En die zijn zelf waarschijnlijk ook niet nuchter geweest...quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat personeel had het zelf ook ( per ongeluk) aangestoken met die fonteinen op die champagneflessen.
[ x ]
Nee, en die zijn daarna ook niet regelrecht naar de brandblusser of zoiets dergelijks gelopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En die zijn zelf waarschijnlijk ook niet nuchter geweest...
Iedereen weet hoe dat in kroegen gaat.
drie keer in 10 jaar controle , die zijn nooit in de kelderbar geweest dusquote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:00 schreef Eightyone het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)chterlaaie~ba457a3e/
quote:Eigenaar Zwitserse bar: meerdere controles, voldoet aan de normen
De eigenaar van de Zwitserse bar waar de dodelijke brand heeft plaatsgevonden, meent dat zijn zaak drie keer in tien jaar is gecontroleerd en dat "alles volgens de normen is gedaan".
Dat zei hij in gesprek met het Zwitserse nieuwsmedium 24 Heures.
De man, die de bar in 2015 met zijn vrouw kocht, weigerde een langer gesprek. Hij zei zich niet goed te voelen na de tragedie van nieuwjaarsnacht.
De brand in Le Constellation lijkt volgens de eerste onderzoeksbevindingen te zijn ontstaan doordat ijsfonteinen aan champagneflessen waren bevestigd, die vervolgens dicht bij het plafond werden gehouden.
In het onderzoek naar de brand is aandacht voor onder meer inspecties en renovaties en de daarbij gebruikte materialen.
Verder onderzoek moet nog uitwijzen of er sprake is van strafrechtelijke aansprakelijkheid. Onderzoekers hebben gesproken met de twee eigenaren, een Frans koppel.
quote:Bar in Crans-Montana had meerdere nooduitgangen, maar feestgangers konden ze niet vinden
Uit de persconferentie in Crans-Montana blijkt dat de bar waar op oudjaarsavond een dodelijke brand uitbrak, meerdere nooduitgangen heeft.
Uit onderzoek blijkt vooralsnog dat de meeste mensen via de hoofdingang probeerden te vluchten, en de nooduitgangen in paniek niet konden vinden.
Er wordt nog onderzocht of er gebreken aan de bar waren voorafgaand aan de brand.
Ook wordt gekeken of een soort schuim op het plafond van de bar heeft bijgedragen aan de verspreiding van de brand.
Hij meent dat er 3x controle is geweest.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
drie keer in 10 jaar controle , die zijn nooit in de kelderbar geweest dus
[..]
[..]
Verkeerde link? Ik zie alleen een algemeen nieuwsbericht.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:04 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)bar-fire-2026-01-01/
Hier staat een filmpje van een meisje dat er was. Ze spreekt Frans. maar het is vertaald in het Engels. Het is een verschrikkelijk verhaal.
Ja, sorry het was geupdate, toen was het ineens een ander filmpje. Stom. Echt heel stom want zij was net via als die gangen gevlucht en dat vertelde ze.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:09 schreef Drxx het volgende:
[..]
Verkeerde link? Ik zie alleen een algemeen nieuwsbericht.
Totaal ongeloofwaardig dat hij geen steken heeft laten vallen. Alleen al dat plafond, en het materiaal waarmee het geïsoleerd was, totaal niet brandveilig, maar goedkoop en geluidsisolerend.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
drie keer in 10 jaar controle , die zijn nooit in de kelderbar geweest dus
[..]
[..]
Deze jongen vertelt wel het verhaal in het Engels.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:09 schreef Drxx het volgende:
[..]
Verkeerde link? Ik zie alleen een algemeen nieuwsbericht.
Toch heeft degene die dit filmt het overleeft dus en is dus waarschijnlijk ook niet zwaar gewond geraakt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:15 schreef Landgeld het volgende:
Wat wonderlijk is is dat de mensen in de kelder , op basis van het filmpje, geen haast te lijken te maken om te vluchten. Je ziet mensen nog filmen , het vuur uitmaken en zelfs lachen en juichen .
Helaas grote kans dat die allemaal slachtoffer zijn geworden . Zon vuur kan na 20 seconden helemaal de ruimte in lichterlaaie zetten .
Bron ?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Blijkbaar is het plafond naar beneden gevallen, brandend.
https://www.telegraaf.nl/(...)keerd/121051210.htmlquote:
Wat een Chad. Hoop dat z'n broer, vriendin en vrienden wel oké zijn, daar werd niets meer over gezegd nadat die zei naar hen te hebben gezocht (maar niet gevonden).quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Deze jongen vertelt wel het verhaal in het Engels.
Bekijk deze YouTube-video
Dat kan ik mij haast niet voorstellen. Waar stond dat?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch heeft degene die dit filmt het overleeft dus en is dus waarschijnlijk ook niet zwaar gewond geraakt.
ik heb vragenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die beelden zijn verschrikkelijk. De ene jongen in het begin probeert het nog te doven met zijn t-shirt.
Jij denkt dat iemand het mobieltje heeft opgepakt van een dood iemand en filmpjes daarvan verstuurd hebben naar de media?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:25 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dat kan ik mij haast niet voorstellen. Waar stond dat?
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat iemand het mobieltje heeft opgepakt van een dood iemand en filmpjes daarvan verstuurd hebben van de media?
Nee, ik dacht eerder aan gedeeld via socials. Gen Z-ziekte, zeg maar.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat iemand het mobieltje heeft opgepakt van een dood iemand en filmpjes daarvan verstuurd hebben van de media?
In die tussentijd nog even uploaden naar social media lijkt mij een heel kort bestek als alles binnen een halve minuut in de fik staat en die gene dus dood zou zijn. Bovendien grote kans dat de mobiel dan ook kapot is.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:28 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nee, ik dacht eerder aan gedeeld via socials.
Nee, moest lachen omdat het idd raar is wat de persoon die je quote zegt. Je zegt het precies zoals hij het lijkt te bedoelen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:29 schreef Momo het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Wat, het is een filmpje van iemand die dood is?
Je kunt filmpjes toch ook letterlijk met 1 druk op de knop direct op instagram, tiktok etc. posten zodra je stopt met filmen?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat iemand het mobieltje heeft opgepakt van een dood iemand en filmpjes daarvan verstuurd hebben naar de media?
wat een heldquote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:24 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wat een Chad. Hoop dat z'n broer, vriendin en vrienden wel oké zijn, daar werd niets meer over gezegd nadat die zei naar hen te hebben gezocht (maar niet gevonden).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |