Dat is bij meer sterren restaurants wel zo. Librije nooit geweest maar als jij gewoon in je normale kleding komt ben je gewoon welkom hoor. Je moet er niet in je joggingbroek met slippers komen, maar dat doen de meeste normale mensen ook niet bij een loetje of de berenquote:Op maandag 29 december 2025 23:13 schreef Mikeytt het volgende:
De Librije is nou bij uitstek net het sterrenrestaurant waar de vibe gewoon ontspannen is, dus gedraag je niet anders dan normaal.
Houd je gewoon aan wat standaard regeltjes... ze hebben daar een dresscode, leg je telefoon/sleutels etc niet op tafel, maar in je zak/tas, en zet je bestek juist op je bord zodat ze niet denken dat je al klaar bent met eten als dat niet zo is
Oh heerlijk, al die bijzondere combinaties.quote:Op maandag 29 december 2025 23:54 schreef Lichtloper het volgende:
Je gaat bijzondere smaakcombinaties voorgeschoteld krijgen. Neem kleine happen om de nuances te proeven en schrok niet alles naar binnen![]()
Maar het belangrijkste is om er gewoon lekker ontspannen heen te gaan en te genieten. Het personeel in zulke restaurants is meesterlijk in jou een relaxte avond te geven. Niemand zit daar te letten of je je wel aan een of andere etiquette houdt.
Nou, dat is het dus.. het is niet 'gewoon eten'. Bij een sterrenrestaurant gaat het om de hele beleving. De bijzondere smaken, texturen en temperaturen gecombineerd met de juiste wijnen, de timing tussen de gangen, de attitude van het personeel, de aankleding van het restaurant tot aan de toiletten en het comfort van de stoelen toe, de achtergrondmuziek.quote:Op maandag 29 december 2025 23:47 schreef Farenji het volgende:
Uiteindelijk is het gewoon eten, laat je niet intimideren door die sterretjes. Geniet ervan, het is vast heel lekker.
(ik heb zelf ook nog nooit in een sterrentent gegeten)
Ja, dat realiseer ik me ook welquote:Op dinsdag 30 december 2025 09:32 schreef Gripper het volgende:
Wat een gaaf kado om hiervoor uitgenodigd te worden!
Naja, feest: we gaan er met een groep van zo’n 12 man eten en slapen. Het is een bijzondere uitnodiging, jaquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:06 schreef Zwansen het volgende:
Wie geeft een feest in de Librije?
Ik ben jaloers.
Slapen daar ook?quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:22 schreef Jentin het volgende:
[..]
Naja, feest: we gaan er met een groep van zo’n 12 man eten en slapen. Het is een bijzondere uitnodiging, ja
Edit; oh, dat schreef ik hierboven ook al![]()
quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:24 schreef maily het volgende:
[..]
Slapen daar ook?
Is er ook etiquette voor slapen in een sterrentent?
Speciaal hiervoor TVPquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:31 schreef Jentin het volgende:
[..]![]()
Als je je pyjama óp je bed legt, ben je klaar om te gaan slapen en komen ze je dekbed opschudden? Waterglazen op de wasbak van buiten naar binnen gebruiken?
Het schijnt dat je er ook een kop thee op je kamer kan bestellen en dat dat ook een nogal andere ervaring is dan zelf een waterkokertje en een zeventien jaar oud zakje Earl Grey moeten hanteren. Maar wat dat dan precies behelst, weet ik niet. Ik zal het uitproberen en tzt hier verslag uitbrengen
Oh, dit noopt ook mij tot een tvp.quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:31 schreef Jentin het volgende:
[..]![]()
Als je je pyjama óp je bed legt, ben je klaar om te gaan slapen en komen ze je dekbed opschudden? Waterglazen op de wasbak van buiten naar binnen gebruiken?
Het schijnt dat je er ook een kop thee op je kamer kan bestellen en dat dat ook een nogal andere ervaring is dan zelf een waterkokertje en een zeventien jaar oud zakje Earl Grey moeten hanteren. Maar wat dat dan precies behelst, weet ik niet. Ik zal het uitproberen en tzt hier verslag uitbrengen
quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:41 schreef Gripper het volgende:
Ik had een overhemd bij me wat in de koffer toch een beetje gekreukt was, dus vroeg of er een strijkbout te leen was. De gangbutler zei heel gedecideerd, daar komt niks van in, u kunt dit overhemd aan mij meegeven en dan heeft u het over 5 minuten weer terug. Zo netjes gestreken als die keer is het nog nooit geweest!
@Domnivoorquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:41 schreef Gripper het volgende:
Haha dat is een verhaal op zich. Alle kamers zijn uniek, (het is een oude vrouwengevanegenis, en de kamers liggen rondom de open binnenplaats - op die binnenplaats waar tegenwoordig een groot glazen dak overheen zit is nu de eetzaal)
Bekijk de kamers maar eens online, je slaapt echt in een paleis.
Ik had een overhemd bij me wat in de koffer toch een beetje gekreukt was, dus vroeg of er een strijkbout te leen was. De gangbutler zei heel gedecideerd, daar komt niks van in, u kunt dit overhemd aan mij meegeven en dan heeft u het over 5 minuten weer terug. Zo netjes gestreken als die keer is het nog nooit geweest!
Grappig detail, op de kamer is een spannende surprisebox aanwezig voor als je na al die culinaire orgasmes de pret nog wat wilt verlengen... (Als je die opent en het zegel verbreekt, ziet degene die jou dit kado gegeven heeft het wel op de factuur trouwens)
Sterrentent, nou ben ik benieuwd naar het plafond ookquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:31 schreef Jentin het volgende:
[..]![]()
https://www.librije.com/eten/librijes-menu/quote:PASPOORT VAN DE SMAAK
Koningsvis, rivierkreeft, spruit
/ / /
‘Dronken eitjes’
Ganzenlever, garnaal, tomaat
Langoustine, kers, amandel
Pieterman, groene peper, zeewier
Rivierbaars, boerenkool, droge worst
Zeeuwse knoop, Oost-Indische kers, cashew
Volle haas, saus royale, mandarijn
Donkere chocolade, rivierkreeft, rum
‘Cold drip’
Een hoer heeft klanten, goede horeca heeft gastenquote:Op dinsdag 30 december 2025 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou, dat is het dus.. het is niet 'gewoon eten'. Bij een sterrenrestaurant gaat het om de hele beleving. De bijzondere smaken, texturen en temperaturen gecombineerd met de juiste wijnen, de timing tussen de gangen, de attitude van het personeel, de aankleding van het restaurant tot aan de toiletten en het comfort van de stoelen toe, de achtergrondmuziek.
Alles om de klant zich op zijn gemak te laten voelen, ook klanten die nog nooit zoiets hebben meegemaakt.
Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar in een goed eetcafe (ja, van een hele andere orde) dat met zorg is ingericht met goed personeel en lekkere verse producten doet iedereen ook stinkend hun best om de gasten op hun gemak te laten voelen. En ik durf te zeggen dat veel mensen zich daar meer op hun gemak voelen dan in een sterrentent die toch wel (zie ook TS) intimiderend kan overkomen, sowieso is het daar allemaal net iets formeler, met meer regels en conventies waar je geacht wordt je aan te houden. En hoe hoogstaand en uitstekend en uitgekiend het eten en de wijn in de sterrentent ook is, uiteindelijk wordt ook daar gewoon poep en pies van gemaakt.quote:Op dinsdag 30 december 2025 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou, dat is het dus.. het is niet 'gewoon eten'. Bij een sterrenrestaurant gaat het om de hele beleving. De bijzondere smaken, texturen en temperaturen gecombineerd met de juiste wijnen, de timing tussen de gangen, de attitude van het personeel, de aankleding van het restaurant tot aan de toiletten en het comfort van de stoelen toe, de achtergrondmuziek.
Alles om de klant zich op zijn gemak te laten voelen, ook klanten die nog nooit zoiets hebben meegemaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |