Dat is de groeiende groep vrouwen waar dit artikel over gaat. Verdienen genoeg om hun eigen broek op te houden en menen al dan niet terecht geen kerel in hun leven nodig te hebben. Of kinderen. Die denken dat zingeving vooral zit in onafhankelijkheid en emotionele emancipatie. Een wijntje en lunchen met de dinnetjes en vooral zeeën tijd voor jezelf.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
daar zeg je heel wat bij
die al huren
en hoogopgeleid
beiden zijn niet van toepassing
Ik denk dat dat over het algemeen ook het type vrouw is waarbij geen enkele man voldoet en dat dat ook de reden is dat ze vrijgezel zijn of blijven. Ik ken er in de omgeving ook een paar die tot hun 30e/35e bewust vrijgezel zijn gebleven. En dat is allemaal lang leve de lol totdat de vriendinnen in hun omgeving kinderen krijgen wél samen gaan wonen en niet meer elke week aan de wijn gaan. Dan gaan ze als een stel kansloze 40-ers alsnog aan de jongere generatie mannen beginnen omdat dat de enige doelgroep is die dan nog regelmatig naar de kroeg gaat en in hetzelfde tempo blijft hangen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is de groeiende groep vrouwen waar dit artikel over gaat. Verdienen genoeg om hun eigen broek op te houden en menen al dan niet terecht geen kerel in hun leven nodig te hebben. Of kinderen. Die denken dat zingeving vooral zit in onafhankelijkheid en emotionele emancipatie. Een wijntje en lunchen met de dinnetjes en vooral zeeën tijd voor jezelf.
Er was altijd van oudsher wel een bepaalde druk omdat veel vrouwen hoe onafhankelijk ook nu eenmaal rammelende eierstokken kregen rond een bepaalde leeftijd. En om aan een baby te beginnen geniet een stabiele relatie toch uiteindelijk de voorkeur boven een donor en alleen je kind opvoeden. Dus dan werden er vaak wel concessies gedaan. Echter is dat tegenwoordig veel minder een ding. Zat vrouwen willen überhaupt geen kinderen meer en dat is ook prima sociaal en maatschappelijk geaccepteerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat dat over het algemeen ook het type vrouw is waarbij geen enkele man voldoet en dat dat ook de reden is dat ze vrijgezel zijn of blijven. Ik ken er in de omgeving ook een paar die tot hun 30e/35e bewust vrijgezel zijn gebleven. En dat is allemaal lang leve de lol totdat de vriendinnen in hun omgeving kinderen krijgen wél samen gaan wonen en niet meer elke week aan de wijn gaan. Dan gaan ze als een stel kansloze 40-ers alsnog aan de jongere generatie mannen beginnen omdat dat de enige doelgroep is die dan nog regelmatig naar de kroeg gaat en in hetzelfde tempo blijft hangen.
Ik heb van zeer dichtbij mee kunnen maken hoe zulke dingen werken. En helaas meer dan eenmalig. Maar in die gevallen waren er uiteindelijk wél kinderen in het spel en ik ben er nog niet zo van overtuigd of het voor de samenleving goed is dat er vrouwen zijn die kinderen bewust zonder een vader op laten groeien.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Er was altijd van oudsher wel een bepaalde druk omdat veel vrouwen hoe onafhankelijk ook nu eenmaal rammelende eierstokken kregen rond een bepaalde leeftijd. En om aan een baby te beginnen geniet een stabiele relatie toch uiteindelijk de voorkeur boven een donor en alleen je kind opvoeden. Dus dan werden er vaak wel concessies gedaan. Echter is dat tegenwoordig veel minder een ding. Zat vrouwen willen überhaupt geen kinderen meer en dat is ook prima sociaal en maatschappelijk geaccepteerd.
Ook heel veel dames die wel gewoon een partner hebben bedanken voor de eer.
dat is de grote vraagquote:
Dat is de tijdgeest, een moderne vent die verkering zoekt, pakt het vliegtuig in december naar de Filipijnen , Thailand of Cambodja met vakantie en vind daar een nieuwe vriendin en gaat ieder jaar daar een maandje heenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is de groeiende groep vrouwen waar dit artikel over gaat. Verdienen genoeg om hun eigen broek op te houden en menen al dan niet terecht geen kerel in hun leven nodig te hebben. Of kinderen. Die denken dat zingeving vooral zit in onafhankelijkheid en emotionele emancipatie.
Een wijntje en lunchen met de dinnetjes en vooral zeeën tijd voor jezelf.
kinderen hebben dat is tofquote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Er was altijd van oudsher wel een bepaalde druk omdat veel vrouwen hoe onafhankelijk ook nu eenmaal rammelende eierstokken kregen rond een bepaalde leeftijd. En om aan een baby te beginnen geniet een stabiele relatie toch uiteindelijk de voorkeur boven een donor en alleen je kind opvoeden. Dus dan werden er vaak wel concessies gedaan. Echter is dat tegenwoordig veel minder een ding. Zat vrouwen willen überhaupt geen kinderen meer en dat is ook prima sociaal en maatschappelijk geaccepteerd.
Ook heel veel dames die wel gewoon een partner hebben bedanken voor de eer.
Nu verkeer ik niet dagelijks in dat soort kringen maar het lijkt me toch niet dat vrouwen die geen kinderen willen anno 2026 eenzaam en alleen achter blijven of men naar ze kijkt als een vreemde eend in de bijt. Het zou zomaar de norm kunnen worden. Want kinderen waarom zou je?
Als je jezelf centraal in het universum stelt gelden er andere normen. Dan is een kind alleen maar lastig. En dat is vanaf pak hem beetje de millenials steeds meer de norm geworden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 05:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kinderen hebben dat is tof
zonder kinderen dat is niks leuk
speelt ook mee dat veel jongeren door de woningnood gedwongen thuis wonen ,weliswaar met alle vrijheid ,maar dat er daardoor geen plek is voor gezinsvorming / kinderen of echtgenoot / partner in hun levenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 09:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je jezelf centraal in het universum stelt gelden er andere normen. Dan is een kind alleen maar lastig. En dat is vanaf pak hem beetje de millenials steeds meer de norm geworden.
Ja, die hetero mannen gaan blijkbaar allemaal naar Thailand. Leer veel van dit topicquote:Op zaterdag 10 januari 2026 02:23 schreef sturmpie het volgende:
Vrouwen willen geen man meer, waar robotisering ... ?
Hetero mannen willen ook niet meer leven is bekend want de meerderheis is gay tegenwoordig in europa
Kinderen hebben is ook leuk, maar wel slechts als die kinderen niet door religieuze leiders zijn gevormd.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 05:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kinderen hebben dat is tof
zonder kinderen dat is niks leuk
Niets mis met Thailand. Gewoon je eigen vrouw meenemen (die heeft tenminste geen ‘verassing’ hangen) en genieten van de prachtige natuur, de cultuur, de mensen en natuurlijk: het eten!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:03 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ja, die hetero mannen gaan blijkbaar allemaal naar Thailand. Leer veel van dit topic
is lekker warm en goedkoop en heel veel vriendelijke damesquote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:03 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ja, die hetero mannen gaan blijkbaar allemaal naar Thailand. Leer veel van dit topic
en in de filipijen is de natuur nofg veel gevarieerdeer , veel watervallen en overal spotgoedkope resorts, beetje wegblijven van de hotspots als El Nidoquote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niets mis met Thailand. Gewoon je eigen vrouw meenemen (die heeft tenminste geen ‘verassing’ hangen) en genieten van de prachtige natuur, de cultuur, de mensen en natuurlijk: het eten!
Ik zeg nergens dat er wat mis is met Thailand of daar vrouwen scoren. Denk dat de Nederlandse vrouwen dat ook geen enkel probleem vinden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niets mis met Thailand. Gewoon je eigen vrouw meenemen (die heeft tenminste geen ‘verassing’ hangen) en genieten van de prachtige natuur, de cultuur, de mensen en natuurlijk: het eten!
Nederlandse single vrouwen gaan liever naar Afrika , daar zijn ook mooie strandenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:20 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat er wat mis is met Thailand of daar vrouwen scoren. Denk dat de Nederlandse vrouwen dat ook geen enkel probleem vinden.
Daar puur naartoe gaat om vrouwen te scoren vind ik niet helemaal kies (het blijft dan toch gebruikmaken van een economische machtspositie). Maar ik vind het vooral zonde dat Thailand de naam heeft als seksbestemming. Ik kom er altijd graag.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:20 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat er wat mis is met Thailand of daar vrouwen scoren. Denk dat de Nederlandse vrouwen dat ook geen enkel probleem vinden.
Woonruimte is wel echt een ding. Mn ene zusje heeft een dochter en zouden graag nog een kind willen. Maar mn nichtje slaapt in een kamer ter grote van een kast dus een tweede past niet en iets anders kunnen ze niet vinden. Weet dat ze daar soms erg verdrietig over is. Andere zus is nu single maar zou graag gezin/kind hebben maar ook haar woning is niet geschikt. Eerste jaar kan het nog bij haar op de kamer maar in een eenslaapkamer appartement wordt het erg onhandig op termijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 09:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
speelt ook mee dat veel jongeren door de woningnood gedwongen thuis wonen ,weliswaar met alle vrijheid ,maar dat er daardoor geen plek is voor gezinsvorming / kinderen of echtgenoot / partner in hun leven
En men dat verkoopt met de mededeling dat het een vrijwillige keuze is, ondanks de rammelende eierstokken
ik heb er twee op kamers die geen woonruimte krijgen en daarmee ook geen vaste relatiequote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:27 schreef Koettie het volgende:
[..]
Woonruimte is wel echt een ding. Mn ene zusje heeft een dochter en zouden graag nog een kind willen. Maar mn nichtje slaapt in een kamer ter grote van een kast dus een tweede past niet en iets anders kunnen ze niet vinden. Weet dat ze daar soms erg verdrietig over is. Andere zus is nu single maar zou graag gezin/kind hebben maar ook haar woning is niet geschikt. Eerste jaar kan het nog bij haar op de kamer maar in een eenslaapkamer appartement wordt het erg onhandig op termijn.
Je moet die woningnood ook niet groter maken dan het is want nogmaals zodra je met twee inkomens iets wil kopen is er in eigenlijk elke regio wel woningaanbod. Was het niet zo dat zo dat hoe welvarender een land is hoe minder kinderen vrouwen krijgen?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 09:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
speelt ook mee dat veel jongeren door de woningnood gedwongen thuis wonen ,weliswaar met alle vrijheid ,maar dat er daardoor geen plek is voor gezinsvorming / kinderen of echtgenoot / partner in hun leven
En men dat verkoopt met de mededeling dat het een vrijwillige keuze is, ondanks de rammelende eierstokken
Als oudere kies je voor een vrouw die ook uit de kinderen is uiteraard, anders ben je dom bezig hequote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Totdat de verblijfsvergunning binnen is doorgaans.
Ik heb aardig wat postorderbruid-constructies van dichtbij gezien en op één uitzondering na die ook meer op een verstandshuwelijk leek tussen gelijkwaardige mensen gingen ze allemaal kapot en bleef er een nogal zielige, incompetente man achter. Je kunt het natuurlijk nog een keer doen maar het is niet best voor je zelfvertrouwen op de lange termijn.
Of ken jij er waarvan de man geen engbek is en waarbij de man en vrouw nog steeds gelukkig samen zijn?
Ik weet niet wat ik uit mijn duim zuig, want ik heb het geen moment gehad over termijnen van verblijfsvergunningen of waar jij het maar over hebt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als oudere kies je voor een vrouw die ook uit de kinderen is uiteraard, anders ben je dom bezig he
Begint het verhaal weer overnieuw met de kinderen van een ander , dat is niet handig
Daarnaast duurt een MVV verblijfsvergunning 5 jaar, tot het paspoort aangevraagd kan worden, gaat de dame voor die tijd weg van je, dan vervalt je status als referent in de MVV vergunning en moet ze terug naar het land van oorsprong
https://ind.nl/nl/aanvraa(...)ng-vanuit-buitenland
Dus het is beter voor beiden als het een goed afgewogen beslissing is
Dus het is niet zo eenvoudig als jij hier ter plekke uit je duim zuigt
Dat een partner uit een ander land niet anders is als een partner uit eigen landquote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik uit mijn duim zuig, want ik heb het geen moment gehad over termijnen van verblijfsvergunningen of waar jij het maar over hebt.
Een vrouw bestel je doorgaans niet uit een Wehkamp-boekje hè? Dat dat voor jou schijnbaar wel zo werkt wil niet zeggen dat dat normaal is.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat een vrouw uit een ander land niet anders is als een vrouw uit het eigen land
Het is in beide gevallen een grote stap om samen te gaan wonen en kan heel goed gaan , juist omdat het zo een grote stap is
nadeel is dat vaak de diplomas niet veel waard zijn hier , ook het rijbewijs is soms niet geschikt voor omwisseling
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |