Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:07 schreef essnhills het volgende:
[..]
Een temperatuurdeken is al wel jaren een ding. Zie ze best vaak voorbij komenmaar meer op Engelstalige fora etc waar mensen hun creaties delen, niet echt in Nederlandse shops en haaksites.
Ze noemen het zo omdat het een weergave is van de temperaturenquote:Op zaterdag 4 april 2026 17:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.
O op die manier. Wel leuk verzonnen, zou daar nooit aan gedacht hebben eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 4 april 2026 17:25 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ze noemen het zo omdat het een weergave is van de temperaturen
Je kan het op verschillende manieren aanpakken.
Gewoon rechte toeren waarbij iedere toer 1 dag is en de kleur symboliseert dan de temperatuur van die dag. Dat kan dan de gemiddelde temperatuur zijn, of de maximale, of de minimale.
Je kan ook met granny squares werken, dat je voor iedere dag eentje maakt. En dat kan je dan ook 1 kleur maken, of meerdere voor 1 dag. Bijvoorbeeld in het midden de max, daaromheen gemiddeld en aan de buitenkant de minimale temperatuur. Of andersom. Net wat je leuk vindt. En dan haak je die granny squares vervolgens op volgorde aan elkaar vast.
En zo kan je eindeloos variëren.
Afhankelijk van op welke dag van het jaar zal je dan ook een kleurenverloop zien. Als je begint op 1 januari dan heb je eerst veel blauwtinten want koud. En dan wordt het langzaam steeds groener, geler en roder want het wordt warmer. En daarna wordt het weer blauwer omdat het weer kouder wordt.
Voor de slang doe ik dus de maximale temperatuur per dag en iedere ring (toer) stelt dus 1 dat voor, in de kleur van de gemeten temperatuur. En omdat ik op 1 juni ben begonnen heb ik dus juist eerst de warmere kleuren, en verderop als ik bij september/oktober kom dan komt er weer groen en daarna ook blauw.
https://itsallinanutshell.com/temperature-projects/quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.
Zo'n temperatuuromslagdoek is ook wel leukquote:Op zaterdag 4 april 2026 17:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
https://itsallinanutshell.com/temperature-projects/
Ik dacht dat het echt wasquote:Op woensdag 1 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moest zo hard lachen toen ik hem zag dat ik hier even offtopic moest gaan met een grapje
Wow! Jij bent snelquote:Op zondag 5 april 2026 20:34 schreef Blues het volgende:
Mijn vest ligt te blokken [ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 5 april 2026 21:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Moet m nog wel in elkaar zetten
[ link | afbeelding ]
Ik vind juist een kleur mooi. ALs ik een dekentje maak is het altijd een kleur.quote:Op zondag 5 april 2026 22:45 schreef trui het volgende:
Ik vind temperatuurdekens meestal helemaal niet zo mooi uiteindelijk. Maar die slang is wel een leuk idee, en je hebt lekker de vaart erin, essnhils!
Ben ook bijna klaar met 't babydekentje. Ik moet zeggen dat ik zo'n project in 1 kleur behoorlijk saai vind om aan te werken. Maar het haakt wel lekker door.
Ik ben juist wel van het bontequote:Op maandag 6 april 2026 07:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vind juist een kleur mooi. ALs ik een dekentje maak is het altijd een kleur.
Ben zelf niet zo van de bonte
En zo heeft iedereen zijn smaak.quote:
Leuk! Dat wordt wel een lange slang, als dit nog maar 1/6 is!quote:Op zondag 5 april 2026 19:05 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
Juni en juli zijn af!
Ja precies.quote:Op zondag 5 april 2026 22:45 schreef trui het volgende:
Ik vind temperatuurdekens meestal helemaal niet zo mooi uiteindelijk. Maar die slang is wel een leuk idee, en je hebt lekker de vaart erin, essnhils!
Ben ook bijna klaar met 't babydekentje. Ik moet zeggen dat ik zo'n project in 1 kleur behoorlijk saai vind om aan te werken. Maar het haakt wel lekker door.
Ja het wordt een sLaaaaaaaaaaaaaaangquote:Op maandag 6 april 2026 13:25 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Leuk! Dat wordt wel een lange slang, als dit nog maar 1/6 is!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |