abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219645536
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 11:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En daarmee de wetenschap aangaande dit soort onderwerpen in de wind slaan; https://www.medischcontac(...)k-niet-per-se-slecht
Verbaast me niks dat het niet zo zwart wit is allemaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219645568
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 00:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Corrigerende tik doe je normaal gesproken alleen bij kinderen die heel klein zijn om een schrik reactie los te maken. Niet bij kinderen die kunnen praten daarmee doen je gewoon te communiceren en uit te leggen waarom ze iets niet mogen doen en indien noodzakelijk mondeling een straf op leggen.
Klinkt allemaal wel juist...

Maar we missen wel een instrument tegen jeugdig tuig van rond de 10-18. Politie is vaak een te grote stap
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219645700
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 00:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar we missen wel een instrument tegen jeugdig tuig van rond de 10-18. Politie is vaak een te grote stap
Straf geven volstaat prima bij die groep mits je het consequent en eerlijk toe past. Het is echt ontzettend schadelijk om slecht gedrag met fysiek geweld te proberen uit te bannen. Bepaalde culturen doen dat wel (bijvoorbeeld met de riem) maar die jongens ontwikkelen allemaal issues of belanden in de zware criminaliteit GGZ of aan de drugs en alcohol.

Als jij als ouder of leerkracht graag iets wil overbrengen dien je je punt fatsoenlijk uit te leggen. En als ze fouten maken leer ze hoe ze dingen anders kunnen doen. En straf ze bijvoorbeeld door hun telefoon of spelcomputer af te nemen of met huisarrest.
blablablabla
pi_219645856
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 01:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Straf geven volstaat prima bij die groep mits je het consequent en eerlijk toe past. Het is echt ontzettend schadelijk om slecht gedrag met fysiek geweld te proberen uit te bannen. Bepaalde culturen doen dat wel (bijvoorbeeld met de riem) maar die jongens ontwikkelen allemaal issues of belanden in de zware criminaliteit GGZ of aan de drugs en alcohol.

Als jij als ouder of leerkracht graag iets wil overbrengen dien je je punt fatsoenlijk uit te leggen. En als ze fouten maken leer ze hoe ze dingen anders kunnen doen. En straf ze bijvoorbeeld door hun telefoon of spelcomputer af te nemen of met huisarrest.

Ja, daar heb je ouders voor die falen en dan school waar het respect voor vrouwen door moslim jeugd vaak erg kut is.

Maar voor de jeugdigen op het speelplein?
pi_219645865
Of asielzoekers die wegkomen zonder te betalen voor OV..
  maandag 29 december 2025 @ 01:29:43 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219645868
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 00:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Bij bol.com kun je ze in alle negen kleuren bestellen.
Waarom zou ik ze daar bestellen terwijl ze duurder zijn dan rechtstreeks bij de producent?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 december 2025 @ 01:38:47 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219645970
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 00:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelfs de artikelen die aangeven dat een "corrigerende tik" wel binnen een opvoedmethode zou moeten kunnen passen geven heel duidelijk aan dat het, indien gebruikt, alleen voor kinderen tussen de 2 en de 6 is.

Dus nee, niet voor "jeugdig tuig" tussen de 10 en 18.

Je faalt sowieso al als ouder als je meent die "corrigerende tik" nodig te hebben, maar als je denkt dat je het voor je kind tussen de 10 en 18 nog nodig hebt dan is de kans groter dat het zo'n stuk tuig is geworden door je falende opvoeding met "corrigerende tikken".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219646339
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 01:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zelfs de artikelen die aangeven dat een "corrigerende tik" wel binnen een opvoedmethode zou moeten kunnen passen geven heel duidelijk aan dat het, indien gebruikt, alleen voor kinderen tussen de 2 en de 6 is.

Je faalt sowieso al als ouder als je meent die "corrigerende tik" nodig te hebben, maar als je denkt dat je het voor je kind tussen de 10 en 18 nog nodig hebt dan is de kans groter dat het zo'n stuk tuig is geworden door je falende opvoeding met "corrigerende tikken".
Ik was extreem braaf in de klas. Durfde niet tegen docent in want ik zou klappen krijgen thuis. Nooit iets crimineels gedaan.

Ik zeg niet dat mijn extreme opvoeding ok was. Maar ik teste dingen iig niet, uit angst.

Ongeveer 1% van de leerlingen js echt sociopaat en botst met macht om het principe van macht bij de ander dan henzelf. Een deel is vooral verwend en gewend dat ze altijd hun zin krijgen. Naar mijn ervaring luisteren Marokkanen sneller naar afstandelijke macht zonder emotie, praten met een kop thee herkennen ze niet als opvoeden maar als kruipen.

Al moet je bij frontale macht nooit praten of uitvogelen waarom. Dat is onderdeel van hun spel. Kil en effectief begrenzen en verwijderen en de vader bellen helpt bijna altijd bij deze jongeren. Doe pakt thuis de slipper.

De NL blagen hebben ouders die eindeloos blijven praten ipv begrenzen. In dat geval geen ouders betrekken maar deze systemisch bevriezen.

Bij frontale machtaanval alleen nog procedure dus.
pi_219646351
Enfin, mensen die proberen te domineren, van alpha males, pubers, tot Tokkies in de kroeg doen het omdat ze drie dingen missen:

Status
Voorspelbaarheid
Autonomie

Een persoon die domineert doet dat sneller bij types van wie hij status ervaart. Daarom zijn die TikTokdocenten die buddy buddy zijn in de publieke opinie succesvol, maar hebben weinig status bij hun leerlingen en minder dominantie. Een docent met 2 masters is een spiegel voor vmbo-leerlingen, zeker als hij ervaren is.

Hoe lager de SES hoe lager ook de autonomie en de voorspelbaarheid.
pi_219646360
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 01:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is het punt niet.

Als buitenstaander heb je sowieso niks om dat tuig te corrigeren. En de ouders doen het ook niet.

Dat is nou net de (grotendeels) immigratie problematiek
pi_219647008
Het is echt ontzettend off topic in deze reeks, dat gezeur over opvoeding en tikken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219647013
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 03:28 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik was extreem braaf in de klas. Durfde niet tegen docent in want ik zou klappen krijgen thuis. Nooit iets crimineels gedaan.

Ik zeg niet dat mijn extreme opvoeding ok was. Maar ik teste dingen iig niet, uit angst.

Ongeveer 1% van de leerlingen js echt sociopaat en botst met macht om het principe van macht bij de ander dan henzelf. Een deel is vooral verwend en gewend dat ze altijd hun zin krijgen. Naar mijn ervaring luisteren Marokkanen sneller naar afstandelijke macht zonder emotie, praten met een kop thee herkennen ze niet als opvoeden maar als kruipen.

Al moet je bij frontale macht nooit praten of uitvogelen waarom. Dat is onderdeel van hun spel. Kil en effectief begrenzen en verwijderen en de vader bellen helpt bijna altijd bij deze jongeren. Doe pakt thuis de slipper.

De NL blagen hebben ouders die eindeloos blijven praten ipv begrenzen. In dat geval geen ouders betrekken maar deze systemisch bevriezen.

Bij frontale machtaanval alleen nog procedure dus.
Want Marokkanen gedragen zich over het algemeen veel beter dan Nederlandse jongeren whaha _O-

Goeden garp weer.

Het probleem ligt niet bij wel of niet straffen. Het probleem ligt bij een gebrek aan positieve aandacht. Ik zie een hoop ouders die alleen aandacht voor hun kind hebben als ze iets verkeerd doen. Negativiteit leidt tot negativiteit. Het voorbeeld dat je geeft is dat agressie bij het minst en geringst toegepast mag worden.

En er is niks met met je kinderen praten. Dat kan gerust samengaan met duidelijke grenzen stellen die consequent worden aangehouden.
pi_219647040
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2025 08:36 schreef miss_sly het volgende:
Het is echt ontzettend off topic in deze reeks, dat gezeur over opvoeding en tikken.
Lijkt mij ook…

Kennelijk iets misgegaan in de opvoeding. Niet genoeg, of teveel tikken. ;)
pi_219647050
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 08:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Want Marokkanen gedragen zich over het algemeen veel beter dan Nederlandse jongeren whaha _O-

Goeden garp weer.

Het probleem ligt niet bij wel of niet straffen. Het probleem ligt bij een gebrek aan positieve aandacht. Ik zie een hoop ouders die alleen aandacht voor hun kind hebben als ze iets verkeerd doen. Negativiteit leidt tot negativiteit. Het voorbeeld dat je geeft is dat agressie bij het minst en geringst toegepast mag worden.

En er is niks met met je kinderen praten. Dat kan gerust samengaan met duidelijke grenzen stellen die consequent worden aangehouden.
Terug naar het onderwerp graag…
pi_219647058
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 08:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Terug naar het onderwerp graag…
Dat vrouwen geen mannen meer willen?

Boeiend.
pi_219647297
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 08:42 schreef Cockwhale het volgende:

Boeiend.
Het lijkt me juist wel een belangrijk onderwerp, omdat het nogal grote gevolgen heeft voor de samenleving.
  maandag 29 december 2025 @ 09:13:33 #42
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219647341
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 09:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het lijkt me juist wel een belangrijk onderwerp, omdat het nogal grote gevolgen heeft voor de samenleving.
Vandaar dat je geinteresseerd was over welke kleur de Liberpee van @Leandra had.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219647369
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 09:13 schreef Puzzie het volgende:
Vandaar dat je geinteresseerd was over welke kleur de Liberpee van @:Leandra had.
Af en toe een beetje afdwalen van het onderwerp moet toch kunnen? Als je maar weer bij het oorspronkelijke onderwerp terug komt.
pi_219647380
quote:

[..]

Boeiend.
Ik vind opvoeding ook interessant en was het deels wel eens met jouw opmerking, maar dat is hieir het onderwerp gewoon niet. Open er een topic over in OUD of GC ofzo.
  maandag 29 december 2025 @ 09:21:40 #45
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219647431
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2025 09:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind opvoeding ook interessant en was het deels wel eens met jouw opmerking, maar dat is hieir het onderwerp gewoon niet. Open er een topic over in OUD of GC ofzo.
Wat Cockwhale zegt klopt toch gewoon? Het gaat inmiddels over van alles wat vrij weinig met het onderwerp te maken heeft en in de TT staat wel dat vrouwen gen man meer willen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219647444
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 09:21 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Wat Cockwhale zegt klopt toch gewoon? Het gaat inmiddels over van alles wat vrij weinig met het onderwerp te maken heeft en in de TT staat wel dat vrouwen gen man meer willen
Dan moeten we dus terug naar het onderwerp :)
pi_219647455
quote:

[..]

Boeiend.
Blijf je hier toch gewoon weg.
  maandag 29 december 2025 @ 09:24:28 #48
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219647475
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2025 09:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan moeten we dus terug naar het onderwerp :)
Dat was precies het onderwerp van Cockwhale :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 29 december 2025 @ 09:38:44 #49
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219647653
Vrouwen die dit zien als iets goeds of iets om trots op te zijn :')
  maandag 29 december 2025 @ 09:44:25 #50
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219647726
Incels :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: