Zeker, tot mijn vijftiende ofzo vond ik als een echte tokkie vuurwerk wel leuk. Daarna kwam het besef dat je dat geld ook kan uitgeven aan vrouwen, bier en vakanties en was het snel klaar.quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:14 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dus je woonde als tokkie met je tokkie ouders in een tokkie buurt?
Je tokkie ouders waren iets minder tokkie maar jij liet je natuurlijk overvleugelen door je tokkie vrienden in je tokkiebuurt en ging wel tokkie dingen doen?
En nu ben je dan "ontsnapt aan je tokkie buurt" met je appartement vermoedelijk gewoon een mooi woord voor je pauperflat en noem je andere tokkie.
Duidelijk tokkie.
Tja ik ben van mening dat bier zuipen behoorlijk tokkie is.quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Zeker, tot mijn vijftiende ofzo vond ik als een echte tokkie vuurwerk wel leuk. Daarna kwam het besef dat je dat geld ook kan uitgeven aan vrouwen, bier en vakanties en was het snel klaar.
Sommige mensen maken die ontwikkeling niet door en vinden wanneer ze volwassen zijn vuurwerkjes afsteken nog steeds leuk, dat vind ik dan weer behoorlijk tokkie. Zo is de cirkel rond
Dat mag jij vinden, we leven in een vrij land.quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:18 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tja ik ben van mening dat bier zuipen behoorlijk tokkie is.
quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:18 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tja ik ben van mening dat bier zuipen behoorlijk tokkie is.
Ja soort van gedogen wat ze nu ook met coffeeshops doen. Als al het vuurwerk illegaal is en je er altijd voor gepakt kan worden maar dat agenten wel kunnen kiezen bijv. van wij pakken alleen die mensen aan want zij veroorzaken overlast en ze laten gewoon die huisvader die 's avonds voor zijn eigen deur een cakebox afsteekt met rust dan is iedereen blij tochquote:
Zuipen waarschijnlijk ook verboden. Blij dat ik tegen die tijd waarschijnlijk al de pijp uit ben.quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat men over 50 jaar (of eigenlijk nu al) met verbazing terugkijkt op een regering die precies in de nacht waarop 80% van Nederland zo lam als een aap is zegt: ga zelf maar met vuurwerk aankloten bij weer of geen weer.
2024 was nog geen 5%. Het zal wel om de piekuitstoot gaan die is wel idioot hoog en schadelijk.quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat voor de één heel belangrijk is zal de ander aan z’n reet roesten, maar dat 1 oudjaarsavond gelijk staat aan minimaal 6 maanden uitstoot van alle wegverkeer is natuurlijk wel een argument.
Dat wordt met professionele vuurwerkshows niet minder, kan zelfs meer worden.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
2024 was nog geen 5%. Het zal wel om de piekuitstoot gaan die is wel idioot hoog en schadelijk.
Dat lijkt me sterk eigenlijk. Zeker omdat een hoop gemeenten überhaupt geen show zullen organiseren.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:45 schreef incel het volgende:
[..]
Dat wordt met professionele vuurwerkshows niet minder, kan zelfs meer worden.
Maar er werd toch constant gepraat over dat alle gemeentes iets alternatiefs zouden organiserenquote:Op dinsdag 30 december 2025 15:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk eigenlijk. Zeker omdat een hoop gemeenten überhaupt geen show zullen organiseren.
Weet niet waar je dat hebt gelezen, wellicht weer verzonnen in je hoofd.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:52 schreef incel het volgende:
[..]
Maar er werd toch constant gepraat over dat alle gemeentes iets alternatiefs zouden organiseren
Als ze dat niet doen dan hebben ze dus wel een probleem want mensen zullen op oud en nieuw behoefte blijven hebben om naar buiten te gaan al dan niet in de straat met hun buren of op een centrale plek. Als je niks op een centrale plek hebt zullen mensen gewoon alles in hun eigen straat blijven doen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Weet niet waar je dat hebt gelezen, wellicht weer verzonnen in je hoofd.
Het staat verenigingen of gemeentes vrij om een vuurwerkshow (of iets anders) te organiseren, dat gaan ze niet allemaal doen natuurlijk.
Ik denk het ook alles moet straks supergezond.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Zuipen waarschijnlijk ook verboden. Blij dat ik tegen die tijd waarschijnlijk al de pijp uit ben.
Ik geloof dat de meeste mensen gewoon behoefte hebben om vrienden of familie op te zoeken hetgeen vaak neerkomt op huisfeestjes, kroegbezoek of grootschalige evenementen. Daar is vuurwerk vaak slechts een heel klein onderdeel van.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:57 schreef incel het volgende:
[..]
Als ze dat niet doen dan hebben ze dus wel een probleem want mensen zullen op oud en nieuw behoefte blijven hebben om naar buiten te gaan al dan niet in de straat met hun buren of op een centrale plek. Als je niks op een centrale plek hebt zullen mensen gewoon alles in hun eigen straat blijven doen.
Nu zal het per persoon verschillen, maar 5% van het jaartotaal in 1 avond is natuurlijk wel bizar.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
2024 was nog geen 5%. Het zal wel om de piekuitstoot gaan die is wel idioot hoog en schadelijk.
Dronken mensen op een centrale plek lijkt me een uitstekend idee.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:57 schreef incel het volgende:
[..]
Als ze dat niet doen dan hebben ze dus wel een probleem want mensen zullen op oud en nieuw behoefte blijven hebben om naar buiten te gaan al dan niet in de straat met hun buren of op een centrale plek. Als je niks op een centrale plek hebt zullen mensen gewoon alles in hun eigen straat blijven doen.
Ik zou willen dat dit echt zo was.quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, we leven in een vrij land.
In iedere straat zijn wel vuurkorven en mensen die vuurwerk afsteken. Echt 50% van elke straat of zo. Dat zal je altijd blijven houden.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik geloof dat de meeste mensen gewoon behoefte hebben om vrienden of familie op te zoeken hetgeen vaak neerkomt op huisfeestjes, kroegbezoek of grootschalige evenementen. Daar is vuurwerk vaak slechts een heel klein onderdeel van.
Ja precies dat dus... Mensen hebben er echt niet over nagedacht. Het huisfeestjes en om 12 uur naar buiten was prima. Maar dat wordt nu afgestraft omdat je in een paar grote streden van die groepen relschoppers hebt. En mensen staan serieus te juichen omdat ze denken dat nu het probleem met die relschoppers is opgelost of zo? Het is intens triest wat hier gebeurtquote:Op dinsdag 30 december 2025 16:02 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dronken mensen op een centrale plek lijkt me een uitstekend idee.
Echt helemaal niemand denkt dat.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:03 schreef incel het volgende:
[..]
In iedere straat zijn wel vuurkorven en mensen die vuurwerk afsteken. Echt 50% van elke straat of zo. Dat zal je altijd blijven houden.
[..]
Ja precies dat dus... Mensen hebben er echt niet over nagedacht. Het huisfeestjes en om 12 uur naar buiten was prima. Maar dat wordt nu afgestraft omdat je in een paar grote streden van die groepen relschoppers hebt. En mensen staan serieus te juichen omdat ze denken dat nu het probleem met die relschoppers is opgelost of zo? Het is intens triest wat hier gebeurt
Als je de wet er eens bij pakt en kijkt naar het hoe en waarom. Nu roep je maar wat, dat schiet niet erg op.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:03 schreef incel het volgende:
[..]
In iedere straat zijn wel vuurkorven en mensen die vuurwerk afsteken. Echt 50% van elke straat of zo. Dat zal je altijd blijven houden.
[..]
Ja precies dat dus... Mensen hebben er echt niet over nagedacht. Het huisfeestjes en om 12 uur naar buiten was prima. Maar dat wordt nu afgestraft omdat je in een paar grote streden van die groepen relschoppers hebt. En mensen staan serieus te juichen omdat ze denken dat nu het probleem met die relschoppers is opgelost of zo? Het is intens triest wat hier gebeurt
Ik geef nog de oplossing voor dit probleem. Vuurwerk gedoogbeleid. Steek je het gewoon af zoals het bedoelt is ja het mag niet maar we knijpen een oogje toe. Gooi je het naar andere mensen of hulpverleners dan ben je een crimineel en zal je de lange lat voelen. Zo moeilijk is het niet.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je de wet er eens bij pakt en kijkt naar het hoe en waarom. Nu roep je maar wat, dat schiet niet erg op.
https://www.ewmagazine.nl(...)ra-helsloot-1526219/quote:Hoogleraar Ira Helsloot: ‘Bij het vuurwerkverbod worden valse argumenten gebruikt’
De roep om een vuurwerkverbod zwol aan door grote incidenten met slachtoffers, maar het echte probleem, illegaal vuurwerk, blijft onveranderd. Hoogleraar Ira Helsloot stoort zich aan de besluitvorming die voorafging aan het verbod.
‘De huidige argumentatie voor een vuurwerkverbod is bewust vals. Er is niemand die weet of er minder illegaal vuurwerk wordt afgestoken door een vuurwerkverbod. Het is al illegaal, en het lukt niet om te handhaven,’ zegt Helsloot. De politie kan niet meer mensen inzetten, omdat daar de capaciteit niet voor is.
Wat de afgelopen jaren dus al eigenlijk zo was in heel veel steden en totaal niks deed voor het aantal vuurwerkgewonden op de SEH.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:07 schreef incel het volgende:
[..]
Ik geef nog de oplossing voor dit probleem. Vuurwerk gedoogbeleid. Steek je het gewoon af zoals het bedoelt is ja het mag niet maar we knijpen een oogje toe. Gooi je het naar andere mensen of hulpverleners dan ben je een crimineel en zal je de lange lat voelen. Zo moeilijk is het niet.
Opgelost. Nu zitten we met die kutwet die achteraf onnodig blijkt. Lekker dan.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:07 schreef incel het volgende:
[..]
Ik geef nog de oplossing voor dit probleem. Vuurwerk gedoogbeleid. Steek je het gewoon af zoals het bedoelt is ja het mag niet maar we knijpen een oogje toe. Gooi je het naar andere mensen of hulpverleners dan ben je een crimineel en zal je de lange lat voelen. Zo moeilijk is het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |