abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219602356
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:09 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Leeuwarden, het Siberië van Nederland. :D
Zo koud is het hier vandaag buiten niet
pi_219602463
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 16:08 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zo koud is het hier vandaag buiten niet
Hoe koud is het nu bij je in Siberië?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219602624
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De Russische soldaten zijn ook gewoon normale lijdende mensen en dat is ook precies het onderwerp van de documentaire, het toont pure ellende. De overige zichtspunten die je aanhaald zijn leuk voor een wat bredere historische documentaire maar doen niet ter zake bij het volgen van een militaire eenheid en het tonen van de rauwe werkelijkheid aan het front.
Laatst op tv inglorious basterds gezien voor het eerst. Ik hekelde deze film ook erg, de Nazis afschilderen als de bad guys terwijl deze jongens gewoon moesten doen wat hun leider Hitler hen opdraagden. Konden hun niks aan doen…
  vrijdag 26 december 2025 @ 16:35:46 #254
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219602730
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 16:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Laatst op tv inglorious basterds gezien voor het eerst. Ik hekelde deze film ook erg, de Nazis afschilderen als de bad guys terwijl deze jongens gewoon moesten doen wat hun leider Hitler hen opdraagden. Konden hun niks aan doen…
Verschil is idd dat menig wehrmacht soldaat gewoon dienstplichtig was. Russen lopen daar voor de knaken. Die moesten niet, kozen er zelf voor.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  vrijdag 26 december 2025 @ 16:45:43 #255
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219602852
quote:

[..]
Wellicht kun je wat aan je grammaticagebruik doen, dit is niet leesbaar.

https://www.verbix.com/webverbix/go.php?D1=24&T1=opdragen
https://www.detaaltrainer(...)ezen/zij-hun-of-hen/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 26 december 2025 @ 16:49:56 #256
6484 ExTec
pi_219602898
Prima leesbaar.
  vrijdag 26 december 2025 @ 16:52:25 #257
56749 BlaZ
pi_219602935
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 16:49 schreef ExTec het volgende:
Prima leesbaar.
Prettige kerst nog ouwe.
pi_219602992
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 16:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wellicht kun je wat aan je grammaticagebruik doen, dit is niet leesbaar.

https://www.verbix.com/webverbix/go.php?D1=24&T1=opdragen
https://www.detaaltrainer(...)ezen/zij-hun-of-hen/
Goed Nederlands kunnen schrijven of spreken is tegenwoordig niet belangrijk meer, dus who cares.
  vrijdag 26 december 2025 @ 17:05:55 #259
6484 ExTec
pi_219603065
pi_219603079
quote:

[..]
Nou, wat de Duitsers overkomen is in Stalingrad is anders ook nog steeds onderdeel van veel films en verhalen.

Laatst een docu gezien hoe Konrad Adenauer de laatste Duitsers uit de Goelags vrij onderhandelde. De laatsten pas in 1956 naar huis. Die het overleefden.
Ook daar waren gezinnen en kinderen die op hun vaders wachtten.

Daar heb je geen Hollywood inglorious bastards voor nodig om te zien dat oorlog gewoon ellende is.
  vrijdag 26 december 2025 @ 18:16:43 #261
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219603720
Putin wil het niet geloven , of wil het niet erkennen

Hij begint steeds meer op Hitler te ljken
quote:
Volgens Oekraïense bronnen bevinden zich nog slechts enkele tientallen Russische soldaten in Kupyansk in de regio Charkiv.
Dit werd op televisie verklaard door de woordvoerder van de lokale strijdkrachten, Viktor Trehubov, zoals gemeld door een correspondent van het Oekraïense persbureau Ukrinform .

De Russische soldaten hadden onvoldoende voorraden en de Russische zijde had feitelijk de mislukking van haar pogingen om de stad te behouden erkend. "
Ze geven zich over; er zijn zelfs gevallen geweest waarbij buitenlanders – voor de Russen buitenlandse huurlingen – zich hebben overgegeven," zei Trehubov toen hem naar het aantal Russische soldaten in de stad werd gevraagd.

Volgens hem hebben de zogenaamde Russische oorlogscorrespondenten hun retoriek over Kupyansk volledig omgegooid en in feite de mislukking van de verdediging toegegeven.
Verschillende Russische militaire bloggers hadden hun standpunt enkele dagen eerder al herzien en erkend dat de situatie voor de Russische troepen in Kupyansk verslechterde.

Zoals de Moskouse correspondent Rainer Munz ruim een week geleden al stelde, zou de herovering van Kupyansk een "enorm succes" voor Oekraïne betekenen.
Kupyansk zou een symbool kunnen worden.
Als Oekraïne wint, zal dat aantonen dat het Russische leger gestopt kan worden, aldus Munz.
Het Kremlin probeert die interpretatie kennelijk koste wat kost te vermijden.

Sinds november beweert Kremlinleider Vladimir Poetin de stad te controleren.
Het Russische ministerie van Defensie liet zich in de week voor Kerstmis op vergelijkbare wijze horen.
Op 12 december verscheen de Oekraïense president Volodymyr Zelensky voor een door kogels doorzeefd plaatsnaambord in Kupyansk, op slechts twee kilometer van Russische posities. "

Poetin noemde het bezoek geënsceneerd en Zelenskyy een "talentvolle kunstenaar".
De Oekraïner had de stad daadwerkelijk moeten bezoeken, voegde de Kremlinleider eraan toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 26-12-2025 18:56:27 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219603779
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 18:16 schreef michaelmoore het volgende:
Putin wil het niet geloven , of wil het niet erkennen
[..]

'Strategisch belangrijke stad Koepjansk weer in Oekraïense handen' ...prachtig nieuws op kerstdag. Staat Poetin ff lekker verschut en wat een respect voor die Oekrainers zeg.
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:25:44 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604287
quote:

[..]
Ze worden helemaal niet eenzijdig als ‘bad Guys’ afgebeeld. Daarom is het ook een sterke film
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 10% gewijzigd door LXIV op 26-12-2025 19:37:19 ]
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:42:01 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 14:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Misschien is het een idee dat pas sindskort geopperd is. Ik durf het niet te zeggen, maar het toont wel aan dat vrede niet heel ver weg meer is: Oekraïne lijkt bereid tot concessies aangaande het restant van de Donbas.
Bizar dat ze zover gaan, op gebieden die niet eens veroverd zijn terwijl deze gebieden wel essentieel zijn voor hun toekomstige veiligheid.

Veel liever had ik gezien dat ze een kleiner gebied de jure hadden afgestaan. Dit is gewoon een recept voor toekomstige oorlogsvoering, als de EU herbewapend is en Trump uit het Witte Huis.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:42:50 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604492
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:44 schreef Discombobulate het volgende:
Zo veel mogelijk tactische/strategische winst met zo weinig mogelijk doden en gewonden. Doet Oekraïne dat? Weten we dat? Doet Rusland dat? Absoluut niet.
Iedere militair doet dat aller tijden. Het is universeel.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:44:41 #266
56749 BlaZ
pi_219604518
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Bizar dat ze zover gaan, op gebieden die niet eens veroverd zijn terwijl deze gebieden wel essentieel zijn voor hun toekomstige veiligheid.

Veel liever had ik gezien dat ze een kleiner gebied de jure hadden afgestaan. Dit is gewoon een recept voor toekomstige oorlogsvoering, als de EU herbewapend is en Trump uit het Witte Huis.
Het gebruik van een DMZ is denk ik voor de Oekraïnse veiligheid juist positief. Ze kunnen bijvoorbeeld het restant van de Donbas in een condominium onderbrengen waarna de soevereiniteit na 10 of 20 jaar naar Rusland gaat, maar enkel als de soevereiniteit van Oekraïne niet geschonden is.
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:49:48 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604592
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 11:39 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
In het begin van de oorlog kon ik in bepaalde gevallen nog een soort van medelijden hebben, maar dat is al heel lang over.
Nu is het inderdaad waanzin, maar wel zelfgekozen waanzin.
De Russen bevinden zich gewoon in een andere informatiebubbel/omgeving dan wij hier in het Westen. Dus bezien ze deze oorlog vanuit een heel ander perspectief. Je kunt je echt afvragen hoeveel vrije keuze daarbij ziet.
Onderzoeken laten keer-op-keer zien dat de meerderheid van de mensen maar heel, heel beperkt in staat is een eigen keuze te maken en dat ze zo goed als volledig gevormd worden door wat ze in hun omgeving horen.
Denk je dat al die mensen hier die nu heel erg extra pro-Oekraine zijn, dat ook zouden zijn geweest als ze in Moskou hadden gewoond? Of zouden deze mensen dan juist hel erg pro-Rusland zijn geweest? Ik denk dat de mensen die het gemakkelijkst te beinvloeden zijn dat zijn ongeacht de zijde waarin ze zich bevinden.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:51:26 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604621
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het gebruik van een DMZ is denk ik voor de Oekraïnse veiligheid juist positief. Ze kunnen bijvoorbeeld het restant van de Donbas in een condominium onderbrengen waarna de soevereiniteit na 10 of 20 jaar naar Rusland gaat, maar enkel als de soevereiniteit van Oekraïne niet geschonden is.
Ik vind het een heel matig akkoord, te ongunstig voor Oekraine. Had het liever meer gebalanceerd gezien zodat het ook meer geaccepteerd zou worden. Nu zal dit waarschijnlijk gedaan worden uit ademnood. Is een recept voor nog meer en nog grootschaligere ellende in de toekomst.
Donetzk en de Krim de jure, in ruil voor NAVO-lidmaatschap. De rest zijn details. Dat is duurzame vrede.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:58:07 #269
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219604709
het Russiche leger is corrrupt, in chaos , teveel wodka en ze zien absoluut het nut niet van deze militiare operatie en ze willen niet dood
Dat was 3 jaar terug zo en is nu nog zo

Daarnaast is de Ural olie geen zak waard en de schaduw tanker vloot wordt gehinderd en is erg duur , het bombarderen van de raffinaderijen helpt ook al niet , net als het stoppen van Nordstream 1 en 2 niet
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:00:03 #270
6484 ExTec
pi_219604726
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:51 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het een heel matig akkoord, te ongunstig voor Oekraine.
Gaat geen akkoord komen.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:02:09 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604749
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gaat geen akkoord komen.
Ooit sowieso natuurlijk. Laten we hopen dat dit snel is en dat het een akkoord is waarmee beide partijen zich tenminste zo ver kunnen vinden dat ze geen zin hebben om over een paar jaar het te breken.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:05:38 #272
6484 ExTec
pi_219604774
twitter
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:08:04 #273
56749 BlaZ
pi_219604801
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik vind het een heel matig akkoord, te ongunstig voor Oekraine. Had het liever meer gebalanceerd gezien zodat het ook meer geaccepteerd zou worden. Nu zal dit waarschijnlijk gedaan worden uit ademnood. Is een recept voor nog meer en nog grootschaligere ellende in de toekomst.
Donetzk en de Krim de jure, in ruil voor NAVO-lidmaatschap. De rest zijn details. Dat is duurzame vrede.
NAVO-lidmaatschap is denk ik geen optie, daar zullen meerdere NAVO landen niet mee instemmen. Het voordeel van een condominium is dat het een vorm van indirecte veiligheidsgaranties biedt.
pi_219604803
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
De Russen bevinden zich gewoon in een andere informatiebubbel/omgeving dan wij hier in het Westen. Dus bezien ze deze oorlog vanuit een heel ander perspectief. Je kunt je echt afvragen hoeveel vrije keuze daarbij ziet.
Onderzoeken laten keer-op-keer zien dat de meerderheid van de mensen maar heel, heel beperkt in staat is een eigen keuze te maken en dat ze zo goed als volledig gevormd worden door wat ze in hun omgeving horen.
Denk je dat al die mensen hier die nu heel erg extra pro-Oekraine zijn, dat ook zouden zijn geweest als ze in Moskou hadden gewoond? Of zouden deze mensen dan juist hel erg pro-Rusland zijn geweest? Ik denk dat de mensen die het gemakkelijkst te beinvloeden zijn dat zijn ongeacht de zijde waarin ze zich bevinden.
Je kunt als Rus ook een beetje kritisch zijn. Oekraïne heeft nooit wat op haar grondgebied uitgevreten en die hele militaire operatie vindt in een ander (buur)land plaats. Het narratief is Nazis enzo. Misschien dat ik naïef ben, maar ik zou toch wel argwanend zijn wil Nederland een militaire operatie in België beginnen.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:09:01 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604811
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:05 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Maar wat zijn de productiecijfers voor tanks, gevechtsvliegtuigen, APC s, munitie? Want als die in gelijke mate omhoog gaan dan weet ik deze cijfers wel te verklaren
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')