België is een smakeloos landquote:Op maandag 29 december 2025 22:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
289. (+1855) Celine Dion - It’s All Coming Back to Me Now
Bij de Tijdloze knalt Celine Dion ff naar binnen
quote:
serieus? zonder DAB?quote:Op maandag 29 december 2025 22:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
289. (+1855) Celine Dion - It’s All Coming Back to Me Now
Bij de Tijdloze knalt Celine Dion ff naar binnen
quote:Op maandag 29 december 2025 22:42 schreef ok01 het volgende:
Harder dan ik hebben kan komt bij niet vaak voor
quote:Op maandag 29 december 2025 22:42 schreef ok01 het volgende:
Harder dan ik hebben kan komt bij niet vaak voor
Die jaquote:
Heeft België een familie Van Rossem?quote:Op maandag 29 december 2025 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
België is een smakeloos land
Ik was daar ook bij!quote:Op maandag 29 december 2025 22:40 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ik heb Muse in 2019 gezien in de Goffert, was echt heel tof
Ik helaas ook.quote:Op maandag 29 december 2025 22:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Naar Malieveld stonden we toen 2 uur in de file dus Royal Blood hebben we alleen van buiten de hekken gehoord
Nee nee, de mooiste is "mooie dag", voor mij danquote:
Het woord van het jaar was al gekozen zeker.quote:
Mwah, qua bier doen ze het wel goedquote:Op maandag 29 december 2025 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
België is een smakeloos land
Huisvrouwenmuziek.quote:Op maandag 29 december 2025 22:42 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind Blof best prima, maar staat er wel veel in zeg.
Nadat ik Freak on a Leash hoorde vanavond dacht ik 'Down With the Sickness zou ook prima in de Top passen'quote:
En hier was ik ook bij. In een snackbar naar de wedstrijd kijken en daarna naar Muse. Ik stond in het voorvakquote:Op maandag 29 december 2025 22:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb Muse in 2010 in de Goffert gezien. Daarvoor nog ergeren aan Nederland - Japan, dat was een verschrikkelijke pot
quote:Songteksten Bløf ontcijferd dankzij ‘Steen van Renesse’
Ontdekking werpt nieuw licht op voorheen onbegrijpelijk geneuzel
Bij de aanleg van een vakantiepark in het Zeeuwse Renesse stuitten bouwvakkers dit weekend op een bijzondere steen. Op een tablet is een couplet van een onbekend nummer van de band Bløf geschreven, samen met twee vertalingen ervan. Over de herkomst van de steen bestaat onduidelijkheid, wel is nu al zeker dat de steen een essentiële sleutel vormt tot de ontcijfering van het werk van de Middelburgse band.
Een onderzoeksteam heeft dankzij de steen al drie liedteksten van de band weten te vertalen en houdt zich momenteel bezig met de decodering van het nummer Holiday in Spain. Dat nummer werd altijd als onvertaalbaar beschouwd vanwege cryptische fragmenten als ‘Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bijbedoelingen’ en ‘Mijn schoenen zijn gejat / Maar ik hoef niet meer naar buiten want er is nog wel wat.’ Bert Bokhoven, taalwetenschapper aan de Universiteit van Hilvarenbeek en leider van het onderzoeksteam: ‘Wàt is er dan nog? Waarom wil de schrijver naar buiten? Met zulke vragen kon je voorheen supercomputers laten crashen.’ Inmiddels is al zo’n tachtig procent van de song vertaald naar normaal Nederlands.
Paskal Jakobsen, zanger van Bløf, reageert verheugd: “Ik geneer me wel eens dat ik echt geen idee heb wat ik sta te zingen.” Jakobsen noemt als voorbeeld de regels ‘Hier ben ik veilig/Hier ben ik sterk/Hier ben ik heilig/Dit is mijn kerk.’ Jakobsen: “Het is nooit gebeurd, maar je blijft toch altijd bang dat iemand je eens vraagt: ‘Eeeeh, waar?”
De ontdekking van de steen is bovendien een opsteker voor vele Bløf-fans. Zij konden zich tot nu toe moeilijk verweren tegen de aantijging dat de teksten van de band niet meer om het lijf hebben dan pretentieuze rijmelarij. Arjan Dijksma, fan van het eerste uur: “Ik heb altijd aangevoeld dat een regel als ‘Ik vraag niet om je hand maar om je vingers die me wijzen op mezelf’ geen hoogdravend, quasi-poëtisch geneuzel is, maar wel degelijk ergens over gaat. Ik kan niet wachten tot ik weet waarover!”
SAB? Stervende artiesten bonus.quote:Op maandag 29 december 2025 22:43 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar moet ook een term voor komen.
Aankomende DAB
ADAB
haha, maar ik begreep wat je bedoelde, denk ik...quote:
walsje tussendoorquote:Op maandag 29 december 2025 22:43 schreef TheVulture het volgende:
Voor het effect van de plaat had deze beter door Van Inkel gedraaid kunnen worden, dan had de hemel terecht gejankt
Gok van niet, hebben dit jaar een tournee gehadquote:
Speldgodenquote:
quote:Op maandag 29 december 2025 22:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heeft België een familie Van Rossem?
Dit neem ik persoonlijkquote:Op maandag 29 december 2025 22:41 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik ben gaan crashen in de ikea hiervoor 63 Billies naar de klote nu
Breng me nou niet op ideeënquote:Op maandag 29 december 2025 22:43 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Nadat ik Freak on a Leash hoorde vanavond dacht ik 'Down With the Sickness zou ook prima in de Top passen'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |