abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219798415
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:18 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Neem een wapen of een Dobermann
Fysiek geweld is nog het minst erge wat een vent kan flikken.
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 13:53:53 #152
441859 crew  Lenny77
pi_219798538
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:36 schreef Ansa het volgende:

[..]
Fysiek geweld is nog het minst erge wat een vent kan flikken.
:')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219798608
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:')
Ik krijg liever een klap dan dat mijn financieen worden kapotgemaakt, ik mijn huis verlies, mentaal zo op ben dat ik niet kan werken door dag in dag uit geestelijks mishandeling, dat ik mezelf ga haten en minderwaardig ga vinden omdat hij vreemdgaat en doet alsof ik hem moet verdienen, dat ik verkracht word, of dat ik een kind krijg met een man die dat kind ook mishandelt. Alles is mij overkomen behalve het laatste. Die CPTSS kwam niet door een kopstoot.
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 14:16:36 #154
441859 crew  Lenny77
pi_219798766
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:01 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik krijg liever een klap dan dat mijn financieen worden kapotgemaakt, ik mijn huis verlies, mentaal zo op ben dat ik niet kan werken door dag in dag uit geestelijks mishandeling, dat ik mezelf ga haten en minderwaardig ga vinden omdat hij vreemdgaat en doet alsof ik hem moet verdienen, dat ik verkracht word, of dat ik een kind krijg met een man die dat kind ook mishandelt. Alles is mij overkomen behalve het laatste. Die CPTSS kwam niet door een kopstoot.
Ik denk dat niemand deze dingen wil.

Je zelfbedachte eisen en wensen zullen je hier echter niet bij helpen in de beginfase. Die kant van mensen komt pas veel later naar boven.
Ik weet zeker dat je al een hoop prima mannen aan de kant hebt gegooid omdat ze enkel openden met een hoi of een bril dragen.
pi_219798822
Zullen we maar weer teruggaan naar de datingsites en -apps? Na eerder Breeze te hebben verstoten, zit ik eraan te denken om Happn ook maar even de deur te wijzen.

Als gebruiker - ik neem aan dat dit ook voor de vrouwen geldt - kun je zien hoeveel likes je hebt ontvangen. Dat zijn er in mijn geval welgeteld 9 in ruim een half jaar tijd. Daarvan 2 in Parijs, 1 in Lille, 2 in Oslo, 1 in Brussel, 1 in Mechelen en de overige in het land waar ik woon. Eén vrouw heeft haar profiel inmiddels verwijderd, dus er staat nu '8'. In veruit de meeste gevallen was dat niet iemand die ik ook geliket heb, zodat er geen crush/match tot stand kwam. Daar heeft Happn een oplossing voor bedacht. Om de zoveel tijd is het 'crushtime' en krijg ik vier profielen voorgeschoteld waaronder één profiel van een vrouw die mijn profiel wél geliket heeft. Het is aan mij om - zonder haar profiel te kunnen lezen - te raden wie dat is om alsnog een match tot stand te brengen. Daarna kun je met elkaar chatten. Ik vraag mij af: krijgen vrouwen op Happn ook crushtime om zich te laven aan de ontvangen likes? :)

't Punt is natuurlijk: er is een reden dat ik die vrouwen geen like heb gegeven. Ik lees de profielen. Wat vervelender is: als ik eerder een match met iemand heb gehad en die match ophef omdat zij na een week of twee nog steeds niet heeft gereageerd op mijn berichtje, dan valt dat profiel terug in de stapel 'nog niet gevonden likes' en komt het profiel dus elke keer bij crushtime weer naar boven. Nu kun je dat spelletje crushtime gelukkig (geheel of gedeeltelijk) overslaan, maar ik begin het knap vervelend te vinden om elke week voorgesteld te worden aan een vrouw waar ik te weinig in zag of een vrouw die kennelijk toch te weinig in mij zag. Is er, anders dan het opnieuw installeren, nog een andere manier om de app te resetten?
pi_219799050
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat niemand deze dingen wil.

Je zelfbedachte eisen en wensen zullen je hier echter niet bij helpen in de beginfase. Die kant van mensen komt pas veel later naar boven.
Ik weet zeker dat je al een hoop prima mannen aan de kant hebt gegooid omdat ze enkel openden met een hoi of een bril dragen.
Ik val niet op brillen, en als een man in het begin al geen moeite doet zegt het alles over wie de relatie zal dragen.

Uitzoeken of een man is wie hij zegt en navraag doen op bepaalde sites of anderen hem kennen scheelt echt.
pi_219799100
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:25 schreef Groepfunder het volgende:
Zullen we maar weer teruggaan naar de datingsites en -apps? Na eerder Breeze te hebben verstoten, zit ik eraan te denken om Happn ook maar even de deur te wijzen.

Als gebruiker - ik neem aan dat dit ook voor de vrouwen geldt - kun je zien hoeveel likes je hebt ontvangen. Dat zijn er in mijn geval welgeteld 9 in ruim een half jaar tijd. Daarvan 2 in Parijs, 1 in Lille, 2 in Oslo, 1 in Brussel, 1 in Mechelen en de overige in het land waar ik woon. Eén vrouw heeft haar profiel inmiddels verwijderd, dus er staat nu '8'. In veruit de meeste gevallen was dat niet iemand die ik ook geliket heb, zodat er geen crush/match tot stand kwam. Daar heeft Happn een oplossing voor bedacht. Om de zoveel tijd is het 'crushtime' en krijg ik vier profielen voorgeschoteld waaronder één profiel van een vrouw die mijn profiel wél geliket heeft. Het is aan mij om - zonder haar profiel te kunnen lezen - te raden wie dat is om alsnog een match tot stand te brengen. Daarna kun je met elkaar chatten. Ik vraag mij af: krijgen vrouwen op Happn ook crushtime om zich te laven aan de ontvangen likes? :)

't Punt is natuurlijk: er is een reden dat ik die vrouwen geen like heb gegeven. Ik lees de profielen. Wat vervelender is: als ik eerder een match met iemand heb gehad en die match ophef omdat zij na een week of twee nog steeds niet heeft gereageerd op mijn berichtje, dan valt dat profiel terug in de stapel 'nog niet gevonden likes' en komt het profiel dus elke keer bij crushtime weer naar boven. Nu kun je dat spelletje crushtime gelukkig (geheel of gedeeltelijk) overslaan, maar ik begin het knap vervelend te vinden om elke week voorgesteld te worden aan een vrouw waar ik te weinig in zag of een vrouw die kennelijk toch te weinig in mij zag. Is er, anders dan het opnieuw installeren, nog een andere manier om de app te resetten?
Breeze vind ik echt de allerslechtste datingapp die er is. Daar zijn meerdere redenen voor. Allereerst het volledig weghalen van de chatfunctie. Voor mij is dat vaak juist de snelste manier om te zien of iemand eerlijk is, emotioneel stabiel is en weet wat hij wil. Binnen een paar dagen chatten merk je al of iemand vaag is, niet consistent communiceert of rode vlaggen heeft. Door die mogelijkheid weg te halen, neem je vrouwen een belangrijk beschermings- en selectiemechanisme af.

Daarnaast vind ik het belachelijk dat Breeze eist dat je betaalt voor dates. Als vrouw ga ik niet betalen voor een eerste date. Dat accepteer ik gewoon niet. Wat het nog erger maakt, is dat die dates vrijwel altijd in grote steden plaatsvinden. Dat betekent dat ik extra moet reizen, extra tijd kwijt ben en extra kosten maak, terwijl de man vaak nauwelijks hoeft te investeren. Ik moet dus betalen én reizen om iemand te ontmoeten die ik vooraf nauwelijks kan inschatten.

Omdat er geen chat is, heb ik ook geen enkele manier om te achterhalen wie iemand is, tenzij ik zelf op onderzoek uit ga via andere platforms. Pas als ik een volledige naam heb, kan ik eventueel navraag doen of context verzamelen. Maar Breeze dwingt je om blind af te spreken, zonder informatie, zonder gesprek en zonder gevoel bij iemand. Dat vind ik onveilig en onredelijk.
Ik ben gewend dat een man ofwel naar mijn stad komt, ofwel dat ik naar zijn stad ga en hij dan het etentje betaalt. Voor mij is een drankje of een wandeling geen serieuze date. Dat voelt als een sollicitatiegesprek. Ik heb in recruitment gewerkt, en een kop koffie of een drankje is precies wat je aanbiedt aan een sollicitant, niet aan iemand met wie je onderzoekt of er potentie is voor een levenspartner.

Daar komt bij dat ik weet dat veel mannen op Breeze gewoon liegen. Ik zie dezelfde mannen met compleet andere profielen op OkCupid, Bumble en Tinder. Mijn ex beweerde op OkCupid dat hij op zoek was naar een serieuze, monogame relatie, terwijl op Bumble stond dat hij ook “casual dates” zocht. Met casual dates bedoelen mannen meestal niet wat ik ermee bedoel, namelijk een ontspannen eerste kennismaking, maar gewoon vrijblijvende intimiteit. Die optie bestaat ook expliciet in apps, maar vreemd genoeg vinken ze die zelden aan.
Wat ik daarnaast extreem irritant vind aan Breeze, is dat je bijna niet kunt swipen. Als ik 90 procent van de mannen sowieso naar links swipe, heb ik helemaal niets aan een app die mij maar tien mannen per keer laat zien. Dat zorgt er niet voor dat ik dan ineens anders ga swipen; het zorgt er alleen voor dat ik de app sluit en op een andere app verder kijk.

Hetzelfde probleem had ik met Boo, al is dat inmiddels misschien verbeterd. Toen ik erop zat, kon ik maar een paar mannen naar links swipen. De app probeerde me te dwingen om mannen naar rechts te swipen die ik ver onder mijn niveau vond. Met “onder mijn niveau” bedoel ik wat je op Boo veel zag: onverzorgde mannen, het typische nekbaard-met-fedora-type. Dat werkt voor mij gewoon niet.

Voor mij werken eigenlijk alleen Bumble en Tinder. Op Tinder heb ik altijd leuke dates gehad. Bumble heeft helaas veel narcistische mannen aangetrokken, omdat sommigen denken dat als een vrouw het gesprek begint, zij vervolgens achterover kunnen leunen en niets hoeven te doen. Maar op dit moment heb ik sowieso geen behoefte meer aan datingapps.
pi_219799139
Daarnaast heb ik met Happn eigenlijk nooit leuke matches gehad. Ik woon zelf op afstand van de hoofdstad en de meeste mannen die ik via Happn tegenkom zitten simpelweg niet op mijn opleidingsniveau. Dat zijn dan niet de mannen die ik zoek. Voor mij werkt Happn eigenlijk alleen als ik in Amsterdam of Utrecht ben. Maar juist op het moment dat ik daar ben, heb ik helemaal geen zin om actief te gaan zitten swipen.
Ik heb veel liever dat ik vanuit huis, op afstand, kan appen met mensen die in grote steden wonen, dan dat ik continu ergens heen moet reizen om überhaupt matches te krijgen. Dat hele concept van fysiek aanwezig moeten zijn om te kunnen matchen, werkt voor mij niet. Daarom is Happn voor mij nooit echt interessant geweest.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:12:38 #159
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_219799288
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:58 schreef Ansa het volgende:

Daarnaast heb ik met Happn eigenlijk nooit leuke matches gehad. Ik woon zelf op afstand van de hoofdstad en de meeste mannen die ik via Happn tegenkom zitten simpelweg niet op mijn opleidingsniveau. Dat zijn dan niet de mannen die ik zoek. Voor mij werkt Happn eigenlijk alleen als ik in Amsterdam of Utrecht ben. Maar juist op het moment dat ik daar ben, heb ik helemaal geen zin om actief te gaan zitten swipen.
Ik heb veel liever dat ik vanuit huis, op afstand, kan appen met mensen die in grote steden wonen, dan dat ik continu ergens heen moet reizen om überhaupt matches te krijgen. Dat hele concept van fysiek aanwezig moeten zijn om te kunnen matchen, werkt voor mij niet. Daarom is Happn voor mij nooit echt interessant geweest.
Het zou je helpen wanneer heel het liefdesleven zich 100% aanpast aan jouw wensen

Regel dat
Le Diable
pi_219799448
Heftig allemaal Ansa dat je zo wantrouwend bent over mannen, je bent zeker naïef of onzeker geweest door de jaren heen dat je met verkeerde mannen hebt gedate. Daarnaast lijk je voor een intelligente vrouw wel makkelijk te manipuleren, maar dat zien we vaker bij self claimed intelligente mensen.

Als je zo veel moeite hebt om de juiste man te vinden kan je het probleem ook eens bij jezelf gaan zoeken, waarom trek jij al dat soort mannen aan? heb nog nooit een meid gedate die om mijn achternaam vroeg of eerst wilde videobellen. En ik date ook gewoon hogeropgeleide meiden zoals jij claimt te zijn.

Daarnaast zeggen papieren ook helemaal niets in de maatschappij, voor jou betekent het wellicht dat iemand goed kan nadenken, echter zie ik bijvoorbeeld dat diegene die naar universiteit zijn gegaan juist enorm vastlopen in de huidige maatschappij, niet mee kunnen gaan met verandering op de werkvloer of out of the box denken. Die erg hiërarchisch ingesteld zijn, bang voor management.

Echt weer zo'n Nederlandse miep die denkt dat papiertjes en een Linkedin het belangrijkste is. Dat je dit uberhaupt al gaat opzoeken maakt je psychisch niet helemaal in orde. Maarja.. dat wisten we eigenlijk al wel.
Ik krijg grote "Gestalkt" vibes bij jou. Als in als jij de man niet krijgt die je wil, je het zijn leven kapot gaat maken via die social media's.

Volgens mij nemen jullie het allemaal veel te serieus.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219799504
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:29 schreef epicbeardman het volgende:
Heftig allemaal Ansa dat je zo wantrouwend bent over mannen, je bent zeker naïef of onzeker geweest door de jaren heen dat je met verkeerde mannen hebt gedate. Daarnaast lijk je voor een intelligente vrouw wel makkelijk te manipuleren, maar dat zien we vaker bij self claimed intelligente mensen.

Als je zo veel moeite hebt om de juiste man te vinden kan je het probleem ook eens bij jezelf gaan zoeken, waarom trek jij al dat soort mannen aan? heb nog nooit een meid gedate die om mijn achternaam vroeg of eerst wilde videobellen. En ik date ook gewoon hogeropgeleide meiden zoals jij claimt te zijn.

Daarnaast zeggen papieren ook helemaal niets in de maatschappij, voor jou betekent het wellicht dat iemand goed kan nadenken, echter zie ik bijvoorbeeld dat diegene die naar universiteit zijn gegaan juist enorm vastlopen in de huidige maatschappij, niet mee kunnen gaan met verandering op de werkvloer of out of the box denken. Die erg hiërarchisch ingesteld zijn, bang voor management.

Echt weer zo'n Nederlandse miep die denkt dat papiertjes en een Linkedin het belangrijkste is. Dat je dit uberhaupt al gaat opzoeken maakt je psychisch niet helemaal in orde. Maarja.. dat wisten we eigenlijk al wel.
Ik krijg grote "Gestalkt" vibes bij jou. Als in als jij de man niet krijgt die je wil, je het zijn leven kapot gaat maken via die social media's.

Volgens mij nemen jullie het allemaal veel te serieus.
Wat een voorspelbaar frame dat riekt naar misogynie. Het is niet erg dat 90% van mannen op de apps abusive is, het is de schuld van de vrouw!
pi_219799517
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:12 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Het zou je helpen wanneer heel het liefdesleven zich 100% aanpast aan jouw wensen

Regel dat
Maar dat mannen blaten over the wall em dat vrouwen hen moeten verdienem vind jij wel normaal.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:39:35 #163
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_219799527
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:38 schreef Ansa het volgende:

[..]
Maar dat mannen blaten over the wall em dat vrouwen hen moeten verdienem vind jij wel normaal.
Nee

Maar regel bovenstaande en je zult het geluk vinden
Le Diable
pi_219799575
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:37 schreef Ansa het volgende:

[..]
Wat een voorspelbaar frame dat riekt naar misogynie. Het is niet erg dat 90% van mannen op de apps abusive is, het is de schuld van de vrouw!
Wat is dan anders de reden dat je ze online gaat opzoeken? wel grappig dat jij mij nu doet denken aan de vrouwelijke @W00fer. Dat zou echt een leuke date zijn om op TV uit te zenden zeg.

Ik kan niet geloven dat je echt bent, vragen om een ID haha of het online pre-stalking dat je uitvoert.
Als je bij de politie had gewerkt was je zeker zo'n eentje die elke man in systeem ging opzoeken.

Dat zegt toch genoeg? je vertrouwt mannen niet. Omdat je waarschijnlijk erg naïef bent geweest in verleden en over je intelligente koppie hebt heen laten lopen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219799727
Er wordt hier nu gedaan alsof ik extreem hoge eisen stel aan een partner, maar dat is absoluut niet waar. Ja, ik heb een fysiek type, net als elke andere vrouw. Er zijn vrouwen die bijvoorbeeld alleen maar vallen op gespierde mannen. Er zijn vrouwen die mannen met baarden aantrekkelijk vinden. Er zijn vrouwen die vrijwel uitsluitend daten met mannen met een fysiek beroep, zoals bouwvakkers of loodgieters. Ik zit daar simpelweg aan de andere kant van het spectrum. Ik val op lange mannen. Ik vind kaal niet aantrekkelijk. Ik heb niets met brillen en ik heb niets met baarden. Daarnaast wil ik gewoon iemand met hetzelfde opleidingsniveau.

De discussie over of intelligentie en opleidingsniveau één op één hetzelfde zijn, is voor mij niet relevant, omdat dat niet is wat ik stel. Voor mij is het bewust kiezen om een diploma te halen een belangrijke kernwaarde. Het staat voor doorzettingsvermogen, discipline en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen ontwikkeling. Ik wil dat een man die kernwaarde deelt. Natuurlijk lopen er ook genoeg idioten rond met een universitair diploma, maar die filteren zichzelf in de praktijk vrij snel weg. Dat is dus absoluut niet het probleem.

Daarnaast is er ook gewoon een realiteit waar weinig mensen het over willen hebben. Op het moment dat jij als vrouw succesvoller bent, in je carrière of qua opleiding, kunnen veel mannen daar slecht tegen. In plaats van trots te zijn of naast je te gaan staan, proberen ze je naar beneden te trekken of te saboteren. Dat heb ik meegemaakt op het werk en dat heb ik meegemaakt in relaties. Op het moment dat jij beter presteert dan de ander, ontstaat er bij sommigen een behoefte om jou van je voetstuk te halen. Dat is één belangrijk punt in dit hele verhaal.

Het tweede punt is dat de eisen die ik stel binnen relaties helemaal niet extreem zijn. Ik verwacht niet dat een man elke ochtend voor mijn deur staat met een enorme bos bloemen, een diamanten ketting en negen uur per dag alleen maar tegen mij zegt hoe prachtig ik ben. Dat beeld is compleet onrealistisch en staat ook ver af van wat ik vraag. Wat ik wél verwacht, is de basis. Veiligheid. Respect. Wederkerigheid. Loyaliteit.

In de beginfase van het daten verwacht ik dat een man dagelijks even een kleine check-in doet. Dat hoeft niets groots te zijn. Dat kan een meme zijn, een kort berichtje of een klein gesprekje over hoe zijn dag was. Het gaat niet om controle, maar om betrokkenheid en verbinding.
Ik verwacht bij de tweede date dat hij geen andere vrouwen date. Dat betekent niet dat we dan al een relatie hebben. Dat betekent niet dat we meteen praten over samenwonen of de verre toekomst. Het betekent puur dat twee mensen elkaar een eerlijke kans geven om elkaar te leren kennen, zonder dat één van de twee investeert in iets waarvan de ander ondertussen al denkt: misschien kan ik nog iets beters krijgen. Dat is geen commitment op relatie-niveau, maar wel op menselijk fatsoen.
In een relatie verwacht ik dat ik mijn partner in elk geval één keer per week zie en dat we dagelijks contact hebben. Van een partner verwacht ik ook dat hij geen contact meer heeft met zijn ex. Dat is ook precies de reden waarom ik geen mannen date met kinderen. Ik wil dat we elkaar allebei als prioriteit hebben. Ik wil een relatie die voelt als een hechte vriendschap, waarin er geen derde partijen zijn die invloed hebben op wanneer we elkaar zien, hoe we onze tijd indelen of hoe beschikbaar iemand is.

Daarnaast verwacht ik dat een man zelfstandig is. Dat hij voor zichzelf kan zorgen. Dat hij een schoon huis heeft. Dat hij voor zichzelf kan koken. Dat hij verantwoordelijkheid neemt voor zijn mentale gezondheid en bijvoorbeeld naar een therapeut gaat als het niet goed met hem gaat. Kortom: iemand die geen moeder nodig heeft om voor hem te zorgen.

Ook verwacht ik dat deze man seksueel is en intimiteit waardeert, maar wel op een gezonde manier. Dus niet iemand die mij straft door seks te onthouden, maar ook niet iemand die seksverslaafd is en mij reduceert tot één functie. Intimiteit moet wederzijds, respectvol en in balans zijn.

Dit zijn geen extreme eisen. Dit zijn basiseisen. Het is niet vreemd om deze verwachtingen te hebben. En toch lijkt het soms, zeker op fora en in discussies, alsof zelfs dit minimum al als extreem wordt gezien.

Tot slot nog dit. Bij elke date die ik heb gehad, wist ik de volledige naam van de persoon met wie ik afsprak. De enige persoon die zijn volledige naam niet wilde geven, bleek achteraf getrouwd te zijn of een fake account te hebben. Dat zegt wat mij betreft alles. Als iemand transparant is, heeft hij niets te verbergen. Als iemand vaag doet, is dat meestal niet zonder reden.

Dus als de vraag is wat dit alles betekent, dan is het antwoord simpel. Mijn eisen zijn niet extreem. Ze zijn duidelijk, consistent en gebaseerd op basiswaarden. Dat die basis voor veel mensen inmiddels onhaalbaar lijkt te zijn, zegt niet iets over mijn eisen, maar over de staat van daten en relaties vandaag de dag.
pi_219799754
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wat is dan anders de reden dat je ze online gaat opzoeken? wel grappig dat jij mij nu doet denken aan de vrouwelijke @:W00fer. Dat zou echt een leuke date zijn om op TV uit te zenden zeg.

Ik kan niet geloven dat je echt bent, vragen om een ID haha of het online pre-stalking dat je uitvoert.
Als je bij de politie had gewerkt was je zeker zo'n eentje die elke man in systeem ging opzoeken.

Dat zegt toch genoeg? je vertrouwt mannen niet. Omdat je waarschijnlijk erg naïef bent geweest in verleden en over je intelligente koppie hebt heen laten lopen.
Er bestaan hele fora waar ongeveer 80% van de mannen die ik chronisch voorbij zie komen op apps gepost worden. Trek je conclusie.
pi_219800377
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:51 schreef Ansa het volgende:

Daarnaast is er ook gewoon een realiteit waar weinig mensen het over willen hebben. Op het moment dat jij als vrouw succesvoller bent, in je carrière of qua opleiding, kunnen veel mannen daar slecht tegen. In plaats van trots te zijn of naast je te gaan staan, proberen ze je naar beneden te trekken of te saboteren. Dat heb ik meegemaakt op het werk en dat heb ik meegemaakt in relaties. Op het moment dat jij beter presteert dan de ander, ontstaat er bij sommigen een behoefte om jou van je voetstuk te halen. Dat is één belangrijk punt in dit hele verhaal.
Wij als man kiezen geen vrouwen omdat ze bepaald papiertje hebben, het zal mij dan ook een worst wezen of mijn vriendin een Director van een bedrijf of welke schoonmaak of klantenservice functie, winkel of in de zorg werkt.

Natuurlijk gunnen we onze schatjes elke promotie, maar voor ons is dat niet het belangrijkste. Belangrijkste is dat ze plezier heeft in wat ze doet. Het feit dat jij al zegt dat "mannen kunnen het niet hebben dat wij succesvoller zijn" is een biased mening. Het is geen wedstrijdje wie het meest succesvol kan zijn in een relatie.

Dat je dit blijkbaar hebt meegemaakt betekent nog niet dat elke man zo denkt, er zullen vast wel mannen zijn die dit ego-wise niet aankunnen alleen jij hebt de keuze dan gemaakt voor dit soort onzekere types.
Feit alleen dat je het al hebt over "beter presteren" in een relatie schrikt mij af. Ging je salarisstrookje elke maand naast die van je vriend leggen? en zeggen.. "ik verdien meer dan jij in de relatie!!"

Dit is ook waarom ik zelf beetje afknap op de rat-race types, die helemaal doorgedraafd zijn in carrièretijger zijn en henzelf hierin verliezen, heel perfectionistisch zijn. Burgerlijk. Ongeacht opleidingsniveau of papiertjes is het vrij makkelijk om tegenwoordig bovenmodaal te verdienen.

Ik ga persoonlijk wel slecht op dat soort types die een soort van sollicitatie willen ontvangen plus zelfs een verklaring omtrent goed gedrag voordat ze ook maar afspreken. Gelukkig kom ik die ook nooit tegen op de apps.

Verder kan ik het in je post best eens zijn met dingen, echter neem je het daten dus ook wel weer veel te serieus.
Voor mij zijn de eerste paar dates gewoon lol trappen, leuke dingen doen en kijken of er meer in zit. Niet dat hele CIA/NSA achtige spionage taferelen. Mij ga je trouwens ook niet vinden online, ook al geef ik je mijn volledige naam en kom ook genoeg andere meiden tegen die ook helemaal anti-social media zijn.
pi_219800548
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:58 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wij als man kiezen geen vrouwen omdat ze bepaald papiertje hebben, het zal mij dan ook een worst wezen of mijn vriendin een Director van een bedrijf of welke schoonmaak of klantenservice functie, winkel of in de zorg werkt.

Natuurlijk gunnen we onze schatjes elke promotie, maar voor ons is dat niet het belangrijkste. Belangrijkste is dat ze plezier heeft in wat ze doet. Het feit dat jij al zegt dat "mannen kunnen het niet hebben dat wij succesvoller zijn" is een biased mening. Het is geen wedstrijdje wie het meest succesvol kan zijn in een relatie.

Dat je dit blijkbaar hebt meegemaakt betekent nog niet dat elke man zo denkt, er zullen vast wel mannen zijn die dit ego-wise niet aankunnen alleen jij hebt de keuze dan gemaakt voor dit soort onzekere types.
Feit alleen dat je het al hebt over "beter presteren" in een relatie schrikt mij af. Ging je salarisstrookje elke maand naast die van je vriend leggen? en zeggen.. "ik verdien meer dan jij in de relatie!!"

Dit is ook waarom ik zelf beetje afknap op de rat-race types, die helemaal doorgedraafd zijn in carrièretijger zijn en henzelf hierin verliezen, heel perfectionistisch zijn. Burgerlijk. Ongeacht opleidingsniveau of papiertjes is het vrij makkelijk om tegenwoordig bovenmodaal te verdienen.

Ik ga persoonlijk wel slecht op dat soort types die een soort van sollicitatie willen ontvangen plus zelfs een verklaring omtrent goed gedrag voordat ze ook maar afspreken. Gelukkig kom ik die ook nooit tegen op de apps.

Verder kan ik het in je post best eens zijn met dingen, echter neem je het daten dus ook wel weer veel te serieus.
Voor mij zijn de eerste paar dates gewoon lol trappen, leuke dingen doen en kijken of er meer in zit. Niet dat hele CIA/NSA achtige spionage taferelen. Mij ga je trouwens ook niet vinden online, ook al geef ik je mijn volledige naam en kom ook genoeg andere meiden tegen die ook helemaal anti-social media zijn.
Ik kan je verzekeren dat ook jij vindbaar bent.

Voor mij is " dat papiertje" heel belangrijk. Dat gaat niet veranderen. Waarom voel jij de nood om mii te overtuigen?

Ik heb vaak zat meegemaakt dat mannen omsloegen als ik vertelde dat ik hb'er was, ook gewoon terloops. Of lager opgeleide collega's. Het is statusangst en het triggert schaamte bij onzekere types.
pi_219800792
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:22 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik kan je verzekeren dat ook jij vindbaar bent.

Voor mij is " dat papiertje" heel belangrijk. Dat gaat niet veranderen. Waarom voel jij de nood om mii te overtuigen?

Ik heb vaak zat meegemaakt dat mannen omsloegen als ik vertelde dat ik hb'er was, ook gewoon terloops. Of lager opgeleide collega's. Het is statusangst en het triggert schaamte bij onzekere types.
Nouja omdat ik ook genoeg mensen met die papiertjes ken die helemaal psychisch er onderdoor zijn gegaan en nooit meer op hen beoogde niveau kunnen presteren. Dan kan je wel intelligent zijn maar velen van deze lopen vast op geven moment in hen leven.

En ik probeer je niet te overtuigen, ik wil alleen meegeven dat meeste mannen het totaal irrelevant vinden wat voor studies of papiertjes een meid heeft. Leuk dat iemand tot haar 28ste heeft gestudeerd en nu 100k studieschuld heeft, een studiotje huurt en vrijwel nooit zelf een huis kan kopen. Terwijl de gemiddelde MBO'er die een beetje kan stuccen al een huis heeft gekocht op zijn 25ste.

Ik persoonlijk heb liever iemand die zich niet vastklampt aan papiertjes, zeker omdat de wereld continue veranderd en werk ook. Natuurlijk is het een goede basis om aan te tonen wat voor algemene kennisniveau iemand heeft, maar ook in iemand jeugd kunnen er zaken hebben afgespeeld waardoor opleidingsniveau beïnvloed is.

Voor mij is het belangrijk dat diegene visie heeft of plannen, doel in haar leven, dromen en zich snel kan aanpassen aan situaties. Zelf zoek ik echt wel een meid die open zou staan om te emigreren en in ander land onderneming te starten.

Als je hb'er bent tja, dan is de wereld ook volgens mij wel wat anders. Je vangt waarschijnlijk ongemerkt signalen op en zoekt hier iets achter, je overdenkt volgens mij ook veel, dit is ook 1 van mijn valkuilen is in een relatie of zelfs al als ik met iemand aan het daten ben.

Denk dat het voor jou inderdaad wel moeilijk is op de apps, zeker als je ook nog eens een hele background check van ze eist. Dat mannen hier überhaupt mee instemmen is al vreemd, denk dat je daarom wederom ook in de onzekere vijver van mannen vist. Wil je echt dat soort types? Ja knikkers. Als een meid mij voor het daten om een ID vraagt ga ik er vanuit dat ze een scammer is, tis graag of niet. Ik zou denken deze meid heeft issues, of ex-issues. Unmatch.
pi_219801055
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nouja omdat ik ook genoeg mensen met die papiertjes ken die helemaal psychisch er onderdoor zijn gegaan en nooit meer op hen beoogde niveau kunnen presteren. Dan kan je wel intelligent zijn maar velen van deze lopen vast op geven moment in hen leven.

En ik probeer je niet te overtuigen, ik wil alleen meegeven dat meeste mannen het totaal irrelevant vinden wat voor studies of papiertjes een meid heeft. Leuk dat iemand tot haar 28ste heeft gestudeerd en nu 100k studieschuld heeft, een studiotje huurt en vrijwel nooit zelf een huis kan kopen. Terwijl de gemiddelde MBO'er die een beetje kan stuccen al een huis heeft gekocht op zijn 25ste.

Ik persoonlijk heb liever iemand die zich niet vastklampt aan papiertjes, zeker omdat de wereld continue veranderd en werk ook. Natuurlijk is het een goede basis om aan te tonen wat voor algemene kennisniveau iemand heeft, maar ook in iemand jeugd kunnen er zaken hebben afgespeeld waardoor opleidingsniveau beïnvloed is.

Voor mij is het belangrijk dat diegene visie heeft of plannen, doel in haar leven, dromen en zich snel kan aanpassen aan situaties. Zelf zoek ik echt wel een meid die open zou staan om te emigreren en in ander land onderneming te starten.

Als je hb'er bent tja, dan is de wereld ook volgens mij wel wat anders. Je vangt waarschijnlijk ongemerkt signalen op en zoekt hier iets achter, je overdenkt volgens mij ook veel, dit is ook 1 van mijn valkuilen is in een relatie of zelfs al als ik met iemand aan het daten ben.

Denk dat het voor jou inderdaad wel moeilijk is op de apps, zeker als je ook nog eens een hele background check van ze eist. Dat mannen hier überhaupt mee instemmen is al vreemd, denk dat je daarom wederom ook in de onzekere vijver van mannen vist. Wil je echt dat soort types? Ja knikkers. Als een meid mij voor het daten om een ID vraagt ga ik er vanuit dat ze een scammer is, tis graag of niet. Ik zou denken deze meid heeft issues, of ex-issues. Unmatch.
Ik heb geen enkele schuld. Nooit gehad. Nominaal afgestudeerd. Overigens kan niemand meer kopen, zelfs niet met bovenmodaal. Alleen types met een dikke erfenis lukt het nog in hun eentje in de Randstad.

En mannen zoals jij zijn dus de reden. Dat betekent niet dat een diploma de enige eis is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Armani XL op 10-01-2026 18:33:09 ]
pi_219801092
In mijn ervaring zijn mensen die liegen op hun datingprofiel, of bewust informatie achterhouden, vaak ook mensen die dat later in een relatie blijven doen. Het gaat dan niet om kleine details, maar om fundamentele dingen zoals identiteit, achtergrond en levenscontext.
Zo had ik, voordat ik mijn datingapps had verwijderd, een match met een man die zichzelf Max noemde. Hij claimde docent te zijn aan dezelfde universiteit waar ik zelf heb gestudeerd. Die universiteit ken ik goed, en ik kon hem nergens vinden. Niet op de website, niet in het personeelsoverzicht, nergens. Het bleek uiteindelijk dat hij niet alleen had gelogen over zijn voornaam, maar ook over zijn afkomst. Hij bleek half Arabisch te zijn. Dat is voor mij absoluut geen probleem. Maar liegen over je afkomst is dat wél. Op het moment dat iemand daarover liegt, is het voor mij meteen klaar.

Daarom wil ik dit soort dingen vooraf kunnen nagaan. Een ID-kaart vragen is overdreven, maar als ik jouw volledige naam niet kan vinden en je ook niet kan googlen, gaan er bij mij serieuze alarmbellen af. Want als iemand al liegt over zijn naam of achtergrond, waar liegt hij dan nog meer over?

Daarnaast is er een fundamenteel verschil in hoe mannen en vrouwen risico ervaren bij daten. Mannen maken zich vaak vooral zorgen of een vrouw niet stiekem dik is, of misschien kinderen heeft verzwegen. Vrouwen maken zich zorgen of ze te maken krijgen met een stalker, een psychopaat, of iemand die gewelddadig kan worden. Dat is geen abstracte angst, dat is realiteit. Kijk bijvoorbeeld naar zaken zoals die van Mieke Oort: een vrouw die een man via Tinder ontmoette en door hem werd vermoord omdat hij niet kon accepteren dat zij het had uitgemaakt.

Dit is de context waarin vrouwen om een echte naam vragen. Niet uit nieuwsgierigheid, niet om te controleren, maar om veiligheid. Om iemand te kunnen opzoeken. En ook om aan vriendinnen te kunnen doorgeven met wie ze op date gaan, voor het geval er iets misgaat.
Dat is waarom transparantie over naam en identiteit voor mij geen luxe is, maar een basisvoorwaarde
pi_219801474
Tldr als mensen niet zouden liegen en catfishen was het niet nodig.
pi_219801568
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:29 schreef Ansa het volgende:
In mijn ervaring zijn mensen die liegen op hun datingprofiel, of bewust informatie achterhouden, vaak ook mensen die dat later in een relatie blijven doen. Het gaat dan niet om kleine details, maar om fundamentele dingen zoals identiteit, achtergrond en levenscontext.
Zo had ik, voordat ik mijn datingapps had verwijderd, een match met een man die zichzelf Max noemde. Hij claimde docent te zijn aan dezelfde universiteit waar ik zelf heb gestudeerd. Die universiteit ken ik goed, en ik kon hem nergens vinden. Niet op de website, niet in het personeelsoverzicht, nergens. Het bleek uiteindelijk dat hij niet alleen had gelogen over zijn voornaam, maar ook over zijn afkomst. Hij bleek half Arabisch te zijn. Dat is voor mij absoluut geen probleem. Maar liegen over je afkomst is dat wél. Op het moment dat iemand daarover liegt, is het voor mij meteen klaar.

Daarom wil ik dit soort dingen vooraf kunnen nagaan. Een ID-kaart vragen is overdreven, maar als ik jouw volledige naam niet kan vinden en je ook niet kan googlen, gaan er bij mij serieuze alarmbellen af. Want als iemand al liegt over zijn naam of achtergrond, waar liegt hij dan nog meer over?

Daarnaast is er een fundamenteel verschil in hoe mannen en vrouwen risico ervaren bij daten. Mannen maken zich vaak vooral zorgen of een vrouw niet stiekem dik is, of misschien kinderen heeft verzwegen. Vrouwen maken zich zorgen of ze te maken krijgen met een stalker, een psychopaat, of iemand die gewelddadig kan worden. Dat is geen abstracte angst, dat is realiteit. Kijk bijvoorbeeld naar zaken zoals die van Mieke Oort: een vrouw die een man via Tinder ontmoette en door hem werd vermoord omdat hij niet kon accepteren dat zij het had uitgemaakt.

Dit is de context waarin vrouwen om een echte naam vragen. Niet uit nieuwsgierigheid, niet om te controleren, maar om veiligheid. Om iemand te kunnen opzoeken. En ook om aan vriendinnen te kunnen doorgeven met wie ze op date gaan, voor het geval er iets misgaat.
Dat is waarom transparantie over naam en identiteit voor mij geen luxe is, maar een basisvoorwaarde
Oh maar ik geloof best dat mannen vaag zijn en liegen, dat zeg ik ook niet en ik zal mijn volledige naam ook echt wel geven als een meid dat graag wil. Maar verder heb ik nooit de behoefte gehad aan LinkedIn omdat ik al bijna 9 jaar bij dezelfde werkgever werk en hier ook erg gebakken zit. Ook geen instagram gehad of andere social media.

Je zal wel veel vinden over een overleden naamgenoot uit mijn stad. Maar i.p.v. gelijk conclusies te trekken uit deze online afwezigheid kan je ook gewoon vragen aan iemand waarom. Er zijn ook genoeg vrouwen die juist om deze redenen niet graag online op te zoeken zijn. Stalking e.d.

Maar dingetjes zoals "Breeze" verwacht mij op eerste date te betalen (is 9 euro ofzo?) en dat je dat niet wil, vind ik wel weer aardig gierig dan wel apart. Breeze lijkt mij juist nog wel de app voor jou want daar hebben de mannen ook culture badges of andere zoals plezante date ervaren ect.

Omtrent veiligheid snap ik, maar ook apps zoals Breeze helpt daarbij, die werken nl. als middleman en zetten je in een veilige omgeving neer. Ook zelf kan jij natuurlijk als vrouw aangeven dat je liever een kroegje pakt in de stad dan ergens een stuk lopen op de veluwe.

Maarja ik heb het gevoel dat ik zo lang kan praten tegen jou en W00fer, jullie toch standvastig zijn en alleen het negatieve aanhalen. Als je te graag wil kan het alleen maar tegenvallen of zoiets.

Kunnen jullie uberhaupt enige positieve of leuke dates omschrijven?
pi_219801866
Ik ga niet 10 euro betalen voor een koffiedate met een man waar ik niks van weet.

En dat jij niet hoeft te weten met wie je praat prima, ik investeer alleen als de kansgroot is dat het een relatie wordt. Ik ga ook niet solliciteren op random functies en op gesprek bij slechte bedrijven.
pi_219801948
Voor corona had ik eigenlijk alleen maar leuke dates. We gingen eigenlijk altijd uit eten, in mijn stad of in hun stad, en 9 van de 10 keer opperde de man om te betalen.

Ik herinner me nog een date met een piloot, waarbij het eigenlijk al vrij snel duidelijk was dat het geen fysieke klik was, en ik opperde om mijn eigen deel gewoon te betalen. En hij zei, nee, ik ben een man, ik zou mezelf kapot schamen als ik jou voor deze date liep betalen. Het was een lange Zuid-Afrikaanse man, met een goede baan en goede manieren. Die mannen bestaan ook.

De gierige kneuzen, die niet verder komen dan een mislukte content creator carrière en geen cent te maken hebben, dat is niet de datingnorm die ik ken van voor corona. Toen had ik eigenlijk alleen maar matches met hoogopgeleide, intelligente en beschaafde mannen. De hele redpillclique heb ik eigenlijk pas ontmoet na 2020. Als ik kijk naar de toxische mannen die ik daarvoor datete, waren het allemaal mannen die ik via via had leren kennen, op een feestje of tijdens de studie. Maar mijn ervaringen met Tinder waren tot dan toe heel prettig. Sinds mijn narcistische ex, degene van de kopstoot, heb ik wel echt alleen maar redpillers gekregen als match. Ik ben nu 36, voor corona was ik 30, dus wellicht zou het ook een leeftijds ding zijn. Dat het op dit moment gewoon lastiger is, in mijn leeftijdscategorie, om een normale persoon te vinden. Maar ik ben dat liever alleen, dan mijn tijd te verspillen aan zo iemand. Maar nee, kijkend naar de exen die ik heb, was de held gewoon een prima vent. Alleen klikte het niet helemaal. De een wilde bijvoorbeeld de hele tijd alleen maar binnen zitten, terwijl ik juist ondernemend was. De ander wilde heel graag kinderen en ik niet. En weer een ander en ik hadden gewoon een levensstijl die niet helemaal bij elkaar paste. Bijvoorbeeld dat ik wilde reizen en hij de hele tijd in Nederland wilde blijven. Ik heb meerdere toxische relaties gehad, dat wel.

Maar ik kan zeker niet stellen dat ik alle dates die ik op Tinder heb gehad, en dat zijn er echt wel meer dan 100, als negatief heb ervaren. In totaal denk ik dat ik ongeveer drie of vier mannen voor corona had, waarbij ik dacht van jeetje, jij bent echt een lul. Maar het was nooit zo heftig als na corona. Voor corona kwam het nog wel eens voor dat een man zei dat hij een serieuze relatie wilde, en dan na een paar dates besloot dat het toch niet was wat hij aankomt. Maar het was nooit brutaal, het was nooit redspeld, het was nooit een man die tegen mij zei oh jij moet mij verdienen, ik ben niet overtuigd van jou. Dat is echt iets wat pas na corona is opgekomen.
pi_219802024
Ik heb ook wel eens gehad dat de date vreselijk was, maar dat de chat daarvoor echt ontzettend goed ging.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 10 januari 2026 @ 20:46:51 #177
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219802860
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb ook wel eens gehad dat de date vreselijk was, maar dat de chat daarvoor echt ontzettend goed ging.
Ik ook. Al was de date niet vreselijk :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:07:13 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219803112
quote:
Ik ook, op basis van chat kun je nooit conclusies trekken.
pi_219803315
quote:
Ik hoor dat veel mensen chatgpt gebruiken om te antwoorden nu.

Maar ook voor die tijd wel bait and switch meegemaakt.
pi_219803434
quote:
Daarom kun je het best ook meerdere tegelijk daten. Vallen er altijd wat af
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219803466
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat zou ik niet kunnen. Het is altijd één. Idem met chatten, hooguit één erbij ofzo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219803712
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zou ik niet kunnen. Het is altijd één. Idem met chatten, hooguit één erbij ofzo.
Zo hoort het ook. Ik vind het extreem respectloos als je een vrouw laat investeren en verliefd worden terwijl jij haar continu vergelijkt met 5 anderen. Vies gedrag.
pi_219803724
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ik weiger op date te gaan met multidaters. Ik ga niet 24/7 appen en zoenen met een vent die mij morgen inruilt.
pi_219804990
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:11 schreef Ansa het volgende:
Ik weiger op date te gaan met multidaters. Ik ga niet 24/7 appen en zoenen met een vent die mij morgen inruilt.
Vanuit een bepaalde optiek lijkt het me ook onhygiënisch om te zoenen met iemand die gisteren nog met iemand anders gezoend heeft. Op die manier gaan bacteriën en virussen wel heel snel rond.
pi_219805480
-nee-

[ Bericht 98% gewijzigd door Lenny77 op 11-01-2026 11:15:26 ]
  Moderator / Redactie FP zondag 11 januari 2026 @ 10:16:58 #186
Brabo Bastard
pi_219805933
"How can I make this about me."
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219805952
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:11 schreef Ansa het volgende:

[..]
Wat niet weet, wat niet deert
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219805959
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 02:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op die manier gaan bacteriën en virussen wel heel snel rond.
Tijdens het tongzoenen wissel je 80 miljoen bacteriën uit. Dat is best wel wat. Maar het is goed voor het mondmilieu. Het vermindert de kans op gaatjes. Ook verhoogt het je weerstand. Dus, nee. Die bacteriën zijn geen reden om niet te zoenen. Eerder het tegenovergestelde.
  Moderator zondag 11 januari 2026 @ 11:14:10 #189
441859 crew  Lenny77
pi_219806224
We gaan er hier ook geen mannenbash topic van maken. Nee, ook geen vrouwenbash. Nu terug naar de apps aub
  Moderator zondag 11 januari 2026 @ 12:34:51 #190
441859 crew  Lenny77
pi_219807011
Tweede break: nee, genoeg topics waar je in kan spuwen. Niet hier...
  Moderator / Redactie FP zondag 11 januari 2026 @ 12:37:42 #191
Brabo Bastard
pi_219807060
Dank je wel Lenny O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219807101
Als ik kijk naar de laatste date, ook al was het vrij kort, dan voelde dat door de intensiteit van het contact en alles wat eraan vooraf en achteraf is gegaan als een prille relatie. Voor sommigen zal dat misschien anders voelen, maar dit is hoe ik het heb ervaren.

Wij appten letterlijk dagelijks, vrijwel continu, en al vrij snel werden er behoorlijk intense privézaken met mij gedeeld. Het ging over het lijden van familieleden en zorgen over de toekomst. Het voelde eigenlijk alsof we een internetrelatie hadden, zoals je die vroeger had. In chatboxen of op IRC in de jaren negentig. Veel mensen hebben toen wel eens een internetvriendschap of zelfs een internetrelatie gehad.

Ik wilde vrij snel afspreken, omdat ik niet iemand ben van eindeloos chatten, maar hij gaf aan dat dit niet kon. Achteraf is dat natuurlijk een bekende tactiek. Hij zei dat hij druk was en dat er begrafenissen gepland moesten worden van zijn oom of opa, of wie het ook was die was overleden. Uiteindelijk zagen we elkaar toch en die date duurde bijna acht uur. Acht uur intensief contact en uiteindelijk ook zoenen.

Daarna zei hij ineens dat hij ook met andere mensen wilde afspreken. Waarop ik letterlijk heb aangegeven dat ik vanaf het begin verwacht dat ik exclusief date, en dat de ander dat ook doet. Voor mij is dat een voorwaarde. Waarom? Omdat daten voor mij geen vrijblijvende kennismaking is. Op het moment dat ik besluit iemand te ontmoeten, heb ik al geïnvesteerd. Ik heb al meerdere dagen met die persoon geappt en gekeken of iemand bij me past qua normen en waarden, interesses en of iemand een goede gesprekspartner is.

Als je al weken, uiteindelijk ongeveer twee weken, dagelijks en vrijwel continu met elkaar praat, dan ben je voor mij het kennismakingsstadium al voorbij. Dan zit je in het afspreekstadium, wat ik vergelijk met een arbeidsvoorwaardengesprek. Dan is het niet meer echt een eerste date.

Een echte eerste date zou zijn als je elkaar nauwelijks kent, kort afspreekt, en daarna besluit of je elkaar nog eens wilt zien. Zonder toekomstverhalen, zonder emotionele verbondenheid en zonder het delen van zware persoonlijke zaken.
Als je op die manier date, dan kun je prima met meerdere mensen tegelijk daten. Maar zo is dit niet gegaan. Dit voelde al als een soort relatie. Een korte, intense band, vergelijkbaar met wat je vroeger misschien een verkering zou noemen. Er werd van mij verwacht dat ik emotioneel betrokken was. Dat ik luisterde naar zijn werkproblemen en blij was dat hij zijn verhalen kwijt kon. Nogmaals, dat hoort niet bij een eerste date, maar het gebeurde wel.

Als ik kijk naar mijn vorige dates, bijvoorbeeld voor corona, dan ging dat anders. Toen ontmoette ik iemand sneller in het echt en ontwikkelden gevoelens zich pas na de eerste of tweede date. Dat voelde logischer. In mijn laatste echte relatie van ongeveer een half jaar was er ook duidelijk sprake van exclusiviteit, ook al was het geen officieel vastgelegde relatie waarbij je al met vrienden en familie optrekt. Dat is voor mij ook een maatstaf.

Of iemand in zo’n situatie met anderen date, is voor mij eigenlijk niet aan de orde. Voor mij is het niet acceptabel bij een relatie in wording. Met meerdere mensen tegelijk daten past alleen bij hele luchtige eerste dates, zonder emotionele verdieping en met duidelijke afstand.

Ik vraag me af wat de meeste mannen verwachten van een eerste date. Ik merk dat ik vrij snel emotioneel betrokken raak, terwijl er vervolgens van mij wordt verwacht dat ik daar niet teleurgesteld over ben. Alsof die betrokkenheid ineens niet mag bestaan. Alsof ik alles moet investeren: tijd, geld, emotie, zorg en aandacht. Ik mag enthousiast zijn, maar ik mag niet verliefd raken.

Want zodra ik gevoelens krijg, wordt er gezegd: hoezo ben je verliefd, we hebben maar één date gehad. Terwijl er ondertussen alles aan is gedaan om een veilige, intensieve emotionele band te creëren. En eerlijk gezegd: ieder normaal mens zou zich emotioneel hechten als er voortdurend contact is en er persoonlijke en emotionele zaken worden gedeeld. Dat is geen vreemd of overdreven gedrag, dat is een normale menselijke reactie.

Als ik ooit nog besluit te daten dan houd ik afstand. Geen gezoen,geen urenlang appen. Maar dan nog wil ik niet investeren in iemand die mij continu langs de meetlat legt.
  Forum Admin zondag 11 januari 2026 @ 13:08:33 #193
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_219807442
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:40 schreef Ansa het volgende:
-knip-
Een heel verhaal maar het gaat hier over ervaringen met datingapps en datingsites. We gaan hier niet de grote Ansa show van maken. Je hebt je mening en je voorkeuren nu vaak genoeg duidelijk uitgesproken en het is wel eens genoeg.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_219807569
Ik krijg vaak de opmerking dat ik mannen ook langs een meetlat leg. Dat klopt gedeeltelijk, maar alleen in het begin. In de eerste fase kijk ik of iemand überhaupt past binnen het profiel dat ik zoek. Hoogopgeleid, geen kinderen, vergelijkbare hobby’s en interesses, en iemand die mij aanspreekt qua uiterlijk. Dat is basisfiltering. Dat is niet vreemd of oppervlakkig, dat is functioneel. Precies hetzelfde gebeurt wanneer een recruiter cv’s selecteert voor een sollicitatiegesprek. Er wordt gekeken of iemand globaal past binnen het profiel.

Een man van één meter vijftig die met moeite de middelbare school heeft afgerond, tien kinderen heeft bij acht verschillende vrouwen en zijn dagen werkloos in de achtertuin doorbrengt, past simpelweg niet bij mij. Daar keuzes in maken is niet bizar. Dat doet iedereen. Net zoals de gemiddelde man niet op date gaat met Mama June, ga ik niet op date met de mannelijke equivalent daarvan.
Waar mijn probleem zit, is niet in dat eerste filteren. Mijn probleem begint op het moment dat een man in feite al gekozen heeft. Bijvoorbeeld na zoenen, na emotionele intimiteit, na duidelijke wederzijdse interesse. Dan zie ik bij bepaalde mannen, vooral mannen die beïnvloed zijn door redpill-ideeën of figuren als Jordan Peterson of Andrew Tate, dat ze blijven analyseren en beoordelen. Niet op gedrag of inzet, maar op de persoon zelf.
Laat één ding duidelijk zijn. Natuurlijk beëindig je een relatie als iemand na de eerste zoen geen enkele moeite meer doet. Als iemand niet meer communiceert, geen dates plant, geen interesse toont of alleen maar geld van je wil. Dat heeft niets met oppervlakkig beoordelen te maken, dat gaat over gedrag en wederkerigheid.
Maar het wordt problematisch wanneer jij als vrouw investeert. Wanneer je dagelijks check-ins doet, moeite doet om iemand te leren kennen, leuke dates plant en emotioneel beschikbaar bent, terwijl hij ondertussen blijft zeggen dat hij nog twijfelt. Dat hij nog niet zeker is. Dat hij anderen moet blijven zien om te weten of hij wel voor jou kiest. Op dat moment is er geen gelijkwaardige datingdynamiek meer. Dan zit hij in een beoordelingsstoel en moet jij jezelf blijven bewijzen, alsof hij degene is die beslist en jij degene bent die geselecteerd moet worden.

Dat is toxisch. In een gezonde relatie zijn beide mensen aan het kiezen. Niet één persoon die blijft afwegen en de ander die zich moet schikken. Als ik eenmaal in een relatie zit, dan is de reden dat die relatie eindigt niet omdat ik iemand tegenkom die toevallig langer is, hoger opgeleid, grappiger of aantrekkelijker. Een relatie eindigt voor mij alleen als gedrag verandert. Als iemand constant ruzie zoekt. Als iemand ontrouw blijkt te zijn. Als er dingen verzwegen zijn, zoals problematisch drugsgebruik of structureel onverzorgd leven. Dat zijn legitieme redenen om een relatie te beëindigen.
Ik beëindig geen relatie omdat er theoretisch iemand bestaat die op papier misschien beter scoort. Ik heb dan al geïnvesteerd. We hebben het goed samen. En juist dát is de kern. Als je continu blijft vergelijken met anderen en actief blijft zoeken, zul je nooit tevreden zijn. Natuurlijk bestaan er mannen die knapper waren dan mijn exen. Natuurlijk zijn er mannen die rijker zijn, hoger opgeleid, fysiek beter bedeeld of succesvoller. Maar een relatie gaat niet over een eindeloze optimalisatie.

Ik kies bewust voor een partner en ik kies bewust voor een gezamenlijk leven. Dat is een actieve keuze. En precies daarom heb ik zoveel moeite met multidaten. Omdat het bijna altijd eindigt in een dynamiek waarin de man bepaalt of de relatie doorgaat en de vrouw zich moet aanpassen, wachten en hopen dat zij gekozen wordt. Dat is geen gelijkwaardigheid. Dat is geen gezonde basis voor een relatie.
pi_219807584
quote:
3s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:08 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Een heel verhaal maar het gaat hier over ervaringen met datingapps en datingsites. We gaan hier niet de grote Ansa show van maken. Je hebt je mening en je voorkeuren nu vaak genoeg duidelijk uitgesproken en het is wel eens genoeg.
Dit gaat over het gedrag op datingsites. Dat mensen daar doen alsof ze op een troon zitten en anderen moeten door hoepels springen.
  Forum Admin zondag 11 januari 2026 @ 13:22:33 #196
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_219807684
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:17 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dit gaat over het gedrag op datingsites. Dat mensen daar doen alsof ze op een troon zitten en anderen moeten door hoepels springen.
En dat hebben we nu eigenlijk wel genoeg gehoord van je. Ik wil je dan ook vriendelijk vragen om in dit topic te stoppen met je stokpaardjes. Je mening en ervaringen zijn duidelijk.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_219808501
Nog zo'n trend waar ik mij helemaal groen en geel aan erger. Single vrouwen met 2 of meer kinderen, verschillende vader, 1 of meer keer gescheiden, maarrrrr: De ex is toxisch en narcist. Ach maar natuurlijk Truus, jij bent de onschuld zelve en heb natuurlijk niks anders gedaan dan de relatie 'redden' :')
Ook in moeilijke tijden.
pi_219808679
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:10 schreef Gibson88 het volgende:
Nog zo'n trend waar ik mij helemaal groen en geel aan erger. Single vrouwen met 2 of meer kinderen, verschillende vader, 1 of meer keer gescheiden, maarrrrr: De ex is toxisch en narcist. Ach maar natuurlijk Truus, jij bent de onschuld zelve en heb natuurlijk niks anders gedaan dan de relatie 'redden' :')
Er bestaan dan ook flink wat narcisten die nooit gediagnosticeerd worden omdat ze therapie weigeren. Ik ken er zeker 8 m/v.
pi_219808757
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:17 schreef Ansa het volgende:

[..]
Er bestaan dan ook flink wat narcisten die nooit gediagnosticeerd worden omdat ze therapie weigeren. Ik ken er zeker 8 m/v.
Die heb je er helaas ook tussen zitten. Kennen als in er ook mee omgaan of meer in de zin van op afstand ?
Ook in moeilijke tijden.
pi_219808814
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:17 schreef Ansa het volgende:

[..]
Maar je begrijpt goed dat alles naar jou wijst toch? jij bent diegene die deze slechte ervaringen heeft. Jij bent diegene die alle mannen door google heen haalt en er achterkomt dat ze liegen volgens jou.

Er zijn genoeg vrouwen die wel leuke dates en mannen tegenkomen en daarmee eindigen. Soms moet je ook wel een keer wat zelfreflectie toepassen.

Je bent erg snel in hokjes plaatsen van mannen, dit komt vermoedelijk uit je eigen gecreëerde superioriteit omdat je hoogbegaafd bent.

Zo te horen trek je losers aan.. hoe komt dat? waarom kies jij keer op keer voor de losers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')