abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219727060
De afgelopen anderhalve week hebben al mijn collega's vakantie genomen. Behalve ik (ik ben buiten 25 december en 1 januari) steeds blijven doorwerken.
Er was ook nog een collega die op 24 december en vandaag gewerkt heeft.

Nu allemaal prima enz.
Maar die collega stuurde in de late namiddag van 24 december een mail naar het hoofd en alle collega's in CC om te zeggen wat ze allemaal verwezenlijkt had.

Ik negeerde de mail (direct naar de prullenbak) want ik vind het weinig relevant en totaal niets van waarde toevoegen.

Vandaag (2 januari) om 16u08 liep er terug een mail binnen. Weer gericht aan het hoofd van de afdeling met alle collega's in CC.
Daarin schepte ze opnieuw op dat ze alles had gedaan. Dat ze dan nog wat van die taken heeft gedaan en mij daarnaast nog had bijgestaan bij een taak waar ik moeite mee had.

1ste taak had ik 4 van de 5 taken afgewerkt, en zij maar 1! Dat ze dan meteen gaat lopen verkondigen dat zij het gedaan heeft vind ik sterk overdreven.

2de taak had ik op 31 december alles er doorgejaagd omdat ik het nog in 2025 buiten wou. Op 1 januari liep er een nieuwe 'batch' binnen die zij verwerkt heeft. Ook hier zei ze dat ze alles gedaan heeft.

Bij die derde taak klopt het dat ze me even heeft bijgestaan. De data die ik had was onvolledig en daarvoor heb ik haar hulp ingeroepen.

Tot nu toe negeer ik dergelijke mails maar ik voel wel de woede binnenin. Vooral omdat ik die taken heb afgewerkt en zij nu even doodleuk loopt te verkondigen dat zij het heeft afgehandeld. Precies of ik heb de afgelopen anderhalve week niets gedaan!

Hoe zouden jullie hiermee om gaan? Er iets op zeggen of ff laten rusten?
Bij ons op het werk is het geen gewoonte om mails te sturen op het einde van de werkdag (of dagen met onderbezetting) naar directieleden en hoofden. Ik doe het nooit en ik wil het ook nooit doen! Ik gruwel van dergelijk gedrag.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 2 januari 2026 @ 23:13:52 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219727205
Waarom stuurt ze zulke mails?
Resistance is futile.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 23:15:43 #3
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219727234
Oei ik zou ook koken. Ik zou ook willen reageren maar uit ervaring weet ik dat je dan vaak zelf de dupe bent.

Ben wel benieuwd of mensen hier goede tips voor hebben om dit op een constructieve manier te doen. Waarschijnlijk kampen meer mensen met zo’n collega.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219727272
Betere band met je leidinggevende kweken. Dat je niet zo snel onzeker wordt over zulke zaken.
.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 23:20:57 #5
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219727313
Volgens mij ging het niet over onzekerheid. Althans niet bij TS. Wel bij die collega die de drang heeft om te laten weten aan iedereen wat ie heeft gedaan.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219727337
Vraag aan haar waarom ze dat doet zonder jou erbij te vermelden.
pi_219727567
Waarom zou je überhaupt iedereen in de cc zetten om te laten weten wat voor werkzaamheden je gedaan hebt?

Als zei de enige is die dit doet komt dat toch sowieso al kansloos over naar iedereen die in de cc staat?
pi_219727583
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 23:13 schreef Seven. het volgende:
Dit, wat een raar wicht! Iedereen zit met zijn hoofd bij de feestdagen, mij zou ze alleen irriteren
pi_219727669
Gewoon negeren. Het is raar gedrag van deze persoon, maar niet schadelijk geloof ik. Als je je eraan stoort, zullen anderen zich er ook aan storen. Op enig moment zal dat tot de persoon doordringen tenzij ze té autistisch is. En dan zal het uitdoven, verwacht ik.
pi_219727721
Een goede leidinggevende zou haar even persoonlijk moeten benaderen en zeggen dat ze hiermee moet stoppen ten gevolge van repercussies. Op een nette manier, eerst natuurlijk waardering blabla.
En dan bij jou Einzeins langs dat die jouw inzet ook net zo waardeert en dat je je van haar mails niets moet aantrekken.
Dan hoef jij er ook niets mee.
Maar leidinggevenden zijn allemaal bange herders tegenwoordig die alleen maar slijmen bij de eigenaar/directie. Dus.
Vakman pur sang
pi_219727737
Bange herders is laffe herders en stop de tijd!
Vakman pur sang
pi_219728042
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 23:13 schreef Seven. het volgende:
Geen idee.

Het is nog nooit eerder gebeurd. Geen idee waarom ze dat nu 2x uitvoert op anderhalve week.

quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 23:15 schreef Moeraskat het volgende:
Oei ik zou ook koken. Ik zou ook willen reageren maar uit ervaring weet ik dat je dan vaak zelf de dupe bent.

Ben wel benieuwd of mensen hier goede tips voor hebben om dit op een constructieve manier te doen. Waarschijnlijk kampen meer mensen met zo’n collega.
Ergens hoop ik dat het hoofd of directieleden zoiets meteen doorprikken. En is zwijgen of niets zeggen inderdaad het beste.

Langs de andere kant. Nu geeft zij het signaal naar mijn collega's dat ik dus NIETS heb gedaan. En daar wil ik niet op gepakt worden want ik heb bv. afgelopen maandag 10 uren gewerkt i.p.v. 8 om alles rond te krijgen.
Cindy De Vuyst
pi_219728060
Wat een kontenkruiper. Walgelijk dat volk
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_219728063
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 23:43 schreef Kottnauer het volgende:
Gewoon negeren. Het is raar gedrag van deze persoon, maar niet schadelijk geloof ik. Als je je eraan stoort, zullen anderen zich er ook aan storen. Op enig moment zal dat tot de persoon doordringen tenzij ze té autistisch is. En dan zal het uitdoven, verwacht ik.
Ze heeft wel een lichte vorm van autisme maar ik denk niet dat het tot haar doordringt.
Volgens mij doet ze dit om te tonen aan collega's 'Kijk eens wat ik gedaan heb'. Maakt dan niet uit of ik veel of weinig gedaan heb.

Zij steekt dat in haar kop en zet dit nu op mail naar de collega's, dit dit vermoedelijk als 'waarheid' aannemen.
Cindy De Vuyst
  zaterdag 3 januari 2026 @ 00:29:16 #15
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219728160
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 00:06 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Geen idee.

Het is nog nooit eerder gebeurd. Geen idee waarom ze dat nu 2x uitvoert op anderhalve week.
[..]
Ergens hoop ik dat het hoofd of directieleden zoiets meteen doorprikken. En is zwijgen of niets zeggen inderdaad het beste.

Langs de andere kant. Nu geeft zij het signaal naar mijn collega's dat ik dus NIETS heb gedaan. En daar wil ik niet op gepakt worden want ik heb bv. afgelopen maandag 10 uren gewerkt i.p.v. 8 om alles rond te krijgen.
dit is precies waarom ik er dus ook kribbig van werd indien het gebeurde. Bij mij is die collega inmiddels weg. Maar het duurde lang voordat hij van z’n voetstuk viel en dat mensen dus doorhadden hoe de vork daadwerkelijk in de steel zat.

Misschien toch een gesprekje met je leidinggevende voeren. En dan niet te zwaar insteken?
Anders wachten tot anderen het ook zien of die collega zelf mondeling bevragen of hoe of wat. Desnoods gekscherend.

Hoe dan ook, irritant is het wel. Niet omdat je zelf een compliment wil, maar omdat het gewoon niet klopt wat die gene zegt.
pi_219728233
Niet op reageren, is onbelangrijk. Mails waar je zelf in de cc staat kun je sowieso beter compleet negeren.
pi_219729112
Je moet je werk niet zo serieus nemen, kost veel stress. Iedereen doet maar wat, dus bespaar de moeite en maak je niet zo druk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219729138
Gewoon elke keer als ze zo een mailtje stuurt, exact het zelfde antwoord sturen:

Wat ontzettend fijn!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219729152
Beetje zelfde types, die na de grote team meetings met 100+ man de chef gaan bedanken met: Bedankt voor deze update!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:51:02 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219729174
Ik zal de kantoorcultuur waarschijnlijk gewoon niet begrijpen, maar het is toch wel handig om, wanneer je als team aan dingen werkt, updates te geven als dat team er niet is. Het lijkt me wel zo praktisch dat je bij terugkeer weet wat er wel en niet gebeurd is.

Ik zie het probleem niet zo
Laffe huichelaar
pi_219729224
Niet reageren.

Als er twijfel ontstaat over wat je allemaal wel of niet gedaan hebt kan je alsnog aangeven dat die mail misschien de suggestie wekt dat je niet veel hebt bijgedragen, maar dat dat niet waar is, dat die mail gewoon een beetje slinks verwoord is. En daarmee zou het wel klaar moeten zijn.
-nee-
pi_219729241
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 23:04 schreef einzeinz het volgende:

Hoe zouden jullie hiermee om gaan? Er iets op zeggen of ff laten rusten?

Ik zou dit troela openlijk voor de bus flikkeren door naar de directie te mailen hoe de vork in de steel steekt en dat je walgt van haar kontgekruip en flagrante leugens.

En vergeet vooral niet IEDEREEN in de CC te zetten.

Donderstraal toch op. Heel dat geslijm en domme spelletjes op de werkvloer ben ik wars van en weiger ik aan mee te doen.

Dus, openlijk onder de bus tiefen. Opgekankerd achterlijke trut. Haal die bullshit maar bij iemand anders uit. Niet bij mij.

Of je doet er niks mee en iedereen loopt over je heen of je zet die bitch op haar plek.

Ik wist het wel.

Succes! :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219729252
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 23:15 schreef Moeraskat het volgende:

Gewoon voor de bus gooien. Er is geen andere optie.

En dat pakt altijd goed uit. Wellicht wat gekut etc, maar wel respect van de rest. En terecht. Iedereen zou voor zichzelf op moeten komen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:56:06 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219729651
Niet te veel zorgen maken. Een goede leidinggevende doorziet dit dat het please gedrag is. Ik ga er van uit dat je niet disfunctioneert en verder zelfstandig bent.

Indien er al langer een escalatie speelt dan kan dit ook gedaan worden om een dossier op te bouwen omdat zwart op wit staat dat jij X of Y niet (goed) hebt uitgevoerd. Maar dat proef ik niet uit jouw verhaal.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:40:55 #25
189961 ex
aperture science
pi_219731575
Misschien zit ze op een verbeter plan? En is ze aangesproken op haar output. Anyway, heb je een voortgangsgesprek? En is daar uit gekomen dat je iets goed doet of juist niet? Ik zou me daar op focussen en niet op wat collega's claimen.
The cake is a lie!
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:56:51 #26
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219731792
Als je wel gewoon aan het werk ben kan je dat toch gewoon aantonen als daarom gevraagd word? of doe je stiekem toch heel weinig?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')