Niets?quote:Op maandag 29 december 2025 21:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wie spreekt er over 100 roedels?
Owh en qua natuur zou ik daar best camperen hoor.
Waarom niet? Of ben je bang na het lezen van Roodkapje?
Ik haat het om een spreukje kapot te maken voor je; Maar dat is dus nep...
De wolf doet een mens niets.
Boeit hem verder niet want hij woont in Estland.quote:Op maandag 29 december 2025 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee we moeten wachten tot er nog een 100 roedels erbij zijn en jij ook gaat kamperen op de Utrechtse heulvelrug
Ah, 300.000 wolven in de wereld.quote:Op maandag 29 december 2025 22:00 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Wereldwijd zijn er in de afgelopen 18 jaar bijna 500 gevallen bekend waarin een wolf een mens aanviel. In Europa en Noord-Amerika is bewijs gevonden voor twaalf aanvallen met veertien slachtoffers. Daarvan waren er twee dodelijk, beiden in Noord-Amerika. Dat blijkt uit een wereldwijd data-onderzoek naar incidenten met wolven en mensen.
Bron: https://eenvandaag.avrotr(...)are-situaties-151223
Klopt, met dat verschil dat er hier overal wolven en beren rondlopen.quote:Op maandag 29 december 2025 22:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Boeit hem verder niet want hij woont in Estland.
Ah, dus je quote mij 2x om mijn gelijk aan te tonen?quote:
Verhoudingsgewijs niet nee.quote:
Dit is het domste wat je tot nu toe hebt gezegd. Je bent niet redelijk, niet verstandig, maar zeer emotioneel over dit onderwerp. Je bent derhalve niet in staat om hierover iets zinnigs te zeggen. Helaas heb je ook nog ongelijk. Maar jouw waarheid is in jouw ogen dé waarheid.quote:Op maandag 29 december 2025 21:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wie spreekt er over 100 roedels?
Owh en qua natuur zou ik daar best camperen hoor.
Waarom niet? Of ben je bang na het lezen van Roodkapje?
Ik haat het om een spreukje kapot te maken voor je; Maar dat is dus nep...
De wolf doet een mens niets.
Het was een weerlegging van jouw bewering dat “de wolf de mens niets doet”. Deze bewering was dus fout. Wat jij schreef, klopte niet.quote:Op maandag 29 december 2025 22:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, 300.000 wolven in de wereld.
500 gevallen in 18 jaar?
Nog geen 28 per jaar.
Juist ja. HEEL gevaarlijk zeg.
Ter vergelijking:
Wereldwijd worden JAARLIJKS minstens 15 miljoen mensen gebeten door honden.
Waarvan al 150.000 in NL.
En tussen de 30.000 tot 60.000 doden PER JAAR.
Met een totaal tussen de 500 miljoen en 1 miljard honden.
Omgezet met 600 miljoen wolven zouden er dan 56.000 incident met wolven zijn per jaar.
Hmmm. Wat gaat er mis?
Misschien je pijlen richten op honden ipv wolven?
Is Nederland 1e?quote:Op maandag 29 december 2025 21:50 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Ophouden met dat gedraai.
De eerste post waar bevolkingsdichtheid wordt aangehaald spreekt duidelijk over de EU
Hahahahahaha. Duik je holletje maar weer in en negeer de feiten die mensen aanbregen. Op basis van getallen die JIJ aanbrengt.quote:Op maandag 29 december 2025 23:42 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Het was een weerlegging van jouw bewering dat “de wolf de mens niets doet”. Deze bewering was dus fout. Wat jij schreef, klopte niet.
Nu gooi je het weer over een andere boeg en doet nieuwe beweringen. Maar ik heb geen zin om die dan ook te gaan weerleggen.
quote:Op maandag 29 december 2025 22:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, 300.000 wolven in de wereld.
500 gevallen in 18 jaar?
Nog geen 28 per jaar.
Juist ja. HEEL gevaarlijk zeg.
Ter vergelijking:
Wereldwijd worden JAARLIJKS minstens 15 miljoen mensen gebeten door honden.
Waarvan al 150.000 in NL.
En tussen de 30.000 tot 60.000 doden PER JAAR.
Met een totaal tussen de 500 miljoen en 1 miljard honden.
Omgezet met 600 miljoen wolven zouden er dan 56.000 incident met wolven zijn per jaar.
Hmmm. Wat gaat er mis?
Misschien je pijlen richten op honden ipv wolven?
En die telling was in het voorjaar. Inmiddels zijn het er bijna 200.quote:Op maandag 29 december 2025 17:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
En ondertussen ook al de hoogste wolvendichtheid ter wereld, Ter Wereld!... Maar ja, de hele wereld is gek, behalve Nederland toch?
[..]
NOS
Als je dit aan de eerste de beste Candees vertelt trekt hij meteen zijn geweer van de muur.
Zulke reacties vind ik dan ook weer jammer. En dat is waar tunnelvisionisten en Juventusliefhebbers dan weer op inhaken. Wolven hoeven helemaal niet afgeschoten te worden en doen mensen (helaas) niks, uitzonderingen daargelaten.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:25 schreef Candymannetje het volgende:
Gewoon afschieten die beesten zodra ze op plekken komen waar mensen verblijven.
Dus we willen hetzelfde maar jij wilt ze niet afschieten, hoe wil je dan die doelen bereiken?quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zulke reacties vind ik dan ook weer jammer. En dat is waar tunnelvisionisten en Juventusliefhebbers dan weer op inhaken. Wolven hoeven helemaal niet afgeschoten te worden en doen mensen (helaas) niks, uitzonderingen daargelaten.
Maar het hoeft ook niet uit te hand te lopen zoals nu in Nederland. Dat je ondanks alle protectiemaatregelen je schaapjes en ander vee niet meer buiten kan laten lopen. 20 jaar acties voor paardenwelzijn naar de kloten. De paarden moeten zoals in het wild weer in kuddes buiten lopen. Dat is goed. Nee, laten we ze maar weer opsluiten in stalletjes, anders worden ze aangevreten. Niet eens opgevreten.
Jammer van de mouflons en de edelherten op de veluwe.
Er is heus wel ander beheer mogelijk zonder elke wolf direct af te knallen. En als dat beheer wordt uitgevoerd zullen ze zelfs weer verdwijnen uit NL net als vroeger. Omdat dit geen fijne habitat voor ze is.
Ik ben niet tegen afschieten, maar niet zoals sommigen hier zeggen dat elke bewegende wolf er aan moet. Zodra ze een probleem worden wel. En dat zijn ze ook als ze niet in het bos blijven. Zoals in Drente en Friesland.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus we willen hetzelfde maar jij wilt ze niet afschieten, hoe wil je dan die doelen bereiken?
Hoezo helaas?quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zulke reacties vind ik dan ook weer jammer. En dat is waar tunnelvisionisten en Juventusliefhebbers dan weer op inhaken. Wolven hoeven helemaal niet afgeschoten te worden en doen mensen (helaas) niks, uitzonderingen daargelaten.
Maar het hoeft ook niet uit te hand te lopen zoals nu in Nederland. Dat je ondanks alle protectiemaatregelen je schaapjes en ander vee niet meer buiten kan laten lopen. 20 jaar acties voor paardenwelzijn naar de kloten. De paarden moeten zoals in het wild weer in kuddes buiten lopen. Dat is goed. Nee, laten we ze maar weer opsluiten in stalletjes, anders worden ze aangevreten. Niet eens opgevreten.
Er is heus wel ander beheer mogelijk zonder elke wolf direct af te knallen. En als dat beheer wordt uitgevoerd zullen ze zelfs weer verdwijnen uit NL net als vroeger. Omdat dit geen fijne habitat voor ze is.
Je hoeft ze wat mij betreft ook niet uit te roeien maar wel zorgen dat de populatie blijft waar ze horen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen afschieten, maar niet zoals sommigen hier zeggen dat elke bewegende wolf er aan moet. Zodra ze een probleem worden wel. En dat zijn ze ook als ze niet in het bos blijven. Zoals in Drente en Friesland.
Verder is verplaatsen of chemisch steriliseren ook mogelijk. Maar wordt bijna onmogelijk gemaakt door EU-wetgeving.
quote:Jacht is het opsporen en doden van wildsoorten (haas, konijn, fazant, wilde eend en houtduif). Jagers gebruiken geweren, maar soms ook vogels als valken en buizerds.
Op andere diersoorten mag je jagen in het kader van schadebestrijding. Als beschermde dieren overlast veroorzaken, kan er ontheffing aangevraagd worden om deze dieren te doden. Grote hoeveelheden ganzen in ons land maken dit onderwerp actueel. Natuurmonumenten geeft geen ruimte aan jacht op haar terreinen. Wilde dieren willen we ongestoord vrij laten leven (de intrinsieke waarde van het dier). Oogst is alleen aan de orde als dit volgt uit noodzakelijk natuurbeheer.
Wat sneu dat je op de man gaat spelen....quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Moet dat?quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:52 schreef Candymannetje het volgende:
Maar jagers hebben echt een belangrijke taak in Nederland om schade te bestrijden.
https://www.natuurmonumen(...)bestrijding-en-jacht
[..]
Waar vindt jij in Nederland nog niet-gecultiveerde natuur? En waarom zouden we de wolf ook niet een beetje kunnen cultiveren?quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat sneu dat je op de man gaat spelen....
En het enige wat ik benoem zijn de reacties van mensen hier, tja dat jij dat niet leuk vindt is prima...
Maar dan moet je maar wat inbrengen tegen die felle tegenstanders.
Daarnaast geef ik duidelijk wat cijfers aan en dat wordt direct genegeerd (zal niet in straatje passen).
Dont blame it on me als mensen maar wat roepen.
Het loopt helemaal niet uit de hand in Nederland. Er zijn nauwelijks incidenten. Dat er wel eens wat schapen gedood worden, nou ja jammer maar dat kan gebeuren.
Moet er beheer komen? Met de tijd waarschijnlijk.
Als er echt problemen komen qua populatie is dat nodig.
De natuur brengt zichzelf altijd in evenwicht.
Nederland heeft genoeg natuur en veel prooidieren? De wolf komt.
De wolft vermengvuldigd zich tot een populatie die NL kan dragen (qua ruimte en prooidieren).
Daarvoor zal de populatie wolven te groot worden, dat is de enige periode waarin overlast kan komen. Want de lone wolfs gaan nieuwe gebieden en dieren zoeken.
Uiteindelijk zal zich dit in een evenwicht herstellen. Maar omdat NL dichtbevolkt is kan het dan inderdaad zijn dat je (tijdelijk) moet beheren.
Natuur is echt niet zo lastig.
nauwelijks incidenten ?quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat sneu dat je op de man gaat spelen....
En het enige wat ik benoem zijn de reacties van mensen hier, tja dat jij dat niet leuk vindt is prima...
Maar dan moet je maar wat inbrengen tegen die felle tegenstanders.
Daarnaast geef ik duidelijk wat cijfers aan en dat wordt direct genegeerd (zal niet in straatje passen).
Dont blame it on me als mensen maar wat roepen.
Het loopt helemaal niet uit de hand in Nederland. Er zijn nauwelijks incidenten. Dat er wel eens wat schapen gedood worden, nou ja jammer maar dat kan gebeuren.
Moet er beheer komen? Met de tijd waarschijnlijk.
Als er echt problemen komen qua populatie is dat nodig.
De natuur brengt zichzelf altijd in evenwicht.
Nederland heeft genoeg natuur en veel prooidieren? De wolf komt.
De wolft vermengvuldigd zich tot een populatie die NL kan dragen (qua ruimte en prooidieren).
Daarvoor zal de populatie wolven te groot worden, dat is de enige periode waarin overlast kan komen. Want de lone wolfs gaan nieuwe gebieden en dieren zoeken.
Uiteindelijk zal zich dit in een evenwicht herstellen. Maar omdat NL dichtbevolkt is kan het dan inderdaad zijn dat je (tijdelijk) moet beheren.
Natuur is echt niet zo lastig.
Er worden in Nederland jaarlijks bijna een miljoen schapen geslacht en daarover hoor je praktisch niemand. Maar nee, DE WOLF!!!!quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nauwelijks incidenten ?
Er zijn 6000 schapen gedood door de wolf sinds deze terug is in Nederland.
De eerste elf weken van 2025 lopen van 1 januari tot 16 maart. Volgens de database zijn er in die weken 588 schapen, pony’s en alpaca’s gedood door wolven.
Ga hier maar eens lezen :
https://nieuwscheckers.nl(...)f-op-landbouwdieren/
Er is geen vrije natuur in Nederland, alles wordt beheerd.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moet dat?
Door de komst van roofdieren hoeft er geen/nauwelijks beheer te komen voor herten en zwijnen.
Die tot daarvoor afgeschoten werden vanwege te grote aanwas.
Dat is dus precies wat natuur doet. En waar de mens over het algemeen geen rol in heeft/hoeft te hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |