Nee andersom, zorg dat als er vuurgerelateerde shit plaats vind er geen spul is wat in de brand kan vliegen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:38 schreef roos94 het volgende:
Doe binnen gewoon geen vuurgerelateerde shit. Problem solved.
Dat was vroeger in België ook op een boot, ja. Dan ben je uit, loop je zorgeloos naar binnen, en denk je verder nergens over na. (ik heb het over mezelf nu.)quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee andersom, zorg dat als er vuurgerelateerde shit plaats vind er geen spul is wat in de brand kan vliegen.
Overigens dacht ik laatst dat ik mijn hele jeugd uitgeweest ben op een boot die omgebouwd was tot disco, gigantisch vol en geen nood uitgangen, zelfs als je jas ging halen was je al 10 minuten bezig om er te komen. Heb wel eens begrepen dat ze niet aan de voorwaarden hoefden te voldoen omdat het een boot was.
Deze boot had gewoon een vaste lokatie. Overigens ben ik er vanaf mijn 20e wel echt altijd rekening mee gaan houden, ik ga geen tent in die ik niet vertrouw, en ongeact waar ik ben doe ik altijd eerst een snelle analyse, klinkt misschien beetje maf, maar als je het altijd doet kost het je ook geen moeite. Niet alleen met betrekking tot brand, maar bijvoorbeeld ook geweld of een aanslag.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat was vroeger in België ook op een boot, ja. Dan ben je uit, loop je zorgeloos naar binnen, en denk je verder nergens over na. (ik heb het over mezelf nu.)
Ik bedoel, dan denk je niet "kan ik wel weg als er straks brand uitbreekt?"
Daar is de situatie niet naar.
Hoe bedoel je met geweld of een aanslag? Waar let je dan op?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deze boot had gewoon een vaste lokatie. Overigens ben ik er vanaf mijn 20e wel echt altijd rekening mee gaan houden, ik ga geen tent in die ik niet vertrouw, en ongeact waar ik ben doe ik altijd eerst een snelle analyse, klinkt misschien beetje maf, maar als je het altijd doet kost het je ook geen moeite. Niet alleen met betrekking tot brand, maar bijvoorbeeld ook geweld of een aanslag.
1 op de 3 branden wordt veroorzaakt door elektra.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:38 schreef roos94 het volgende:
Doe binnen gewoon geen vuurgerelateerde shit. Problem solved.
• Geen brandalarm.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 08:22 schreef RamboDirk het volgende:
Wat een clusterfuck.
-brandbaar geluidsisolerend materiaal over het hele plafond waardoor flahsover ontstaat
-gebruik van open vuur in deze ruimte
-geen blusmateriaal in de buurt
-maar 1 uitgang, een steile trap omhoog
-blijkbaar geen controles geweest op brandveiligheid
Ontzettend triest voor al die jonge mensen.
Dat ik altijd weet waar de uitgang is, of hoe ik me in veiligheid kan brengen, of: Ligt er iets in de buurt waar ik me zelf mee kan verdedigen, het beste advies is nog altijd zo snel mogelijk uit de voeten te komenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je met geweld of een aanslag? Waar let je dan op?
Mwah ik kan het de DJ niet echt kwalijk nemen dat hij de muziek niet heeft uitgezet als het plafond boven hem in de fik staat. Ik zou ook maken dat ik daar weg kom.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
• Geen brandalarm.
• Personeel blijkbaar niet getraind middels brandoefeningen.
• Muziek speelt gewoon door in plaats van deze cruciale tijd te gebruiken voor een ordelijke evacuatie.
• Zo te zien ook geen capabele beveiliging.
Schandalig hoe deze eigenaren hun shisha-hol hadden omgetoverd tot een dodelijke val voor jongeren.
Ja, zelfs ontwikkelde landen hebben niet altijd alles onder controle. Dat blijkt maar weer.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:35 schreef Scjvb het volgende:
Een goed ontwikkeld land als Zwitserland en dan 'ondoordacht' zulk brandbaar materiaal gebruiken, onvoorzichtigheid, matige vluchtwegen als korte tijd terug die woontorens in Hongkong en het Grenfell Tower inferno (London).![]()
Staat er ook opvallend kalmpjes bij, en wil zowat zelf naar binnen lopen. Misschien had die zelf een doodwens?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 08:28 schreef SOG het volgende:
Gelukkig is er wel 1 gast met hersens die probeert te helpen door het glas te verwijderen
https://www.instagram.com(...)MWIzZ2FyMGliZmc4NQ==
Volgens mij is hij aan het kijken of er nog iemand achter de deur staat die hij naar buiten kan helpen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:46 schreef Drxx het volgende:
[..]
Staat er ook opvallend kalmpjes bij, en wil zowat zelf naar binnen lopen. Misschien had die zelf een doodwens?/s
Wat een bazige baas.
We lopen wel eens te klagen over alle regelstjes in NLD als je een event wil organiseren.. Maar die regelgeving is er echt niet voor niets..\quote:Op vrijdag 2 januari 2026 08:22 schreef RamboDirk het volgende:
Wat een clusterfuck.
-brandbaar geluidsisolerend materiaal over het hele plafond waardoor flahsover ontstaat
-gebruik van open vuur in deze ruimte
-geen blusmateriaal in de buurt
-maar 1 uitgang, een steile trap omhoog
-blijkbaar geen controles geweest op brandveiligheid
Ontzettend triest voor al die jonge mensen.
/squote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Volgens mij is hij aan het kijken of er nog iemand achter de deur staat die hij naar buiten kan helpen.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
We lopen wel eens te klagen over alle regelstjes in NLD als je een event wil organiseren.. Maar die regelgeving is er echt niet voor niets..\
Niet dat het hier niet meer kan gebeuren overigens..
Zwitserland heeft over het algemeen zelfs nog meer regels. Maar goed, ook regels houden alles niet 100% tegen natuurlijk. Mensen moeten ook zelf nog een beetje nadenken.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
We lopen wel eens te klagen over alle regelstjes in NLD als je een event wil organiseren.. Maar die regelgeving is er echt niet voor niets..\
Niet dat het hier niet meer kan gebeuren overigens..
Als het niet fysiek is zal het wel mentaal zijn, trauma voor de rest van zijn leven.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:29 schreef heywoodu het volgende:
Eigenlijk slechts een enkeling van de 100+ gewonden niét in kritieke toestand, damn.
Het is ook de wil om zelf te overleven. Vrijwel iedereen zal dat raam inslaan om zelf buiten te komen ook al kost dat wellicht vele andere levens.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, dan is het maar beter niets doen en die gasten laten stikken in de rook!!!!! Want rook maakt de meeste slachtoffers, niet het vuur zelf!
Weinig aandacht?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ben ik de enige die vind dat dit zo weinig aandacht krijgt?
Eigenlijk zou je die persoon moeten oppakken en veroordelen voor niet helpen personen in nood. Sla dat raam dan inquote:Op donderdag 1 januari 2026 17:17 schreef Dutch_view het volgende:
Schokkend filmpje, mensen proberen te vluchten voor het vuur maar de uitgang is geblokkeerd
Ook tegenwoordig: lekker filmen hoe mensen levend verbranden en verder geen poot uitsteken. Proberen om bijvoorbeeld de ramen nog te breken ho maar![]()
[ x ]
Ik weet het niet, VTM nieuws had er maar 7 minuten aandacht voor, niets te zien op tiktok, hier maar 250 posts,quote:
Dit dus, regeltjes voorkomen niet dat een eigenaar de vuilniscontainers weer voor de nooduitgang parkeert een kwartier nadat een inspectie plaatsgevonden heeft. Ze voorkomen ook niet dat medewerkers of externen pyro mee naar binnen nemen die daar niet hoort te zijn. Om maar even twee voorbeelden te noemen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zwitserland heeft over het algemeen zelfs nog meer regels. Maar goed, ook regels houden alles niet 100% tegen natuurlijk. Mensen moeten ook zelf nog een beetje nadenken.
Bij dit soort branden gaan lichamelijke brandwonden vaak samen met verbrandde luchtwegen en longweefsel. Al helemaal met dat lage plafond van deze club, de hitte kan letterlijk nergens naartoe en wordt meteen ingeademd door aanwezige personen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:33 schreef Momo het volgende:
Zijn die 115 zwaargewonden dan vooral verbrand over hun hele lichaam of ook ademhalingsproblemen?
4 zwaargewonden worden naar België gebracht.
Even nagezocht, waarschijnlijk niet , de vrouwelijke eigenaar was aanwezig bij de brand en heeft verwondingen aan haar arm, de man was op dat moment in een andere zaak van hun in een nabij dorp.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:44 schreef raptorix het volgende:
Zijn die eigenaren eigenlijk al aangehouden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |