Voor JOU is dat geen probleem. Maar de overheden moeten hier wel mitigerende maatregelen op zetten en capaciteit beschikbaar houden voor als het wél fout gaat. Dat is capaciteit die je elders niet meer in kunt zetten.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:28 schreef MMaRsu het volgende:
Nogmaals, jan met zn legale potje is geen issue en ook geen probleem
Ik heb dan ook bijna tot niets gelezen over dergelijke problemen die deze mensen veroorzaken.
Ik lees alleen maar over groepen kneuzen die willen rellen koste wat kost
En die moet je aanpakken, en niet het hele land gaan pesten met je anti vuurwerk regels.
Wat dan?quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En als ze daarna met molotov cocktails en handgranaten gaan gooien? laat me raden.....
Weg met die feesten op die plaatsen waar het mis ging. Pech voor de minderheid. Net als nu.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ook die ME-ers hebben maar 1 leven he. Als ze door een stel mongolen met cobra's bekogeld worden dan kan ik me voorstellen dat ze enigszins gematigd op een groep rellend tuig af gaat. Zo'n cobra hoeft maar 1 keer verkeerd terecht te komen in een groep ME-ers en de gevolgen die het kan hebben kan je leven en je werk voorgoed veranderen.
Mijn vriendin ziet ook verschrikkelijke dingen in de slaapkamer.. :pquote:Op donderdag 1 januari 2026 13:35 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat we alvast lekker worden gemaakt voor een algeheel verbod op oud en nieuw..
https://www.nu.nl/jaarwis(...)e-dingen-gezien.html
De politie heeft VERSCHRIKKELIJKE dingen gezien
Wel mooi dat alles dat daarin staat niets te maken heeft met henk zijn sierpotquote:Op donderdag 1 januari 2026 13:35 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat we alvast lekker worden gemaakt voor een algeheel verbod op oud en nieuw..
Sowieso tuig 100x harder aanpakken en niet alleen tijdens oud en nieuwquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weg met die feesten op die plaatsen waar het mis ging. Pech voor de minderheid. Net als nu.
Samenscholingsverbod instellen
Preventief bivakmutsen en mensen met gelaatsbedekkende kleding neerhoeken en meenemen
En last but not least: met rubber kogels schieten op het volk wat zich niet gedraagd.
Volgende verbod is op A12 blokkades.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:10 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Sowieso tuig 100x harder aanpakken en niet alleen tijdens oud en nieuw
quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:35 schreef MMaRsu het volgende:
En die verschrikkelijke dingen zijn er volgend jaar ook wel.quote:Er is onder meer met molotovcocktails, zwaar vuurwerk en stoeptegels gegooid. Daarbij zijn meerdere agenten en hulpverleners gewond geraakt.
Maar die moeten we aanpakken! Overlastgevers laten we er gewoon mee wegkomen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:09 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Wel mooi dat alles dat daarin staat niets te maken heeft met henk zijn sierpot
Dat is het hele punt idd. Mensen die denken dat dat het probleem is en dat het hiermee opgelost is leven in een hele aparte realiteit.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar die moeten we aanpakken! Overlastgevers laten we er gewoon mee wegkomen.
Maar de traditie dooft vanzelf uit. En de relschoppers/tokkies daarmee vanzelf ook.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is het hele punt idd. Mensen die denken dat dat het probleem is en dat het hiermee opgelost is leven in een hele aparte realiteit.
Het gaat om vuurwerk wat al illegaal is.
Hulpverleners aanvallen is illegaal.
Mensen bekogelen met zwaar vuurwerk bekogelen is al illegaal
Met stoeptegels smijten is ook illegaal.
Vandalisme is illegaal.
Maar he we gaan de mensen met sierpotjes aanpakken, want DAT is het probleem.
Dit land is echt knettergek.
Het is inderdaad een hele bijzondere redenering. Ik zou niet weten hoe dit gaat helpen de overlast van raddraaiers tijdens O&N terug te dringen. Het aantal slachtoffers van vuurwerk zal vast dalen, dat geloof ik wel, maar de rest...neen, dat pakt men niet aan met deze maatregel.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is het hele punt idd. Mensen die denken dat dat het probleem is en dat het hiermee opgelost is leven in een hele aparte realiteit.
Het gaat om vuurwerk wat al illegaal is.
Hulpverleners aanvallen is illegaal.
Mensen bekogelen met zwaar vuurwerk bekogelen is al illegaal
Met stoeptegels smijten is ook illegaal.
Vandalisme is illegaal.
Maar he we gaan de mensen met sierpotjes aanpakken, want DAT is het probleem.
Dit land is echt knettergek.
Er zijn helemaal geen mensen die dat denken. Maar in een nacht die altijd bol staat van de incidenten kan je er wel alles aan doen om dat een beetje binnen de perken proberen te krijgen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat dat het probleem is en dat het hiermee opgelost is leven in een hele aparte realiteit.
Incidenten van wat precies?quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zijn helemaal geen mensen die dat denken. Maar in een nacht die altijd bol staat van de incidenten kan je er wel alles aan doen om dat een beetje binnen de perken proberen te krijgen.
Van alles.quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:04 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Incidenten van wat precies?
Van alles wat al illegaal danwel verboden is ja. Hoe draagt een algeheel vuurwerkverbod precies bij aan het terugdringen van die verboden incidenten volgens jou?quote:
Een algeheel vuurwerkverbod zorgt uiteindelijk ook gewoon voor aanzienlijk minder gewonden en brandjes. Incidenten in deze nacht zullen altijd blijven, dat is al zo vanaf de jaren 60.quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:08 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Van alles wat al illegaal danwel verboden is ja. Hoe draagt een algeheel vuurwerkverbod precies bij aan het terugdringen van die verboden incidenten volgens jou?
Aanvallen op het gezag van de Nederlandse rechtsstaat door lieden zonder uniform.quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:04 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Incidenten van wat precies?
Gewonden zou ik nog in mee kunnen gaan maar branden is niet aannemelijk. Van de 4100 meldingen vorig jaar bij de brandweer was 95% een container/autobrand of een buitenbrand. Hiervan is niet te herleiden hoeveel hiervan door vuurwerk veroorzaakt zijn danwel hoeveel er door opzettelijke brandstichting veroorzaakt zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Een algeheel vuurwerkverbod zorgt uiteindelijk ook gewoon voor aanzienlijk minder gewonden en brandjes.
Aanzienlijk meer branden in een nacht waar men massaal kacheltjelam vuurwerk afsteekt heeft zeker niks met elkaar te maken.quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:25 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Gewonden zou ik nog in mee kunnen gaan maar branden is niet aannemelijk. Van de 4100 meldingen vorig jaar bij de brandweer was 95% een container/autobrand of een buitenbrand. Hiervan is niet te herleiden hoeveel hiervan door vuurwerk veroorzaakt zijn danwel hoeveel er door opzettelijke brandstichting veroorzaakt zijn.
Correlatie =/= causaal.quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Aanzienlijk meer branden in een nacht waar men massaal kacheltjelam vuurwerk afsteekt heeft zeker niks met elkaar te maken.
Je mag het gewoon onderbouwen met cijfers hoor.quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Aanzienlijk meer branden in een nacht waar men massaal kacheltjelam vuurwerk afsteekt heeft zeker niks met elkaar te maken.
Dat er in de twee jaren dat er geen consumentenvuurwerk werd verkocht voor de helft minder aan schade werd uitgekeerd (voornamelijk brandschade) door verzekeraars zal wel puur toeval zijn, dan.quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:31 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Je mag het gewoon onderbouwen met cijfers hoor.
Sterker nog, je zou als je echt heel lui bent de politie cijfers er bij kunnen pakken en dan kunnen zien dat het aantal meldingen als het gaat om brand vs vuurwerk niet evenredig loopt. Dus nogmaals de vraag, kan je onderbouwen waarom volgens jou het aantal branden waarbij zowel de politie als de brandweer inzet nodig zijn terug gaat lopen bij het verbieden van siervuurwerk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |