Super lief en schattig!quote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:19 schreef Blues het volgende:
Ik heb vanmiddag een precies passend ei gevonden bij de appie(niet om te eten maar dat mag de pret niet drukken, een lekker aaibaar ei leuk gekleurd met een touwtje eraan)
[ link | afbeelding ]
En zelf de rest een beetje verzonnen. Zus zal m best leuk vinden, ik stuur m dinsdag op
[ link | afbeelding ]
Bij de Albert Heijn (noem ik altijd appie) een soort vilten decoratie ei met een touwtje er aan gekocht. Die paste precies!quote:Op maandag 30 maart 2026 15:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Super lief en schattig!
Buikje genaaldvilt?
Ah dat kan ook!quote:Op maandag 30 maart 2026 15:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Bij de Albert Heijn (noem ik altijd appie) een soort vilten decoratie ei met een touwtje er aan gekocht. Die paste precies!
Stond ook al in mn eerdere berichtquote:Op maandag 30 maart 2026 16:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ah dat kan ook!
Ziet er super lief uit
Ik denk dat ik dat wit erbij zelfs mooier vind dan één enkele kleur, als ik dit zo ziequote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:06 schreef Blues het volgende:
Stukje verder weer met het zomer vestje.
Ik had te weinig blauw en zij hebben dus geen voorraad meer, vandaag 4x wit van dezelfde dikte en katoenmerk gekocht en paar toertjes gehaakt.
Leuk als contrast wel![]()
[ link | afbeelding ]
Bovenop het wit doe ik dan weer paar toeren blauw/petrol.
Andere pand ook at random afwisselend.
Ja he, ik ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat wit erbij zelfs mooier vind dan één enkele kleur, als ik dit zo zie
Is ook mooi. Hetzelfde als op de fotoquote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:06 schreef Blues het volgende:
Stukje verder weer met het zomer vestje.
Ik had te weinig blauw en zij hebben dus geen voorraad meer, vandaag 4x wit van dezelfde dikte en katoenmerk gekocht en paar toertjes gehaakt.
Leuk als contrast wel![]()
[ link | afbeelding ]
Bovenop het wit doe ik dan weer paar toeren blauw/petrol.
Andere pand ook at random afwisselend.
1 aprilquote:
Moest zo hard lachen toen ik hem zag dat ik hier even offtopic moest gaan met een grapjequote:Op woensdag 1 april 2026 08:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
1 april![]()
Lijkt wel op een thermometer.
Het mag op deze dag.quote:Op woensdag 1 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moest zo hard lachen toen ik hem zag dat ik hier even offtopic moest gaan met een grapje
Wat schattig en leukquote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:19 schreef Blues het volgende:
Ik heb vanmiddag een precies passend ei gevonden bij de appie(niet om te eten maar dat mag de pret niet drukken, een lekker aaibaar ei leuk gekleurd met een touwtje eraan)
[ link | afbeelding ]
En zelf de rest een beetje verzonnen. Zus zal m best leuk vinden, ik stuur m dinsdag op
[ link | afbeelding ]
Wat een leuk idee en prachtig kleuren effect zo.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:52 schreef essnhills het volgende:
Ik ben begonnen met een Temperatuurslang. Variant op de temperatuurdeken.
Het is voor het eerste levensjaar van mijn neefje, beginnend op 1 juni 2025. Uitgaande van de maximale dagtemperatuur van het KNMI station bij hen in de buurt.
[ link | afbeelding ]
De laatste 2 maanden heb ik nog niet, maar de warmste en koudste maanden hebben we al gehad dus ik heb gekeken wat de laagste en hoogste temperatuur was en op basis daarvan een verdeling gemaakt in stappen van 3 graden. 13 kleurtjes.
[ link | afbeelding ]
En de eerste maand is al klaar
Omdat het voor een baby/peuter is en fiberfill schadelijk is als dat in hun longetjes komt heb ik bedacht dat ik de vulling in een panty doe. Ik heb de 2 'benen' van de panty in elkaar gedaan zodat het ook nog een dubbele laag is. Dat houdt dan de vezels tegen zodat er niets kan ontsnappen door de gaatjes in de haaksteken. En een panty leek me qua vorm wel handig voor een slang
Temperatuurdekens kom ik al jaren tegen online, maar vond het nooit leuk genoeg om er eentje te maken.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een leuk idee en prachtig kleuren effect zo.
Had er nog nooit van gehoord.
Super leukquote:Op vrijdag 3 april 2026 16:52 schreef essnhills het volgende:
Ik ben begonnen met een Temperatuurslang. Variant op de temperatuurdeken.
Het is voor het eerste levensjaar van mijn neefje, beginnend op 1 juni 2025. Uitgaande van de maximale dagtemperatuur van het KNMI station bij hen in de buurt.
[ link | afbeelding ]
De laatste 2 maanden heb ik nog niet, maar de warmste en koudste maanden hebben we al gehad dus ik heb gekeken wat de laagste en hoogste temperatuur was en op basis daarvan een verdeling gemaakt in stappen van 3 graden. 13 kleurtjes.
[ link | afbeelding ]
En de eerste maand is al klaar
Omdat het voor een baby/peuter is en fiberfill schadelijk is als dat in hun longetjes komt heb ik bedacht dat ik de vulling in een panty doe. Ik heb de 2 'benen' van de panty in elkaar gedaan zodat het ook nog een dubbele laag is. Dat houdt dan de vezels tegen zodat er niets kan ontsnappen door de gaatjes in de haaksteken. En een panty leek me qua vorm wel handig voor een slang
Een temperatuurdeken is al wel jaren een ding. Zie ze best vaak voorbij komenquote:Op zaterdag 4 april 2026 08:09 schreef Dotteke het volgende:
IK heb nog nooit gehoord van een temperatuur slang/deken?
Jaquote:Op zaterdag 4 april 2026 12:35 schreef Blues het volgende:
Het zijn ook meteen regenboogkleuren zie ik
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:07 schreef essnhills het volgende:
[..]
Een temperatuurdeken is al wel jaren een ding. Zie ze best vaak voorbij komenmaar meer op Engelstalige fora etc waar mensen hun creaties delen, niet echt in Nederlandse shops en haaksites.
Ze noemen het zo omdat het een weergave is van de temperaturenquote:Op zaterdag 4 april 2026 17:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.
O op die manier. Wel leuk verzonnen, zou daar nooit aan gedacht hebben eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 4 april 2026 17:25 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ze noemen het zo omdat het een weergave is van de temperaturen
Je kan het op verschillende manieren aanpakken.
Gewoon rechte toeren waarbij iedere toer 1 dag is en de kleur symboliseert dan de temperatuur van die dag. Dat kan dan de gemiddelde temperatuur zijn, of de maximale, of de minimale.
Je kan ook met granny squares werken, dat je voor iedere dag eentje maakt. En dat kan je dan ook 1 kleur maken, of meerdere voor 1 dag. Bijvoorbeeld in het midden de max, daaromheen gemiddeld en aan de buitenkant de minimale temperatuur. Of andersom. Net wat je leuk vindt. En dan haak je die granny squares vervolgens op volgorde aan elkaar vast.
En zo kan je eindeloos variëren.
Afhankelijk van op welke dag van het jaar zal je dan ook een kleurenverloop zien. Als je begint op 1 januari dan heb je eerst veel blauwtinten want koud. En dan wordt het langzaam steeds groener, geler en roder want het wordt warmer. En daarna wordt het weer blauwer omdat het weer kouder wordt.
Voor de slang doe ik dus de maximale temperatuur per dag en iedere ring (toer) stelt dus 1 dat voor, in de kleur van de gemeten temperatuur. En omdat ik op 1 juni ben begonnen heb ik dus juist eerst de warmere kleuren, en verderop als ik bij september/oktober kom dan komt er weer groen en daarna ook blauw.
https://itsallinanutshell.com/temperature-projects/quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.
Zo'n temperatuuromslagdoek is ook wel leukquote:Op zaterdag 4 april 2026 17:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
https://itsallinanutshell.com/temperature-projects/
Ik dacht dat het echt wasquote:Op woensdag 1 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moest zo hard lachen toen ik hem zag dat ik hier even offtopic moest gaan met een grapje
Wow! Jij bent snelquote:Op zondag 5 april 2026 20:34 schreef Blues het volgende:
Mijn vest ligt te blokken [ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 5 april 2026 21:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Moet m nog wel in elkaar zetten
[ link | afbeelding ]
Ik vind juist een kleur mooi. ALs ik een dekentje maak is het altijd een kleur.quote:Op zondag 5 april 2026 22:45 schreef trui het volgende:
Ik vind temperatuurdekens meestal helemaal niet zo mooi uiteindelijk. Maar die slang is wel een leuk idee, en je hebt lekker de vaart erin, essnhils!
Ben ook bijna klaar met 't babydekentje. Ik moet zeggen dat ik zo'n project in 1 kleur behoorlijk saai vind om aan te werken. Maar het haakt wel lekker door.
Ik ben juist wel van het bontequote:Op maandag 6 april 2026 07:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vind juist een kleur mooi. ALs ik een dekentje maak is het altijd een kleur.
Ben zelf niet zo van de bonte
En zo heeft iedereen zijn smaak.quote:
Leuk! Dat wordt wel een lange slang, als dit nog maar 1/6 is!quote:Op zondag 5 april 2026 19:05 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
Juni en juli zijn af!
Ja precies.quote:Op zondag 5 april 2026 22:45 schreef trui het volgende:
Ik vind temperatuurdekens meestal helemaal niet zo mooi uiteindelijk. Maar die slang is wel een leuk idee, en je hebt lekker de vaart erin, essnhils!
Ben ook bijna klaar met 't babydekentje. Ik moet zeggen dat ik zo'n project in 1 kleur behoorlijk saai vind om aan te werken. Maar het haakt wel lekker door.
Ja het wordt een sLaaaaaaaaaaaaaaangquote:Op maandag 6 april 2026 13:25 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Leuk! Dat wordt wel een lange slang, als dit nog maar 1/6 is!
Ik heb geen idee of met verschillende kleuren haken minder saai is eigenlijkquote:Op maandag 6 april 2026 23:05 schreef trui het volgende:
En Dotteke, ik vind het ergens ook best mooi hoor, zo’n effen deken. Maar veel saaier om te maken. En ik houd wel van fleurige kleding, al hoeft ie van mij ook meestal niet bedrukt te zijn.
Wij zijn zulke tegenstellingen hequote:Op dinsdag 7 april 2026 18:09 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of met verschillende kleuren haken minder saai is eigenlijk
Ik heb het eigenlijk nooit gedaan. Ja met een beestje, maar dan waren het altijd zachte tinten nooit knallend of harde kleuren
In veel dingen wel hè 😱quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wij zijn zulke tegenstellingen he![]()
En toch ben je liefquote:
quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En toch ben je lief
De deken die ik nu maak vind je denk ik ook vreselijk
Zes felle kleuren die per lapje (dertig) in andere combinaties gaan. En dan kleine lapjes met hetzelfde kleuren en ook allemaal anders
Wit als omranding
Mooiquote:Op woensdag 8 april 2026 21:16 schreef Blues het volgende:
Mn katoenen zomervestje is af, blij mee [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ja maar ik heb meestal maar 1 project. Lekker paar toeren haken 's avonds bij de tv.quote:
Oké, in het één project tegelijkertijd faal ik een beetjequote:Op woensdag 8 april 2026 21:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja maar ik heb meestal maar 1 project. Lekker paar toeren haken 's avonds bij de tv.
Overdag haak ik eigenlijk nooit.
Nu heb ik wel aardig wat restjes in de tas inmiddels en geen idee wat ik nu wil haken🤔
Fijn!quote:Op woensdag 8 april 2026 21:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ging volgens mij eventjes los he
Hij is echt supermooi geworden Bluesquote:Op woensdag 8 april 2026 21:16 schreef Blues het volgende:
Mn katoenen zomervestje is af, blij mee [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dankje! Is ook niet zwaar en het was maar goed dat ik dat wit erbij gekocht heb.quote:Op donderdag 9 april 2026 05:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hij is echt supermooi geworden Blues
Dan heeft ze er geen goed oog voor die mevr. van de winkelquote:Op donderdag 9 april 2026 11:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Dankje! Is ook niet zwaar en het was maar goed dat ik dat wit erbij gekocht heb.
Mevr vd winkel dacht dat ik 6 bolletjes nodig had, uiteindelijk bijna 10en het wit is niet overal gelijk, expres zo gedaan en pakt goed uit
Ik heb al een hele lange gemaakt hiervoor, mss staat ie nog in het topic. Dat is een soort zware deken geworden uiteindelijk door mijn telskills (notquote:Op donderdag 9 april 2026 11:50 schreef Dotteke het volgende:
Dan heeft ze er geen goed oog voor die mevr. van de winkel
Maar hij is mooi geworden. Ga je er nog meer maken in andere kleuren of misschien langer?
Voor het dikgedrukte bestaan er steekmarkeerdersquote:Op donderdag 9 april 2026 11:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb al een hele lange gemaakt hiervoor, mss staat ie nog in het topic. Dat is een soort zware deken geworden uiteindelijk door mijn telskills (not)
Ik ben nu met de restjes een beetje aan het klooien en zit wel te kijken voor een ander truitje een keer.
Ja ik weet 't, gebruik het te weinig (eigenwijs) maar nu met dit vest wel gebruikt.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Voor het dikgedrukte bestaan er steekmarkeerders
Het wordt zo'n schatjequote:Op zaterdag 11 april 2026 16:12 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
Augustus ook klaar
In september komt er weer wat groen bij
Zoooo leuk dit projectquote:Op zaterdag 11 april 2026 16:12 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
Augustus ook klaar
In september komt er weer wat groen bij
Leuk beestjequote:Op zondag 12 april 2026 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer een simpel tussendoortje van Pica Pau
Ben zo fan van die boeken, ben nu begonnen aan de mot! Maar daar ga ik morgen mee verder... ben nu lekker lui aan die deken (van die foto van die doos een tijdje terug).
Morgen weer knuffeltje
Maar eerst eend/tje
[ afbeelding ]
Dank je welquote:
Dank je welquote:Op maandag 13 april 2026 07:19 schreef trui het volgende:
Mooi gelukt, CotS! En de patronen van Pica Pau zou ik niet als simpel omschrijven.
Super cutequote:Op zondag 12 april 2026 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer een simpel tussendoortje van Pica Pau
Ben zo fan van die boeken, ben nu begonnen aan de mot! Maar daar ga ik morgen mee verder... ben nu lekker lui aan die deken (van die foto van die doos een tijdje terug).
Morgen weer knuffeltje
Maar eerst eend/tje
[ afbeelding ]
Wow dat was een uitdaging zeker! Wat een leukerd en mooi gelukt met die kleuren en technieken zoquote:Op zondag 12 april 2026 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer een simpel tussendoortje van Pica Pau
Ben zo fan van die boeken, ben nu begonnen aan de mot! Maar daar ga ik morgen mee verder... ben nu lekker lui aan die deken (van die foto van die doos een tijdje terug).
Morgen weer knuffeltje
Maar eerst eend/tje
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is zo schattigquote:Op zondag 19 april 2026 14:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
Het is ook heel leuk om te maken, en ook leuk met zo'n kleurige haaktas
[ link | afbeelding ]
Hij gaat wel echt komisch ssssLang worden
quote:Op woensdag 22 april 2026 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
De volgende is inmiddels ook bijna klaar
Die mot heb ik gisteren afgemaakt
[ afbeelding ]
Is ook een leuk vestje geworden Leuk dat je er leuke reacties op krijgtquote:Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Blues het volgende:
Mijn zomervestje; zie boven, heb ik nu 2x aangehad op een bijna net zo petrolblauw als het gehaakte shirt. Krijg er leuke reacties op
Dank je wel!quote:Op woensdag 22 april 2026 16:08 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ze worden steeds leuker
Wat een tellerij ook![]()
Gaaf!quote:Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Blues het volgende:
Mijn zomervestje; zie boven, heb ik nu 2x aangehad op een bijna net zo petrolblauw als het gehaakte shirt. Krijg er leuke reacties op
Hij wordt zo mooiquote:Op vrijdag 24 april 2026 19:26 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
November-update!
Ziet er gelijk weer heel anders uit met blauw erbij.
Ben nu halverwege, nog 6 maanden te gaan.
Hij gaat ongeveer 1,5 meter lang worden
Jaquote:Op vrijdag 24 april 2026 19:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hij wordt zo mooide temperaturen hebben het goed gedaan aan de kleurcombo's te zien
Hadden we toen ook niet ineens sneeuw?quote:Op vrijdag 24 april 2026 19:31 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja
Wel grappig met november
15 november en meteen een stuk kouder en blauw
In november? Hmm weet niet meer?quote:Op vrijdag 24 april 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hadden we toen ook niet ineens sneeuw?
Dit gaat wel uit van de temperaturen bij Den Haag. Daar zal het nog wat warmer geweest zijnquote:Op vrijdag 24 april 2026 19:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
We hebben een paar keer heftige sneeuw gehad (in Grunn)
Alleen pin me er niet op vast
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |