/squote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Volgens mij is hij aan het kijken of er nog iemand achter de deur staat die hij naar buiten kan helpen.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
We lopen wel eens te klagen over alle regelstjes in NLD als je een event wil organiseren.. Maar die regelgeving is er echt niet voor niets..\
Niet dat het hier niet meer kan gebeuren overigens..
Zwitserland heeft over het algemeen zelfs nog meer regels. Maar goed, ook regels houden alles niet 100% tegen natuurlijk. Mensen moeten ook zelf nog een beetje nadenken.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
We lopen wel eens te klagen over alle regelstjes in NLD als je een event wil organiseren.. Maar die regelgeving is er echt niet voor niets..\
Als het niet fysiek is zal het wel mentaal zijn, trauma voor de rest van zijn leven.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:29 schreef heywoodu het volgende:
Eigenlijk slechts een enkeling van de 100+ gewonden niét in kritieke toestand, damn.
Het is ook de wil om zelf te overleven. Vrijwel iedereen zal dat raam inslaan om zelf buiten te komen ook al kost dat wellicht vele andere levens.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, dan is het maar beter niets doen en die gasten laten stikken in de rook!!!!! Want rook maakt de meeste slachtoffers, niet het vuur zelf!
Weinig aandacht?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ben ik de enige die vind dat dit zo weinig aandacht krijgt?
Eigenlijk zou je die persoon moeten oppakken en veroordelen voor niet helpen personen in nood. Sla dat raam dan inquote:Op donderdag 1 januari 2026 17:17 schreef Dutch_view het volgende:
Schokkend filmpje, mensen proberen te vluchten voor het vuur maar de uitgang is geblokkeerd
Ook tegenwoordig: lekker filmen hoe mensen levend verbranden en verder geen poot uitsteken. Proberen om bijvoorbeeld de ramen nog te breken ho maar![]()
[ x ]
Ik weet het niet, VTM nieuws had er maar 7 minuten aandacht voor, niets te zien op tiktok, hier maar 250 posts,quote:
Dit dus, regeltjes voorkomen niet dat een eigenaar de vuilniscontainers weer voor de nooduitgang parkeert een kwartier nadat een inspectie plaatsgevonden heeft. Ze voorkomen ook niet dat medewerkers of externen pyro mee naar binnen nemen die daar niet hoort te zijn. Om maar even twee voorbeelden te noemen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zwitserland heeft over het algemeen zelfs nog meer regels. Maar goed, ook regels houden alles niet 100% tegen natuurlijk. Mensen moeten ook zelf nog een beetje nadenken.
Bij dit soort branden gaan lichamelijke brandwonden vaak samen met verbrandde luchtwegen en longweefsel. Al helemaal met dat lage plafond van deze club, de hitte kan letterlijk nergens naartoe en wordt meteen ingeademd door aanwezige personen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:33 schreef Momo het volgende:
Zijn die 115 zwaargewonden dan vooral verbrand over hun hele lichaam of ook ademhalingsproblemen?
4 zwaargewonden worden naar België gebracht.
Even nagezocht, waarschijnlijk niet , de vrouwelijke eigenaar was aanwezig bij de brand en heeft verwondingen aan haar arm, de man was op dat moment in een andere zaak van hun in een nabij dorp.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:44 schreef raptorix het volgende:
Zijn die eigenaren eigenlijk al aangehouden?
Ik kan je zeggen dat als je 3e graads brandwonden hebt opgelopen bij een vuur zoals dit je longen er ook uiterst slecht aan toe zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:33 schreef Momo het volgende:
Zijn die 115 zwaargewonden dan vooral verbrand over hun hele lichaam of ook ademhalingsproblemen?
4 zwaargewonden worden naar België gebracht.
Er is nog veel onduidelijkheid, veel mensen nog niet geïdentificeerd..quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik weet het niet, VTM nieuws had er maar 7 minuten aandacht voor, niets te zien op tiktok, hier maar 250 posts,
Dat is een heel grote ramp in een welvarend land. De aanslagen in Australië hadden veel meer aandacht. en er waren er 15 en hier 40+
En dan komt daarna nog het zeer hoge infectiegevaarquote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan je zeggen dat als je 3e graads brandwonden hebt opgelopen bij een vuur zoals dit je longen er ook uiterst slecht aan toe zijn.
Vooral aan je longen dus, als daar namelijk een infectie op treed komt het direct in je bloedbaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dan komt daarna nog het zeer hoge infectiegevaar
En dat je de rest van je leven verminkt bent als je het overleeft.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dan komt daarna nog het zeer hoge infectiegevaar
Dit is een noodlottig ongeluk/incident/ramp. In Australië is er een duidelijke schuldige (Islam) die moedwillig mensen van kant wou maken. Dat laatste wekt nog wat meer angst en dus aandacht op.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik weet het niet, VTM nieuws had er maar 7 minuten aandacht voor, niets te zien op tiktok, hier maar 250 posts,
Dat is een heel grote ramp in een welvarend land. De aanslagen in Australië hadden veel meer aandacht. en er waren er 15 en hier 40+
Valt wel mee. Er zijn voor zover geen Nederlanders betrokken, het is in Zwitserland, niet een buurland van NL dus geen hoofdnieuws hier.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ben ik de enige die vind dat dit zo weinig aandacht krijgt?
Nee, maar het is wel heel erg dat niemand heeft gezegd "jongens laat die fonteinen maar zitten met dat plafond."quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
En dat ze verder feesten terwijl het plafond in brand staat gaat er bij mij niet in…. Je mag nog zo dronken zijn als een oorbeestquote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel heel erg dat niemand heeft gezegd "jongens laat die fonteinen maar zitten met dat plafond."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |