Dat onze trouwe viervoeters gewoon in megastallen zijn gefokt voor consumptiequote:In Zuid-Korea heeft ruim driekwart van de producenten van hondenvlees hun activiteiten al ruim een jaar vóór de invoering van het verbod gestaakt.
Het ministerie van Landbouw heeft bekendgemaakt dat 78 procent van de circa 1.500 geregistreerde honden-boerderijen hun activiteiten hebben gestaakt. Het verbod op hondenvlees treedt in februari 2027 in werking. Het verbod heeft gevangenisstraffen en boetes als gevolg voor het fokken, slachten en verkopen van honden voor consumptie. De overheid heeft financiële compensatie aangeboden aan de honden-boerderijen die vóór die datum met hun activiteiten stoppen.
Volgens enquêtes is de meerderheid van de Zuid-Koreanen al lang geleden gestopt met het eten van hondenvlees. Vooral ouderen hielden vast aan deze eeuwenoude gewoonte.
Bron
Kannibaal?quote:Op zondag 28 december 2025 19:40 schreef Mikeytt het volgende:
Natuurlijk belachelijk dat onze nekharen overeind staan bij het onderwerp hondenvlees terwijl men doodleuk kip of rund eet.
Totaal arbitrair om tegen hondenvlees te zijn, maar geen problemen te hebben met het eten van andere diersoorten.
Eens. Onze normen en waarden worden als goed gezien, en alles wat daarvan afwijkt wordt vaak impliciet en expliciet als slecht beschouwd. Dit is een vorm van (onbewust) superioriteitsdenken. Het is niet alsof ze met uitsterven worden bedreigd: honden kunnen zich rap voortplanten. Er zijn dus geen goede redenen om hondenvlees uit te bannen, behalve het bovengenoemde.quote:Op zondag 28 december 2025 19:33 schreef YoopY het volgende:
Wat een onzin dat je geen hond zou mogen eten maar wel konijn of kip.
Alle drie huisdieren.
*vraagt zich af hoe hond eigenlijk smaakt?*
Weleens Babi Pangang gegeten?quote:Op zondag 28 december 2025 19:33 schreef YoopY het volgende:
Karakteristiek gerecht ja, ik vrees alleen dat ik dat nog nooit met hond gegeten heb. Althans niet bewust.quote:Op zondag 28 december 2025 20:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weleens Babi Pangang gegeten?
Exclusief vegetariërs, veganisten en kannibalen. Daarbij is de indeling in soorten sowieso arbitrair en gaan de 'nekharen overeind staan' vanwege empathisch vermogen dat nu eenmaal groter is bij datgene waar je zonder veel moeite een emotionele binding mee kan hebben of ontwikkelen.quote:Op zondag 28 december 2025 19:40 schreef Mikeytt het volgende:
Natuurlijk belachelijk dat onze nekharen overeind staan bij het onderwerp hondenvlees terwijl men doodleuk kip of rund eet.
Totaal arbitrair om tegen hondenvlees te zijn, maar geen problemen te hebben met het eten van andere diersoorten.
quote:Op zondag 28 december 2025 22:09 schreef YoopY het volgende:
De hond in de pot vinden krijgt ook ineens een andere draai..
Ik eet biologisch vlees, maar draag leren schoenen en heb een lederen bankquote:Op zondag 28 december 2025 22:40 schreef Kottnauer het volgende:
Alle vegetariërs die ik ken, eten geen vlees omdat het zielig is, maar bij tonijn of andere vis staan ze vooraan in de rij.
Levenbeschrijvend vlees?quote:Op zondag 28 december 2025 22:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik eet biologisch vlees, maar draag leren schoenen en heb een lederen bank(waar mijn hondje overigens op mocht liggen).
Is voor de mens niet slim, daar kan je nou wel aan dood gaan (al is de kans niet zo groot).quote:
Van wie moet jij konijn of kip eten?quote:Op zondag 28 december 2025 19:33 schreef YoopY het volgende:
Alle drie huisdieren.
quote:Op zondag 28 december 2025 19:33 schreef YoopY het volgende:
Alle drie huisdieren.
Dan zijn het geen vegetariërs..quote:Op zondag 28 december 2025 22:40 schreef Kottnauer het volgende:
Alle vegetariërs die ik ken, eten geen vlees omdat het zielig is, maar bij tonijn of andere vis staan ze vooraan in de rij.
Mogen.quote:Op maandag 29 december 2025 00:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Van wie moet jij konijn of kip eten?
Het gaat nu over hondenvleesquote:Op maandag 29 december 2025 00:44 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
* EvilSkittle vraagt zich af hoe moeraskat smaakt
Nou ja, van niemand, maar kijk om je heen;quote:Op maandag 29 december 2025 00:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Van wie moet jij konijn of kip eten?
Konijnen zijn er niet zo veel meer van, kunnen mensen beter gans.quote:Op maandag 29 december 2025 01:13 schreef YoopY het volgende:
[..]
Nou ja, van niemand, maar kijk om je heen;
we hebben net kerst achter de rug en ik durf er donder op te zeggen dat zowel kip als konijn op het menu heeft gestaan van een substantieel aandeel van de huishoudens in NL.
Is goed. Maar gans is natuurlijk alweer bijna wild, op boerderij bewaking na.quote:Op maandag 29 december 2025 01:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Konijnen zijn er niet zo veel meer van, kunnen mensen beter gans.
In Japan eten ze momenteel veel beer omdat er daar veel te veel van zijnquote:Op maandag 29 december 2025 02:09 schreef YoopY het volgende:
[..]
Is goed. Maar gans is natuurlijk alweer bijna wild, op boerderij bewaking na.
Dan hebben we wilde ganzen of wilde honden te eten. Ik heb persoonlijk echt geen voorkeur.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-het-wordt~ae538a6d/quote:krijgen lokale overheden 18,4 miljard yen (100 miljoen euro) aan subsidies om de berenpopulatie te beheersen én om ‘duurzame consumptie’ te bevorderen. Met andere woorden: de beer mag op het menu. „Het is belangrijk om van de overlast veroorzakende wilde dieren iets positiefs te maken,” zei het ministerie van Landbouw eerder deze maand
Hondenvlees heeft andere risico's dan consumptie van koe en varkens. Daarnaast zijn honden ook helemaal niet geschikt om ze 'als vee' te behandelen.quote:Op maandag 29 december 2025 10:57 schreef Hexagon het volgende:
Vind het maar een onzinregel. Als we koeien en varkens eten, dan kunnen we ook honden eten.
Ik heb begrepen dat de geconsumeerde honden van een speciaal gefokt ras zijn. Net zoals de ratten die weleens in Azie worden geconsumeerd.quote:Op maandag 29 december 2025 09:43 schreef RealistAtheist het volgende:
Kunnen ze wereldwijd niet gewoon alle pitbulls, staffords en gerelateerde monsters gebruiken voor de Koreaanse consumptie? Kunnen zij nog een tijd hondenvlees eten en wordt de wereld weer een stuk veiliger. Win win situatie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |