abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219582166
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord kabinet Schoof
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Website Tweede Kamer over de formatie
Eindverslag verkenner Koolmees
Tussenverslag informateur Buma met D66 en CDA
Eindverslag informateur Buma

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Alle peilingen van Nederland
pi_219585196
quote:
11s.gif Op woensdag 24 december 2025 23:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Interessant, vind je een club als JA21, zonder enige serieuze bestuurservaring echt beter / geschikter dan GL/PvdA?
Ik vind ze beide even geschikt/ongeschikt.
pi_219585649
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 08:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dan snap je er weinig van
pi_219585701
quote:

[..]
Verwar je politieke voorkeur en bestuurlijke kwaliteit nu niet met elkaar?
pi_219585946
quote:

[..]
Staat dit los van zetelverdeling eerste en tweede kamer?
pi_219586355
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 09:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nou, nou, dát is een sterk betoog! Iemand met een andere mening “snapt er weinig van”.
pi_219586379
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:32 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Nou, nou, dát is een sterk betoog! Iemand met een andere mening “snapt er weinig van”.
Als je PvdA/GL op een hoop gooit met Ja21 snap je weinig van politiek , meer kan ik er niet van maken
pi_219586420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:32 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Maar dat is hier toch ook gewoon het geval. Je kan er wel 50 jaar aan politieke geschiedenis voor analyseren maar dat verandert er weinig aan. En de kans dat het dan wel doordringt is ook niet zo groot…
pi_219586425
Van wie is deze user nou weer een kloon? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219586457
Ik heb een idee, laten we op kerstmis eens een keer een discussie voeren over welke partijen radicaal-/extreemrechts (c.q. -links) zijn, die hebben we nog niet gehad!
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219586461
quote:
2s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:36 schreef xpompompomx het volgende:
Voor Trump, tegen buitenlanders, vrouwen en homo’s. Kunnen er nogal wat zijn :’).
  donderdag 25 december 2025 @ 10:40:02 #12
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219586475
quote:
2s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:36 schreef xpompompomx het volgende:
Vroeg ik me ook gelijk af. :D
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219586477
quote:
3s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:38 schreef nostra het volgende:
Ik heb een idee, laten we op kerstmis eens een keer een discussie voeren over welke partijen radicaal-/extreemrechts (c.q. -links) zijn, die hebben we nog niet gehad!
Geweldig idee ook goed voor het kerstgevoel :)
pi_219586484
quote:
3s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:38 schreef nostra het volgende:
Maar heeft de VVD zelf al door dat ze in een rap tempo aan het afglijden zijn naar radicaal rechts magaïsme?
pi_219586493
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Voor Trump, tegen buitenlanders, vrouwen en homo’s. Kunnen er nogal wat zijn :’).
Ook al tegen vrouwen en homo's ja? :D
pi_219586512
quote:
6s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar heeft de VVD zelf al door dat ze in een rap tempo aan het afglijden zijn naar radicaal rechts magaïsme?
De VVD bestaat niet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219586527
quote:
7s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:42 schreef nostra het volgende:

[..]
De VVD bestaat niet.
Wat dan wel?
pi_219586551
De EU wordt steeds meer een links project. Grote centrale overheid, hoge belasting, verdeel- en heersprincipe, wokisme, klimaatreligie, etc. Dus alle partijen die een voorstander zijn van de EU beschouw ik als links.
pi_219586554
quote:
2s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat dan wel?
Er zijn teveel facties binnen de VVD aanwezig om nog over één VVD te kunnen spreken. Je kan toch kwalijk Van den Burg of Brekelmans MAGA-ïsten (is dat een woord?) noemen.
pi_219586602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Er zijn teveel facties binnen de VVD aanwezig om nog over één VVD te kunnen spreken. Je kan toch kwalijk Van den Burg of Brekelmans MAGA-ïsten (is dat een woord?) noemen.
Dat kan je je ook weer afvragen aangezien ze er op geen enkele manier publiek ook maar een beetje afstand van nemen. Zelfs voorheen redelijke VVD’ers kunnen het idee van samenwerken met PvdA/GL niet meer over hun lippen krijgen. Van den Burg kon een motie voor steun aan Oekraïne pas na een paar dagen steunen, alleen omdat die was ingediend door Klaver… Het kader accepteert het afglijden naar uiterst rechts gewoon en als er een keer een senator oid opstapt wordt dat voor kennisgeving aangenomen.
  donderdag 25 december 2025 @ 10:53:06 #21
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219586644
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:45 schreef Kottnauer het volgende:
De EU wordt steeds meer een links project. Grote centrale overheid, hoge belasting, verdeel- en heersprincipe, wokisme, klimaatreligie, etc. Dus alle partijen die een voorstander zijn van de EU beschouw ik als links.
inderdaad ,

klimaat en natuur is het enige veld waar de EU een meerderheid kan realiseren , daar kan het geen kwaad om de EU wat zeggenschap te geven denken de leden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219587612
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 09:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Voor zowel beide partijen zijn er voor en tegens te noemen. Zolang ze verder bij een groep ervaren partijen in een regering komen zal het allemaal wel loslopen.
pi_219587613
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat kan je je ook weer afvragen aangezien ze er op geen enkele manier publiek ook maar een beetje afstand van nemen. Zelfs voorheen redelijke VVD’ers kunnen het idee van samenwerken met PvdA/GL niet meer over hun lippen krijgen. Van den Burg kon een motie voor steun aan Oekraïne pas na een paar dagen steunen, alleen omdat die was ingediend door Klaver… Het kader accepteert het afglijden naar uiterst rechts gewoon en als er een keer een senator oid opstapt wordt dat voor kennisgeving aangenomen.
Dat is natuurlijk ook maar voor de bühne. Je kan niet én Y. laten zitten én haar publiekelijk afvallen als kamerlid. Waarom ze Y. hebben laten zitten, is een betere vraag, ik ken die lijntjes niet goed genoeg.
pi_219587762
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:45 schreef Kottnauer het volgende:
Een van de problemen van deze tijd heel mooi vormgegeven: ik beschouw iets als = een mening. Vervolgens doe ik alsof dat een feit is, wat geenszins het geval is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 25 december 2025 @ 12:23:17 #25
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219587842
Jammer dat mijn blocklijst vol zit.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')