nuance is om slechte dingen goed te praten en goede dingen slecht, woke kan van alles betekenen ,quote:
Goede reactie van Jetten. Dit soort reacties zien we naar mijn mening te weinig.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Social media post van Jetten.
deze post kan ie bewaren voor volgende maand bij Cuba en groenlandquote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Social media post van Jetten.
Slechte reactie van Jetten. Dit soort reacties zien we voornamelijk. Vergoelijken van de beweegredenen van Amerika. Dit patroon van Amerika waar ze de hele wereld denken te kunnen runnen mag wel feller tegengesproken worden. Een Jimmy Dijk ziet dit dan veel beter.quote:Op maandag 5 januari 2026 07:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Goede reactie van Jetten. Dit soort reacties zien we naar mijn mening te weinig.
Ik had de reactie van Jimmy Dijk niet gezien. Ik vond dit stuk uit Jetten's reactie wel sterk:quote:Op maandag 5 januari 2026 10:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Slechte reactie van Jetten. Dit soort reacties zien we voornamelijk. Vergoelijken van de beweegredenen van Amerika. Dit patroon van Amerika waar ze de hele wereld denken te kunnen runnen mag wel feller tegengesproken worden. Een Jimmy Dijk ziet dit dan veel beter.
Jimmy Dijk had wel een goede reactie. Met Jetten blijven we blijkbaar slaafs achter Amerika aanlopen.
Verbaasd me verder niks dat mensen zo'n reactie die werkelijk niks zegt geweldig genuanceerd vinden.
Het is geen "Je bent een oranje eikel en moet nu afgezet worden", maar het is wel "Dit is niet de manier waarop je dit soort dingen doet, kap daar 's mee."quote:Tegelijkertijd geldt: dit is niet de manier. De bombardementen op Caracas, het gevangennemen van Maduro en zijn vrouw en het overnemen van een landsbestuur staan haaks op het internationaal recht. Een precedent met grote risico’s voor de rest van de wereld.
We hebben makkelijk praten. De reactie van Dijk zou niet handig geweest zijn als officiele reactie omdat het ook de agressor eerder kan aantrekken dan dat de agressor ons zelf in het vizier krijgt.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Slechte reactie van Jetten. Dit soort reacties zien we voornamelijk. Vergoelijken van de beweegredenen van Amerika. Dit patroon van Amerika waar ze de hele wereld denken te kunnen runnen mag wel feller tegengesproken worden. Een Jimmy Dijk ziet dit dan veel beter.
Jimmy Dijk had wel een goede reactie. Met Jetten blijven we blijkbaar slaafs achter Amerika aanlopen.
Verbaasd me verder niks dat mensen zo'n reactie die werkelijk niks zegt geweldig genuanceerd vinden.
Ja dat is toch een lege frase. Om te zeggen dat Amerika moet stoppen met wat ze al sinds mensenheugenis doen.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:11 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik had de reactie van Jimmy Dijk niet gezien. Ik vond dit stuk uit Jetten's reactie wel sterk:
[..]
Het is geen "Je bent een oranje eikel en moet nu afgezet worden", maar het is wel "Dit is niet de manier waarop je dit soort dingen doet, kap daar 's mee."
Ik zie dat niet echt als slaafs achter de VS aanlopen, dat is wat we vooral van onze vrienden aan de kant van de PVV etc zien.
Amerika heeft toch ook onze bondgenoot Denemarken al in het vizier. Ik ben niet zo van het maar laten begaan van een pestkop. Uiteindelijk is juist geen perk en paal stellen waardoor Amerika steeds verder gaat en wij steeds meer moeten slikken.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We hebben makkelijk praten. De reactie van Dijk zou niet handig geweest zijn als officiele reactie omdat het ook de agressor eerder kan aantrekken dan dat de agressor ons zelf in het vizier krijgt.
Daarom hoop ik dat de reactie een stuk sterker wordt als het vizier op Groenland gericht wordt. Ben wel benieuwd wat er achter de schermen allemaal geroepen wordt.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Amerika heeft toch ook onze bondgenoot Denemarken al in het vizier. Ik ben niet zo van het maar laten begaan van een pestkop. Uiteindelijk is juist geen perk en paal stellen waardoor Amerika steeds verder gaat en wij steeds meer moeten slikken.
Defensie heeft er een medewerker bij zo te lezen. Of ga je op eigen houtje wat ondernemen?quote:Op maandag 5 januari 2026 11:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Amerika heeft toch ook onze bondgenoot Denemarken al in het vizier. Ik ben niet zo van het maar laten begaan van een pestkop. Uiteindelijk is juist geen perk en paal stellen waardoor Amerika steeds verder gaat en wij steeds meer moeten slikken.
Was ik nog maar begin 20.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Defensie heeft er een medewerker bij zo te lezen.
Waarom zou dat zo zijn. We laten toch stukje bij beetje meer en meer toe dat landen als Amerika en Israel en Rusland internationaal recht negeren. Dan kun je wel zeggen dat dat niet de manier is, zolang je niet bereid bent daar iets aan te doen zal dit escaleren.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Daarom hoop ik dat de reactie een stuk sterker wordt als het vizier op Groenland gericht wordt. Ben wel benieuwd wat er achter de schermen allemaal geroepen wordt.
Ik denk dat de reactie van Jetten wel spot on is.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat is toch een lege frase. Om te zeggen dat Amerika moet stoppen met wat ze al sinds mensenheugenis doen.
Ik begrijp niet helemaal wat je daarin sterk vind? Jetten's reactie is juist wel slaafs met Amerika meelopen. We spreken ons ongenoegen uit maar het blijft onze 'trouwste' bondgenoot dus eigenlijk maakt het ook niks uit. Ze mogen doen wat ze willen het ergste wat Jetten doet is zijn afkeuring uitspreken, maar ook zeggen dat hij de beweegredenen begrijpt.
Of heb ik gemist dat Jetten actie wil ondernemen zoals bijvoorbeeld sancties?
Eigenlijk niet zo anders dan Wilders toen hij de rellen georganiseerd door zeer-rechtse Els en co niet wilde veroordelen want hun beweegredenen zaten goed.
Omdat het nu nog een "ver van mijn bed" show is. Groenland/Denemarken verplaatst het naar onze eigen achtertuin.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou dat zo zijn. We laten toch stukje bij beetje meer en meer toe dat landen als Amerika en Israel en Rusland internationaal recht negeren. Dan kun je wel zeggen dat dat niet de manier is, zolang je niet bereid bent daar iets aan te doen zal dit escaleren.
Een beetje het midden behouden zoals Jetten, ja we vinden het niet leuk maar het gaat nou eenmaal zo staat dus toe dat het internationaal recht steeds minder waard wordt het recht van de sterkste meer.
Je zag het ook aan de Europese reactie op veel problemen de laatste tijd, in plaats van echt stelling te nemen wachten we liever af in de hoop dat het probleem over waait.
Goede keuze gemaakt toen.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Was ik nog maar begin 20.
Vroegah, toen ik nog studeerde heb ik er wel eens over nagedacht om bij Defensie te gaan werken, maar toen rommelde Balkenende ons de Irakoorlog in en was ik snel van die droom genezen. 20 later denk je dan van, "poe, misschien had ik het toch maar moeten doen".
Wat is er dan spot on aan? Afkeuring uitspreken op het moment dat Amerika regime change #100 doet is voldoende? Op die manier stopt Amerika met links en rechts regime changes te initieren?quote:Op maandag 5 januari 2026 12:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat de reactie van Jetten wel spot on is.
Maar misschien is de actie door Trump ansich wel een opmaat naar een andere norm zoals bijvoorbeeld ten tijden van de koude oorlog.
Dat is toch wat we altijd doen? Voor de bühne met het vingertje wapperen om het geweten van goedgelovigen te sussen en daarna braaf achter de VS aanhobbelen.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is er dan spot on aan? Afkeuring uitspreken op het moment dat Amerika regime change #100 doet is voldoende? Op die manier stopt Amerika met links en rechts regime changes te initieren?
Volgens mij is de reactie van Jetten helemaal niets hij verbindt toch ook geen enkele consequentie aan dit soort oorlogshitserij. Ja een spoeddebat.
Waarom zou Nederland consequenties moeten verbinden aan een actie in Zuid-Amerika door de VS? Die eeuwige roep om de politieagent van de wereld te zijn is echt onzin.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is er dan spot on aan? Afkeuring uitspreken op het moment dat Amerika regime change #100 doet is voldoende? Op die manier stopt Amerika met links en rechts regime changes te initieren?
Volgens mij is de reactie van Jetten helemaal niets hij verbindt toch ook geen enkele consequentie aan dit soort oorlogshitserij. Ja een spoeddebat.
Zei je dat ook toen Poetin Oekraïne binnenviel? Of als de VS Groenland binnenvalt?quote:Op maandag 5 januari 2026 13:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zou Nederland consequenties moeten verbinden aan een actie in Zuid-Amerika door de VS? Die eeuwige roep om de politieagent van de wereld te zijn is echt onzin.
Het is aan de VN (let op: ook totaal niet aan de NAVO of de EU) om hier wat van te vinden, daar is de VN voor opgericht. Nederland is niet de politieagent van de wereld. Die enorme behoefte om altijd overal wat van te moeten vinden moet eens over zijn.
De VN was leuk in de jaren 60. Anno 2025 heeft de VN, dankzij de veiligheidsraad, geen enkel nut meer.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zou Nederland consequenties moeten verbinden aan een actie in Zuid-Amerika door de VS? Die eeuwige roep om de politieagent van de wereld te zijn is echt onzin.
Het is aan de VN (let op: ook totaal niet aan de NAVO of de EU) om hier wat van te vinden, daar is de VN voor opgericht. Nederland is niet de politieagent van de wereld. Die enorme behoefte om altijd overal wat van te moeten vinden moet eens over zijn.
Er zijn voor zover bekend geen Amerikaanse soldaten nu in Venezuela. Het is geen aanval om grondgebied te veroveren. Het is een heel andere zaak.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zei je dat ook toen Poetin Oekraïne binnenviel? Of als de VS Groenland binnenvalt?
Ja, je mag hier in de media best wat zeggen, het ging nu om 'consequenties er aan verbinden' wat werd gevraagd. De opmerking van Jetten is inderdaad prima.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk dat je overal wat van mag vinden maar of je daar invloed op hebt verder is een ander verhaal. En dan heb je nu ook te maken met een zeer onberekenbare Trump die je zo sancties oplegt als je hem in zijn ogen hebt beledigd.
General Assembly · Security Council · Economic and Social Council · International Court of Justice · Secretariat · Trusteeship Councilquote:Op maandag 5 januari 2026 13:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De VN was leuk in de jaren 60. Anno 2025 heeft de VN, dankzij de veiligheidsraad, geen enkel nut meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |