abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220467482
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 20:19 schreef Blues het volgende:
Ik heb vanmiddag een precies passend ei gevonden bij de appie :D (niet om te eten maar dat mag de pret niet drukken, een lekker aaibaar ei leuk gekleurd met een touwtje eraan)

[ link | afbeelding ]

En zelf de rest een beetje verzonnen. Zus zal m best leuk vinden, ik stuur m dinsdag op oO<

[ link | afbeelding ]
Super lief en schattig!
Buikje genaaldvilt?
pi_220467587
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 15:48 schreef ChildoftheStars het volgende:


Super lief en schattig!
Buikje genaaldvilt?
Bij de Albert Heijn (noem ik altijd appie) een soort vilten decoratie ei met een touwtje er aan gekocht. Die paste precies!
pi_220467608
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 15:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Bij de Albert Heijn (noem ik altijd appie) een soort vilten decoratie ei met een touwtje er aan gekocht. Die paste precies!
Ah dat kan ook!
Ziet er super lief uit O+
pi_220467660
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:03 schreef ChildoftheStars het volgende:


Ah dat kan ook!
Ziet er super lief uit O+
Stond ook al in mn eerdere bericht ;) :*
pi_220467879
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:11 schreef Blues het volgende:

[..]
Stond ook al in mn eerdere bericht ;) :*
Sorry :@
Overheen gelezen... Sowieso ben ik van eerst liken en een tijdje later pas typen
Excuses
pi_220475604
Stukje verder weer met het zomer vestje.
Ik had te weinig blauw en zij hebben dus geen voorraad meer, vandaag 4x wit van dezelfde dikte en katoenmerk gekocht en paar toertjes gehaakt.
Leuk als contrast wel :)



Bovenop het wit doe ik dan weer paar toeren blauw/petrol.
Andere pand ook at random afwisselend.
pi_220475627
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:06 schreef Blues het volgende:
Stukje verder weer met het zomer vestje.
Ik had te weinig blauw en zij hebben dus geen voorraad meer, vandaag 4x wit van dezelfde dikte en katoenmerk gekocht en paar toertjes gehaakt.
Leuk als contrast wel :)

[ link | afbeelding ]

Bovenop het wit doe ik dan weer paar toeren blauw/petrol.
Andere pand ook at random afwisselend.
Ik denk dat ik dat wit erbij zelfs mooier vind dan één enkele kleur, als ik dit zo zie
pi_220475633
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik denk dat ik dat wit erbij zelfs mooier vind dan één enkele kleur, als ik dit zo zie
Ja he, ik ook.
Zie ook het oorspronkelijke plaatje bij het patroon.
Dat verloopt ook maar dan anders.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 22:04:06 #211
388664 crew  Dotteke
pi_220478422
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:06 schreef Blues het volgende:
Stukje verder weer met het zomer vestje.
Ik had te weinig blauw en zij hebben dus geen voorraad meer, vandaag 4x wit van dezelfde dikte en katoenmerk gekocht en paar toertjes gehaakt.
Leuk als contrast wel :)

[ link | afbeelding ]

Bovenop het wit doe ik dan weer paar toeren blauw/petrol.
Andere pand ook at random afwisselend.
Is ook mooi. Hetzelfde als op de foto
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 08:08:13 #213
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220480089
quote:
1 april _O-

Lijkt wel op een thermometer.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220480092
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 08:08 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
1 april _O-

Lijkt wel op een thermometer.
Moest zo hard lachen toen ik hem zag dat ik hier even offtopic moest gaan met een grapje :@
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 08:10:28 #215
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220480097
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Moest zo hard lachen toen ik hem zag dat ik hier even offtopic moest gaan met een grapje :@
Het mag op deze dag. :P
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220481118
quote:
_O-
pi_220500586
Ik ben begonnen met een Temperatuurslang. Variant op de temperatuurdeken.

Het is voor het eerste levensjaar van mijn neefje, beginnend op 1 juni 2025. Uitgaande van de maximale dagtemperatuur van het KNMI station bij hen in de buurt.



De laatste 2 maanden heb ik nog niet, maar de warmste en koudste maanden hebben we al gehad dus ik heb gekeken wat de laagste en hoogste temperatuur was en op basis daarvan een verdeling gemaakt in stappen van 3 graden. 13 kleurtjes.




En de eerste maand is al klaar *G*


Omdat het voor een baby/peuter is en fiberfill schadelijk is als dat in hun longetjes komt heb ik bedacht dat ik de vulling in een panty doe. Ik heb de 2 'benen' van de panty in elkaar gedaan zodat het ook nog een dubbele laag is. Dat houdt dan de vezels tegen zodat er niets kan ontsnappen door de gaatjes in de haaksteken. En een panty leek me qua vorm wel handig voor een slang :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 18:22:32 #218
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220501075
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 20:19 schreef Blues het volgende:
Ik heb vanmiddag een precies passend ei gevonden bij de appie :D (niet om te eten maar dat mag de pret niet drukken, een lekker aaibaar ei leuk gekleurd met een touwtje eraan)

[ link | afbeelding ]

En zelf de rest een beetje verzonnen. Zus zal m best leuk vinden, ik stuur m dinsdag op oO<

[ link | afbeelding ]
Wat schattig en leuk O+
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220501215
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:52 schreef essnhills het volgende:
Ik ben begonnen met een Temperatuurslang. Variant op de temperatuurdeken.

Het is voor het eerste levensjaar van mijn neefje, beginnend op 1 juni 2025. Uitgaande van de maximale dagtemperatuur van het KNMI station bij hen in de buurt.

[ link | afbeelding ]

De laatste 2 maanden heb ik nog niet, maar de warmste en koudste maanden hebben we al gehad dus ik heb gekeken wat de laagste en hoogste temperatuur was en op basis daarvan een verdeling gemaakt in stappen van 3 graden. 13 kleurtjes.


[ link | afbeelding ]

En de eerste maand is al klaar *G*


Omdat het voor een baby/peuter is en fiberfill schadelijk is als dat in hun longetjes komt heb ik bedacht dat ik de vulling in een panty doe. Ik heb de 2 'benen' van de panty in elkaar gedaan zodat het ook nog een dubbele laag is. Dat houdt dan de vezels tegen zodat er niets kan ontsnappen door de gaatjes in de haaksteken. En een panty leek me qua vorm wel handig voor een slang :+
Wat een leuk idee en prachtig kleuren effect zo.
Had er nog nooit van gehoord.
pi_220502093
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 18:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een leuk idee en prachtig kleuren effect zo.
Had er nog nooit van gehoord.
Temperatuurdekens kom ik al jaren tegen online, maar vond het nooit leuk genoeg om er eentje te maken.

En nu kwam ik laatst dus een temperatuurslang tegen en ik dacht meteen "Dat is wél leuk om voor neefje te maken!” :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 08:09:07 #221
388664 crew  Dotteke
pi_220503943
IK heb nog nooit gehoord van een temperatuur slang/deken?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220503963
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:52 schreef essnhills het volgende:
Ik ben begonnen met een Temperatuurslang. Variant op de temperatuurdeken.

Het is voor het eerste levensjaar van mijn neefje, beginnend op 1 juni 2025. Uitgaande van de maximale dagtemperatuur van het KNMI station bij hen in de buurt.

[ link | afbeelding ]

De laatste 2 maanden heb ik nog niet, maar de warmste en koudste maanden hebben we al gehad dus ik heb gekeken wat de laagste en hoogste temperatuur was en op basis daarvan een verdeling gemaakt in stappen van 3 graden. 13 kleurtjes.


[ link | afbeelding ]

En de eerste maand is al klaar *G*


Omdat het voor een baby/peuter is en fiberfill schadelijk is als dat in hun longetjes komt heb ik bedacht dat ik de vulling in een panty doe. Ik heb de 2 'benen' van de panty in elkaar gedaan zodat het ook nog een dubbele laag is. Dat houdt dan de vezels tegen zodat er niets kan ontsnappen door de gaatjes in de haaksteken. En een panty leek me qua vorm wel handig voor een slang :+
Super leuk
Staat op mijn wensenlijst, alleen zoveel werk :o
Zo'n slang is een leuke oplossing :Y

En idd in een panty is veilig !
pi_220505035
Het zijn ook meteen regenboogkleuren zie ik O+
pi_220506869
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:09 schreef Dotteke het volgende:
IK heb nog nooit gehoord van een temperatuur slang/deken?
Een temperatuurdeken is al wel jaren een ding. Zie ze best vaak voorbij komen :Y maar meer op Engelstalige fora etc waar mensen hun creaties delen, niet echt in Nederlandse shops en haaksites.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220506876
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:35 schreef Blues het volgende:
Het zijn ook meteen regenboogkleuren zie ik O+
Ja :D

Al is de regenboog niet bewust maar meer een gevolg van de temperatuurkleuren :+ als zie je die niet zo vaak op deze manier natuurlijk.

En het wordt heel kleurrijk *G*
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 17:14:49 #226
388664 crew  Dotteke
pi_220506915
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 17:07 schreef essnhills het volgende:

[..]
Een temperatuurdeken is al wel jaren een ding. Zie ze best vaak voorbij komen :Y maar meer op Engelstalige fora etc waar mensen hun creaties delen, niet echt in Nederlandse shops en haaksites.
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220506986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 17:14 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.
Ze noemen het zo omdat het een weergave is van de temperaturen :+

Je kan het op verschillende manieren aanpakken.

Gewoon rechte toeren waarbij iedere toer 1 dag is en de kleur symboliseert dan de temperatuur van die dag. Dat kan dan de gemiddelde temperatuur zijn, of de maximale, of de minimale.

Je kan ook met granny squares werken, dat je voor iedere dag eentje maakt. En dat kan je dan ook 1 kleur maken, of meerdere voor 1 dag. Bijvoorbeeld in het midden de max, daaromheen gemiddeld en aan de buitenkant de minimale temperatuur. Of andersom. Net wat je leuk vindt. En dan haak je die granny squares vervolgens op volgorde aan elkaar vast.

En zo kan je eindeloos variëren.

Afhankelijk van op welke dag van het jaar zal je dan ook een kleurenverloop zien. Als je begint op 1 januari dan heb je eerst veel blauwtinten want koud. En dan wordt het langzaam steeds groener, geler en roder want het wordt warmer. En daarna wordt het weer blauwer omdat het weer kouder wordt.

Voor de slang doe ik dus de maximale temperatuur per dag en iedere ring (toer) stelt dus 1 dat voor, in de kleur van de gemeten temperatuur. En omdat ik op 1 juni ben begonnen heb ik dus juist eerst de warmere kleuren, en verderop als ik bij september/oktober kom dan komt er weer groen en daarna ook blauw.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 17:28:07 #228
388664 crew  Dotteke
pi_220507006
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 17:25 schreef essnhills het volgende:

[..]
Ze noemen het zo omdat het een weergave is van de temperaturen :+

Je kan het op verschillende manieren aanpakken.

Gewoon rechte toeren waarbij iedere toer 1 dag is en de kleur symboliseert dan de temperatuur van die dag. Dat kan dan de gemiddelde temperatuur zijn, of de maximale, of de minimale.

Je kan ook met granny squares werken, dat je voor iedere dag eentje maakt. En dat kan je dan ook 1 kleur maken, of meerdere voor 1 dag. Bijvoorbeeld in het midden de max, daaromheen gemiddeld en aan de buitenkant de minimale temperatuur. Of andersom. Net wat je leuk vindt. En dan haak je die granny squares vervolgens op volgorde aan elkaar vast.

En zo kan je eindeloos variëren.

Afhankelijk van op welke dag van het jaar zal je dan ook een kleurenverloop zien. Als je begint op 1 januari dan heb je eerst veel blauwtinten want koud. En dan wordt het langzaam steeds groener, geler en roder want het wordt warmer. En daarna wordt het weer blauwer omdat het weer kouder wordt.

Voor de slang doe ik dus de maximale temperatuur per dag en iedere ring (toer) stelt dus 1 dat voor, in de kleur van de gemeten temperatuur. En omdat ik op 1 juni ben begonnen heb ik dus juist eerst de warmere kleuren, en verderop als ik bij september/oktober kom dan komt er weer groen en daarna ook blauw.
O op die manier. Wel leuk verzonnen, zou daar nooit aan gedacht hebben eerlijk gezegd
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 17:38:14 #229
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220507077
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 17:14 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.
https://itsallinanutshell.com/temperature-projects/
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220507421
quote:
Zo'n temperatuuromslagdoek is ook wel leuk
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:35:36 #231
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220507538
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Moest zo hard lachen toen ik hem zag dat ik hier even offtopic moest gaan met een grapje :@
Ik dacht dat het echt was :@
pi_220507619
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik dacht dat het echt was :@
Aws O+
pi_220515252


Juni en juli zijn af!
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220515702
Erg leuk!! Prachtige kleuren O+
pi_220515717
Mijn vest ligt te blokken
pi_220515784
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 20:34 schreef Blues het volgende:
Mijn vest ligt te blokken [ link | afbeelding ]
Wow! Jij bent snel :o
pi_220515977
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wow! Jij bent snel :o
Moet m nog wel in elkaar zetten
pi_220516073
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Moet m nog wel in elkaar zetten
[ link | afbeelding ]
*)
You can do it *O*
  zondag 5 april 2026 @ 21:47:53 #239
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220516259
Wat worden hier toch leuke dingen gemaakt.
  zondag 5 april 2026 @ 22:45:21 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220516590
Ik vind temperatuurdekens meestal helemaal niet zo mooi uiteindelijk. Maar die slang is wel een leuk idee, en je hebt lekker de vaart erin, essnhils!

Ben ook bijna klaar met 't babydekentje. Ik moet zeggen dat ik zo'n project in 1 kleur behoorlijk saai vind om aan te werken. Maar het haakt wel lekker door. :)
in de haak.
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 07:28:56 #241
388664 crew  Dotteke
pi_220517362
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:45 schreef trui het volgende:
Ik vind temperatuurdekens meestal helemaal niet zo mooi uiteindelijk. Maar die slang is wel een leuk idee, en je hebt lekker de vaart erin, essnhils!

Ben ook bijna klaar met 't babydekentje. Ik moet zeggen dat ik zo'n project in 1 kleur behoorlijk saai vind om aan te werken. Maar het haakt wel lekker door. :)
Ik vind juist een kleur mooi. ALs ik een dekentje maak is het altijd een kleur.
Ben zelf niet zo van de bonte
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 11:18:15 #242
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220518190
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 07:28 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik vind juist een kleur mooi. ALs ik een dekentje maak is het altijd een kleur.
Ben zelf niet zo van de bonte
Ik ben juist wel van het bonte _O-
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220518217
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:18 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik ben juist wel van het bonte _O-
Hier nog zo één
Er zijn zoveel mooie kleuren in de wereld. Lekker allemaal gebruiken
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 12:07:17 #244
388664 crew  Dotteke
pi_220518488
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:18 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik ben juist wel van het bonte _O-
En zo heeft iedereen zijn smaak.
Heb het hier ook met kleding, zelden bedrukt altijd effen :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220518988
quote:
6s.gif Op zondag 5 april 2026 19:05 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]

Juni en juli zijn af!
Leuk! Dat wordt wel een lange slang, als dit nog maar 1/6 is!
pi_220520432
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:45 schreef trui het volgende:
Ik vind temperatuurdekens meestal helemaal niet zo mooi uiteindelijk. Maar die slang is wel een leuk idee, en je hebt lekker de vaart erin, essnhils!

Ben ook bijna klaar met 't babydekentje. Ik moet zeggen dat ik zo'n project in 1 kleur behoorlijk saai vind om aan te werken. Maar het haakt wel lekker door. :)
Ja precies.

Ik hou wel van kleurige dekens, maar het moet wel goed ik evenwicht zijn qua kleuren. Maar dat is met een temperatuurdeken niet echt op die manier goed te plannen. Dan maak ik liever een andere kleurige deken.


Maar zo'n slang is speelgoed dus dat kan prima :D
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 13:25 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Leuk! Dat wordt wel een lange slang, als dit nog maar 1/6 is!
Ja het wordt een sLaaaaaaaaaaaaaaang
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 6 april 2026 @ 19:29:08 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220520838
Ik vind die temperatuuritems heel tof! Wilde eigenlijk ook ooit zo’n deken haken, maar ik haak vooral gedachteloos en makkelijk en ik vind het moeilijk om gestructureerd bij te houden waar ik ben enzo. En dus durfde ik er nooit aan te beginnen. Stom eigenlijk…
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 6 april 2026 @ 23:03:23 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220522467
Ik vind het ook vrij oninteressant, de temperaturen van elke dag van een jaar. Dus daar laat ik mijn kleurverdeling liever niet door bepalen. Maar goed, mensen moeten doen wat ze niet laten kunnen.

En een goede slang is lekker lang! Dus perfect projectje hiervoor. :) .

Ik heb ooit ook een slang gehaakt (toen als kraam cadeautje voor een mede fok!ster). Die was ook behoorlijk lang. Zal eens kijken of ik de foto nog kan vinden.
in de haak.
  maandag 6 april 2026 @ 23:05:36 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220522477
En Dotteke, ik vind het ergens ook best mooi hoor, zo’n effen deken. Maar veel saaier om te maken. En ik houd wel van fleurige kleding, al hoeft ie van mij ook meestal niet bedrukt te zijn.
in de haak.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:34:10 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220526911
deze is al iets interessanter. 126 jaren weer in 1 deken. :D
in de haak.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 18:09:58 #251
388664 crew  Dotteke
pi_220527682
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 23:05 schreef trui het volgende:
En Dotteke, ik vind het ergens ook best mooi hoor, zo’n effen deken. Maar veel saaier om te maken. En ik houd wel van fleurige kleding, al hoeft ie van mij ook meestal niet bedrukt te zijn.
Ik heb geen idee of met verschillende kleuren haken minder saai is eigenlijk
Ik heb het eigenlijk nooit gedaan. Ja met een beestje, maar dan waren het altijd zachte tinten nooit knallend of harde kleuren
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220527809
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:09 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik heb geen idee of met verschillende kleuren haken minder saai is eigenlijk
Ik heb het eigenlijk nooit gedaan. Ja met een beestje, maar dan waren het altijd zachte tinten nooit knallend of harde kleuren
Wij zijn zulke tegenstellingen he _O- :*
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 18:56:52 #253
388664 crew  Dotteke
pi_220528179
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wij zijn zulke tegenstellingen he _O- :*
In veel dingen wel hè 😱
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220528328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:56 schreef Dotteke het volgende:

[..]
In veel dingen wel hè 😱
En toch ben je lief

De deken die ik nu maak vind je denk ik ook vreselijk

Zes felle kleuren die per lapje (dertig) in andere combinaties gaan. En dan kleine lapjes met hetzelfde kleuren en ook allemaal anders
Wit als omranding
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 19:32:51 #255
388664 crew  Dotteke
pi_220528470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
En toch ben je lief

De deken die ik nu maak vind je denk ik ook vreselijk

Zes felle kleuren die per lapje (dertig) in andere combinaties gaan. En dan kleine lapjes met hetzelfde kleuren en ook allemaal anders
Wit als omranding
O+ Een hele klus dus
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220536871
Mn katoenen zomervestje is af, blij mee


pi_220536938
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:16 schreef Blues het volgende:
Mn katoenen zomervestje is af, blij mee [ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooi O+ O+ O+
en wat een tempo heb jij :o
pi_220537038
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:23 schreef ChildoftheStars het volgende:


Mooi O+ O+ O+
en wat een tempo heb jij :o
Ja maar ik heb meestal maar 1 project. Lekker paar toeren haken 's avonds bij de tv.
Overdag haak ik eigenlijk nooit.

Nu heb ik wel aardig wat restjes in de tas inmiddels en geen idee wat ik nu wil haken🤔
pi_220537107
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja maar ik heb meestal maar 1 project. Lekker paar toeren haken 's avonds bij de tv.
Overdag haak ik eigenlijk nooit.

Nu heb ik wel aardig wat restjes in de tas inmiddels en geen idee wat ik nu wil haken🤔
Oké, in het één project tegelijkertijd faal ik een beetje :@
Al mis ik nu het haken van knuffeltjes (weekje ergens anders, en enkel de bloemendeken meegenomen. Erg leuk, maar mis mijn knuffeltjes ;) )

Met restjes... even denken... je hebt wel patronen van monstertjes of gewoon kleine popjes
Of je doet van die poppetjes die mensen haken en op plekken achterlaten voor anderen
Of sleutelhangers/oorbellen haken
Of armbandjes maken ermee
Allemaal kleine bloemetjes en die aan elkaar haken als een sjaal/deken/tafelloper
Of onderzetters haken, voor glazen en koppen en mokken
pi_220537197
Armbandjes! Leuk! Dank voor de inspiratie :*
pi_220537208
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:50 schreef Blues het volgende:
Armbandjes! Leuk! Dank voor de inspiratie :*
Ging volgens mij eventjes los he :@
pi_220537347
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ging volgens mij eventjes los he :@
Fijn! *O*
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 05:54:01 #263
388664 crew  Dotteke
pi_220538314
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:16 schreef Blues het volgende:
Mn katoenen zomervestje is af, blij mee [ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hij is echt supermooi geworden Blues ^O^
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220539666
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 05:54 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Hij is echt supermooi geworden Blues ^O^
Dankje! Is ook niet zwaar en het was maar goed dat ik dat wit erbij gekocht heb.
Mevr vd winkel dacht dat ik 6 bolletjes nodig had, uiteindelijk bijna 10 :') en het wit is niet overal gelijk, expres zo gedaan en pakt goed uit *G*
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 11:50:57 #265
388664 crew  Dotteke
pi_220539692
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:44 schreef Blues het volgende:

[..]
Dankje! Is ook niet zwaar en het was maar goed dat ik dat wit erbij gekocht heb.
Mevr vd winkel dacht dat ik 6 bolletjes nodig had, uiteindelijk bijna 10 :') en het wit is niet overal gelijk, expres zo gedaan en pakt goed uit *G*
Dan heeft ze er geen goed oog voor die mevr. van de winkel

Maar hij is mooi geworden. Ga je er nog meer maken in andere kleuren of misschien langer?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220539700
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:50 schreef Dotteke het volgende:

Dan heeft ze er geen goed oog voor die mevr. van de winkel

Maar hij is mooi geworden. Ga je er nog meer maken in andere kleuren of misschien langer?
Ik heb al een hele lange gemaakt hiervoor, mss staat ie nog in het topic. Dat is een soort zware deken geworden uiteindelijk door mijn telskills (not :P )

Ik ben nu met de restjes een beetje aan het klooien en zit wel te kijken voor een ander truitje een keer.
pi_220539704
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb al een hele lange gemaakt hiervoor, mss staat ie nog in het topic. Dat is een soort zware deken geworden uiteindelijk door mijn telskills (not :P )

Ik ben nu met de restjes een beetje aan het klooien en zit wel te kijken voor een ander truitje een keer.
Voor het dikgedrukte bestaan er steekmarkeerders :+
pi_220539717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Voor het dikgedrukte bestaan er steekmarkeerders :+
Ja ik weet 't, gebruik het te weinig (eigenwijs) maar nu met dit vest wel gebruikt.
pi_220556167


Augustus ook klaar *G*


In september komt er weer wat groen bij :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220556208
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:12 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]

Augustus ook klaar *G*


In september komt er weer wat groen bij :Y
Het wordt zo'n schatje O+
pi_220556725
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:12 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]

Augustus ook klaar *G*


In september komt er weer wat groen bij :Y
Zoooo leuk dit project O+
pi_220566320
Weer een simpel tussendoortje van Pica Pau
Ben zo fan van die boeken, ben nu begonnen aan de mot! Maar daar ga ik morgen mee verder... ben nu lekker lui aan die deken (van die foto van die doos een tijdje terug).
Morgen weer knuffeltje O+

Maar eerst eend/tje

  Moderator maandag 13 april 2026 @ 05:08:57 #273
388664 crew  Dotteke
pi_220570127
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer een simpel tussendoortje van Pica Pau
Ben zo fan van die boeken, ben nu begonnen aan de mot! Maar daar ga ik morgen mee verder... ben nu lekker lui aan die deken (van die foto van die doos een tijdje terug).
Morgen weer knuffeltje O+

Maar eerst eend/tje

[ afbeelding ]
Leuk beestje ^O^
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  maandag 13 april 2026 @ 07:19:04 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220570323
Mooi gelukt, CotS! En de patronen van Pica Pau zou ik niet als simpel omschrijven.
in de haak.
pi_220570399
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 05:08 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Leuk beestje ^O^
Dank je wel O+

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 07:19 schreef trui het volgende:
Mooi gelukt, CotS! En de patronen van Pica Pau zou ik niet als simpel omschrijven.
Dank je wel
En sorry :@
pi_220571562
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer een simpel tussendoortje van Pica Pau
Ben zo fan van die boeken, ben nu begonnen aan de mot! Maar daar ga ik morgen mee verder... ben nu lekker lui aan die deken (van die foto van die doos een tijdje terug).
Morgen weer knuffeltje O+

Maar eerst eend/tje

[ afbeelding ]
Super cute O+

En netjes gewerkt ook :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220572186
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer een simpel tussendoortje van Pica Pau
Ben zo fan van die boeken, ben nu begonnen aan de mot! Maar daar ga ik morgen mee verder... ben nu lekker lui aan die deken (van die foto van die doos een tijdje terug).
Morgen weer knuffeltje O+

Maar eerst eend/tje

[ afbeelding ]
Wow dat was een uitdaging zeker! Wat een leukerd en mooi gelukt met die kleuren en technieken zo ^O^
pi_220578896
Gisteravond kwam er een filmpje op insta voor bij van een wind-spinner.
Dus geprobeerd na te maken met een bol wol die ik nog had liggen, ik denk wel dat katoen beter 'spint' in de wind maar het was maar een probeersel :) Beetje lange foto _O- dus ff in een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220605864


Ssssssssseptember is klaar!

De oranje en rode kleuren komen voorlopig niet meer terug (en sommige wellicht helemaal niet meer afhankelijk van hoe warm mei gaat worden) en je ziet het langzaam groener (en dus koeler) worden.

Oktober heeft 1x geel, 1x groenblauw. Alle andere dagen worden geelgroen en groen.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220612374


Juni t/m oktober. Bijna op de helft.

Gelijk een hele andere look nu ee steeds meer groen komt.

Vanaf november ook blauw.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220612377
Het is zo'n leuk kleurrijk project O+
pi_220612385
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 14:27 schreef Blues het volgende:
Het is zo'n leuk kleurrijk project O+
Het is ook heel leuk om te maken, en ook leuk met zo'n kleurige haaktas :D



Hij gaat wel echt komisch ssssLang worden :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220612592
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 14:28 schreef essnhills het volgende:

[..]
Het is ook heel leuk om te maken, en ook leuk met zo'n kleurige haaktas :D
[ link | afbeelding ]


Hij gaat wel echt komisch ssssLang worden :+
Hij is zo schattig
Die tas is net een bedje O+
pi_220633682
De volgende is inmiddels ook bijna klaar _O-
Die mot heb ik gisteren afgemaakt

pi_220633858
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
De volgende is inmiddels ook bijna klaar _O-
Die mot heb ik gisteren afgemaakt

[ afbeelding ]
O+
Ze worden steeds leuker *O*
Wat een tellerij ook _O_
pi_220633865
Mijn zomervestje; zie boven, heb ik nu 2x aangehad op een bijna net zo petrolblauw als het gehaakte shirt. Krijg er leuke reacties op O+
  Moderator donderdag 23 april 2026 @ 10:14:42 #287
388664 crew  Dotteke
pi_220638086
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Blues het volgende:
Mijn zomervestje; zie boven, heb ik nu 2x aangehad op een bijna net zo petrolblauw als het gehaakte shirt. Krijg er leuke reacties op O+
Is ook een leuk vestje geworden Leuk dat je er leuke reacties op krijgt
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220638213
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:08 schreef Blues het volgende:

[..]
O+
Ze worden steeds leuker *O*
Wat een tellerij ook _O_
Dank je wel!
Valt mee hoor dat tellen. Word er zen van ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Blues het volgende:
Mijn zomervestje; zie boven, heb ik nu 2x aangehad op een bijna net zo petrolblauw als het gehaakte shirt. Krijg er leuke reacties op O+
Gaaf!
pi_220646176



November-update!

Ziet er gelijk weer heel anders uit met blauw erbij.

Ben nu halverwege, nog 6 maanden te gaan.

Hij gaat ongeveer 1,5 meter lang worden :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220646190
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:26 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
November-update!

Ziet er gelijk weer heel anders uit met blauw erbij.

Ben nu halverwege, nog 6 maanden te gaan.

Hij gaat ongeveer 1,5 meter lang worden :+
Hij wordt zo mooi O+ de temperaturen hebben het goed gedaan aan de kleurcombo's te zien ;)
pi_220646219
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hij wordt zo mooi O+ de temperaturen hebben het goed gedaan aan de kleurcombo's te zien ;)
Ja :Y

Wel grappig met november

15 november en meteen een stuk kouder en blauw :D
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220646230
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:31 schreef essnhills het volgende:

[..]
Ja :Y

Wel grappig met november

15 november en meteen een stuk kouder en blauw :D
Hadden we toen ook niet ineens sneeuw?
pi_220646266
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hadden we toen ook niet ineens sneeuw?
In november? Hmm weet niet meer? :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220646281
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:36 schreef essnhills het volgende:

[..]
In november? Hmm weet niet meer? :+
We hebben een paar keer heftige sneeuw gehad (in Grunn)
Alleen pin me er niet op vast ;)
pi_220646301
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
We hebben een paar keer heftige sneeuw gehad (in Grunn)
Alleen pin me er niet op vast ;)
Dit gaat wel uit van de temperaturen bij Den Haag. Daar zal het nog wat warmer geweest zijn :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220661049





En hier ook december *G*

De laatste 2 kleurtjes zitten er nu ook bij; Donkerblauw en paars.

Paars was 1e Kerstdag, dat was een ijsdag.

En in januari komt ie nog 1x en dat was het weer voor paars.

Schiet al lekker op. 7 maanden gehad, nog 5 te gaan.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220661078
Wat sssssssuper leuk wordt die🐍 O+
pi_220670859
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 23:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze is af!

[ afbeelding ]
Lieve citroenmuis O+ Mooie joh, die oren :D
pi_220670929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Lieve citroenmuis O+ Mooie joh, die oren :D
Ja dacht neem eens een andere kleur dan blauw of roze :+

En dank! Zelf ook wel content
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:36:39 #301
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220691057
Lief muisje! O+

ik heb ook weer eens een Pica Pau patroontje gemaakt: Lupita de aap.



En dat dekentje ook eindelijk afgemaakt en geblokt. Klaar voor verzending.


[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 01-05-2026 17:45:21 ]
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')