Was je toen dus ook al zo gevoelig voor Russische propaganda?quote:Op woensdag 24 december 2025 09:36 schreef DrDentz het volgende:
Ik dacht dat we tegen een EU associatieverdrag hadden gestemd :/
Ja, in een raadgevend referendum, voor de grootschalige invasie door Rusland, geholpen door een gigantische campagne door de tegenstanders (o.a. brulboei Jan Roos en (hoe kan het ook anders) Thierry Baudet). Het referendum was toevallig tegelijk met de gemeenteraadsverkiezingen anders was de vereiste opkomst überhaupt niet gehaald.quote:Op woensdag 24 december 2025 09:36 schreef DrDentz het volgende:
.quote:Op woensdag 24 december 2025 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je de comments op NuJij bekijkt kan Oekraïne beter meteen de hele Donbas afstaan.
[..]
[..]
Het is de 24e, waarschijnlijk zijn de roebels weer overgemaakt
Het zijn gewoon van die “kritische denkers” zoals je eerder ook al zag met covid, 5G en zo nog wat topics. Van die priktatuur figuren. Het enige wat je kan doen is accepteren dat dit soort mensen nu eenmaal bestaan, en er geen aandacht aan besteden. Helaas hebben ze door social media wel een veel groter bereik gekregen.quote:Op woensdag 24 december 2025 09:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
.
Vanaf de zijlijn is het altijd makkelijk lullen natuurlijk.
Dat zie je ook op Facebook. Mensen kwamen de meest domme dingen uit, terwijl hun profiel open staat en alle bekenden mee kunnen lezen.
Denk je dat echt? Hans van Baalen stond daar al pro-EU propaganda te schreeuwen lang voordat Poetin aanvielquote:Op woensdag 24 december 2025 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Oekraïne boeide niemand en Oekraïne wilde niet bij de EU en de NAVO, alleen een op het Westen gerichte koers. Totdat Poetin aanviel.
Ik vraag me dan altijd af of deze mensen, indien het geen bots zijn, ook zo denken over MH-17. Blijkbaar heeft Rusland namelijk het recht om straffeloos burgers te vermoorden en mogen we hun daar niet verantwoordelijk voor houden.quote:Op woensdag 24 december 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is eerder dieptriest te noemen dat dit soort achterhaalde Russische talking points na 4 jaar nog steeds dagelijks herhaald worden.
Het toont eens te meer aan hoe effectief propaganda kan zijn en hoe belangrijk het is om fakenews en desinformatie actief te blijven bestrijden.
quote:
Ze wilden het niet geloven dat is wat anders.quote:Op dinsdag 23 december 2025 20:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij hebt echt gewoon een talent om op het verkeerde paard te gokken, is het niet?
[..]
quote:Op woensdag 24 december 2025 10:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Denk je dat echt? Hans van Baalen stond daar al pro-EU propaganda te schreeuwen lang voordat Poetin aanviel
Vind ik te makkelijk, hiermee krijg je een beetje het bothsidesisme wat zijn eigen problemen heeft. Zo kun je ook redeneren dat IS wel punten van waarheid heeft, terwijl dat niet overeen komt met het eigenbelang in de meeste gevallen.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is lastig elkaar te begrijpen.
Beide kampen hebben punten van waarheid, en ieder kamp zit enorm vast in zijn overtuiging.
Ik denk ook wel eens wat.quote:Op woensdag 24 december 2025 09:36 schreef DrDentz het volgende:
Welk deel van het standpunt van Rusland is de waarheid dan? Graag met bronnen. Ik wacht wel even.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is lastig elkaar te begrijpen.
Beide kampen hebben punten van waarheid, en ieder kamp zit enorm vast in zijn overtuiging.
Ja, gezien.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:02 schreef Momo het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Prachtig naar Rusland verhuizen, geen woke meer om je heen!
Vanuit een autoritair wereldbeeld heeft de grootste jongen op het schoolplein de meeste rechten. Dit strookt niet met ons westerse wereldbeeld waarbij rechtspraak centraal staat.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welk deel van het standpunt van Rusland is de waarheid dan? Graag met bronnen. Ik wacht wel even.
Kortom, geen onderbouwing.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk dit maakt ook weer (te) veel los.
Hoezo? Ik stel gewoon een normale vraag.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk dit maakt ook weer (te) veel los.
Lastig hè?quote:Op woensdag 24 december 2025 11:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik stel gewoon een normale vraag.
Welk deel van het Russische standpunt is de waarheid? Graag met bronnen.
Dat klopt, zie ook Trump die denkt Groenland te kunnen opeisen.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vanuit een autoritair wereldbeeld heeft de grootste jongen op het schoolplein de meeste rechten. Dit strookt niet met ons westerse wereldbeeld waarbij rechtspraak centraal staat.
Dat Rusland dus het recht heeft om zijn belangen met geweld veilig te stellen in wat hun zien als de russische delen van Oekraïne. Wij vinden van niet, hun vinden van wel. Beiden zien dit als de waarheid van waaruit ze handelen.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt, zie ook Trump die denkt Groenland te kunnen opeisen.
Maar dat is geen verklaring voor welk deel van het Russische standpunt op de waarheid zou berusten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |