abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219802024
Ik heb ook wel eens gehad dat de date vreselijk was, maar dat de chat daarvoor echt ontzettend goed ging.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 10 januari 2026 @ 20:46:51 #177
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219802860
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb ook wel eens gehad dat de date vreselijk was, maar dat de chat daarvoor echt ontzettend goed ging.
Ik ook. Al was de date niet vreselijk :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:07:13 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219803112
quote:
Ik ook, op basis van chat kun je nooit conclusies trekken.
pi_219803315
quote:
Ik hoor dat veel mensen chatgpt gebruiken om te antwoorden nu.

Maar ook voor die tijd wel bait and switch meegemaakt.
pi_219803434
quote:
Daarom kun je het best ook meerdere tegelijk daten. Vallen er altijd wat af
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219803466
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat zou ik niet kunnen. Het is altijd één. Idem met chatten, hooguit één erbij ofzo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219803712
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zou ik niet kunnen. Het is altijd één. Idem met chatten, hooguit één erbij ofzo.
Zo hoort het ook. Ik vind het extreem respectloos als je een vrouw laat investeren en verliefd worden terwijl jij haar continu vergelijkt met 5 anderen. Vies gedrag.
pi_219803724
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ik weiger op date te gaan met multidaters. Ik ga niet 24/7 appen en zoenen met een vent die mij morgen inruilt.
pi_219804990
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:11 schreef Ansa het volgende:
Ik weiger op date te gaan met multidaters. Ik ga niet 24/7 appen en zoenen met een vent die mij morgen inruilt.
Vanuit een bepaalde optiek lijkt het me ook onhygiënisch om te zoenen met iemand die gisteren nog met iemand anders gezoend heeft. Op die manier gaan bacteriën en virussen wel heel snel rond.
pi_219805480
-nee-

[ Bericht 98% gewijzigd door Lenny77 op 11-01-2026 11:15:26 ]
  Moderator / Redactie FP zondag 11 januari 2026 @ 10:16:58 #186
Brabo Bastard
pi_219805933
"How can I make this about me."
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219805952
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:11 schreef Ansa het volgende:

[..]
Wat niet weet, wat niet deert
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219805959
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 02:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op die manier gaan bacteriën en virussen wel heel snel rond.
Tijdens het tongzoenen wissel je 80 miljoen bacteriën uit. Dat is best wel wat. Maar het is goed voor het mondmilieu. Het vermindert de kans op gaatjes. Ook verhoogt het je weerstand. Dus, nee. Die bacteriën zijn geen reden om niet te zoenen. Eerder het tegenovergestelde.
  Moderator zondag 11 januari 2026 @ 11:14:10 #189
441859 crew  Lenny77
pi_219806224
We gaan er hier ook geen mannenbash topic van maken. Nee, ook geen vrouwenbash. Nu terug naar de apps aub
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zondag 11 januari 2026 @ 12:34:51 #190
441859 crew  Lenny77
pi_219807011
Tweede break: nee, genoeg topics waar je in kan spuwen. Niet hier...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Redactie FP zondag 11 januari 2026 @ 12:37:42 #191
Brabo Bastard
pi_219807060
Dank je wel Lenny O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219807101
Als ik kijk naar de laatste date, ook al was het vrij kort, dan voelde dat door de intensiteit van het contact en alles wat eraan vooraf en achteraf is gegaan als een prille relatie. Voor sommigen zal dat misschien anders voelen, maar dit is hoe ik het heb ervaren.

Wij appten letterlijk dagelijks, vrijwel continu, en al vrij snel werden er behoorlijk intense privézaken met mij gedeeld. Het ging over het lijden van familieleden en zorgen over de toekomst. Het voelde eigenlijk alsof we een internetrelatie hadden, zoals je die vroeger had. In chatboxen of op IRC in de jaren negentig. Veel mensen hebben toen wel eens een internetvriendschap of zelfs een internetrelatie gehad.

Ik wilde vrij snel afspreken, omdat ik niet iemand ben van eindeloos chatten, maar hij gaf aan dat dit niet kon. Achteraf is dat natuurlijk een bekende tactiek. Hij zei dat hij druk was en dat er begrafenissen gepland moesten worden van zijn oom of opa, of wie het ook was die was overleden. Uiteindelijk zagen we elkaar toch en die date duurde bijna acht uur. Acht uur intensief contact en uiteindelijk ook zoenen.

Daarna zei hij ineens dat hij ook met andere mensen wilde afspreken. Waarop ik letterlijk heb aangegeven dat ik vanaf het begin verwacht dat ik exclusief date, en dat de ander dat ook doet. Voor mij is dat een voorwaarde. Waarom? Omdat daten voor mij geen vrijblijvende kennismaking is. Op het moment dat ik besluit iemand te ontmoeten, heb ik al geïnvesteerd. Ik heb al meerdere dagen met die persoon geappt en gekeken of iemand bij me past qua normen en waarden, interesses en of iemand een goede gesprekspartner is.

Als je al weken, uiteindelijk ongeveer twee weken, dagelijks en vrijwel continu met elkaar praat, dan ben je voor mij het kennismakingsstadium al voorbij. Dan zit je in het afspreekstadium, wat ik vergelijk met een arbeidsvoorwaardengesprek. Dan is het niet meer echt een eerste date.

Een echte eerste date zou zijn als je elkaar nauwelijks kent, kort afspreekt, en daarna besluit of je elkaar nog eens wilt zien. Zonder toekomstverhalen, zonder emotionele verbondenheid en zonder het delen van zware persoonlijke zaken.
Als je op die manier date, dan kun je prima met meerdere mensen tegelijk daten. Maar zo is dit niet gegaan. Dit voelde al als een soort relatie. Een korte, intense band, vergelijkbaar met wat je vroeger misschien een verkering zou noemen. Er werd van mij verwacht dat ik emotioneel betrokken was. Dat ik luisterde naar zijn werkproblemen en blij was dat hij zijn verhalen kwijt kon. Nogmaals, dat hoort niet bij een eerste date, maar het gebeurde wel.

Als ik kijk naar mijn vorige dates, bijvoorbeeld voor corona, dan ging dat anders. Toen ontmoette ik iemand sneller in het echt en ontwikkelden gevoelens zich pas na de eerste of tweede date. Dat voelde logischer. In mijn laatste echte relatie van ongeveer een half jaar was er ook duidelijk sprake van exclusiviteit, ook al was het geen officieel vastgelegde relatie waarbij je al met vrienden en familie optrekt. Dat is voor mij ook een maatstaf.

Of iemand in zo’n situatie met anderen date, is voor mij eigenlijk niet aan de orde. Voor mij is het niet acceptabel bij een relatie in wording. Met meerdere mensen tegelijk daten past alleen bij hele luchtige eerste dates, zonder emotionele verdieping en met duidelijke afstand.

Ik vraag me af wat de meeste mannen verwachten van een eerste date. Ik merk dat ik vrij snel emotioneel betrokken raak, terwijl er vervolgens van mij wordt verwacht dat ik daar niet teleurgesteld over ben. Alsof die betrokkenheid ineens niet mag bestaan. Alsof ik alles moet investeren: tijd, geld, emotie, zorg en aandacht. Ik mag enthousiast zijn, maar ik mag niet verliefd raken.

Want zodra ik gevoelens krijg, wordt er gezegd: hoezo ben je verliefd, we hebben maar één date gehad. Terwijl er ondertussen alles aan is gedaan om een veilige, intensieve emotionele band te creëren. En eerlijk gezegd: ieder normaal mens zou zich emotioneel hechten als er voortdurend contact is en er persoonlijke en emotionele zaken worden gedeeld. Dat is geen vreemd of overdreven gedrag, dat is een normale menselijke reactie.

Als ik ooit nog besluit te daten dan houd ik afstand. Geen gezoen,geen urenlang appen. Maar dan nog wil ik niet investeren in iemand die mij continu langs de meetlat legt.
  Forum Admin zondag 11 januari 2026 @ 13:08:33 #193
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_219807442
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:40 schreef Ansa het volgende:
-knip-
Een heel verhaal maar het gaat hier over ervaringen met datingapps en datingsites. We gaan hier niet de grote Ansa show van maken. Je hebt je mening en je voorkeuren nu vaak genoeg duidelijk uitgesproken en het is wel eens genoeg.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_219807569
Ik krijg vaak de opmerking dat ik mannen ook langs een meetlat leg. Dat klopt gedeeltelijk, maar alleen in het begin. In de eerste fase kijk ik of iemand überhaupt past binnen het profiel dat ik zoek. Hoogopgeleid, geen kinderen, vergelijkbare hobby’s en interesses, en iemand die mij aanspreekt qua uiterlijk. Dat is basisfiltering. Dat is niet vreemd of oppervlakkig, dat is functioneel. Precies hetzelfde gebeurt wanneer een recruiter cv’s selecteert voor een sollicitatiegesprek. Er wordt gekeken of iemand globaal past binnen het profiel.

Een man van één meter vijftig die met moeite de middelbare school heeft afgerond, tien kinderen heeft bij acht verschillende vrouwen en zijn dagen werkloos in de achtertuin doorbrengt, past simpelweg niet bij mij. Daar keuzes in maken is niet bizar. Dat doet iedereen. Net zoals de gemiddelde man niet op date gaat met Mama June, ga ik niet op date met de mannelijke equivalent daarvan.
Waar mijn probleem zit, is niet in dat eerste filteren. Mijn probleem begint op het moment dat een man in feite al gekozen heeft. Bijvoorbeeld na zoenen, na emotionele intimiteit, na duidelijke wederzijdse interesse. Dan zie ik bij bepaalde mannen, vooral mannen die beïnvloed zijn door redpill-ideeën of figuren als Jordan Peterson of Andrew Tate, dat ze blijven analyseren en beoordelen. Niet op gedrag of inzet, maar op de persoon zelf.
Laat één ding duidelijk zijn. Natuurlijk beëindig je een relatie als iemand na de eerste zoen geen enkele moeite meer doet. Als iemand niet meer communiceert, geen dates plant, geen interesse toont of alleen maar geld van je wil. Dat heeft niets met oppervlakkig beoordelen te maken, dat gaat over gedrag en wederkerigheid.
Maar het wordt problematisch wanneer jij als vrouw investeert. Wanneer je dagelijks check-ins doet, moeite doet om iemand te leren kennen, leuke dates plant en emotioneel beschikbaar bent, terwijl hij ondertussen blijft zeggen dat hij nog twijfelt. Dat hij nog niet zeker is. Dat hij anderen moet blijven zien om te weten of hij wel voor jou kiest. Op dat moment is er geen gelijkwaardige datingdynamiek meer. Dan zit hij in een beoordelingsstoel en moet jij jezelf blijven bewijzen, alsof hij degene is die beslist en jij degene bent die geselecteerd moet worden.

Dat is toxisch. In een gezonde relatie zijn beide mensen aan het kiezen. Niet één persoon die blijft afwegen en de ander die zich moet schikken. Als ik eenmaal in een relatie zit, dan is de reden dat die relatie eindigt niet omdat ik iemand tegenkom die toevallig langer is, hoger opgeleid, grappiger of aantrekkelijker. Een relatie eindigt voor mij alleen als gedrag verandert. Als iemand constant ruzie zoekt. Als iemand ontrouw blijkt te zijn. Als er dingen verzwegen zijn, zoals problematisch drugsgebruik of structureel onverzorgd leven. Dat zijn legitieme redenen om een relatie te beëindigen.
Ik beëindig geen relatie omdat er theoretisch iemand bestaat die op papier misschien beter scoort. Ik heb dan al geïnvesteerd. We hebben het goed samen. En juist dát is de kern. Als je continu blijft vergelijken met anderen en actief blijft zoeken, zul je nooit tevreden zijn. Natuurlijk bestaan er mannen die knapper waren dan mijn exen. Natuurlijk zijn er mannen die rijker zijn, hoger opgeleid, fysiek beter bedeeld of succesvoller. Maar een relatie gaat niet over een eindeloze optimalisatie.

Ik kies bewust voor een partner en ik kies bewust voor een gezamenlijk leven. Dat is een actieve keuze. En precies daarom heb ik zoveel moeite met multidaten. Omdat het bijna altijd eindigt in een dynamiek waarin de man bepaalt of de relatie doorgaat en de vrouw zich moet aanpassen, wachten en hopen dat zij gekozen wordt. Dat is geen gelijkwaardigheid. Dat is geen gezonde basis voor een relatie.
pi_219807584
quote:
3s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:08 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Een heel verhaal maar het gaat hier over ervaringen met datingapps en datingsites. We gaan hier niet de grote Ansa show van maken. Je hebt je mening en je voorkeuren nu vaak genoeg duidelijk uitgesproken en het is wel eens genoeg.
Dit gaat over het gedrag op datingsites. Dat mensen daar doen alsof ze op een troon zitten en anderen moeten door hoepels springen.
  Forum Admin zondag 11 januari 2026 @ 13:22:33 #196
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_219807684
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:17 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dit gaat over het gedrag op datingsites. Dat mensen daar doen alsof ze op een troon zitten en anderen moeten door hoepels springen.
En dat hebben we nu eigenlijk wel genoeg gehoord van je. Ik wil je dan ook vriendelijk vragen om in dit topic te stoppen met je stokpaardjes. Je mening en ervaringen zijn duidelijk.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_219808501
Nog zo'n trend waar ik mij helemaal groen en geel aan erger. Single vrouwen met 2 of meer kinderen, verschillende vader, 1 of meer keer gescheiden, maarrrrr: De ex is toxisch en narcist. Ach maar natuurlijk Truus, jij bent de onschuld zelve en heb natuurlijk niks anders gedaan dan de relatie 'redden' :')
Ook in moeilijke tijden.
pi_219808679
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:10 schreef Gibson88 het volgende:
Nog zo'n trend waar ik mij helemaal groen en geel aan erger. Single vrouwen met 2 of meer kinderen, verschillende vader, 1 of meer keer gescheiden, maarrrrr: De ex is toxisch en narcist. Ach maar natuurlijk Truus, jij bent de onschuld zelve en heb natuurlijk niks anders gedaan dan de relatie 'redden' :')
Er bestaan dan ook flink wat narcisten die nooit gediagnosticeerd worden omdat ze therapie weigeren. Ik ken er zeker 8 m/v.
pi_219808757
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:17 schreef Ansa het volgende:

[..]
Er bestaan dan ook flink wat narcisten die nooit gediagnosticeerd worden omdat ze therapie weigeren. Ik ken er zeker 8 m/v.
Die heb je er helaas ook tussen zitten. Kennen als in er ook mee omgaan of meer in de zin van op afstand ?
Ook in moeilijke tijden.
pi_219808814
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:17 schreef Ansa het volgende:

[..]
Maar je begrijpt goed dat alles naar jou wijst toch? jij bent diegene die deze slechte ervaringen heeft. Jij bent diegene die alle mannen door google heen haalt en er achterkomt dat ze liegen volgens jou.

Er zijn genoeg vrouwen die wel leuke dates en mannen tegenkomen en daarmee eindigen. Soms moet je ook wel een keer wat zelfreflectie toepassen.

Je bent erg snel in hokjes plaatsen van mannen, dit komt vermoedelijk uit je eigen gecreëerde superioriteit omdat je hoogbegaafd bent.

Zo te horen trek je losers aan.. hoe komt dat? waarom kies jij keer op keer voor de losers?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')