Is net zoals dat de helft van de Amsterdammers geboren en getogen in de Jordaan is, sterker nog, ze hadden Andre Hazes er nog zien opgroeien terwijl die toch echt uit de Pijp kwam.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 02:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
De wallen in de fik
'ik ben hier opgegroeid '
Ik neem alles wat een Amsterdammer zegt met een flinke korrel zout.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 02:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is net zoals dat de helft van de Amsterdammers geboren en getogen in de Jordaan is, sterker nog, ze hadden Andre Hazes er nog zien opgroeien terwijl die toch echt uit de Pijp kwam.
Of dat iedere feyenoorder 'onder de rook van de kuip' is geboren.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 02:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is net zoals dat de helft van de Amsterdammers geboren en getogen in de Jordaan is, sterker nog, ze hadden Andre Hazes er nog zien opgroeien terwijl die toch echt uit de Pijp kwam.
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 02:45 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Ik neem alles wat een Amsterdammer zegt met een flinke korrel zout.
Ik kom wel regelmatig de moeder van Gullit tegen op de marktquote:Op zaterdag 3 januari 2026 02:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of dat iedere feyenoorder 'onder de rook van de kuip' is geboren.
Ook zoiets.
Kansloosheid ten top.
Wat wel waar is, is dat mn schoonmoeder uit betondorp kwam en regelmatig een klein iel jochie zag voetballen op straat bij de groentezaak. Wist zij veel wie die blaag was, zij moest gewoon naar school en andere dingen doen.
Achteraf een mooi verhaal.
Blijft leuk dat soort dingen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 03:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kom wel regelmatig de moeder van Gullit tegen op de markt
Mevrouw Dil
En Jacob Derwig gister naast me bij de Zelfscan, ja en hij heeft echt zo een piepstemmetjequote:
Die moeten ook eten hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
En Jacob Derwig gister naast me bij de Zelfscan, ja en hij heeft echt zo een piepstemmetje
Nee, nee. Eva heeft zelf gezegd dat het een ‘act of war’ was.quote:Op donderdag 1 januari 2026 22:18 schreef sp3c het volgende:
je kunt het hele jaar de hele dag, iedere dag van het jaar alles op de grote boze muzelmannen gooien en je zal vaak gelijk hebben
maar brand op 31 december rond een uur of 12 gooi ik op vuurwerk
Ja, dat zal genoeg zijn. Als het nog steeds 1867 was.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:30 schreef Ama het volgende:
Ruim 180.000 euro opgehaald voor wederopbouw Vondelkerk - https://nos.nl/l/2597561
Was het door een wensballon gaan branden?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 23:00 schreef Hexagon het volgende:
Zonde van zo'n historisch gebouw
Die wensballonnen mogen ze wel verbieden wat mij betreft. Echt vliegende brandbommen.
Het bedrag zal de komende dagen, weken en maanden verder oplopen. Daarnaast zal de verzekering eveneens een bedrag overmaken.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat zal genoeg zijn. Als het nog steeds 1867 was.
quote:Wat een geweldig resultaat! Op zaterdag 10 januari is er tot 14.20 uur maar liefst ¤ 194.226,- gedoneerd door 3.192 donateurs.
https://stadsherstel.nl/n(...)m-weer-op-te-bouwen/
Nou, woeptiedoe. Weer een pallet bakstenen erbij.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:17 schreef Peppert het volgende:
Een toename van ¤ 14.000 vergeleken met gisteren.
[..]
Een stijging van ¤ 5.890 ten opzichte van gisteren.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, woeptiedoe. Weer een pallet bakstenen erbij.
quote:Wat fantastisch we hebben al meer dan ¤ 200.000 voor de Vondelkerk. Om precies te zijn: Op zondag 11 januari is er tot 18.00 uur maar liefst ¤ 200.116 ,- gedoneerd door 3.291 donateurs.
https://stadsherstel.nl/n(...)m-weer-op-te-bouwen/
Is dat zeker?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:35 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het bedrag zal de komende dagen, weken en maanden verder oplopen. Daarnaast zal de verzekering eveneens een bedrag overmaken.
Natuurlijk. Donaties, crowdfunding, verzekeringsgeld, de opbrengst van het concert op 15 mei aanstaande van de artiest Dotan ten behoeve van de Vondelkerk, en wie weet wat het nieuwe jaar verder nog brengt.quote:
En wie gaan die huizen exact kopen?quote:Op zondag 11 januari 2026 19:30 schreef mschol het volgende:
zonde om zoveel geld in een oud, afgefikt stel bakstenen te stoppen, bouw dan huizen, verbouw oude kantoren ofzo naar huizen, maar doe er ECHT wat nuttigs mee, niet deze onzin
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |