abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:56:51 #26
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219731792
Als je wel gewoon aan het werk ben kan je dat toch gewoon aantonen als daarom gevraagd word? of doe je stiekem toch heel weinig?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219745268
Gewoon voor nu negeren. Vervolgens in een 1 op 1 met je leidinggevende het ter discussie brengen.
  zondag 4 januari 2026 @ 19:49:26 #28
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219746478
Ik zou terugmailen naar iedereen dat je mouse jiggler ook druk was.
pi_219747098
Gewoon morgen als je je directe leidinggevende spreekt even tussendoor wat zeggen van die mail en vooral van het feit dat ze dingen claimt die jij hebt gedaan en dat je je daar niet prettig bij voelt, niet te zwaar aanzetten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219747339
Ik zou er niets mee doen voor nu. Hoogstens bij je leidinggevende ter sprake brengen als dit vaker gebeurt.

Verder wel een kansloze actie :')
  zondag 4 januari 2026 @ 22:40:48 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219747836
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 00:09 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ze heeft wel een lichte vorm van autisme maar ik denk niet dat het tot haar doordringt.
Volgens mij doet ze dit om te tonen aan collega's 'Kijk eens wat ik gedaan heb'. Maakt dan niet uit of ik veel of weinig gedaan heb.

Zij steekt dat in haar kop en zet dit nu op mail naar de collega's, dit dit vermoedelijk als 'waarheid' aannemen.
Misschien moet je haar gewoon eens vragen waarom ze die mails eigenlijk gestuurd heeft. Daarna kun je een punt maken en haar laten weten hoe jij het ervaren hebt.

Overigens eerst even reageren op deze mail naar alleen je leidinggevende, met de vraag of jullie dit kunnen bespreken. En in dat gesprek aangeven dat je haar feedback gaat geven.

Zo zou ik het doen.
Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2026 @ 22:41:46 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219747840
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:40 schreef ex het volgende:
Misschien zit ze op een verbeter plan? En is ze aangesproken op haar output. Anyway, heb je een voortgangsgesprek? En is daar uit gekomen dat je iets goed doet of juist niet? Ik zou me daar op focussen en niet op wat collega's claimen.
Dit zou me niks verbazen.
Resistance is futile.
pi_219755401
Ik zag mijn leidinggevende vandaag maar die deed vrij normaal tegen mij. De collega die de mail stuurde was er niet.

Ik wacht af de komende weken, als het bij die 2 keer bleef prima. Zo niet, ga ik er wel op reageren!
Cindy De Vuyst
pi_219758527
NIET NEGEREN JUIST

mijn ervaring is dat je er meteen overheen moet klappen met een email met een opsomming van de feiten en spreek je verbazing uit dat zij zo'n mail stuurt met iedereen in de cc en ook op die tijdstippen. Meld erbij dat je dat nog nooit eerder hebt gezien en dat dat hoogst ongebruikelijk is en oncollegiaal overkomt. Typ dus een volledige e-mail.

Ontstaat er dan een mindere sfeer? Vast, maar daar is zij verantwoordelijk voor, niet jij

belangrijk is dat jij bewijzen hebt voor jouw claims, en dat zij dat niet heeft

als je niet zeker bent van je zaak, kan je beter niks mailen
pi_219758592
Stap op je collega af en vraag of het nodig is. Wellicht heeft ze er een goede reden voor. Heeft ze geen reden dan stap je op de leidinggevende af en vraag of het nodig is.
pi_219758622
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:04 schreef Homey het volgende:
NIET NEGEREN JUIST

mijn ervaring is dat je er meteen overheen moet klappen met een email met een opsomming van de feiten en spreek je verbazing uit dat zij zo'n mail stuurt met iedereen in de cc en ook op die tijdstippen. Meld erbij dat je dat nog nooit eerder hebt gezien en dat dat hoogst ongebruikelijk is en oncollegiaal overkomt. Typ dus een volledige e-mail.

Ontstaat er dan een mindere sfeer? Vast, maar daar is zij verantwoordelijk voor, niet jij

belangrijk is dat jij bewijzen hebt voor jouw claims, en dat zij dat niet heeft

als je niet zeker bent van je zaak, kan je beter niks mailen
Dit zou ik ook doen. Meteen afkappen dat gezeik.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_219758692
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dit zou ik ook doen. Meteen afkappen dat gezeik.
Exact.

Die persoon deelt gewoon een digitale vuistslag uit. Als je niet meteen terugslaat, en veel harder terugslaat, laat je je totaal over je heen lopen.

Belangrijk is dat je het meteen doet, en niet wacht.

Ik heb vroeger ook van dit soort dingen meegemaakt, en in het begin spijt gekregen dat ik niet voor mezelf opkwam. Toen was ik jong en groen. Wist ik veel. In de wereld van kantoorpolitiek kunnen mensen hele lelijke dingen doen om een wit voetje te halen bij management.
pi_219758707
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:11 schreef Vliegbaard het volgende:
Stap op je collega af en vraag of het nodig is. Wellicht heeft ze er een goede reden voor. Heeft ze geen reden dan stap je op de leidinggevende af en vraag of het nodig is.
FOUT

wat jij voorstelt is onderdanig gedrag vertonen.

Eerst mijn voorstel opvolgen: een harde mail overheen met iedereen in de cc. Wat zij vervolgens doet is aan haar. Laat haar maar naar jou toekomen, niet omgekeerd.
pi_219758826
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:20 schreef Homey het volgende:

[..]
FOUT

wat jij voorstelt is onderdanig gedrag vertonen.

Eerst mijn voorstel opvolgen: een harde mail overheen met iedereen in de cc. Wat zij vervolgens doet is aan haar. Laat haar maar naar jou toekomen, niet omgekeerd.
Vind dat nogal kinderachtig gedrag eerlijk gezegd
pi_219759253
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Vind dat nogal kinderachtig gedrag eerlijk gezegd
Ja, van die persoon die die rare mail stuurt. Maar that's on her.

Als je niet reageert, of onderdanig aan haar bureau gaat staan, betekent dat je je nederlaag erkent en voortaan onder haar staat.

Daar kan je je bedenkingen bij hebben, maar zij is begonnen.

Zo werken pesterijen op kantoor, iemand deelt een klap uit. En kijkt of er gereageerd wordt. Zo niet, dan gaat die persoon gewoon door.
pi_219759669
Pronken met andermans veren, dat is wat die collega doet. Credit nemen voor jouw werk, dus eigenlijk diefstal. Als je niets zegt wordt jij hier ooit op afgerekend. Jij hebt immers niet veel werk verzet, je collega wel. Want wie zwijgt stemt toe.
Trek je mond open en stap naar je leidinggevende om aan te geven welk werk van jou was, en welk van je collega.
En tip voor de toekomst: zet onder al je werk je initialen. Taak klaar, niet alleen afstrepen op een lijst maar initialen erbij.
pi_219760128
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:09 schreef Homey het volgende:

[..]
Ja, van die persoon die die rare mail stuurt. Maar that's on her.

Als je niet reageert, of onderdanig aan haar bureau gaat staan, betekent dat je je nederlaag erkent en voortaan onder haar staat.

Daar kan je je bedenkingen bij hebben, maar zij is begonnen.

Zo werken pesterijen op kantoor, iemand deelt een klap uit. En kijkt of er gereageerd wordt. Zo niet, dan gaat die persoon gewoon door.
Kinderachtig reageren op kinderachtig gedrag heeft volgens mij niet vaak gewerkt.
pi_219760905
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Kinderachtig reageren op kinderachtig gedrag heeft volgens mij niet vaak gewerkt.
Soms dus wel? En je moet dit vergelijken met niet reageren op dit soort gedrag. Werkt dat wel? Want dat is de keuze van de persoon die dit topic heeft geopend. Of je reageert niet, of je klapt er hard overheen. Iets halfbakken ertussen werkt sowieso niet.
pi_219761040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:31 schreef Homey het volgende:

[..]
Soms dus wel? En je moet dit vergelijken met niet reageren op dit soort gedrag. Werkt dat wel? Want dat is de keuze van de persoon die dit topic heeft geopend. Of je reageert niet, of je klapt er hard overheen. Iets halfbakken ertussen werkt sowieso niet.
Reageren met dezelfde soort kinderachtige mailtjes is niet echt eroverheen klappen. Dan denkt die leidinggevende ook dat hij ipv 1, 2 kleuters heeft.
pi_219761107
Die collega vragen waarom ze dat gedaan heeft.
Misschien heeft ze dit gedaan omdat (bijna) iedereen op vakantie was en ze op deze manier wou laten weten wat er uitgevoerd is?

Het is incidenteel, dus ik zal zelf proberen het niet te escaleren en het tussen mij, die collega en mijn leidinggevende te houden. Er is vast een reden voor.
pi_219762229
Zonder haar te kennen weet ik nu al dat dit een walgelijk mens is.
pi_219768907
Ik zou me er niet te veel mee bemoeien, mag hopen dat je baas ook niet gek is, en anders over paar weken in een functioneringsgesprek licht ter sprake brengen zonder aan te geven dat je er mee zit, dan voel je vanzelf wel aan hoe de hazen lopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219786556
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 21:03 schreef Hanca het volgende:
Gewoon morgen als je je directe leidinggevende spreekt even tussendoor wat zeggen van die mail en vooral van het feit dat ze dingen claimt die jij hebt gedaan en dat je je daar niet prettig bij voelt, niet te zwaar aanzetten.
Dit inderdaad.
Too much is never enough!
pi_219786690
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:46 schreef raptorix het volgende:
Gewoon elke keer als ze zo een mailtje stuurt, exact het zelfde antwoord sturen:

Wat ontzettend fijn!
En ook reply to all gebruiken. :D
pi_219786713
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En ook reply to all gebruiken. :D
Uiteraard :)
Het mooie is ook dat ze dan op een gegeven zelf ook wel door heeft waar ze mee bezig is terwijl niemand je er negatief op kunt aanspreken :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')