abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 17:14:49 #226
388664 crew  Dotteke
pi_220506915
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 17:07 schreef essnhills het volgende:

[..]
Een temperatuurdeken is al wel jaren een ding. Zie ze best vaak voorbij komen :Y maar meer op Engelstalige fora etc waar mensen hun creaties delen, niet echt in Nederlandse shops en haaksites.
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220506986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 17:14 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.
Ze noemen het zo omdat het een weergave is van de temperaturen :+

Je kan het op verschillende manieren aanpakken.

Gewoon rechte toeren waarbij iedere toer 1 dag is en de kleur symboliseert dan de temperatuur van die dag. Dat kan dan de gemiddelde temperatuur zijn, of de maximale, of de minimale.

Je kan ook met granny squares werken, dat je voor iedere dag eentje maakt. En dat kan je dan ook 1 kleur maken, of meerdere voor 1 dag. Bijvoorbeeld in het midden de max, daaromheen gemiddeld en aan de buitenkant de minimale temperatuur. Of andersom. Net wat je leuk vindt. En dan haak je die granny squares vervolgens op volgorde aan elkaar vast.

En zo kan je eindeloos variëren.

Afhankelijk van op welke dag van het jaar zal je dan ook een kleurenverloop zien. Als je begint op 1 januari dan heb je eerst veel blauwtinten want koud. En dan wordt het langzaam steeds groener, geler en roder want het wordt warmer. En daarna wordt het weer blauwer omdat het weer kouder wordt.

Voor de slang doe ik dus de maximale temperatuur per dag en iedere ring (toer) stelt dus 1 dat voor, in de kleur van de gemeten temperatuur. En omdat ik op 1 juni ben begonnen heb ik dus juist eerst de warmere kleuren, en verderop als ik bij september/oktober kom dan komt er weer groen en daarna ook blauw.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 17:28:07 #228
388664 crew  Dotteke
pi_220507006
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 17:25 schreef essnhills het volgende:

[..]
Ze noemen het zo omdat het een weergave is van de temperaturen :+

Je kan het op verschillende manieren aanpakken.

Gewoon rechte toeren waarbij iedere toer 1 dag is en de kleur symboliseert dan de temperatuur van die dag. Dat kan dan de gemiddelde temperatuur zijn, of de maximale, of de minimale.

Je kan ook met granny squares werken, dat je voor iedere dag eentje maakt. En dat kan je dan ook 1 kleur maken, of meerdere voor 1 dag. Bijvoorbeeld in het midden de max, daaromheen gemiddeld en aan de buitenkant de minimale temperatuur. Of andersom. Net wat je leuk vindt. En dan haak je die granny squares vervolgens op volgorde aan elkaar vast.

En zo kan je eindeloos variëren.

Afhankelijk van op welke dag van het jaar zal je dan ook een kleurenverloop zien. Als je begint op 1 januari dan heb je eerst veel blauwtinten want koud. En dan wordt het langzaam steeds groener, geler en roder want het wordt warmer. En daarna wordt het weer blauwer omdat het weer kouder wordt.

Voor de slang doe ik dus de maximale temperatuur per dag en iedere ring (toer) stelt dus 1 dat voor, in de kleur van de gemeten temperatuur. En omdat ik op 1 juni ben begonnen heb ik dus juist eerst de warmere kleuren, en verderop als ik bij september/oktober kom dan komt er weer groen en daarna ook blauw.
O op die manier. Wel leuk verzonnen, zou daar nooit aan gedacht hebben eerlijk gezegd
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 17:38:14 #229
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220507077
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 17:14 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik zal straks google eens even vragen waarom ze dat zo noemen.
https://itsallinanutshell.com/temperature-projects/
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220507421
quote:
Zo'n temperatuuromslagdoek is ook wel leuk
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:35:36 #231
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220507538
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Moest zo hard lachen toen ik hem zag dat ik hier even offtopic moest gaan met een grapje :@
Ik dacht dat het echt was :@
pi_220507619
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik dacht dat het echt was :@
Aws O+
pi_220515252


Juni en juli zijn af!
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220515702
Erg leuk!! Prachtige kleuren O+
pi_220515717
Mijn vest ligt te blokken
pi_220515784
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 20:34 schreef Blues het volgende:
Mijn vest ligt te blokken [ link | afbeelding ]
Wow! Jij bent snel :o
pi_220515977
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wow! Jij bent snel :o
Moet m nog wel in elkaar zetten
pi_220516073
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Moet m nog wel in elkaar zetten
[ link | afbeelding ]
*)
You can do it *O*
  zondag 5 april 2026 @ 21:47:53 #239
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220516259
Wat worden hier toch leuke dingen gemaakt.
  zondag 5 april 2026 @ 22:45:21 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220516590
Ik vind temperatuurdekens meestal helemaal niet zo mooi uiteindelijk. Maar die slang is wel een leuk idee, en je hebt lekker de vaart erin, essnhils!

Ben ook bijna klaar met 't babydekentje. Ik moet zeggen dat ik zo'n project in 1 kleur behoorlijk saai vind om aan te werken. Maar het haakt wel lekker door. :)
in de haak.
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 07:28:56 #241
388664 crew  Dotteke
pi_220517362
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:45 schreef trui het volgende:
Ik vind temperatuurdekens meestal helemaal niet zo mooi uiteindelijk. Maar die slang is wel een leuk idee, en je hebt lekker de vaart erin, essnhils!

Ben ook bijna klaar met 't babydekentje. Ik moet zeggen dat ik zo'n project in 1 kleur behoorlijk saai vind om aan te werken. Maar het haakt wel lekker door. :)
Ik vind juist een kleur mooi. ALs ik een dekentje maak is het altijd een kleur.
Ben zelf niet zo van de bonte
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 11:18:15 #242
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220518190
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 07:28 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik vind juist een kleur mooi. ALs ik een dekentje maak is het altijd een kleur.
Ben zelf niet zo van de bonte
Ik ben juist wel van het bonte _O-
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220518217
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:18 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik ben juist wel van het bonte _O-
Hier nog zo één
Er zijn zoveel mooie kleuren in de wereld. Lekker allemaal gebruiken
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 12:07:17 #244
388664 crew  Dotteke
pi_220518488
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:18 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik ben juist wel van het bonte _O-
En zo heeft iedereen zijn smaak.
Heb het hier ook met kleding, zelden bedrukt altijd effen :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220518988
quote:
6s.gif Op zondag 5 april 2026 19:05 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]

Juni en juli zijn af!
Leuk! Dat wordt wel een lange slang, als dit nog maar 1/6 is!
pi_220520432
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:45 schreef trui het volgende:
Ik vind temperatuurdekens meestal helemaal niet zo mooi uiteindelijk. Maar die slang is wel een leuk idee, en je hebt lekker de vaart erin, essnhils!

Ben ook bijna klaar met 't babydekentje. Ik moet zeggen dat ik zo'n project in 1 kleur behoorlijk saai vind om aan te werken. Maar het haakt wel lekker door. :)
Ja precies.

Ik hou wel van kleurige dekens, maar het moet wel goed ik evenwicht zijn qua kleuren. Maar dat is met een temperatuurdeken niet echt op die manier goed te plannen. Dan maak ik liever een andere kleurige deken.


Maar zo'n slang is speelgoed dus dat kan prima :D
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 13:25 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Leuk! Dat wordt wel een lange slang, als dit nog maar 1/6 is!
Ja het wordt een sLaaaaaaaaaaaaaaang
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 6 april 2026 @ 19:29:08 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220520838
Ik vind die temperatuuritems heel tof! Wilde eigenlijk ook ooit zo’n deken haken, maar ik haak vooral gedachteloos en makkelijk en ik vind het moeilijk om gestructureerd bij te houden waar ik ben enzo. En dus durfde ik er nooit aan te beginnen. Stom eigenlijk…
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 6 april 2026 @ 23:03:23 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220522467
Ik vind het ook vrij oninteressant, de temperaturen van elke dag van een jaar. Dus daar laat ik mijn kleurverdeling liever niet door bepalen. Maar goed, mensen moeten doen wat ze niet laten kunnen.

En een goede slang is lekker lang! Dus perfect projectje hiervoor. :) .

Ik heb ooit ook een slang gehaakt (toen als kraam cadeautje voor een mede fok!ster). Die was ook behoorlijk lang. Zal eens kijken of ik de foto nog kan vinden.
in de haak.
  maandag 6 april 2026 @ 23:05:36 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220522477
En Dotteke, ik vind het ergens ook best mooi hoor, zo’n effen deken. Maar veel saaier om te maken. En ik houd wel van fleurige kleding, al hoeft ie van mij ook meestal niet bedrukt te zijn.
in de haak.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:34:10 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220526911
deze is al iets interessanter. 126 jaren weer in 1 deken. :D
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')