Fysiek geweld is nog het minst erge wat een vent kan flikken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:18 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Neem een wapen of een Dobermann
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:36 schreef Ansa het volgende:
[..]
Fysiek geweld is nog het minst erge wat een vent kan flikken.
Ik krijg liever een klap dan dat mijn financieen worden kapotgemaakt, ik mijn huis verlies, mentaal zo op ben dat ik niet kan werken door dag in dag uit geestelijks mishandeling, dat ik mezelf ga haten en minderwaardig ga vinden omdat hij vreemdgaat en doet alsof ik hem moet verdienen, dat ik verkracht word, of dat ik een kind krijg met een man die dat kind ook mishandelt. Alles is mij overkomen behalve het laatste. Die CPTSS kwam niet door een kopstoot.quote:
Ik denk dat niemand deze dingen wil.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:01 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik krijg liever een klap dan dat mijn financieen worden kapotgemaakt, ik mijn huis verlies, mentaal zo op ben dat ik niet kan werken door dag in dag uit geestelijks mishandeling, dat ik mezelf ga haten en minderwaardig ga vinden omdat hij vreemdgaat en doet alsof ik hem moet verdienen, dat ik verkracht word, of dat ik een kind krijg met een man die dat kind ook mishandelt. Alles is mij overkomen behalve het laatste. Die CPTSS kwam niet door een kopstoot.
Ik val niet op brillen, en als een man in het begin al geen moeite doet zegt het alles over wie de relatie zal dragen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand deze dingen wil.
Je zelfbedachte eisen en wensen zullen je hier echter niet bij helpen in de beginfase. Die kant van mensen komt pas veel later naar boven.
Ik weet zeker dat je al een hoop prima mannen aan de kant hebt gegooid omdat ze enkel openden met een hoi of een bril dragen.
Breeze vind ik echt de allerslechtste datingapp die er is. Daar zijn meerdere redenen voor. Allereerst het volledig weghalen van de chatfunctie. Voor mij is dat vaak juist de snelste manier om te zien of iemand eerlijk is, emotioneel stabiel is en weet wat hij wil. Binnen een paar dagen chatten merk je al of iemand vaag is, niet consistent communiceert of rode vlaggen heeft. Door die mogelijkheid weg te halen, neem je vrouwen een belangrijk beschermings- en selectiemechanisme af.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:25 schreef Groepfunder het volgende:
Zullen we maar weer teruggaan naar de datingsites en -apps? Na eerder Breeze te hebben verstoten, zit ik eraan te denken om Happn ook maar even de deur te wijzen.
Als gebruiker - ik neem aan dat dit ook voor de vrouwen geldt - kun je zien hoeveel likes je hebt ontvangen. Dat zijn er in mijn geval welgeteld 9 in ruim een half jaar tijd. Daarvan 2 in Parijs, 1 in Lille, 2 in Oslo, 1 in Brussel, 1 in Mechelen en de overige in het land waar ik woon. Eén vrouw heeft haar profiel inmiddels verwijderd, dus er staat nu '8'. In veruit de meeste gevallen was dat niet iemand die ik ook geliket heb, zodat er geen crush/match tot stand kwam. Daar heeft Happn een oplossing voor bedacht. Om de zoveel tijd is het 'crushtime' en krijg ik vier profielen voorgeschoteld waaronder één profiel van een vrouw die mijn profiel wél geliket heeft. Het is aan mij om - zonder haar profiel te kunnen lezen - te raden wie dat is om alsnog een match tot stand te brengen. Daarna kun je met elkaar chatten. Ik vraag mij af: krijgen vrouwen op Happn ook crushtime om zich te laven aan de ontvangen likes?![]()
't Punt is natuurlijk: er is een reden dat ik die vrouwen geen like heb gegeven. Ik lees de profielen. Wat vervelender is: als ik eerder een match met iemand heb gehad en die match ophef omdat zij na een week of twee nog steeds niet heeft gereageerd op mijn berichtje, dan valt dat profiel terug in de stapel 'nog niet gevonden likes' en komt het profiel dus elke keer bij crushtime weer naar boven. Nu kun je dat spelletje crushtime gelukkig (geheel of gedeeltelijk) overslaan, maar ik begin het knap vervelend te vinden om elke week voorgesteld te worden aan een vrouw waar ik te weinig in zag of een vrouw die kennelijk toch te weinig in mij zag. Is er, anders dan het opnieuw installeren, nog een andere manier om de app te resetten?
Het zou je helpen wanneer heel het liefdesleven zich 100% aanpast aan jouw wensenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:58 schreef Ansa het volgende:
Daarnaast heb ik met Happn eigenlijk nooit leuke matches gehad. Ik woon zelf op afstand van de hoofdstad en de meeste mannen die ik via Happn tegenkom zitten simpelweg niet op mijn opleidingsniveau. Dat zijn dan niet de mannen die ik zoek. Voor mij werkt Happn eigenlijk alleen als ik in Amsterdam of Utrecht ben. Maar juist op het moment dat ik daar ben, heb ik helemaal geen zin om actief te gaan zitten swipen.
Ik heb veel liever dat ik vanuit huis, op afstand, kan appen met mensen die in grote steden wonen, dan dat ik continu ergens heen moet reizen om überhaupt matches te krijgen. Dat hele concept van fysiek aanwezig moeten zijn om te kunnen matchen, werkt voor mij niet. Daarom is Happn voor mij nooit echt interessant geweest.
Wat een voorspelbaar frame dat riekt naar misogynie. Het is niet erg dat 90% van mannen op de apps abusive is, het is de schuld van de vrouw!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:29 schreef epicbeardman het volgende:
Heftig allemaal Ansa dat je zo wantrouwend bent over mannen, je bent zeker naïef of onzeker geweest door de jaren heen dat je met verkeerde mannen hebt gedate. Daarnaast lijk je voor een intelligente vrouw wel makkelijk te manipuleren, maar dat zien we vaker bij self claimed intelligente mensen.
Als je zo veel moeite hebt om de juiste man te vinden kan je het probleem ook eens bij jezelf gaan zoeken, waarom trek jij al dat soort mannen aan? heb nog nooit een meid gedate die om mijn achternaam vroeg of eerst wilde videobellen. En ik date ook gewoon hogeropgeleide meiden zoals jij claimt te zijn.
Daarnaast zeggen papieren ook helemaal niets in de maatschappij, voor jou betekent het wellicht dat iemand goed kan nadenken, echter zie ik bijvoorbeeld dat diegene die naar universiteit zijn gegaan juist enorm vastlopen in de huidige maatschappij, niet mee kunnen gaan met verandering op de werkvloer of out of the box denken. Die erg hiërarchisch ingesteld zijn, bang voor management.
Echt weer zo'n Nederlandse miep die denkt dat papiertjes en een Linkedin het belangrijkste is. Dat je dit uberhaupt al gaat opzoeken maakt je psychisch niet helemaal in orde. Maarja.. dat wisten we eigenlijk al wel.
Ik krijg grote "Gestalkt" vibes bij jou. Als in als jij de man niet krijgt die je wil, je het zijn leven kapot gaat maken via die social media's.
Volgens mij nemen jullie het allemaal veel te serieus.
Maar dat mannen blaten over the wall em dat vrouwen hen moeten verdienem vind jij wel normaal.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:12 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het zou je helpen wanneer heel het liefdesleven zich 100% aanpast aan jouw wensen
Regel dat
Neequote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:38 schreef Ansa het volgende:
[..]
Maar dat mannen blaten over the wall em dat vrouwen hen moeten verdienem vind jij wel normaal.
Wat is dan anders de reden dat je ze online gaat opzoeken? wel grappig dat jij mij nu doet denken aan de vrouwelijke @W00fer. Dat zou echt een leuke date zijn om op TV uit te zenden zeg.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:37 schreef Ansa het volgende:
[..]
Wat een voorspelbaar frame dat riekt naar misogynie. Het is niet erg dat 90% van mannen op de apps abusive is, het is de schuld van de vrouw!
Er bestaan hele fora waar ongeveer 80% van de mannen die ik chronisch voorbij zie komen op apps gepost worden. Trek je conclusie.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat is dan anders de reden dat je ze online gaat opzoeken? wel grappig dat jij mij nu doet denken aan de vrouwelijke @:W00fer. Dat zou echt een leuke date zijn om op TV uit te zenden zeg.
Ik kan niet geloven dat je echt bent, vragen om een ID haha of het online pre-stalking dat je uitvoert.
Als je bij de politie had gewerkt was je zeker zo'n eentje die elke man in systeem ging opzoeken.
Dat zegt toch genoeg? je vertrouwt mannen niet. Omdat je waarschijnlijk erg naïef bent geweest in verleden en over je intelligente koppie hebt heen laten lopen.
Wij als man kiezen geen vrouwen omdat ze bepaald papiertje hebben, het zal mij dan ook een worst wezen of mijn vriendin een Director van een bedrijf of welke schoonmaak of klantenservice functie, winkel of in de zorg werkt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:51 schreef Ansa het volgende:
Daarnaast is er ook gewoon een realiteit waar weinig mensen het over willen hebben. Op het moment dat jij als vrouw succesvoller bent, in je carrière of qua opleiding, kunnen veel mannen daar slecht tegen. In plaats van trots te zijn of naast je te gaan staan, proberen ze je naar beneden te trekken of te saboteren. Dat heb ik meegemaakt op het werk en dat heb ik meegemaakt in relaties. Op het moment dat jij beter presteert dan de ander, ontstaat er bij sommigen een behoefte om jou van je voetstuk te halen. Dat is één belangrijk punt in dit hele verhaal.
Ik kan je verzekeren dat ook jij vindbaar bent.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wij als man kiezen geen vrouwen omdat ze bepaald papiertje hebben, het zal mij dan ook een worst wezen of mijn vriendin een Director van een bedrijf of welke schoonmaak of klantenservice functie, winkel of in de zorg werkt.
Natuurlijk gunnen we onze schatjes elke promotie, maar voor ons is dat niet het belangrijkste. Belangrijkste is dat ze plezier heeft in wat ze doet. Het feit dat jij al zegt dat "mannen kunnen het niet hebben dat wij succesvoller zijn" is een biased mening. Het is geen wedstrijdje wie het meest succesvol kan zijn in een relatie.
Dat je dit blijkbaar hebt meegemaakt betekent nog niet dat elke man zo denkt, er zullen vast wel mannen zijn die dit ego-wise niet aankunnen alleen jij hebt de keuze dan gemaakt voor dit soort onzekere types.
Feit alleen dat je het al hebt over "beter presteren" in een relatie schrikt mij af. Ging je salarisstrookje elke maand naast die van je vriend leggen? en zeggen.. "ik verdien meer dan jij in de relatie!!"
Dit is ook waarom ik zelf beetje afknap op de rat-race types, die helemaal doorgedraafd zijn in carrièretijger zijn en henzelf hierin verliezen, heel perfectionistisch zijn. Burgerlijk. Ongeacht opleidingsniveau of papiertjes is het vrij makkelijk om tegenwoordig bovenmodaal te verdienen.
Ik ga persoonlijk wel slecht op dat soort types die een soort van sollicitatie willen ontvangen plus zelfs een verklaring omtrent goed gedrag voordat ze ook maar afspreken. Gelukkig kom ik die ook nooit tegen op de apps.
Verder kan ik het in je post best eens zijn met dingen, echter neem je het daten dus ook wel weer veel te serieus.
Voor mij zijn de eerste paar dates gewoon lol trappen, leuke dingen doen en kijken of er meer in zit. Niet dat hele CIA/NSA achtige spionage taferelen. Mij ga je trouwens ook niet vinden online, ook al geef ik je mijn volledige naam en kom ook genoeg andere meiden tegen die ook helemaal anti-social media zijn.
Nouja omdat ik ook genoeg mensen met die papiertjes ken die helemaal psychisch er onderdoor zijn gegaan en nooit meer op hen beoogde niveau kunnen presteren. Dan kan je wel intelligent zijn maar velen van deze lopen vast op geven moment in hen leven.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:22 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat ook jij vindbaar bent.
Voor mij is " dat papiertje" heel belangrijk. Dat gaat niet veranderen. Waarom voel jij de nood om mii te overtuigen?
Ik heb vaak zat meegemaakt dat mannen omsloegen als ik vertelde dat ik hb'er was, ook gewoon terloops. Of lager opgeleide collega's. Het is statusangst en het triggert schaamte bij onzekere types.
Ik heb geen enkele schuld. Nooit gehad. Nominaal afgestudeerd. Overigens kan niemand meer kopen, zelfs niet met bovenmodaal. Alleen types met een dikke erfenis lukt het nog in hun eentje in de Randstad.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nouja omdat ik ook genoeg mensen met die papiertjes ken die helemaal psychisch er onderdoor zijn gegaan en nooit meer op hen beoogde niveau kunnen presteren. Dan kan je wel intelligent zijn maar velen van deze lopen vast op geven moment in hen leven.
En ik probeer je niet te overtuigen, ik wil alleen meegeven dat meeste mannen het totaal irrelevant vinden wat voor studies of papiertjes een meid heeft. Leuk dat iemand tot haar 28ste heeft gestudeerd en nu 100k studieschuld heeft, een studiotje huurt en vrijwel nooit zelf een huis kan kopen. Terwijl de gemiddelde MBO'er die een beetje kan stuccen al een huis heeft gekocht op zijn 25ste.
Ik persoonlijk heb liever iemand die zich niet vastklampt aan papiertjes, zeker omdat de wereld continue veranderd en werk ook. Natuurlijk is het een goede basis om aan te tonen wat voor algemene kennisniveau iemand heeft, maar ook in iemand jeugd kunnen er zaken hebben afgespeeld waardoor opleidingsniveau beïnvloed is.
Voor mij is het belangrijk dat diegene visie heeft of plannen, doel in haar leven, dromen en zich snel kan aanpassen aan situaties. Zelf zoek ik echt wel een meid die open zou staan om te emigreren en in ander land onderneming te starten.
Als je hb'er bent tja, dan is de wereld ook volgens mij wel wat anders. Je vangt waarschijnlijk ongemerkt signalen op en zoekt hier iets achter, je overdenkt volgens mij ook veel, dit is ook 1 van mijn valkuilen is in een relatie of zelfs al als ik met iemand aan het daten ben.
Denk dat het voor jou inderdaad wel moeilijk is op de apps, zeker als je ook nog eens een hele background check van ze eist. Dat mannen hier überhaupt mee instemmen is al vreemd, denk dat je daarom wederom ook in de onzekere vijver van mannen vist. Wil je echt dat soort types? Ja knikkers. Als een meid mij voor het daten om een ID vraagt ga ik er vanuit dat ze een scammer is, tis graag of niet. Ik zou denken deze meid heeft issues, of ex-issues. Unmatch.
Oh maar ik geloof best dat mannen vaag zijn en liegen, dat zeg ik ook niet en ik zal mijn volledige naam ook echt wel geven als een meid dat graag wil. Maar verder heb ik nooit de behoefte gehad aan LinkedIn omdat ik al bijna 9 jaar bij dezelfde werkgever werk en hier ook erg gebakken zit. Ook geen instagram gehad of andere social media.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 18:29 schreef Ansa het volgende:
In mijn ervaring zijn mensen die liegen op hun datingprofiel, of bewust informatie achterhouden, vaak ook mensen die dat later in een relatie blijven doen. Het gaat dan niet om kleine details, maar om fundamentele dingen zoals identiteit, achtergrond en levenscontext.
Zo had ik, voordat ik mijn datingapps had verwijderd, een match met een man die zichzelf Max noemde. Hij claimde docent te zijn aan dezelfde universiteit waar ik zelf heb gestudeerd. Die universiteit ken ik goed, en ik kon hem nergens vinden. Niet op de website, niet in het personeelsoverzicht, nergens. Het bleek uiteindelijk dat hij niet alleen had gelogen over zijn voornaam, maar ook over zijn afkomst. Hij bleek half Arabisch te zijn. Dat is voor mij absoluut geen probleem. Maar liegen over je afkomst is dat wél. Op het moment dat iemand daarover liegt, is het voor mij meteen klaar.
Daarom wil ik dit soort dingen vooraf kunnen nagaan. Een ID-kaart vragen is overdreven, maar als ik jouw volledige naam niet kan vinden en je ook niet kan googlen, gaan er bij mij serieuze alarmbellen af. Want als iemand al liegt over zijn naam of achtergrond, waar liegt hij dan nog meer over?
Daarnaast is er een fundamenteel verschil in hoe mannen en vrouwen risico ervaren bij daten. Mannen maken zich vaak vooral zorgen of een vrouw niet stiekem dik is, of misschien kinderen heeft verzwegen. Vrouwen maken zich zorgen of ze te maken krijgen met een stalker, een psychopaat, of iemand die gewelddadig kan worden. Dat is geen abstracte angst, dat is realiteit. Kijk bijvoorbeeld naar zaken zoals die van Mieke Oort: een vrouw die een man via Tinder ontmoette en door hem werd vermoord omdat hij niet kon accepteren dat zij het had uitgemaakt.
Dit is de context waarin vrouwen om een echte naam vragen. Niet uit nieuwsgierigheid, niet om te controleren, maar om veiligheid. Om iemand te kunnen opzoeken. En ook om aan vriendinnen te kunnen doorgeven met wie ze op date gaan, voor het geval er iets misgaat.
Dat is waarom transparantie over naam en identiteit voor mij geen luxe is, maar een basisvoorwaarde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |