abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219759041
Ik heb liever dat ccf de automatische opname afhankelijk maakt van het bedrag dat in de wallet staat ipv een bepaalde tijd. Maar dat schijnen ze niet te willen of kunnen. Nu schrijf ik handmatig aflossingen over en laat ik de automatische terugschrijvingen op 1 week staan.
pi_219759078
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:31 schreef obligataire het volgende:
Een aandeel in het VVE vermogen wordt wel erkend als spaargeld voor box 3, maar dat is expliciet in de wet vastgelegd.
Correct, vandaar dat ik ook noemde "tegenwoordig". Als m'n geheugen me niet al te veel in de steek laat is die classificatie pas sind 2023 (of was het 2024?). Wat ik bedoelde is dat er soms wel eens iets kan gaan wijzigen naar aanleidng van "klagers". Ik zou me dus heel goed kunnen voorstellen dat er op enig moment n.a.v. een gerechterlijk uitspraak ook voor sakldo's van (direct opneembare) wallets met eventueel een bank IBAN (heeft OPP een bankvergunning?) onder de categorie "spaargeld" gaan vallen.
pi_219759107
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:50 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb liever dat ccf de automatische opname afhankelijk maakt van het bedrag dat in de wallet staat ipv een bepaalde tijd. Maar dat schijnen ze niet te willen of kunnen. Nu schrijf ik handmatig aflossingen over en laat ik de automatische terugschrijvingen op 1 week staan.
Lijkt me ook een zeer wenselijke aanvulling voor een bepaalde groep mensen, maar dan wel zodanig dat er boven een bepaald bedrag een afroming tot een bepaalt lager bedrag wordt uitgevoerd want anders kan het ook (bijna) een dagelijkse overboeking worden :)
  dinsdag 6 januari 2026 @ 11:05:16 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219759207
De meeste uitbetalingen blijven bij mij niet lang in de wallet staan want worden snel al weer ingezet voor nieuwe projecten. Geld in de wallet hebben staan heeft ook als voordeel dat je sneller kunt investeren wanneer zich een mooie kans voordoet en je minder snel achter het net vist.

In mijn geval gaat het om ¤ 500 to 1000,- wat er gemiddeld in de wallet staat. De rente die ik hierover mis is bij een optimistische 2% bij de bank dus ¤ 10,- tot ¤ 20,- per jaar. Daar ga ik niet continu handmatige opnames voor doen.
Enkel in december room ik wat af.

Bovenstaande gaat uiteraard alleen maar op als je je CF portefeuille wilt behouden of uitbreiden. Bij afbouwen begrijp ik dat je vaker laat uitbetalen, maar lijkt het mij ook niet bezwaarlijk om dat periodiek geautomatiseerd te doen. Het nut van iedere dag een handmatige opname doen ontgaat mij.
pi_219759235
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:52 schreef tnhb het volgende:

[..]
Correct, vandaar dat ik ook noemde "tegenwoordig". Als m'n geheugen me niet al te veel in de steek laat is die classificatie pas sind 2023 (of was het 2024?). Wat ik bedoelde is dat er soms wel eens iets kan gaan wijzigen naar aanleidng van "klagers". Ik zou me dus heel goed kunnen voorstellen dat er op enig moment n.a.v. een gerechterlijk uitspraak ook voor sakldo's van (direct opneembare) wallets met eventueel een bank IBAN (heeft OPP een bankvergunning?) onder de categorie "spaargeld" gaan vallen.
Ja dat denk ik ook, over VVE gelden zijn rechtszaken gevoerd dacht ik, het is sowieso iets wat in den lande heel veel voorkomt dus ook logisch dat dit als eerste geregeld is.
Er moet éérst iemand een rechtszaak beginnen omdat hij een waterijsje teveel aan belasting heeft betaald omdat er nog een bedragje op zijn wallet stond.
Pecunia non olet
pi_219759268
Trouwens, is het niet zo dat bij Collin de wallet niet bij OPP staat, want OPP zet het geld toch gelijk door naar Collin? Bij HCN is dat anders denk ik, daar kun je rechtstreeks inloggen bij de provider.
Pecunia non olet
pi_219759479
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:07 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ja dat denk ik ook, over VVE gelden zijn rechtszaken gevoerd dacht ik, het is sowieso iets wat in den lande heel veel voorkomt dus ook logisch dat dit als eerste geregeld is.
Er moet éérst iemand een rechtszaak beginnen omdat hij een waterijsje teveel aan belasting heeft betaald omdat er nog een bedragje op zijn wallet stond.
Lang verhaal kort, een kleine moeite om te zorgen dat je de wallet op 31-12 leeg boekt.
pi_219759508
En zakelijk heeft een lege wallet al helemaal geen nut (behalve dan enig renteverlies, in theorie).
Pecunia non olet
pi_219759575
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:46 schreef obligataire het volgende:
En zakelijk heeft een lege wallet al helemaal geen nut (behalve dan enig renteverlies, in theorie).
Inderdaad maar minimaal aangezien de zakelijke rentes meestal nog lager zijn dan privé/consumenten rentes.
pi_219759648
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:59 schreef ovdm het volgende:

[..]
Ik heb dit bericht vorig jaar september ook gehad. Ik vermoed dat iedereen die vaker dan 1x/week opneemt (dus alles anders dan automatisch) het bericht op enig moment heeft gekregen.

Dat gaat niet in alle gevallen op. Ik heb het afgelopen jaar 121 handmatige opnames gedaan (geen enkele automatische) en tot op heden geen mail ontvangen. Vermoedelijk kijken ze dus (terecht) naar meerdere factoren dan alleen het aantal handmatige overboekingen.
pi_219759705
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:11 schreef obligataire het volgende:
Trouwens, is het niet zo dat bij Collin de wallet niet bij OPP staat, want OPP zet het geld toch gelijk door naar Collin? Bij HCN is dat anders denk ik, daar kun je rechtstreeks inloggen bij de provider.
De vraag zal zijn, wie is de beheerder van het geld/rekening? Dat zou onafhankelijk moeten zijn zoals dar vroeger bij de eigen stichtingen derdengelden was ondergebracht. Bij een aantal partijnen lijkt het helderder waar het staat, ook bij ccf verwacht ik dat het bij OPP staat maar dat kan ook anders zijn omdat het daar standaard pas de volgende werkdag wordt bijgeschreven (en niet zals bij sig binnen maximaal een paar uur).
pi_219759908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 08:49 schreef tnhb het volgende:

[..]
Berekening is nog iets extremer naar mijn mening: 0,2% van 50000 geeft dus 100 "grootgebruikers", stel dagelijkse opname dat geeft 365*100 = 36500 opnamens, dat is 25% van het totaal, totaal dus 146000 opnamens, 75% daarvan (109500) betreft dus 99.8% van de gebruikers (=49900), die doen dus gemiddeld net iets meer dan 2,19 opname per jaar, dat lijkt mijn niet de werkelijkheid. Maar afgezien daarvan, als ze de automatische opname methodiek iets slimmer en logischer zouden maken en niet alleen zouden triggeren op laatste investering (storting?) maar ook op handmatige opnames zou dat al veel extra onnodige automatische opnames schelen. Als ze daarnaast een optie zouden geven om het instelbaar te maken op een vaste dag in de week / maand / kwartaal (bijvoorbeeld laatste dag) dan zou dat weer veel handmatige opnames besparen verwacht ik. Zakelijk gezien wil ik gewoon aan het eind van de maand (en zeker aan het eind van het kwartaal, btw) de boel leeg gemaakt is/wordt, dat doe ik nu altijd handmatig en zou dan niet meer nodig zijn, maar blijkbaar zijn ze nog niet op dat idee gekomen.
Anderzijds, van die 50000 investeerders zullen er veel zijn die geen projecten meer hebben lopen of die slechts een enkel projectje hebben meegepakt. Ik schat dat misschien eenderde nu echt actief investeerder is.
gr gr
pi_219760482
Hey @CCF als jullie meelezen, kunnen jullie de inbox wat gebruikersvriendelijker maken door á la Gmail vinkjes voor de berichten te zetten, zodat ik ze in één keer als gelezen kan markeren, in plaats van 30x te moeten klikken na een tijdje. ;) Dank!
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219760520
SIG heeft de toegezegde bedragen, welke nog niet geinvesteerd zijn in 2025 al meegenomen in het overzicht. Heel irritant. Nu lijken mijn investeringen groter dan ze zijn in 2025.
pi_219760587
Nog maar een vervroegde aflossing, dit keer bij Collin.

quote:
Beste investeerder,
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening GUBO Bouw met leningnummer 00049196.
Zojuist hebben wij de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag vermeerderd met 6 extra maanden vergoedingsrente pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.

Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
pi_219760596
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:43 schreef boertje2024 het volgende:
SIG heeft de toegezegde bedragen, welke nog niet geinvesteerd zijn in 2025 al meegenomen in het overzicht. Heel irritant. Nu lijken mijn investeringen groter dan ze zijn in 2025.
Volgens mij is dat ieder jaar zo geweest.
Gewoon tzt de jaaropgave gebruiken, die klopt volgens mij (zo even uit mijn hoofd) wel.
pi_219760658
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Volgens mij is dat ieder jaar zo geweest.
Gewoon tzt de jaaropgave gebruiken, die klopt volgens mij (zo even uit mijn hoofd) wel.
Klopt, had vorig jaar dit nog aangegeven en zouden dit meenemen, maar ergens is het verloren gegaan ;)
pi_219761007
CCF:

Schoenmode Notten
¤ 415.000 | 8,0 % rente | 48 maanden

De financieringsbehoefte bestaat naast de herfinanciering van de bestaande Collin lening ook uit het grotendeels aflossen van de Coronasteun. Als zekerheid geldt de bestaande eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 415.000,- op het eigen vastgoed in Elsloo met een gezamenlijke WOZ-waarde 2024 van ¤ 662.000,-.

Boat Deck
¤ 55.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
Linear met 2de hypotheek op woonhuis
pi_219761217
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:40 schreef Tjalala het volgende:
CCF:

Schoenmode Notten
¤ 415.000 | 8,0 % rente | 48 maanden

De financieringsbehoefte bestaat naast de herfinanciering van de bestaande Collin lening ook uit het grotendeels aflossen van de Coronasteun. Als zekerheid geldt de bestaande eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 415.000,- op het eigen vastgoed in Elsloo met een gezamenlijke WOZ-waarde 2024 van ¤ 662.000,-.

Boat Deck
¤ 55.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
Linear met 2de hypotheek op woonhuis
Beide linkje meer dan welkom. Ik zit in Notten #1, wellicht krijgen we nog een linkje.
pi_219761255
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:06 schreef impact9 het volgende:

[..]
Beide linkje meer dan welkom. Ik zit in Notten #1, wellicht krijgen we nog een linkje.
Was er in Notten #1 wat afgelost? Linkje naar de 1e lening staat niet in de nieuwe pitch.
pi_219761283
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:10 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Was er in Notten #1 wat afgelost? Linkje naar de 1e lening staat niet in de nieuwe pitch.
Wanneer ik de 2 in de url weg haal kom ik op hier op uit: https://www.collincrowdfund.nl/schoenmode-notten/
pi_219761320
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:10 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Yep, hij begint weer van vooraf aan. Doch met een hogere WOZ nu.
pi_219761325
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:44 schreef djtiesto8 het volgende:
Oeps, mijn dagelijkse walletopname bij CCF wordt niet gewaardeerd. Dat kost CCF teveel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien kunnen ze daarover ook beter een melding zetten bij "Beheer saldo" in je account vóórdat men gaat utibetalen? Iets zoals: "Tip: opnames zijn gratis. Bij frequent gebruik kunnen beheerkosten voor iedereen stijgen. Automatische terugstorting is in te stellen via je accountinstellingen." Voorkomt waarschijnlijk een hele hoop extra opnamen, ik had ook geen enkel idee dat dit zo kostbaar voor ze was.
pi_219761392
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:17 schreef impact9 het volgende:

[..]
Yep, hij begint weer van vooraf aan. Doch met een hogere WOZ nu.
Eerder had hij naast de Collin lening ook nog de coronasteun, die komt nu bij de nieuwe Collin lening. Maar ook nog eens 50k overige kosten en werkkapitaal erbij nu. Maar het pandje is nu wel in waarde gestegen.
pi_219761414
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:06 schreef impact9 het volgende:

[..]
https://www.collincrowdfu(...)32a7d72161304c5f388c

Linkje 1 is binnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')