Ik vind dit wel knap, en vooral heel dapper van haar.quote:Femke (32) gaat elke dag om 20:00 uur naar bed: ’Zelfs tijdens de jaarwisseling’
Voor onze populaire rubriek ’Mooi op elke leeftijd’ zetten we vrouwen van alle leeftijden in het zonnetje. Want wij vinden alle vrouwen mooi: ongeacht gewicht, maat en/of ’schoonheidsfoutje(s)’. Wat is jouw beautygeheim en waarvan ga jij stralen? En wat houdt jou jong? Deze week Femke Kuipers-Staphorst (32). Ze is getrouwd en werkzaam als arts.
Voel jij je zo jong/oud als dat je bent?
„Ik voel me jonger dan dat ik eruit zie. Mijn huid is nog redelijk strak en ik ben slank, dat helpt mee aan een jonge uitstraling. Ik train elke dag, dus je kunt wel zeggen dat ik sportief ben. Mijn wekker gaat om 5:00 uur, daarna loop ik een half uur naar de sportschool, train ik een uur en ga ik weer naar huis. Mijn man en ik gaan bijna iedere dag, omdat we van routine houden. Al voeren we tegenwoordig steeds vaker een rustdag in. Spieren groeien tenslotte tijdens herstel.”
Heb je een beautygeheim?
„Slaap en routine vind ik ontzettend belangrijk. Ik probeer altijd op dezelfde tijd naar bed te gaan en op te staan. Ik lig om 20:00 uur in bed en ga er 5:00 uur uit. Eigenlijk wijk ik daar nooit vanaf. Als ik een etentje heb, wil ik voor bedtijd weer thuis zijn. Begint het pas rond 20:00 uur? Dan ga ik gewoon niet mee. Zelfs tijdens de jaarwisseling liggen mijn man en ik op tijd in bed. Op 1 januari staan wij gewoon vroeg in de gym! Veel mensen onderschatten hoe belangrijk een goede nachtrust is. Het beïnvloedt de keuzes die je overdag maakt. Als ik goed heb geslapen, heb ik veel meer zin om te bewegen en gezond te eten.”
Wat vind je het mooiste aan jezelf?
„Mijn lichaam, maar daar doe ik ook veel voor. Ik vind het mooi dat je de definitie van mijn spieren ziet. Vroeger droomde ik ervan om mee te doen aan een bodybuilding-wedstrijd, maar die ambitie heb ik niet meer. In de praktijk merk ik toch dat die sport behoorlijk belastend is voor je lichaam en je hormonale balans. Ik zit nu uitstekend in mijn vel, zowel fysiek én mentaal, en dat wil ik graag zo houden.”
„Het heeft lang geduurd voordat ik echt tevreden was met mijn figuur. Ik heb de ziekte van Hirschsprung, een aangeboren afwijking waarbij een deel van de dikke darm geen zenuwcellen bevat. Bij mijn geboorte liepen mijn darmen al vast. Ik ben eraan geopereerd, maar ze zullen altijd gevoelig blijven. Rond mijn puberteit durfde ik niets meer te eten, omdat mijn darmen zo heftig op alles reageerden. Uiteindelijk ben ik hierdoor een tijdje ongezond dun geweest. Ik heb lang darmspoelingen gedaan en een stoma gehad. Gelukkig kan ik sinds ik met mijn man ben weer zelfstandig naar de wc. Hij heeft voor rust en regelmaat gezorgd, daar reageren mijn darmen ontzettend goed op.”
Waarmee ben je minder blij?
„Mijn haar, ik ben trots op mijn krullen, maar soms zijn ze heel lastig te temmen. Het lijkt dan net alsof ik met mijn vinger in het stopcontact heb gezeten. Vooral met regenachtig weer kan het enorm pluizen.”
Ben je waar je had willen zijn?
„Nee, nog lang niet. Ik zou heel graag iets voor mezelf willen beginnen. Ik werk als arts en zie veel ziektes die voorkomen hadden kunnen worden. Ik wil mensen motiveren om gezonder te leven. Via mijn Instagram-account deel ik recepten en sporttips. Het begon als een soort dagboekje, waarin ik mijn foto’s en recepten verzamelde. Uiteindelijk is het uitgegroeid tot iets groots. Ik vind het ontzettend leuk om op deze manier mensen te motiveren om gezonder te leven. Hopelijk kan ik hier in de toekomst een grotere doelgroep mee bereiken!
Heb je een levensles?
Alles wat je doet om jezelf te verbeteren, is een cadeau aan jezelf – niet een straf. Het draait niet om perfectie, maar om consistentie: met kleine, dagelijkse stappen kom je steeds dichter bij een gezonder en gelukkiger leven. Geef jezelf de tijd om sterker te worden, zowel mentaal als fysiek. Dat is wat je laat stralen!
Dit. In een oorlog zal ze een voorbeeldfunctie krijgen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 23:54 schreef timmmmm het volgende:
8 uur naar bed is ook mijn definitie van dapper ja
Ik zou het niet durven iig. Zou gruwelijke fomo hebben iedere dagquote:Op donderdag 1 januari 2026 23:54 schreef timmmmm het volgende:
8 uur naar bed is ook mijn definitie van dapper ja
Ze haalt haar eigenwaarde ook voor een nogal significant deel uit haar uiterlijk volgens mij en dan is dat idd het gevolg.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 00:11 schreef PzKpfw het volgende:
Ze doet net of je met 32 jaar al oud bent en zij er uitzonderlijk jong uitziet voor haar leeftijd..
Als je er als man zo uitziet wordt het tijd om naar de sportschool te gaan en 2x per week een flinke dosis testosteron te injecteren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 01:06 schreef RotatoR het volgende:
Er is vast een doelgroep voor vrouwen met een mannenlichaam.
Lol, wat een kneuzen, lijkt het AD wel die ook ieder jaar de zelfde artikelen online zetquote:Op vrijdag 2 januari 2026 04:01 schreef roos94 het volgende:
https://www.headliner.nl/(...)ng-telegraaf-2147932
Waarom een jaar geleden ook al dit interview
Ik zie jullie weer in dec 2026 als Femke (33) om 8 uur naar bed gaat
2 liter cola per dag. Gatverdamme. Lekker de hele dag boeren laten.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 07:56 schreef maily het volgende:
Maar het hoeft allemaal niet hoor
Ziehier het levende bewijs:
[ afbeelding ]
Want een goede nachtrust kun je niet hebben als je om 22 uur naar bed gaat en dan om 7 uur opstaat?quote:Op donderdag 1 januari 2026 23:48 schreef Mikeytt het volgende:
Ik lig om 20:00 uur in bed en ga er 5:00 uur uit.
....
Veel mensen onderschatten hoe belangrijk een goede nachtrust is.
Dat zegt ze nietquote:Op vrijdag 2 januari 2026 08:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want een goede nachtrust kun je niet hebben als je om 22 uur naar bed gaat en dan om 7 uur opstaat?
Ja, dat zegt ze wel. Waarom per se om 20 uur naar bed gaan als het net zo goed later kan zodat je niet vele sociale aangelegenheden gaat mislopen wegens die kinderbedtijd die je aanhoudt?quote:
Omdat ze het fijn vindt om ‘s ochtends vroeg te sporten. Ik lees nergens dat ze vindt dat anderen dat ook zouden moeten doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 08:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, dat zegt ze wel. Waarom per se om 20 uur naar bed gaan als het net zo goed later kan zodat je niet vele sociale aangelegenheden gaat mislopen wegens die kinderbedtijd die je aanhoudt?
Dat impliceert zij wel met haar 'veel mensen onderschatten hoe belangrijk een goede nachtrust is'.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:21 schreef Lichtloper het volgende:
Omdat ze het fijn vindt om ‘s ochtends vroeg te sporten. Ik lees nergens dat ze vindt dat anderen dat ook zouden moeten doen.
Wel een kale kop aan overgehouden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 07:56 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
67 jaar bereikt en dan eruit zien als 80-jarigequote:Op vrijdag 2 januari 2026 07:56 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Schermtijd voor het slapen is niet slecht. Verstoort bij veel mensen melatonine productie, maar als je zelf geen probleem merkt qua slaapkwaliteit, is er verder geen enkele reden om je scherm niet te gebruiken voor het slapenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:24 schreef roos94 het volgende:
Femke kijkt trouwens wel tv in bed voor het slapen.
[ afbeelding ]
Als arts moet Femke weten dat schermtijd voor het slapen zeer slecht is.
7 uur vind ik ook wel aan de late kant.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 08:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want een goede nachtrust kun je niet hebben als je om 22 uur naar bed gaat en dan om 7 uur opstaat?
Werkt niet als je geen ochtend persoon bentquote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
7 uur vind ik ook wel aan de late kant.
Vroeg opstaan is beter als je werkt. Dan kan je in de ochtend nog sporten, wandelen, ff een boek lezen. Wordt je lekker wakker van.
Ik geloof niet zo in dat ochtend- en avondmens gebeuren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:52 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Werkt niet als je geen ochtend persoon bent
Ik vind haar er behoorlijk oud uit zien voor haar leeftijdquote:Op donderdag 1 januari 2026 23:48 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)seling/68027082.html
[..]
Ik vind dit wel knap, en vooral heel dapper van haar.
Zouden jullie dit aankunnen? Misschien een doel voor dit jaar?
Dan ziet ze er helemaal FANTASTISCH uit.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 04:01 schreef roos94 het volgende:
https://www.headliner.nl/(...)ng-telegraaf-2147932
Waarom een jaar geleden ook al dit interview
Ik zie jullie weer in dec 2026 als Femke (33) om 8 uur naar bed gaat
met wakker worden?quote:
Ook als jouw werkdag om 11 uur begint? Of gelden dan toch andere regels volgens jou?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
7 uur vind ik ook wel aan de late kant.
Vroeg opstaan is beter als je werkt. Dan kan je in de ochtend nog sporten, wandelen, ff een boek lezen. Wordt je lekker wakker van.
Ik denk vooral dat het verschil is dat er mensen zijn die graag naar bed gaan, en mensen die geen zin hebben om te gaan slapen. Ik kan als ik helemaal verrot ben nog steeds niet maar bed willen, dus denk dan dat ik mezelf maar avondmens noem.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in dat ochtend- en avondmens gebeuren.![]()
Heeft toch gewoon te maken met slaapgedrag? Als je een tijdje vroeg gaat slapen, wordt je vanzelf een ochtendmens. Het is niet zo dat ik me in de avond minder goed voel dan in de ochtend, of vice versa. Ik slaap laat en wordt vroeg wakker.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |