgende:
Nice tripje weer Fles!
Leuke pics, zo'n Turm is altijd uitnodigend om van bovenaf te bekijken _O_

Lekkere schnitzels uiteraard, nomnom :9

En @:liesje1979 liep tussendoor zeker weer Ingress te spelen O-)
@
Euhm. Ik heb een beetje uniekjes gepakt. Heel blauwe stad dus weinig te cappen. En ik heb 100den scans gemaakt voor FS, lekker veel AP. Maar verder was ik best sociaal, het was gezellig. O+
  One tough cookie maandag 27 april 2026 @ 02:04:48 #155
169210 liesje1979
pi_220661726
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 06:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee tussendoor praatte ze met ons :+
:D Dat viel best mee! En ook alleen als ik tussen het treingepraat kon komen. :+
Gelukkig kennen de meesten van jullie me ook al wel een beetje.
  One tough cookie maandag 27 april 2026 @ 02:07:45 #156
169210 liesje1979
pi_220661728
Leuke snack Fles! Het was een mooi en gezellig tripje. En mijn hoogtepunt was zondagochtend bij de Italiaan. En de tv toren. En die treindingetjes. En dar dorpje. En de taart daar, en het gezelschap. En de rummycubb, altijd de rummycub!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:00:28 #157
184637 RedWhiteArmy1983
JG14 hooligan
pi_220690815
Ah, er was weer een travelsnack zie ik pas 2 weken later :z

Maar leuke foto's :) en goed dat de Nieuwjaarsuitjes een vaste traditie blijven. ^O^
The only way you can be original, is to be yourself.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:31:28 #158
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220692030
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:00 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Ah, er was weer een travelsnack zie ik pas 2 weken later :z

Maar leuke foto's :) en goed dat de Nieuwjaarsuitjes een vaste traditie blijven. ^O^
Ga ook een keer mee joh waarom niet *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220692051
Wat een leuke snack weer Fles (& Co) O+
Zo leuk om te lezen altijd!
  zaterdag 20 juni 2026 @ 12:08:21 #160
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221096600
Fles' Travelsnacks, part 187

Bestemming
West-Friesland

Datum / data
Vrijdag 29 t/m zondag 31 mei 2026

Beweegreden
Pa en ma waren 55 jaar getrouwd.

Gezelschap
Pa, ma, een oom en twee tantes.

Kosten
Nou ja niks he, pa en ma betaalden alles *O*

Foto's!

Vrijdag troffen we elkaar in Alkmaar voor koffie met gebak. Daarna bezochten we eerst de kaasmarkt. Leuk om eens gezien te hebben, maar een kwartiertje is wel genoeg ook.




Daarna nog even lekker staan zoenen met een bronzen kaasmeisje :*


Toen nog even verder gewandeld door de straatjes en steegjes van Alkmaar. Alkmaar kan ook best lelijk zijn.


Na een bezoek aan de grote Sint-Laurenskerk was het tijd voor de lunch :Y) Broodje "Allemaal Alkmaar" met twee soorten streekkaas. Erg lekker!


Daarna bezochten we nog het Stedelijk Museum, waar een leuke tentoonstelling is van Leo Gestel en Gustave de Smet (nog tot 13 september). Daarna was het tijd om ons hotel in Rustenburg op te zoeken. Het weer was inmiddels behoorlijk omgeslagen.


Gelukkig waren we al gearriveerd voor het ergste noodweer de streek trof. We zijn nog maar even een kwartiertje in de auto blijven zitten. Toen we er weer uit konden zag het er zo uit.


Na inkwartieren (kamer dweilen want het raam had open gestaan bij dat noodweer :D ) en opfrissen konden we aan het diner. Hier de gemengde grill spiesen.


Na nog een avondwandeling (paar straatjes op en neer, er is daar verder niks van een rondje mogelijk) ging de zon onder achter Heerhugowaard.




Het ontbijt van zaterdag, met links het Flesboekje dat ik voor de gelegenheid gemaakt had.


De zaterdag was voor Enkhuizen en het Zuiderzeemuseum. Erg leuk altijd weer.
























Het diner van zaterdag: Surf & turf, te bestaan uit drie garnalen en een hapje biefstuk.


In de ondergaande avondzon maakten we nog een korte wandeling naar een paar molens aan de Westfriese Omringdijk.




En op zondag bezochten we, inmiddels op de terugweg, nog het mediamuseum Beeld & Geluid in Hilversum. Ook leuk om eens een keer geweest te zijn.








Daar nog even geluncht en toen weer naar huis. Prachtig weekend gehad samen met de ouwelui *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221096612
Jij met het kaasmeisje _O-
Fijn met de oudjes *G*
pi_221096671
Leuk weer. Bekende omgeving, je hebt redelijk in de buurt van ons vorige huis overnacht. Het Zuiderzeemuseum en Enkhuizen zijn sowieso erg leuk.
pi_221096725
Leuk weer!
  zaterdag 20 juni 2026 @ 12:36:53 #164
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_221096738
Leuk weer :)
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_221096747
Leuk!
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:48:56 #166
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221097384


Wat is dat links voor kaas?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:50:28 #167
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221097390
Maar lees ik het nou goed, een tripje waarbij eigenlijk alles gewoon goed bevallen is? *O*
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_221097466
Jammer van de kaas, verder goeden trip.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 20 juni 2026 @ 14:09:03 #169
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_221097472
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 187

Bestemming
West-Friesland

Datum / data
Vrijdag 29 t/m zondag 31 mei 2026

Beweegreden
Pa en ma waren 55 jaar getrouwd.

Gezelschap
Pa, ma, een oom en twee tantes.

Kosten
Nou ja niks he, pa en ma betaalden alles *O*

Foto's!

Vrijdag troffen we elkaar in Alkmaar voor koffie met gebak. Daarna bezochten we eerst de kaasmarkt. Leuk om eens gezien te hebben, maar een kwartiertje is wel genoeg ook.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daarna nog even lekker staan zoenen met een bronzen kaasmeisje :*
[ afbeelding ]

Toen nog even verder gewandeld door de straatjes en steegjes van Alkmaar. Alkmaar kan ook best lelijk zijn.
[ afbeelding ]

Na een bezoek aan de grote Sint-Laurenskerk was het tijd voor de lunch :Y) Broodje "Allemaal Alkmaar" met twee soorten streekkaas. Erg lekker!
[ afbeelding ]

Daarna bezochten we nog het Stedelijk Museum, waar een leuke tentoonstelling is van Leo Gestel en Gustave de Smet (nog tot 13 september). Daarna was het tijd om ons hotel in Rustenburg op te zoeken. Het weer was inmiddels behoorlijk omgeslagen.
[ afbeelding ]

Gelukkig waren we al gearriveerd voor het ergste noodweer de streek trof. We zijn nog maar even een kwartiertje in de auto blijven zitten. Toen we er weer uit konden zag het er zo uit.
[ afbeelding ]

Na inkwartieren (kamer dweilen want het raam had open gestaan bij dat noodweer :D ) en opfrissen konden we aan het diner. Hier de gemengde grill spiesen.
[ afbeelding ]

Na nog een avondwandeling (paar straatjes op en neer, er is daar verder niks van een rondje mogelijk) ging de zon onder achter Heerhugowaard.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het ontbijt van zaterdag, met links het Flesboekje dat ik voor de gelegenheid gemaakt had.
[ afbeelding ]

De zaterdag was voor Enkhuizen en het Zuiderzeemuseum. Erg leuk altijd weer.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het diner van zaterdag: Surf & turf, te bestaan uit drie garnalen en een hapje biefstuk.
[ afbeelding ]

In de ondergaande avondzon maakten we nog een korte wandeling naar een paar molens aan de Westfriese Omringdijk.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En op zondag bezochten we, inmiddels op de terugweg, nog het mediamuseum Beeld & Geluid in Hilversum. Ook leuk om eens een keer geweest te zijn.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daar nog even geluncht en toen weer naar huis. Prachtig weekend gehad samen met de ouwelui *O*
Alky *O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Redactie Frontpage zaterdag 20 juni 2026 @ 14:18:27 #170
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221097531
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:48 schreef kwiwi het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dat links voor kaas?
Dacht in eerste instantie dat het van die plastic sauszakjes waren :') _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 20 juni 2026 @ 14:26:54 #171
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221097565
Mooie Travelsnack, maar van die 'Surf & Turf' word ik wel wat verdrietig.
Tip voor de volgende keer: Rue de la Plume aan de Veerstraat in Alkmaar… :Y)
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:24:21 #172
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221098122
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:48 schreef kwiwi het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dat links voor kaas?
Kaas met iets roods.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:25:09 #173
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221098127
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:26 schreef MadMaster het volgende:
Mooie Travelsnack, maar van die 'Surf & Turf' word ik wel wat verdrietig.
Tip voor de volgende keer: Rue de la Plume aan de Veerstraat in Alkmaar… :Y)
Hey pa en ma hadden alles geregeld, wie ben ik :Y) Maar ik vond het ook niet spannend nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:32:24 #174
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221098162
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Hey pa en ma hadden alles geregeld, wie ben ik :Y) Maar ik vond het ook niet spannend nee.
Een gegeven paard moet je inderdaad nooit in de bek kijken.
Volgende keer je ouders gewoon aanbieden dat je een leuk etentje voor ze als cadeau hebt… ;)
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:35:47 #175
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221098175
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:32 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Een gegeven paard moet je inderdaad nooit in de bek kijken.
Volgende keer je ouders gewoon aanbieden dat je een leuk etentje voor ze als cadeau hebt… ;)
Nou dan denk ik niet dat we weer naar Alkmaar gaan maar okee :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:40:14 #176
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221098195
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Dacht in eerste instantie dat het van die plastic sauszakjes waren :') _O-
Ik had eerst ook niet in de gaten dat het kaas was, totdat ik de tekst las :D
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:46:22 #177
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221098824
Ik stond er ook bij hoor, toen het gebracht werd. "IS DAT KAAS?!" :D

Ja dat is kaas. En die andere is brandnetelkaas of zo. Maar wat die rooie is weet ik niet. Kaas in ieder geval.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:50:56 #178
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221098864
quote:
Nee nee echt rode vlekken door en door. DOor de hele kaas heen. Geen teken van bederf, het hoort zo. Wat is dat?
Copilot said:
Ahhh oké — nu snap ik precies wat je bedoelt 👍

👉 Dat is heel waarschijnlijk gewoon komijnekaas (Leidse kaas).

🧀 Wat je ziet
Die “rode/bruinige vlekjes” door de hele kaas zijn komijnzaadjes
Die worden tijdens het maken door het hele kaasdeeg gemengd, dus je ziet ze overal terug
Daardoor krijg je precies dat gespikkelde effect waar jij het over hebt
👉 Komijnekaas = Nederlandse kaas met zaadjes erdoorheen voor smaak en textuur
dairyskills
+1

🧀 Waarom lijkt het rood?
De zaadjes zijn eigenlijk bruin / donker
Maar in een lichte kaas lijken ze soms roodachtig/donkerrood
Zeker als de kaas wat jonger of vetter is zie je ze heel duidelijk
🧀 Typisch (Noord‑)Hollands / regio kaasmarkten
Dit type kaas (Leidse/komijnekaas) hoort echt bij de Nederlandse traditie
Je ziet ‘m vaak op plekken zoals kaasmarkten (zoals Alkmaar)
“Leidse kaas” is zelfs dé klassieke variant met komijn
wikipedia
✅ Kort: Die kaas met rode vlekjes = komijnekaas / Leidse kaas
👉 De “vlekjes” zijn gewoon komijnzaadjes, dus het hoort erbij
Nou komijnekaas is het dus niet. :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:51:45 #179
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221098871
@IJsdraakje graag opheldering :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage zaterdag 20 juni 2026 @ 16:59:48 #180
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221098919
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou komijnekaas is het dus niet. :D
Je moet de domme AI ook niet gaan vragen naar een lokaal Nederlands streekproduct, die snapt dat allemaal niet joh.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')