Wat een hoop vooroordelen bij elkaarquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die dingen zijn toch vaak van van die problematische studentenverenigingen? Van die pappiesjongentjes die alles mogen ?
Ik twijfelde om er op te reageren, maar deed het toch niet. Maar dit jaquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een hoop vooroordelen bij elkaar
Ben jij ook ergens lid geweest eigenlijk? Ik heb het gevoel dat ik dit zou moeten weten.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik twijfelde om er op te reageren, maar deed het toch niet. Maar dit ja
Niet gehuild maar zitten bibberen bij die ….bocht. Wat geweldig was ditquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:40 schreef vlindertje89 het volgende:
OKT stand: vooralsnog 2/2 dagen gehuild. Niet zeer moeilijk, zo'n 85% kans daarop ongeacht wat er gebeurt
Veel plezier met het etentje @:Lucky_Strike!
UVSVquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ben jij ook ergens lid geweest eigenlijk? Ik heb het gevoel dat ik dit zou moeten weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama heeft zich daar heel lang schuldig over gevoeld, omdat zij had gezegd dat ik het toch moest proberen. Heeft ze pas paar jaar later verteldterwijl ik haar dat nooit heb kwalijk genomen. Omdat ik ook wel weet dat als zij had geweten dat dit zou gebeuren, ze dat nooit had gezegd, en ik vrij zeker weet dat als ik had gezegd dat ik alleen maar twijfelde door het weggegooide geld ze meteen gezegd had dat dat dan maar zo is en ik mn gevoel moest volgen, én het ook helemaal niet zeker is dat het niet was gebeurd als ik bij Unitas gegaan was. Het is wel een moment waarvan ik lang me heb afgevraagd hoe mijn leven gelopen was als ik anders gekozen had.
Lang antwoord op een korte vraaghet haalde wat naar boven haha.
[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 27-12-2025 20:03:38 ]
Wij hadden één gezamenlijke dag met USC, maar de overige 13 dagen waren alleen UVSV. Ik weet ook niet zo goed waarom ik überhaupt lid wilde worden bij UVSV. Mn vader had veel vrienden bij USC vroeger waar hij het leuk mee had (zelf niet lid geweest omdat al wat ouder toen hij er kwam door dienstplicht) en mn oude oppas had er ook gezeten en het heel leuk gehad, dus dat klonk wel goed. En veel mensen gingen bij het corps van mijn school/dorp. Ik ging er ook wel heel bleu in, toen een jaar voor ik ging studeren twee klasgenoten vroegen of ik bij het corps wilde antwoordde ik nog dat ik helemaal niet kan zingenquote:Op zaterdag 27 december 2025 20:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ha, zie je, dat doet wel een belletje bij rinkelen. Wat zonde dat het zo'n nare ervaring was. Ik denk dat alleen vrouwen de sfeer niet altijd ten goede komt (ik heb me bij de ontgroening ook vaak door mijn mannelijke jaar genoten gesteund gevoeld. Of deden jullie dat met het USC samen ook?) Unitas is in opzichten ook wel milder maar inderdaad je weet het niet. Ik ben ook vooral lid geworden omdat mijn ouders het een goed idee vonden (zelf een hele fijne studententijd gehad op hun vereniging (Vera, @:sigme)) en toegegeven heb ik er ook veel fijne contacten aan over gehouden. Maar ik had graag zelf iets meer mening gehad of dat traditionele nou echt bij me pastte, achteraf had ik het bij de auto's verderop in de straat ( @:Vanyel ) ook leuk gehad.
Jep, ik kwam daar pas later achter. Sneu hequote:Op zaterdag 27 december 2025 20:26 schreef Clubsoda het volgende:
Op cupmaat ook echtik had oudere neven en nichten die lid waren, waarvan een bij het corps in Delft (ik heb die zangfout ook gemaakt ja
) en ik wist wel dat ik dat niet wilde. Ik wilde eigenlijk lid worden bij V, omdat ik die zustervereniging wel kende uit mijn geboortestad. Maar precies in de ontgroening (dat heette vast KMT) had ik mijn rij-examen gepland en U had twee novitiaten waarvan een al tijdens de eerste collegeweek dus toen werd ik daar lid. Wel bizar, zonder dat examen (waarvoor ik zakte) had ik m'n oudste niet gehad
![]()
Zonde eigenlijk he? Maar goed, het is als 18-jarige ook best moeilijk om je eigen pad te volgen. Ik wilde het ook altijd heel graag "goed" doen, wist ik veel.
Wat mooiquote:Op zaterdag 27 december 2025 20:54 schreef Clubsoda het volgende:
Zoveel mensen die de verkeerde maat bh dragen dat je ze alles wel wijs had kunnen maken![]()
Ik denk ook wel dat zo'n heel proces soms ook nodig is om leren luisteren naar je gevoel? Ik had er een hele scheiding voor nodig om te snappen dat ik geen ideaalbeeld (van een ander) hoef na te leven. Had ik dat graag anders gedaan en mijn kind/ex/mezelf/mijn familie niet zo'n life event gegund? Absoluut. Was dat een reële optie? Dat denk ik niet.
De partner van mijn moeder zei na de scheiding iets tegen me wat ik heel helend vond en waar ik nog regelmatig aan denk. "Toen ik hoorde dat je ging scheiden dacht ik 'jeetje, had ze dat nou niet anders aan kunnen pakken?!' Maar toen realiseerde ik me, als je het anders had gekund, had je dát wel gedaan"
Haha, toch knap jaquote:Op zaterdag 27 december 2025 20:58 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe je toch van stretched limousines bij de Grootse Dingen des Levens komt
quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Speaking of which, wat schrijf je in een kaart aan je psych die je zo dankbaar bent om haar te bedanken? Ik ben maar vast begonnen met nadenken over de tekst, want zo heel lang is het niet meer voor ze met verlof gaat. En 'bedankt' voelt als het understatement van de eeuwen ik weet niet of ik nog daar ben als zij terug komt, dus ik zie het in principe als de laatste keer bij haar.
quote:Die me zó, zó ontiegelijk veel gebracht heeft. Wat echt veel verder gaat dan alleen die angststoornis. Er is echt iets 'geheeld' in mezelf waarvan ik niet eens wist dat het zo stuk was, en wat zó veel effect heeft gehad op alles.
Ik denk dat mijn ouders de laatste lichting zijn van de studentenverenigingquote:Op zaterdag 27 december 2025 21:26 schreef sigme het volgende:
Over Vera gesproken (@:clubsoda); ik heb vandaag 32 jaar verkering met mijn liefste. Die ik uiteraard in Vera heb leren kennen. We zijn één keer met alle vrijwilligers een weekendje op pad geweest, naar Schier, in '93, tussen kerst en O&N. Toen heb ik de stapelbedden in de slaapzaal waar liefste een bed had geclaimd verschoven zodat mijn bed tegen liefste's bed stond![]()
Vera was natuurlijk toen allang geen studentenvereniging meer, in '74 is het een jongerencentrum geworden. Ik heb hier het 50 jaar Vera-zeefdrukposterboek voor me liggen
[ afbeelding ]
(ik zat niet bij de zeelfdruk maar bij de offset)
Ik laat even (veel) context weg anders wordt het me te pijnlijk, maar wat een vriendin van mij aan de hare schreef (laat ik 'm Martin noemen) was dat ze als ze tien kinderen zou krijgen ze ze alle tien Martin zou noemen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:28 schreef vlindertje89 het volgende:
wat schrijf je in een kaart aan je psych die je zo dankbaar bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en wat anders.. wat zijn jullie O&N plannen? ik ben een beetje klaar met niks doen eigenijk
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Kijk, daar kan ik wat meequote:Op zaterdag 27 december 2025 21:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[..]Ik vind het zelf altijd heel leuk en mooi om te horen wat iemand meeneemt, wat je het belangrijkste is wat er veranderd is. En ik vind het het feit dat iemand de moeite neemt om een kaartje te schrijven op zichzelf al enorm leuk en waardevol, de inhoud staat niet eens voorop.
En verdermooi verwoord. Ik kan me voorstellen dat het enorm rot is dat het zo lang moeten duren maar dan ben je nu toch op het punt dat dingen op hun plaats vallen en je dit allemaal bereikt hebt.
Dank alsnog!quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik laat even (veel) context weg anders wordt het me te pijnlijk, maar wat een vriendin van mij aan de hare schreef (laat ik 'm Martin noemen) was dat ze als ze tien kinderen zou krijgen ze ze alle tien Martin zou noemen.
Daar heb je vast niks aan, maar voor 't idee
quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:48 schreef Barreltje het volgende:
over life events die je liever niet had gehadWat fijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en wat anders.. wat zijn jullie O&N plannen? ik ben een beetje klaar met niks doen eigenijkdat klinkt wel echt veel beter dan eerder! Kan me voorstellen dat dat het voor jou ook makkelijker maakt om mee om te gaan.
Oud en nieuw: thuis de oudejaarsconference van Peter Pannekoek kijken, hopen dat hier in de straat niet teveel vuurwerk wordt afgestoken, dat er geen auto's in de fik gaan in de straat/mn huis niet in de fik gaat, om 00u even naar buiten en de buren die er zijn gelukkig nieuwjaar wensen, en dan hopen dat het ooit ophoudt met vuurwerk en ik in slaap kan vallen.
Dat is wel een nadeel van in een oude volksbuurt wonen, een deel is nog steeds volksbuurt en er gaat hier elk jaar een bizarre hoeveelheid vuurwerk de lucht in, en gezien het aankomende verbod zal dat vast niet anders zijn dit jaar. Vorig jaar was het wel iets meer sier voor mn gevoel dan jaar ervoor, dus zou mooi zijn als dat nu weer zo is.
Jij al plannen, of vooral op zoek naar inspiratie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
hoe was je etentje ?quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat fijn van je ouders @:barreltje
Wij gaan naar Vriendin met oudjaar. Maar ik moet nog zien dat dat gebeurt, ze heeft het wat zwaar momenteel. Anders kunnen we denk ik wel andere vrienden opzoeken.
Was gezellig en heel lekker! Hij peerde hem wel al snel na het eten. Eigenlijk wilde hij na het hoofdgerecht al weg maar toen ik zei dat er een dessert was bleef hij nog maar.quote:
Ah, dat is dus normaal. Primaquote:Op zaterdag 27 december 2025 23:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat valt mij ook al jaren op, eten, evt helpen met spul naar de keuken brengen, in het begin (ik ben natuurlijk alleen) wilde men ook afwassen en dan is het wegwezen. Tegenwoordig blijft men nog voor een kop thee maar echt niet langer.
Kom er ook niet achter wat dat is, maar uren natafelen is een onbekend fenomeen.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:16 schreef Barreltje het volgende:
ik twijfel nog over een oudejaars conference..Het is niet allemaal politiek, denk dat je veel gewoon meekrijgt. Hij kan mensen goed een spiegel voorhoudenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Mijn vader kon ook nooit natafelen, de rest van het gezin wel. De oude vriendengroep “leefde” voor natafelen (lunch duurde tot 21 uurquote:Op zaterdag 27 december 2025 23:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, dat is dus normaal. Prima
Nou, ik ben wel blij dat jij hetzelfde hebt ervaren om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn vader kon ook nooit natafelen, de rest van het gezin wel. De oude vriendengroep “leefde” voor natafelen (lunch duurde tot 21 uur) dus dit was echt een “wat doe ik verkeerd”
Dessert is ook, tenminste in Syrie, een onbekend fenomeen volgens mij. Er is veel zoetigheid maar het eetpatroon is heel anders. Warme maaltijd (voor ons dus ouderwets 18 uur) is daar pas om 22.00. Ontbijt is enorm (en enorm lekker), een lunch zoals bij ons, daar ben ik nog niet achter maar ik denk dat dat later is dan onze 1300 uur lunchquote:Op zaterdag 27 december 2025 23:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, ik ben wel blij dat jij hetzelfde hebt ervaren om eerlijk te zijn.
"Ik wil wel in een volksbuurt wonen maar het moet niet te volks worden"?quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is wel een nadeel van in een oude volksbuurt wonen, een deel is nog steeds volksbuurt
Hier is het uren "koken" (asado), uren eten en uren natafelen...quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat valt mij ook al jaren op, eten, evt helpen met spul naar de keuken brengen, in het begin (ik ben natuurlijk alleen) wilde men ook afwassen en dan is het wegwezen. Tegenwoordig blijft men nog voor een kop thee maar echt niet langer.
Kom er ook niet achter wat dat is, maar uren natafelen is een onbekend fenomeen.
Ja maar deze zijn waarquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een hoop vooroordelen bij elkaar
Ontgroeningenquote:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je daar veel aan zou hebben. De superioriteitsgevoelens richting de overkant lagen er bij die kerels toch vaak nogal dik bovenop.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:03 schreef Clubsoda het volgende:
ik heb me bij de ontgroening ook vaak door mijn mannelijke jaar genoten gesteund gevoeld.
Of deden jullie dat met het USC samen ook?
Maar die grootse dingen bevestigen wel weer veel vooroordelen die de stretched limo oproeptquote:Op zaterdag 27 december 2025 20:58 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe je toch van stretched limousines bij de Grootse Dingen des Levens komt
Ik zou de paragrafen boven deze tekst als leidraad nemen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Speaking of which, wat schrijf je in een kaart aan je psych die je zo dankbaar bent om haar te bedanken? Ik ben maar vast begonnen met nadenken over de tekst, want zo heel lang is het niet meer voor ze met verlof gaat. En 'bedankt' voelt als het understatement van de eeuwen ik weet niet of ik nog daar ben als zij terug komt, dus ik zie het in principe als de laatste keer bij haar.
Je eerste zin triggert me nogal en word ik vrij pissig van, dus daar ga ik niet al teveel op in. Enige wat ik erover wil zeggen: het is een oude volksbuurt. En ik wilde niet wonen in een volksbuurt, ik wilde wonen, niet meer in een studentenflat (op mn 27e) en dit was waar ik kon wonen. Het is niet dat ik op zoek gegaan ben naar een volksbuurt en nu klaag dat ik in een volksbuurt woon, wat je met die zin wel impliceert.quote:Op zondag 28 december 2025 01:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Ik wil wel in een volksbuurt wonen maar het moet niet te volks worden"?
Ik las eerder iets over aandeel sier/knalvuurwerk: al het legaal te verkrijgen consumentenvuurwerk is siervuurwerk in Nederland.
Jepquote:Op zondag 28 december 2025 09:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ontgroeningen![]()
Het is al zo'n idioot archaïsch concept dat geen enkel ander nut dient dan geoorloofd sadisme, maar als je als onderste in de pikorde je medebodemdieren ook nog gaat zitten naaien zink je wel heel diep.
We hebben één gezamenlijke dag gehad en dat was best gezellig, maar ook vrij ongemakkelijk want wij moesten allemaal joggingbroeken en grote wijde zwarte shirts aan en zij mochten gewoon hun normale kleren aan. Dus dat voelde ook al niet echt gelijkwaardig. Bij hen is de ontgroening veel meer fysiek, bij de vrouwen veel meer psychologisch (zij mochten bv ook zoveel eten als ze wilden en wij kregen net genoeg voor wat je op een dag nodig hebt voedingsstoffen wise, maar hadden dus hele dag honger).quote:Op zondag 28 december 2025 09:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je daar veel aan zou hebben. De superioriteitsgevoelens richting de overkant lagen er bij die kerels toch vaak nogal dik bovenop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |