Boehooooooeeeee 'de rijken!!!'quote:Op donderdag 25 december 2025 16:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Jou kan men wel nooit betrappen op een inhoudelijke reactie, als men het lef heeft om kritiek te uiten op de hobby's en handelen van de rijken en de hogere inkomens.
Leuk gezegd maar hoe breng je dat ten uitvoer?quote:Op donderdag 25 december 2025 17:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kiezen of delen. Aanpassen of opboeren. Je hent hier niets te zoeken namelijk als intolerante dwaas in het tolerante en andere accepterend westen.
Jij vergeet voor het gemak dat het voornamelijk moslims zijn die rijk zijn of een hoger inkomen hebben. Of je vergeet dat bewust omdat je daardoor in de verlegenheid komt.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boehooooooeeeee 'de rijken!!!'
Aan je po-hi te zien is dat iedereen die ook maar iets meer heeft dan dezelfde uitkering als jezelf hebt.
Enige wat je kan: jaloers janken.
Daarom krijg jij geen inhoudelijke reactie.
Als land niet langer accepteren dat dat volk hier is.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Leuk gezegd maar hoe breng je dat ten uitvoer?
Waar staat het op dan?quote:Op donderdag 25 december 2025 17:21 schreef Cockwhale het volgende:
Mooi ingefluisterde onzin weer. Als ik Koning was, zou ik zeggen waar het op staat, maar was dan ook waarschijnlijk direct verbannen door de NL'se wegkijkpolitiek.
Tja, dan ga je inderdaad wel verbannen worden door de wegkijkpolitiek.quote:
Nou nee hoor.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij vergeet voor het gemak dat het voornamelijk moslims zijn die rijk zijn of een hoger inkomen hebben. Of je vergeet dat bewust omdat je daardoor in de verlegenheid komt.
Tja, er is geen weg terug. Als je ziet hoe mondjesmaat er nu mensen worden weggestuurd terwijl er via een andere deur nieuwe asielzoekers bijkomen. Zelfs dát lukt niet.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als land niet langer accepteren dat dat volk hier is.
Via democratische weg.
Op een gegeven moment is het gewoon klaar, maar we moeten er wel voor zorgen dat het geen lelijke burgeroorlog wordt.
Accepteren dat dat volk hier is, die tijd is wel voorbij.
Schaf 't af dan?! Nee hè, durf je niet hè? Pussy.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:34 schreef Kottnauer het volgende:
Is de monarchie niet in tegenspraak met een aantal belangrijke westerse verworvenheden? Zoals:
- het non-discriminerende beginsel, iedereen is gelijk voor de wet
- macht moet democratisch worden gecontroleerd
- geen exorbitante rijkdom voor personen op basis van hun afkomst zonder proportionele tegenprestatie
- geen erfopvolging van ambtelijke functies
Wat mij betreft zo snel mogelijk afschaffen.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Schaf 't af dan?! Nee hè, durf je niet hè? Pussy.
Maar niemand heeft jou wat gevraagd. Je gaat het maar lekker zelf doen met dat prinsessencomplex van je.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:37 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Wat mij betreft zo snel mogelijk afschaffen.
Weer tijd voor je medicatie, jongen.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar niemand heeft jou wat gevraagd. Je gaat het maar lekker zelf doen met dat prinsessencomplex van je.
Ja hoor, deze langspeelplaat weer...quote:Op donderdag 25 december 2025 17:34 schreef inslagenreuring het volgende:
Haten op eindbaas Willie
Ga er maar aan staan zo'n gouden kooi.
Ik reageer op poep met poep.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb jij nooit andere gespreksstof?
En dan zeker mijn rijbewijs weer afpakken hè? Ik ben gekke henkie niet. Je bent een dader en geen slachtoffer.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:40 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Weer tijd voor je medicatie, jongen.
Dat doet hij waarschijnlijk ook, met het verschil dat jullie een heel ander inzicht hebben in "waar het op staat".quote:Op donderdag 25 december 2025 17:21 schreef Cockwhale het volgende:
Mooi ingefluisterde onzin weer. Als ik Koning was, zou ik zeggen waar het op staat, maar was dan ook waarschijnlijk direct verbannen door de NL'se wegkijkpolitiek.
Als je met elkaar getrouwd bent en je komt er op een zeker moment achter dat het blijkbaar niet mogelijk is om verdraagzaam en gelukkig met elkaar samen te leven, dan ga je als verstandige mensen uit elkaar.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Tja, er is geen weg terug. Als je ziet hoe mondjesmaat er nu mensen worden weggestuurd terwijl er via een andere deur nieuwe asielzoekers bijkomen. Zelfs dát lukt niet.
Dat zeg ik helemaal niet?quote:Op donderdag 25 december 2025 17:41 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja hoor, deze langspeelplaat weer...
En ze brengen zó veel contracten en deals binnen...
Echt hoor, zonder Willy was NL failliet...
Het gaat om het ontstaan van een land als entiteit/staat. Tuurlijk zit daar verandering in, maar tenzij die verandering betekent dat de entiteit van staat komt te vervallen, zoals bijv Joegoslavië, boeit het niet.quote:Op donderdag 25 december 2025 16:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Staten veranderen in de loop van de geschiedenis, en je kan je na iedere verandering afvragen of de betreffende staat nog wel in dezelfde vorm blijft voortbestaan. Het huidige Nederland, als koningrijk en als eenheidsstaat, bestaat inderdaad pas sinds 1813.
Om op een van de andere voorbeelden in te gaan, Portugal bestaat in zijn huidige vorm ook pas sinds 1974 met de val van de Estado Novo en de onafhankelijkheid van de meeste Portugese overzeese gebiedsdelen.
vóór 1815 was NL een rommelige republiek van losse gewesten met hun eigen regeltjes en munten enzo - compleet anders dan het huidige nederland. tussen 1795 en 1813 was nederland niet meer onafhankelijk, toen werd het een vazalstaat van frankrijk. na nederlaag van napoleon kwam de europese kaart op de schop tijdens het congres van wenen in 1815. toen werd NL een koninkrijk, een eenheidsstaat, centraal geregeld vanuit den haag.quote:Op donderdag 25 december 2025 15:51 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Anders ga jij je eigen geschiedenis is leren. Nederland heeft zich in 1581 al onafhankelijk verklaard als land. Sterker nog, er zijn slechts 2 landen ter wereld die nog bestaan in hun huidige vorm die ouder zijn dan Nederland en dat zijn Zweden en Portugal.
Amper twee eeuwen![]()
Dan bestaat Nederland in zijn huidige vorm pas sinds 1949. Toen verloor het Koninkrijk der Nederlanden zo ongeveer 95% van het grondgebied en 90% van de inwoners.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:06 schreef Timwonnacott het volgende:
Het gaat om het ontstaan van een land als entiteit/staat. Tuurlijk zit daar verandering in, maar tenzij die verandering betekent dat de entiteit van staat komt te vervallen, zoals bijv Joegoslavië, boeit het niet.
Immers is de Nederlandse grens voor het laatst veranderd in 2018, dus kan je beargumenteren dat het huidige Nederland in zijn vorm ook pas 7 jaar oud is. Wat natuurlijk nergens op slaat.
Waarom wil jij dan geen vriend worden van moslims en verdedigd dan toch de rijken en de hogere inkomens? want jij doet de mensen die terechte kritiek uiten op hun wegzetten als jaloers.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou nee hoor.
En dat zie je ook weer verkeerd.
Er is geen weg terug. Deze mensen hebben binnen afzienbare tijd een Nederlands paspoort. Dan houdt het op.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je met elkaar getrouwd bent en je komt er op een zeker moment achter dat het blijkbaar niet mogelijk is om verdraagzaam en gelukkig met elkaar samen te leven, dan ga je als verstandige mensen uit elkaar.
En dan zeg je niet, we vechten elkaar de tent uit, we zijn allebei superongelukkig en we komen er blijkbaar niet uit, maar we blijven toch bij elkaar, want er is geen weg terug.
En er zijn genoeg landen die superenthousiast zijn over de manier van leven die deze mensen aanhangen.
Beter een einde aan het lijden, dan een lijden zonder einde.
Het is ‘koninkrijk’.quote:Op donderdag 25 december 2025 16:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Staten veranderen in de loop van de geschiedenis, en je kan je na iedere verandering afvragen of de betreffende staat nog wel in dezelfde vorm blijft voortbestaan. Het huidige Nederland, als koningrijk en als eenheidsstaat, bestaat inderdaad pas sinds 1813.
Om op een van de andere voorbeelden in te gaan, Portugal bestaat in zijn huidige vorm ook pas sinds 1974 met de val van de Estado Novo en de onafhankelijkheid van de meeste Portugese overzeese gebiedsdelen.
Het systeem was bewust zo ingericht om machtsconcentratie te voorkomen, buitenlands beleid en defensie werden wél gezamenlijk geregeld. “rommelig” is een moderne beoordeling, geen objectief feit.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:12 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
vóór 1815 was NL een rommelige republiek van losse gewesten met hun eigen regeltjes en munten enzo - compleet anders dan het huidige nederland. tussen 1795 en 1813 was nederland niet meer onafhankelijk, toen werd het een vazalstaat van frankrijk. na nederlaag van napoleon kwam de europese kaart op de schop tijdens het congres van wenen in 1815. toen werd NL een koninkrijk, een eenheidsstaat, centraal geregeld vanuit den haag.
eigenlijk niet eens 1815, want toen hoorde belgië er ook nog bij. die kwamen in 1830 in opstand. in 1839 erkende nederland de onafhankelijkheid van belgië...186 jaar...amper 2 eeuwen een echte staat dus
vergeleken met landen als frankrijk of engeland of japan zijn we eigenlijk een tiener met een identiteitscrisis. nederland is nogal kunstmatig samengevoegd, en het is een land met een beetje een "het zal allemaal wel" houding
Vanaf je troon, veilig in je paleis, zonder geld- of woningzorgen zul je inderdaad een ander perspectief hebben.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doet hij waarschijnlijk ook, met het verschil dat jullie een heel ander inzicht hebben in "waar het op staat".
En dat is niet verwonderlijk, er zijn meer mensen die totaal andere inzichten hebben dan jij.
Maar je hebt wel heel Nederland als zorg!quote:Op donderdag 25 december 2025 19:36 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Vanaf je troon, veilig in je paleis, zonder geld- of woningzorgen zul je inderdaad een ander perspectief hebben.
quote:Op donderdag 25 december 2025 19:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar je hebt wel heel Nederland als zorg!
Alsof Willy ook maar enig idee heeft hoe het gewone leven eruit ziet.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:21 schreef Cockwhale het volgende:
Nogmaals, bij een land gaat het erom wanneer de entiteit van staat in politieke zin ontstond. Dat was in Nederland het moment waarop men de handen ineensloeg en onafhankelijkheid uitriep. Die staat is sindsdien veelvuldig veranderd, maar nooit verdwenen.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:12 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
vóór 1815 was NL een rommelige republiek van losse gewesten met hun eigen regeltjes en munten enzo - compleet anders dan het huidige nederland. tussen 1795 en 1813 was nederland niet meer onafhankelijk, toen werd het een vazalstaat van frankrijk. na nederlaag van napoleon kwam de europese kaart op de schop tijdens het congres van wenen in 1815. toen werd NL een koninkrijk, een eenheidsstaat, centraal geregeld vanuit den haag.
eigenlijk niet eens 1815, want toen hoorde belgië er ook nog bij. die kwamen in 1830 in opstand. in 1839 erkende nederland de onafhankelijkheid van belgië...186 jaar...amper 2 eeuwen een echte staat dus
vergeleken met landen als frankrijk of engeland of japan zijn we eigenlijk een tiener met een identiteitscrisis. nederland is nogal kunstmatig samengevoegd, en het is een land met een beetje een "het zal allemaal wel" houding
Volgens die argumentatie zou dat 1975 zijn toen Suriname uit het koninkrijk stapte of 2010 toen de Nederlandse Antillen ophield te bestaan als land binnen het koninkrijk en er in plaats daarvan 2 eilanden als land bij kwamen en 3 eilanden voortaan onderdeel werden van Nederland. Maar de notie dat Nederland slechts 15 jaar oud is slaat natuurlijk nergens op.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dan bestaat Nederland in zijn huidige vorm pas sinds 1949. Toen verloor het Koninkrijk der Nederlanden zo ongeveer 95% van het grondgebied en 90% van de inwoners.
Terechte kritiekquote:Op donderdag 25 december 2025 18:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom wil jij dan geen vriend worden van moslims en verdedigd dan toch de rijken en de hogere inkomens? want jij doet de mensen die terechte kritiek uiten op hun wegzetten als jaloers.
Ik ben benieuwd in welke situaties je het merkt. (Ikzelf heb het niet.)quote:Op donderdag 25 december 2025 20:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb nooit zoveel met de kersttoespraak van het koninklijk huis, maar dit: "Zonder gemeenschap waarin mensen naar elkaar omkijken, naar elkaar luisteren en elkaar steunen, gaat het niet." is waar ik me al langer zorgen over maak. Het lijkt wel alsof we steeds meer van elkaar vervreemden en ieder in een eigen bubbel leeft. Oprechte interesse in elkaar is er tegenwoordig nog nauwelijks (vind ik). Ik vraag me af hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Er zijn hier nogal veel zure users die aan alles een hekel hebben en alles willen verbieden.quote:Op donderdag 25 december 2025 19:25 schreef halfway het volgende:
Ik ben iig WEL blij dat wij een koning hebben.
Wie zijn de criminelen dan?quote:Op vrijdag 26 december 2025 00:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Nederland - de hele wereld - zou mooi en schoon zijn als men altijd een links beleid had gevoerd. Want dan zouden de criminelen eerder opgemerkt worden, zodat die geen slachtoffers meer zouden kunnen maken.
Lees uw kritiek over twee m.i. vrij betrouwbare usersquote:Op vrijdag 26 december 2025 00:14 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Jullie beiden zijn zelf gek en dus crimineel en horen ter bescherming van de maatschappij opgesloten te worden in een gekkenhuis.
Met een aantal hier betwijfel ik dat.quote:Op vrijdag 26 december 2025 00:34 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Er zijn hier nogal veel zure users die aan alles een hekel hebben en alles willen verbieden.
Waarschijnlijk gaat het met hunzelf ook niet zo heel goed, daarom hopen maar dat ze toch nog een gezellig kerstfeest hebben met naasten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |