abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219620329
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:16 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die dingen zijn toch vaak van van die problematische studentenverenigingen? Van die pappiesjongentjes die alles mogen ?
Wat een hoop vooroordelen bij elkaar O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219620357
OKT stand: vooralsnog 2/2 dagen gehuild :P . Niet zeer moeilijk, zo'n 85% kans daarop ongeacht wat er gebeurt :')

Veel plezier met het etentje @Lucky_Strike!
pi_219620375
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik twijfelde om er op te reageren, maar deed het toch niet. Maar dit ja :Y
pi_219620379
Wij deden derde kerstdag met de pizzarette :D was gezellig O+
pi_219620410
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:41 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik twijfelde om er op te reageren, maar deed het toch niet. Maar dit ja :Y
Ben jij ook ergens lid geweest eigenlijk? Ik heb het gevoel dat ik dit zou moeten weten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 december 2025 @ 19:44:23 #256
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219620420
Ik had een Surinaamse bezorgtoko... Dat doe ik niet nogmaals. Ik ben verwend met goede toko´s en dit kwam tot de categorie oke.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219620443
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:40 schreef vlindertje89 het volgende:
OKT stand: vooralsnog 2/2 dagen gehuild :P . Niet zeer moeilijk, zo'n 85% kans daarop ongeacht wat er gebeurt :')

Veel plezier met het etentje @:Lucky_Strike!
Niet gehuild maar zitten bibberen bij die ….bocht. Wat geweldig was dit
We have far more in common than that which devides us..
pi_219620592
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ben jij ook ergens lid geweest eigenlijk? Ik heb het gevoel dat ik dit zou moeten weten.
UVSV :D
Een jaartje. Ik heb in de UITweek nadat ik me daar had ingeschreven, na de rondleiding bij Unitas nog huilend mama gebeld wat ik nou moest doen want Unitas voelde toch leuker. Ik had al inschrijving betaald bij UVSV en dat was (voor mij) best veel geld en ik vond het heel lastig dat dan "weg te gooien" (ondanks dat het mn ouders geld was; ik was nogal zuinig. Heb ik overigens niet tegen mn moeder gezegd dat dat me vooral tegen hield). Die heeft toen gezegd, je schreef je ook niet voor niks bij UVSV in, probeer dat gewoon, anders kun je alsnog volgend jaar naar Unitas.
UVSV paste niet echt bij me, al helemaal niet toen de angststoornis full-blown op kwam, dus na een jaar aankijken of het nog leuk ging worden besloten de stekker er toch echt uit te trekken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama heeft zich daar heel lang schuldig over gevoeld, omdat zij had gezegd dat ik het toch moest proberen. Heeft ze pas paar jaar later verteld ;( terwijl ik haar dat nooit heb kwalijk genomen. Omdat ik ook wel weet dat als zij had geweten dat dit zou gebeuren, ze dat nooit had gezegd, en ik vrij zeker weet dat als ik had gezegd dat ik alleen maar twijfelde door het weggegooide geld ze meteen gezegd had dat dat dan maar zo is en ik mn gevoel moest volgen, én het ook helemaal niet zeker is dat het niet was gebeurd als ik bij Unitas gegaan was. Het is wel een moment waarvan ik lang me heb afgevraagd hoe mijn leven gelopen was als ik anders gekozen had.

Lang antwoord op een korte vraag :+ het haalde wat naar boven haha.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 27-12-2025 20:03:38 ]
pi_219620671
Ha, zie je, dat doet wel een belletje bij rinkelen. Wat zonde dat het zo'n nare ervaring was. Ik denk dat alleen vrouwen de sfeer niet altijd ten goede komt (ik heb me bij de ontgroening ook vaak door mijn mannelijke jaar genoten gesteund gevoeld. Of deden jullie dat met het USC samen ook?) Unitas is in opzichten ook wel milder maar inderdaad je weet het niet. Ik ben ook vooral lid geworden omdat mijn ouders het een goed idee vonden (zelf een hele fijne studententijd gehad op hun vereniging (Vera, @sigme)) en toegegeven heb ik er ook veel fijne contacten aan over gehouden. Maar ik had graag zelf iets meer mening gehad of dat traditionele nou echt bij me pastte, achteraf had ik het bij de auto's verderop in de straat ( @Vanyel ) ook leuk gehad.
pi_219620874
Wij zijn trouwens enorm invested in het laatste seizoen van Strangee Things, maar dat is zo ongeschikt in de buurt van een peuter. Dus kan het alleen als hij slaapt, en dat zijn maar veel te weinig uren op een dag en die afleveringen duren eindeloos en ik word steeds gespoilerd om instagram en ik wil nu eindelijk weten hoe het afloopt en en en. FWP :+
pi_219620906
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 20:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ha, zie je, dat doet wel een belletje bij rinkelen. Wat zonde dat het zo'n nare ervaring was. Ik denk dat alleen vrouwen de sfeer niet altijd ten goede komt (ik heb me bij de ontgroening ook vaak door mijn mannelijke jaar genoten gesteund gevoeld. Of deden jullie dat met het USC samen ook?) Unitas is in opzichten ook wel milder maar inderdaad je weet het niet. Ik ben ook vooral lid geworden omdat mijn ouders het een goed idee vonden (zelf een hele fijne studententijd gehad op hun vereniging (Vera, @:sigme)) en toegegeven heb ik er ook veel fijne contacten aan over gehouden. Maar ik had graag zelf iets meer mening gehad of dat traditionele nou echt bij me pastte, achteraf had ik het bij de auto's verderop in de straat ( @:Vanyel ) ook leuk gehad.
Wij hadden één gezamenlijke dag met USC, maar de overige 13 dagen waren alleen UVSV. Ik weet ook niet zo goed waarom ik überhaupt lid wilde worden bij UVSV. Mn vader had veel vrienden bij USC vroeger waar hij het leuk mee had (zelf niet lid geweest omdat al wat ouder toen hij er kwam door dienstplicht) en mn oude oppas had er ook gezeten en het heel leuk gehad, dus dat klonk wel goed. En veel mensen gingen bij het corps van mijn school/dorp. Ik ging er ook wel heel bleu in, toen een jaar voor ik ging studeren twee klasgenoten vroegen of ik bij het corps wilde antwoordde ik nog dat ik helemaal niet kan zingen :+ en moesten ze me uitleggen wat ze bedoelden. Dus ik had echt geen idee waar ik aan begon. Ik had dus een normaal luchtbed mee ipv zo'n klein smal matje, wist ik veel. En de tenten waren ingedeeld op cupmaat, en ik zat in de volste tent. Ja, dan is het ook kut als iemand met zo'n luchtbed komt, maarja. Als ik dat had geweten had ik t ook wel anders gedaan.. ik ben dan alleen zelf dus iemand die dan een andere oplossing zoekt dan iemand op zo'n manier naaien.

Maar als ik realistisch kijk heb ik altijd meer jongensvrienden gehad dan meisjes, vond jongens veel makkelijker in de omgang. En nadat ik in de 5e de paar vriendinnen die ik had, heb "weggegeven" aan een klasgenoot waar ik niet mee door een deur kon maar waarvan ik vond dat ze deze gemeenschappelijke vriendinnen harder nodig had dan ik, had ik eigenlijk alleen maar jongensvrienden nog. Dus het was wel echt veel logischer geweest om voor gemengd te gaan. En die oude oppas was qua karakter ook heel anders dan ik. Ik snap wel waarom mensen er veel plezier kunnen hebben, het was gewoon niet 'mijn soort mensen'. Ik ben om die reden ook echt bijna gestopt in de buitenweek, alleen doorgegaan omdat ze toen zeiden dat we dag erna naar binnenweek zouden gaan en meesten dat minder zwaar vinden. Er zijn meerdere momenten geweest waarop ik gewoon mijn gevoel had moeten volgen ;)

Zat jij bij U of bij die ander? Ik geloof dat ik dit ook zou moeten weten..
pi_219621021
Op cupmaat ook echt :') ik had oudere neven en nichten die lid waren, waarvan een bij het corps in Delft (ik heb die zangfout ook gemaakt ja :+ ) en ik wist wel dat ik dat niet wilde. Ik wilde eigenlijk lid worden bij V, omdat ik die zustervereniging wel kende uit mijn geboortestad. Maar precies in de ontgroening (dat heette vast KMT) had ik mijn rij-examen gepland en U had twee novitiaten waarvan een al tijdens de eerste collegeweek dus toen werd ik daar lid. Wel bizar, zonder dat examen (waarvoor ik zakte) had ik m'n oudste niet gehad O+

Zonde eigenlijk he? Maar goed, het is als 18-jarige ook best moeilijk om je eigen pad te volgen. Ik wilde het ook altijd heel graag "goed" doen, wist ik veel.
pi_219621201
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 20:26 schreef Clubsoda het volgende:
Op cupmaat ook echt :') ik had oudere neven en nichten die lid waren, waarvan een bij het corps in Delft (ik heb die zangfout ook gemaakt ja :+ ) en ik wist wel dat ik dat niet wilde. Ik wilde eigenlijk lid worden bij V, omdat ik die zustervereniging wel kende uit mijn geboortestad. Maar precies in de ontgroening (dat heette vast KMT) had ik mijn rij-examen gepland en U had twee novitiaten waarvan een al tijdens de eerste collegeweek dus toen werd ik daar lid. Wel bizar, zonder dat examen (waarvoor ik zakte) had ik m'n oudste niet gehad O+

Zonde eigenlijk he? Maar goed, het is als 18-jarige ook best moeilijk om je eigen pad te volgen. Ik wilde het ook altijd heel graag "goed" doen, wist ik veel.
Jep, ik kwam daar pas later achter. Sneu he :') en dan krijg je dus dat in de ene tent 20 mensen liggen en in de andere 8. En ik was veel te braaf om zelf gewoon te verkassen naar die ander, dat durfde ik echt niet.

Wel bizar inderdaad om te bedenken hoe zulke hele kleine toevallige dingen enorm bepalend zijn voor de verloop van je leven.

En ja, heel zonde. Toen voelde voor mij dat geld nog als een heel groot ding, terwijl het me echt het vijftigvoudige waard geweest was als dat ervoor gezorgd had dat ik die vormende en op veel vlakken ook vaak redelijk toekomst(mee)bepalende jaren anders had kunnen doorbrengen. Maar ja, wat weet je op je 18e nou inderdaad. Ik wilde het inderdaad ook altijd graag 'goed doen', maar had geen idee wat dat dan daadwerkelijk inhield. Ik neem het mezelf gelukkig daarom ook niet kwalijk, ik had het gewoon heel graag anders gezien, maar vind niet (en voel dat dus ook echt zo) dat ik van mezelf als 18 jarige zo'n mate van inzicht mag verwachten.
pi_219621391
Zoveel mensen die de verkeerde maat bh dragen dat je ze alles wel wijs had kunnen maken :+

Ik denk ook wel dat zo'n heel proces soms ook nodig is om leren luisteren naar je gevoel? Ik had er een hele scheiding voor nodig om te snappen dat ik geen ideaalbeeld (van een ander) hoef na te leven. Had ik dat graag anders gedaan en mijn kind/ex/mezelf/mijn familie niet zo'n life event gegund? Absoluut. Was dat een reële optie? Dat denk ik niet.

De partner van mijn moeder zei na de scheiding iets tegen me wat ik heel helend vond en waar ik nog regelmatig aan denk. "Toen ik hoorde dat je ging scheiden dacht ik 'jeetje, had ze dat nou niet anders aan kunnen pakken?!' Maar toen realiseerde ik me, als je het anders had gekund, had je dát wel gedaan" O+
pi_219621441
Hoe je toch van stretched limousines bij de Grootse Dingen des Levens komt :+
pi_219621982
Over Vera gesproken (@Clubsoda); ik heb vandaag 32 jaar verkering met mijn liefste. Die ik uiteraard in Vera heb leren kennen. We zijn één keer met alle vrijwilligers een weekendje op pad geweest, naar Schier, in '93, tussen kerst en O&N. Toen heb ik de stapelbedden in de slaapzaal waar liefste een bed had geclaimd verschoven zodat mijn bed tegen liefste's bed stond (8>

Vera was natuurlijk toen allang geen studentenvereniging meer, in '74 is het een jongerencentrum geworden. Ik heb hier het 50 jaar Vera-zeefdrukposterboek voor me liggen

(ik zat niet bij de zeelfdruk maar bij de offset)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219622045
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 20:54 schreef Clubsoda het volgende:
Zoveel mensen die de verkeerde maat bh dragen dat je ze alles wel wijs had kunnen maken :+

Ik denk ook wel dat zo'n heel proces soms ook nodig is om leren luisteren naar je gevoel? Ik had er een hele scheiding voor nodig om te snappen dat ik geen ideaalbeeld (van een ander) hoef na te leven. Had ik dat graag anders gedaan en mijn kind/ex/mezelf/mijn familie niet zo'n life event gegund? Absoluut. Was dat een reële optie? Dat denk ik niet.

De partner van mijn moeder zei na de scheiding iets tegen me wat ik heel helend vond en waar ik nog regelmatig aan denk. "Toen ik hoorde dat je ging scheiden dacht ik 'jeetje, had ze dat nou niet anders aan kunnen pakken?!' Maar toen realiseerde ik me, als je het anders had gekund, had je dát wel gedaan" O+
Wat mooi O+ .

Ja, als ik dit toen had geweten, had ik toen anders besloten. En als mijn moeder toen dit had geweten, had ze ook iets anders gezegd. En misschien was het dan alsnog hetzelfde gegaan. Of niet toen, maar later alsnog, want de onderliggende kwetsbaarheid nog steeds aanwezig. En misschien had ik dan helemaal niet de psych gevonden die ik nu wel gevonden heb. Die me zó, zó ontiegelijk veel gebracht heeft. Wat echt veel verder gaat dan alleen die angststoornis. Er is echt iets 'geheeld' in mezelf waarvan ik niet eens wist dat het zo stuk was, en wat zó veel effect heeft gehad op alles. Een stuk zelfliefde/eigenwaarde waarvan ik helemaal niet doorhad dat dat zó ontbrak, maar waarvan wel bleek dat nu ik dat wel een stuk meer heb, mijn heel lang echt pijnlijk aanwezige kinderwens helemaal niet zo heel erg meer aanwezig is. Omdat dat 'oergevoel' wat ik eerder had, een kind willen en die liefde voelen en zorgen voor, eigenlijk meer te maken bleek te hebben met het gevoel dat ik nuttig moet zijn/moet zorgen voor om goed/compleet/de moeite waard te zijn, en externe liefde nodig heb om geliefd te zijn. En nog op zoveel andere vlakken ook (dat ik ook de moeite waard ben als teamgenoot als ik niet alles voor het team regel, ook een leuke vriendin ben als ik niet alleen maar doe wat de ander leuk vindt, etc). Dus misschien is dit dan toch hoe het had moeten zijn om echt te leren hoe waardevol ik ben :Y . Ondanks alles wat ik liever anders gezien of met minder gedoe geleerd had - als ik dat eerder had gekund, dan had ik dat inderdaad eerder al wel gedaan. Dankjewel O+ dat is inderdaad helend om er zo naar te kijken.

Speaking of which, wat schrijf je in een kaart aan je psych die je zo dankbaar bent om haar te bedanken? Ik ben maar vast begonnen met nadenken over de tekst, want zo heel lang is het niet meer voor ze met verlof gaat. En 'bedankt' voelt als het understatement van de eeuw :+ en ik weet niet of ik nog daar ben als zij terug komt, dus ik zie het in principe als de laatste keer bij haar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 20:58 schreef Clubsoda het volgende:
Haha, toch knap ja :+ .

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 27-12-2025 21:34:47 ]
pi_219622211
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:28 schreef vlindertje89 het volgende:

Speaking of which, wat schrijf je in een kaart aan je psych die je zo dankbaar bent om haar te bedanken? Ik ben maar vast begonnen met nadenken over de tekst, want zo heel lang is het niet meer voor ze met verlof gaat. En 'bedankt' voelt als het understatement van de eeuw :+ en ik weet niet of ik nog daar ben als zij terug komt, dus ik zie het in principe als de laatste keer bij haar.

quote:
Die me zó, zó ontiegelijk veel gebracht heeft. Wat echt veel verder gaat dan alleen die angststoornis. Er is echt iets 'geheeld' in mezelf waarvan ik niet eens wist dat het zo stuk was, en wat zó veel effect heeft gehad op alles.
:+ Ik vind het zelf altijd heel leuk en mooi om te horen wat iemand meeneemt, wat je het belangrijkste is wat er veranderd is. En ik vind het het feit dat iemand de moeite neemt om een kaartje te schrijven op zichzelf al enorm leuk en waardevol, de inhoud staat niet eens voorop.

En verder O+ mooi verwoord. Ik kan me voorstellen dat het enorm rot is dat het zo lang moeten duren maar dan ben je nu toch op het punt dat dingen op hun plaats vallen en je dit allemaal bereikt hebt.
pi_219622274
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:26 schreef sigme het volgende:
Over Vera gesproken (@:clubsoda); ik heb vandaag 32 jaar verkering met mijn liefste. Die ik uiteraard in Vera heb leren kennen. We zijn één keer met alle vrijwilligers een weekendje op pad geweest, naar Schier, in '93, tussen kerst en O&N. Toen heb ik de stapelbedden in de slaapzaal waar liefste een bed had geclaimd verschoven zodat mijn bed tegen liefste's bed stond (8>

Vera was natuurlijk toen allang geen studentenvereniging meer, in '74 is het een jongerencentrum geworden. Ik heb hier het 50 jaar Vera-zeefdrukposterboek voor me liggen
[ afbeelding ]
(ik zat niet bij de zeelfdruk maar bij de offset)
Ik denk dat mijn ouders de laatste lichting zijn van de studentenvereniging :Y gefeliciteerd met je jubileum.
pi_219622288
Wat een mooie woorden O+

En eens over life events die je liever niet had willen hebben maar belangrijke dingen hebben gebracht.
Spoilers!
pi_219622352
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:28 schreef vlindertje89 het volgende:
wat schrijf je in een kaart aan je psych die je zo dankbaar bent
Ik laat even (veel) context weg anders wordt het me te pijnlijk, maar wat een vriendin van mij aan de hare schreef (laat ik 'm Martin noemen) was dat ze als ze tien kinderen zou krijgen ze ze alle tien Martin zou noemen.

Daar heb je vast niks aan, maar voor 't idee :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 27 december 2025 @ 21:48:59 #272
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219622524
over life events die je liever niet had gehad

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en wat anders.. wat zijn jullie O&N plannen? ik ben een beetje klaar met niks doen eigenijk :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_219622548
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
[..]
:+ Ik vind het zelf altijd heel leuk en mooi om te horen wat iemand meeneemt, wat je het belangrijkste is wat er veranderd is. En ik vind het het feit dat iemand de moeite neemt om een kaartje te schrijven op zichzelf al enorm leuk en waardevol, de inhoud staat niet eens voorop.

En verder O+ mooi verwoord. Ik kan me voorstellen dat het enorm rot is dat het zo lang moeten duren maar dan ben je nu toch op het punt dat dingen op hun plaats vallen en je dit allemaal bereikt hebt.
Kijk, daar kan ik wat mee :Y

Ik had een kennis gevraagd een tekeningetje te maken voor me bij een mantra/tekstje, zij kan heel mooi en simpel maar treffend tekenen, maar helaas lukt haar dat toch niet. Ik wilde dat heel graag voor mezelf, en dan ook eentje in een fotolijstje daarvan aan mn psych geven. Omdat het er eentje is die haar (haar woorden) kippenvel gaf toen ik het tegen haar zei, en omdat ik weet dat ze meer mensen behandelt die in essentie met dezelfde angst zitten, die er misschien ook wel iets aan hebben. Ze heeft in haar kamer al meerdere fotolijstjes/tegeltjes met tekst van een cliënt staan, dus in die zin ook wel soort van passend ofzo. Dus ik ben nu nog aan het bedenken of ik het dan zonder tekeningetje doe, probeer het zelf te tekenen of kijk of ik nog iemand anders kan vinden.

"Beter het leven leidend doodgaan, dan als de dood het leven lijden"

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem zelf ook bijzonder goed bedacht vind :+ met de dubbele betekenis van 'als de dood', leiden vs lijden én zo ontzettend toepasbaar op mijn angst/proces enzo.

Oh ja, ik moest wel erg lachen vorige sessie - ik check dus sinds OS in Parijs eigenlijk altijd als ik in Centerparcs/hotel oid slaap, even de matrassen op tekenen van bedwantsen. En nu was vorige week in het nieuws dat een Amerikaans stel KLM aanklaagt voor bedwantsen op hun vlucht. En ik vertelde dat, en dat ik ook nu op Centerparcs weer had gecheckt maar wel gewoon kort, matras even omhoog, kijken en door, niet met zaklamp met neus erop alles minutieus checken enzo. En dat ik ook niet meer alles voor zekerheid toch op 60gr heb gewassen bij terugkomst. En toen vertelde ze dat haar ouders ook vertelden dat vrienden van hen in hun camper ze ook hadden gehad recent en veel problemen gehad met ze weg krijgen enzo, en dat dit het enige is waar ik haar toch wel een beetje mee heb aangestoken. En zij nu dus ook altijd even kort de bedden inspecteert en dan even aan me denkt _O- . Sorry psych! :D . Dus we concludeerden samen dat in de huidige vorm het ook wel een realistisch iets is, als zelfs zij het nu ook doet :+

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 27-12-2025 22:02:17 ]
pi_219622725
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik laat even (veel) context weg anders wordt het me te pijnlijk, maar wat een vriendin van mij aan de hare schreef (laat ik 'm Martin noemen) was dat ze als ze tien kinderen zou krijgen ze ze alle tien Martin zou noemen.

Daar heb je vast niks aan, maar voor 't idee :D
Dank alsnog! :* voor de pijnlijkheid ervan.

quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:48 schreef Barreltje het volgende:
over life events die je liever niet had gehad

SPOILER
en wat anders.. wat zijn jullie O&N plannen? ik ben een beetje klaar met niks doen eigenijk :D
Wat fijn O+ dat klinkt wel echt veel beter dan eerder! Kan me voorstellen dat dat het voor jou ook makkelijker maakt om mee om te gaan.

Oud en nieuw: thuis de oudejaarsconference van Peter Pannekoek kijken, hopen dat hier in de straat niet teveel vuurwerk wordt afgestoken, dat er geen auto's in de fik gaan in de straat/mn huis niet in de fik gaat, om 00u even naar buiten en de buren die er zijn gelukkig nieuwjaar wensen, en dan hopen dat het ooit ophoudt met vuurwerk en ik in slaap kan vallen :+ .

Dat is wel een nadeel van in een oude volksbuurt wonen, een deel is nog steeds volksbuurt en er gaat hier elk jaar een bizarre hoeveelheid vuurwerk de lucht in, en gezien het aankomende verbod zal dat vast niet anders zijn dit jaar. Vorig jaar was het wel iets meer sier voor mn gevoel dan jaar ervoor, dus zou mooi zijn als dat nu weer zo is.

Jij al plannen, of vooral op zoek naar inspiratie?
  zaterdag 27 december 2025 @ 22:42:54 #275
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219623783
chef is aan het werk en ik heb geen zin om naar de stad te rijden, dus het wordt in mn eentje op de bank. ik denk dat ik overdag nog wel even met de omgevallen boom aan de slag ga en verder denk ik top 2000 ofzo :P
pi_219623952
Wat fijn @Barretje dat ze zich fijner voelen, dat geeft jullie ook veel meer rust.

@vlindertje89 zou, omdat het jouw hobby is, een mooie door jou gemaakte foto met een tekst op een kaartje, een idee zijn?

Oudejaarsavond ben ik ook gewoon thuis, er is hier nu nog niet veel vuurwerk maar wanneer het knalt schrikt Elin zich kapot. Ook Peter Pannekoek kijken, denk dat de conference flink aangepast is sinds begin juni.
pi_219624162
Wat fijn van je ouders @Barreltje

Wij gaan naar Vriendin met oudjaar. Maar ik moet nog zien dat dat gebeurt, ze heeft het wat zwaar momenteel. Anders kunnen we denk ik wel andere vrienden opzoeken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Lucky_Strike op 27-12-2025 23:10:36 ]
Spoilers!
  zaterdag 27 december 2025 @ 23:16:53 #278
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219624447
ik twijfel nog over een oudejaars conference..
SPOILER
  zaterdag 27 december 2025 @ 23:17:17 #279
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219624454
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 23:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat fijn van je ouders @:barreltje

Wij gaan naar Vriendin met oudjaar. Maar ik moet nog zien dat dat gebeurt, ze heeft het wat zwaar momenteel. Anders kunnen we denk ik wel andere vrienden opzoeken.
hoe was je etentje ?
pi_219624508
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2025 23:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]
hoe was je etentje ?
Was gezellig en heel lekker! Hij peerde hem wel al snel na het eten. Eigenlijk wilde hij na het hoofdgerecht al weg maar toen ik zei dat er een dessert was bleef hij nog maar.

Ik weet niet of hij vroeg weg ging omdat hij dacht dat dat hoorde of om een andere reden. Maar blijven plakken is niet verplicht natuurlijk.

Ik blijf overigens nog wel even dik. Ik kreeg weer een prachtige doos baklava ;( :9

En hij en zijn vrouw hebben aangeboden om ons te helpen met de verbouwingsplannen. Hij is bouwkundige en zij architect. Dat komt van pas.
Spoilers!
pi_219624538
Klaar met schaatsen kijken. Tevreden met de matrix zoals hij nu is.
Spoilers!
pi_219624658
Dat valt mij ook al jaren op, eten, evt helpen met spul naar de keuken brengen, in het begin (ik ben natuurlijk alleen) wilde men ook afwassen en dan is het wegwezen. Tegenwoordig blijft men nog voor een kop thee maar echt niet langer.
Kom er ook niet achter wat dat is, maar uren natafelen is een onbekend fenomeen.
pi_219624689
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 23:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat valt mij ook al jaren op, eten, evt helpen met spul naar de keuken brengen, in het begin (ik ben natuurlijk alleen) wilde men ook afwassen en dan is het wegwezen. Tegenwoordig blijft men nog voor een kop thee maar echt niet langer.
Kom er ook niet achter wat dat is, maar uren natafelen is een onbekend fenomeen.
Ah, dat is dus normaal. Prima :Y
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 december 2025 @ 23:47:28 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219625035
Denk O&N thuis. Kan me echt het minste boeien van alle dagen deze week.
Heb wel al een kaartje voor de Den sidste viking/The Last Viking om 1645 Nieuwjaarsdag. :+.

Morgen sportief doen. Eerste slag op mn laatste jaarrekening als penningmeester en dan begint vanzelf het schaatsen weer. Ik kan ook rustig aan doen :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219625095
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2025 23:16 schreef Barreltje het volgende:
ik twijfel nog over een oudejaars conference..
SPOILER
Het is niet allemaal politiek, denk dat je veel gewoon meekrijgt. Hij kan mensen goed een spiegel voorhouden
pi_219625152
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 23:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ah, dat is dus normaal. Prima :Y
Mijn vader kon ook nooit natafelen, de rest van het gezin wel. De oude vriendengroep “leefde” voor natafelen (lunch duurde tot 21 uur :D ) dus dit was echt een “wat doe ik verkeerd” :Y
pi_219625201
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 23:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mijn vader kon ook nooit natafelen, de rest van het gezin wel. De oude vriendengroep “leefde” voor natafelen (lunch duurde tot 21 uur :D ) dus dit was echt een “wat doe ik verkeerd” :Y
Nou, ik ben wel blij dat jij hetzelfde hebt ervaren om eerlijk te zijn.
Spoilers!
pi_219625364
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 23:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nou, ik ben wel blij dat jij hetzelfde hebt ervaren om eerlijk te zijn.
Dessert is ook, tenminste in Syrie, een onbekend fenomeen volgens mij. Er is veel zoetigheid maar het eetpatroon is heel anders. Warme maaltijd (voor ons dus ouderwets 18 uur) is daar pas om 22.00. Ontbijt is enorm (en enorm lekker), een lunch zoals bij ons, daar ben ik nog niet achter maar ik denk dat dat later is dan onze 1300 uur lunch
  Moderator zondag 28 december 2025 @ 01:37:18 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219626384
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:58 schreef vlindertje89 het volgende:

Dat is wel een nadeel van in een oude volksbuurt wonen, een deel is nog steeds volksbuurt
"Ik wil wel in een volksbuurt wonen maar het moet niet te volks worden"?

Ik las eerder iets over aandeel sier/knalvuurwerk: al het legaal te verkrijgen consumentenvuurwerk is siervuurwerk in Nederland.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 28 december 2025 @ 02:02:43 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219626561
Ik vraag me af of dat steeds extremer worden ook niet komt door het verbieden. Hoe dom of infantiel jullie heb ook vinden, sommige kinderen willen knallen, hoe hard maakt niet uit. Op een gegeven moment had ik samen met m'n broertje een overdoos met 2000 kanonslagen gekocht. Kon je drie dagen lang knallen. M'n ouders hebben het nooit verboden - liever veilig je eigen spul afsteken dan weigeraars van anderen opnieuw aansteken.

Leer je ook van, vuur is heet. Aansteken met een lont. Als die in je hand gebeurd er niet zo veel. Als je hem aan het uiteinde vast houdt kun je ze in je hand laten knallen, gebeurd niets.

Op een gegeven moment heb je er wat nitraten bij. Die zijn niet legaal maar opzich richt je daar geen schade mee aan (als in: bushokje opblazen oid) en je loopt er geen gehoorbeschadiging aan op. En ach op een gegeven moment groei je er overheen.

Nu kopen 12/13 jarigen met Cobra's die ze ook nog in hun hand met een aansteker (is gevaarlijk, je kunt per ongeluk het eind van het lont aansteken ipv begin waardoor het veel sneller knalt) aansteken 8)7
Je wilt iets kopen en moet sowieso illegaal bezig gaan, dan wil zo'n jongere ook direct het grootste waarschijnlijk.

Cobra's zijn gewoon rotdingen, veel te veel kracht voor in de bebouwde kom en wat ik minstens zo gevaarlijk vind, het duurt enorm lang voordat ze af gaan. In die tijd kan een argeloze voorbijganger veel te dicht bij komen.

Ik vind shells (siervuurwerk) gaaf, maar vind ze ook gevaarlijk dus blijf er vanaf.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 28 december 2025 @ 04:02:27 #291
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219626799
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 23:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier is het uren "koken" (asado), uren eten en uren natafelen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_219627126
TJA
Do what you love, love what you do!
pi_219627200
Goedemorgen :W

We gaan vanochtend een Too Good To Go van een bakkerijtje ophalen. Ben benieuwd :9
pi_219627272
Goedemorgen!

@Tele6 Leuk! Ik heb laatst ook weer bij de bakker een pakket gehaald. Ze splitsen de orkesten tegenwoordig in brood en ander lekkers, zodat je niet met een hele vlaai zit als je eigenlijk de vriezer wilde vullen met brood. Goed initiatief!
pi_219627367
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja maar deze zijn waar *)
O-)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219627406
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Verhaal
Ontgroeningen :{
Het is al zo'n idioot archaïsch concept dat geen enkel ander nut dient dan geoorloofd sadisme, maar als je als onderste in de pikorde je medebodemdieren ook nog gaat zitten naaien zink je wel heel diep.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219627431
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 20:03 schreef Clubsoda het volgende:
ik heb me bij de ontgroening ook vaak door mijn mannelijke jaar genoten gesteund gevoeld.
Of deden jullie dat met het USC samen ook?
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je daar veel aan zou hebben. De superioriteitsgevoelens richting de overkant lagen er bij die kerels toch vaak nogal dik bovenop.
pi_219627471
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 20:58 schreef Clubsoda het volgende:
Maar die grootse dingen bevestigen wel weer veel vooroordelen die de stretched limo oproept :D
pi_219627488
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zou de paragrafen boven deze tekst als leidraad nemen.
pi_219627592
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 01:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
"Ik wil wel in een volksbuurt wonen maar het moet niet te volks worden"?

Ik las eerder iets over aandeel sier/knalvuurwerk: al het legaal te verkrijgen consumentenvuurwerk is siervuurwerk in Nederland.
Je eerste zin triggert me nogal en word ik vrij pissig van, dus daar ga ik niet al teveel op in. Enige wat ik erover wil zeggen: het is een oude volksbuurt. En ik wilde niet wonen in een volksbuurt, ik wilde wonen, niet meer in een studentenflat (op mn 27e) en dit was waar ik kon wonen. Het is niet dat ik op zoek gegaan ben naar een volksbuurt en nu klaag dat ik in een volksbuurt woon, wat je met die zin wel impliceert.

Dan inhoudelijk. Ik schreef het misschien wat onhandig op, maar ik dacht toch dat het uit de rest van mijn post incl het 'hopen dat er geen auto's/mijn huis niet in de fik gaat' wel vrij duidelijk was wat ik precies bedoelde. Maar laat ik het dan anders zeggen: een nadeel van wonen in de buurt waar ik woon, is dat een deel van de bewoners graag al vanaf september (zwaar) illegaal vuurwerk afsteekt en op oud en nieuw het een hele dag en nacht voelt alsof het oorlog is, en er meerdere auto's in de wijk in de fik gaan.

Als ze alleen maar legaal vuurwerk zouden afsteken hier gewoon ergens op een pleintje of lege straathoek, prima, geen problemen mee.

Waar ik wel een probleem mee heb is dat ik me vanaf september 1x per dag de tering schrik, wat oploopt naar zo'n 5x per dag in december, omdat er ergens een bom wordt afgestoken. Die cobra's waar jij het over hebt die niet geschikt zijn voor binnen bebouwde kom etc, die steken ze hier dus dagelijks af. Echt van het niveau dat ik 5x per dag het spelletje "klooiende kinderen of aanslag" kan spelen en elke keer even mn adem inhou of dit de keer is dat er 100 sirenes komen omdat iemands huis is opgeblazen / iemand zn lijf heeft opgeblazen. Waar ik ook een probleem mee heb is dat ik vanaf oktober/november ongeveer in de avond in (best grote) delen van mijn wijk niet meer buiten durf te zijn, omdat er jonge jochies lopen die graag met vuurwerk gooien naar andere mensen. Waar ik tot slot een probleem mee heb is dat er dit jaar zelfs een keer jonge jochies knallend door de straat liepen, bij een huis aanbelden, en toen zij de deur heel klein beetje open deed om te kijken wie het was, probeerden vuurwerk naar binnen te gooien.

En ja, misschien dat het probleem zit in verbieden, geen idee, maar dat doet niks af van het feit dat ik hier veel vuurwerkoverlast ervaar. Zodanig veel dat ik woensdag 3 uur uittrek om mn auto naar mn ouders te brengen en met OV weer terug te komen, en later in de week dus andersom, omdat ik niet wil dat het een keer mijn auto is die in de fik gaat. En ik eigenlijk het liefst überhaupt niet hier ben met oud en nieuw, maar mn katten hier alleen laten wil ik al helemaal niet, en mn ouders vinden het helaas niet goed als ik met de katten daar kom zitten, anders zou ik dat doen.
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 09:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ontgroeningen :{
Het is al zo'n idioot archaïsch concept dat geen enkel ander nut dient dan geoorloofd sadisme, maar als je als onderste in de pikorde je medebodemdieren ook nog gaat zitten naaien zink je wel heel diep.
Jep :r
En dat is dus ook echt wat ik aan die hele ontgroening het ergste vond. Wat we verder moesten doen vond ik allemaal best wel meevallen eigenlijk. Zingen, breien, er wordt wat geschreeuwd, boompjes omzagen, dat kon ik allemaal echt prima handelen. We hebben bv ook voorlichting gehad over drugs van uitsmijter van de Woo en een ouder lid wiens drankje was gespiket over hoe dat gaat en hoe je je dan voelt en wat je dan moet doen, dat vond ik heel goed. En we hebben appeltaart gebakken met oudjes in een verzorgingshuis, dat was gewoon echt heel leuk O+

quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 09:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je daar veel aan zou hebben. De superioriteitsgevoelens richting de overkant lagen er bij die kerels toch vaak nogal dik bovenop.
We hebben één gezamenlijke dag gehad en dat was best gezellig, maar ook vrij ongemakkelijk want wij moesten allemaal joggingbroeken en grote wijde zwarte shirts aan en zij mochten gewoon hun normale kleren aan. Dus dat voelde ook al niet echt gelijkwaardig. Bij hen is de ontgroening veel meer fysiek, bij de vrouwen veel meer psychologisch (zij mochten bv ook zoveel eten als ze wilden en wij kregen net genoeg voor wat je op een dag nodig hebt voedingsstoffen wise, maar hadden dus hele dag honger).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')