abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219600861
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:11 schreef alternatif het volgende:

[..]
Ja. Jij bent een van de weinige real vrouwen hier.
Zo is dat. Ik hoef iig niet terug voor jaren naar pappie en mammie met onder mijn arm een kamerplant.
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  vrijdag 26 december 2025 @ 14:57:37 #277
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219601332
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 11:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat mensen nu eenmaal zijn wie ze zijn.

Daarom is dat ‘ik heb toch gezegd dat hij moest veranderen’ zelden succesvol. Als je bv wil dat jouw kerel 50% van het huishouden doet, dan moet je niet in het begin van de relatie negeren dat hij helemaal niet dat type is. Accept or move on.
Ook dat is iets wat kan veranderen. Bijvoorbeeld als er een kind komt, zij minder gaat werken en dus meer van het huishouden op zich neemt en dat blijkt dat hij vindt dat zijn deel een stuk kleiner hoeft te zijn dan zij dat vindt. Tel daar dan nog bij op dat omdat hij meer buiten de deur is, hij ook meer terrein behoudt wat betreft hobby's en hoppa, daar heb je je conflict.

Het is niet voor niks dat een hoop relaties stranden in die eerste zware jaren. Dat heeft niet alleen te maken met dat de kinderen dan heel bewerkelijk zijn, maar ook dat dan dingen schreef kunnen groeien en daar een extra scherp randje aan zit door het slaapgebrek.
pi_219601340
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet niet of het echt het gros is, maar gelukkig is er inderdaad best een grote groep die wel normaal kan doen.

Dat er een onbalans is in de meeste relaties, zeker als er ook kinderen zijn, is een feit. Het is bijvoorbeeld nog steeds zo dat scholen altijd eerst de moeder bellen als een kind ziek is, ook al is er al meerdere malen aangegeven dat de vader gebeld moet worden. En ook binen het gezin is veel vaker de moeder degene die alles moet onthouden en regelen voor school (kerstontbijt, pyjamadag, studiedag, vakanties). Vaders dienen vaker geinstrueerd te worden. Het lijken kleine dingen, maar ze verhogen wel de mental load van de moeders.
Mannen en vrouwen zijn dan ook verschillend en hebben over het algemeen verschillende sterktes en zwaktes. Afgaande op deze post wekt het de indruk dat jij een soort bijna utopische gelijkheid voor ogen hebt, die zal er nooit zijn doordat mannen en vrouwen dus verschillend zijn. Het valt daarnaast op dat jij vrouwen schijnbaar een bepaald slachtofferschap toebedeeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219601465
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:07 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Ehmmm...niet zo naief. Je pikt ze er zo uit hier.
Er zijn er een paar die ik verdenk van twee walletjes, maar die ontkennen.

Maar goed, de doorsnee viva dame zit hier niet. Die zijn echt compleet gestoord.
pi_219601470
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Uit het zuiden kwam naar hier de hongersnood en de prestatiedwang.
Viva?
pi_219601515
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Viva?
Neen, de onderwijzers.
pi_219601521
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ook dat is iets wat kan veranderen. Bijvoorbeeld als er een kind komt, zij minder gaat werken en dus meer van het huishouden op zich neemt en dat blijkt dat hij vindt dat zijn deel een stuk kleiner hoeft te zijn dan zij dat vindt. Tel daar dan nog bij op dat omdat hij meer buiten de deur is, hij ook meer terrein behoudt wat betreft hobby's en hoppa, daar heb je je conflict.

Het is niet voor niks dat een hoop relaties stranden in die eerste zware jaren. Dat heeft niet alleen te maken met dat de kinderen dan heel bewerkelijk zijn, maar ook dat dan dingen schreef kunnen groeien en daar een extra scherp randje aan zit door het slaapgebrek.
Natuurlijk kan dat. Maar dat is weer iets anders dan ‘ik heb het tig keer gezegd’.

Mijn eerste huwelijk is zo op de klippen gelopen. Mijn ex wilde haar vrijheid terug.

Shit happens.
pi_219601551
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Neen, de onderwijzers.
Jij bent geen onderwijzer…. Anders heb ik alle hoop voor de jeugd verloren bij dezen.
  vrijdag 26 december 2025 @ 15:21:17 #284
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219601645
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dat. Maar dat is weer iets anders dan ‘ik heb het tig keer gezegd’.
Hoezo is dat anders? Mensen stappen niet in een relatie als een Point Zero doorgaans. Mensen krijgen een baan of verliezen er een, er komen kinderen, er wordt iemand ziek. De mannen/vrouwen die vanaf het begin al niet compatibel blijken zijn daarvoor al afgevallen.
quote:
Mijn eerste huwelijk is zo op de klippen gelopen. Mijn ex wilde haar vrijheid terug.

Shit happens.
Mijn eerste relatie strandde omdat ik zag dat hij niks bijdroeg, wel alle voordelen wilde van een relatie en alles wat hij opeiste/kreeg niet goed genoeg was. Volgens hem was ik "gek geworden" dat ik van zo'n leukerd af wilde. Dat perspectief kon ik echt niks mee.
  vrijdag 26 december 2025 @ 15:35:28 #285
545 dop
:copyright: dop
pi_219601910
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 11:17 schreef Discombobulate het volgende:
Vrouwen wordt veel meer in de schoot geworpen.
Zeker we komen alle uit de schoot van een vrouw.
Vraag het eens aan je moeder hoe ze dat heeft ervaren.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_219601957
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoezo is dat anders? Mensen stappen niet in een relatie als een Point Zero doorgaans. Mensen krijgen een baan of verliezen er een, er komen kinderen, er wordt iemand ziek. De mannen/vrouwen die vanaf het begin al niet compatibel blijken zijn daarvoor al afgevallen.
[..]
Mijn eerste relatie strandde omdat ik zag dat hij niks bijdroeg, wel alle voordelen wilde van een relatie en alles wat hij opeiste/kreeg niet goed genoeg was. Volgens hem was ik "gek geworden" dat ik van zo'n leukerd af wilde. Dat perspectief kon ik echt niks mee.
Haha, volgens mijn vrouw is het een hele normale reactie van een man als de boel op de klippen loopt om te zeggen dat ze nooit een betere kerel zullen krijgen dan nu. ;)

Wat ik bedoel met dat het iets anders is, is dat je dan gewoon uit elkaar bent gegroeid. Dat is vervelend, maar denk je dat het iets had uitgemaakt als ik tegen mijn ex had gezegd: je moet gewoon kinderen leuk leren vinden?

Vond ze niet. Ja, eventjes. De leuke momenten. Maar zorgen voor de kinderen… no way. Kennelijk had ze daar niet bij stilgestaan.

Voor de goede orde: we hadden gewoon iemand vast in huis overdag voor de kinderen en de rest deed ik in bulk, dus niet dat zij de zorg alleen moest dragen ofzo.
pi_219602063
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:35 schreef dop het volgende:

[..]
Zeker we komen alle uit de schoot van een vrouw.
Vraag het eens aan je moeder hoe ze dat heeft ervaren.
Vrouwen krijgen veel gedaan met hun uiterlijk in ieder geval. Vrouwen die ik ken die een beetje goed kunnen praten en mooi zijn hebben altijd zo een baan, terwijl bij mannen dat veel moeilijker gaat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219602101
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ook dat is iets wat kan veranderen.
Dat staat lost van wat hij probeert te zeggen. Het probleem is dat er dames zijn die in een relatie stappen met het idee dat ze zijn 'imperfecties' wel even wegpoetsen. Of dat ze hem kunnen 'redden.'
Vervolgens hard nat gaan als dit niet gebeurt.
  Moderator vrijdag 26 december 2025 @ 15:48:52 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219602115
wat een speciaal topic dit

ik ga dit helemaal teruglezen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219602205
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vrouwen krijgen veel gedaan met hun uiterlijk in ieder geval. Vrouwen die ik ken die een beetje goed kunnen praten en mooi zijn hebben altijd zo een baan, terwijl bij mannen dat veel moeilijker gaat.
Lange mannen met een goede babbel hebben exact hetzelfde.
pi_219602215
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:48 schreef sp3c het volgende:
wat een speciaal topic dit

ik ga dit helemaal teruglezen
Nog dit jaar? Opschieten dan!
  vrijdag 26 december 2025 @ 15:59:47 #292
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219602275
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Mensen die samen moeten wonen vind ik sowieso al labiel. Niet zelfzorgnaam.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  vrijdag 26 december 2025 @ 16:03:57 #293
545 dop
:copyright: dop
pi_219602305
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Laatste keer dat ik keek was het over grote deel van de echt serieuze functies, een man.
Maar je kunt jezelf natuurlijk altijd vertellen dat je als man nooit kansen krijgt in het leven.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_219602551
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 16:03 schreef dop het volgende:
Maar je kunt jezelf natuurlijk altijd vertellen dat je als man nooit kansen krijgt in het leven.
Vrouwen krijgen over het algemeen meer kansen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219602581
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Mensen die samen moeten wonen vind ik sowieso al labiel. Niet zelfzorgnaam.
Als je aan kinderen wil beginnen lijkt het me wel aan te raden om samen te gaan wonen. Dat heeft niets met zelfzorgzaamheid te maken.
  vrijdag 26 december 2025 @ 16:31:43 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219602671
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Fair enough. Ik ben trots op je. Mijn meis is volledig zelfstandig. Erg blij mee.
Doe eens normaal man, serieus, als je zo met mensen omgaat, dit soort gesneer, en dan je vorige post nog:
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
En jij dan zonder je mannie? Niet zo veel he huisvrouw met je grote bek.
En het vervolgens raar vinden dat vrouwen je niet moeten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')