Dat van die kassa kan ik moet nog best voorstellen, dat ze alle Socials geleegt heeft ook.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar goed ze hingen er niet en als de kassa belangrijker is dan de overleven dan is er iets mis
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:27 schreef kwiwi het volgende:
Hoorde net op het nieuws dat één van de medewerksters (dood) voor een met sleutel afgesloten nooduitgang gevonden was.
Ik vermoed dat dat aan de achterkant is bij het toilet, maar dat stond ook niet als nooduitgang aangegeven, echter ik vermoed dat die deur op de steeg achter de zaak uit komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:27 schreef kwiwi het volgende:
Hoorde net op het nieuws dat één van de medewerksters (dood) voor een met sleutel afgesloten nooduitgang gevonden was.
https://www.youtube.com/shorts/lJ22_qbGB-s?feature=sharequote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat van die kassa kan ik moet nog best voorstellen, dat ze alle Socials geleegt heeft ook.
Wat ik me niet kan voorstellen is als je je veiligheid niet op orde hebt nota bene in een kelder van een zaak.
Heb ik ook gelezen, de eigenaar was schijnbaar bang dat gasten zonder te betalen weggingen. Schijnt ook nogal een prijzige bar geweest te zijn. Ik las ergens 1000 [valuta] (euro/franc) per tafel om te reserveren?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:27 schreef kwiwi het volgende:
(ik las het net ook toevallig)quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:56 schreef maily het volgende:
Vrouw eigenaar van bar in Crans Montana ontvluchtte brand met geldlade met winst van die avond
![]()
![]()
![]()
actie zou zijn gefilmd.
helaas premium-artikel.
Zwitserland is best een raar land. Als je daar bijvoorbeeld de politie te snel belt en het blijkt loos alarm. Dan krijgt de beller een boetequote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De eigenaar loopt nog vrij rond, de Burgermeester zit nog op zijn post, ondanks dat er al jaren geen inspecties waren. En ik maar denken dat Zwitserland penibel en strikt is met controles en zo
Dat is wel een regel die het veel onveiliger maakt, want ik denk dat heel veel mensen ervoor kiezen om helemaal niet te bellen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zwitserland is best een raar land. Als je daar bijvoorbeeld de politie te snel belt en het blijkt loos alarm. Dan krijgt de beller een boete
Dat is in Nederland niet anders. Hier kun je ook een boete krijgen voor loos alarm bij de politie of brandweer.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:50 schreef RamboDirk het volgende:
Zwitserland is best een raar land. Als je daar bijvoorbeeld de politie te snel belt en het blijkt loos alarm. Dan krijgt de beller een boete
Dat is helemaal niet waar. Je krijgt alleen een boete als je met opzet voor niks belt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mensen bellen in Zwitersland de politie als de buurman op zondag z'n gras staat te maaien. Dus het valt allemaal wel wat meequote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is wel een regel die het veel onveiliger maakt, want ik denk dat heel veel mensen ervoor kiezen om helemaal niet te bellen.
Volgens het krantenartikel zat in de kassalade de winst van die avond. Daaraan kun je zien dat de domheid regeertquote:
zal wel de omzet zijnquote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens het krantenartikel zat in de kassalade de winst van die avond.
Daaraan kun je zien dat de domheid regeert
quote:In Zwitserland is met landelijk een minuut stilte de dodelijke nieuwjaarsbrand in een skibar in Crans-Montana herdacht. Onder meer op het centraal station in Zürich betoonden honderden mensen eer aan de nabestaanden van de veertig doden, van wie velen minderjarig waren.
Tijdens de herdenking kwam ook de rol van de brandweer en andere hulpdiensten in het voorkomen van erger leed, voorbij. In heel het land werden kerkklokken geluid. Op de Zwitserse tv-zenders worden de herdenkingsbijeenkomsten integraal uitgezonden.
In een toespraak bij de landelijke herdenking zei president Guy Parmelin dat het voorval Zwitserland diep bedroefd heeft achtergelaten. ,,We eren hen die we hebben verloren en staan naast hen die nu een lange weg naar herstel te gaan hebben", aldus Parmelin op de bijeenkomst in Martigny.
Ook sprak de Zwitserse president de hoop uit dat mogelijk 'falen aan het licht komt en consequenties snel en niet verzachtend' zullen volgen. Parmelin noemde dat 'zowel een morele verantwoordelijkheid als een plicht van de staat'.
Dodelijke nieuwjaarsbrand
Dinsdag bleek dat de bar al sinds 2019 niet was geïnspecteerd op onder meer brandveiligheid. De brand op oudejaarsavond kon vermoedelijk ontstaan doordat ijsfonteinen, gestoken in drankflessen, te dicht bij het plafond werden gehouden. Tegen dat plafond was isolerend schuim bevestigd, dat in brand vloog. De eigenaren van het café worden volgens bronnen rond het politieonderzoek vrijdag verhoord over hun rol bij het voorval. Hen wordt nalatigheid verweten.
Normaliter is een nooduitgang alleen van binnen te openen en niet vanaf de buitenkant. Wat dat betreft is er geen reden om een nooduitgang te sluiten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:15 schreef kwiwi het volgende:
De eigenaar van de bar heeft toegegeven dat de nooduitgang met een sleutel afgesloten was, en dat hij de originele akoestiekbekleding zelf vervangen heeft met schuimstof uit de bouwmarkt. De eigenaren kunnen tot 20 jaar celstraf krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |