men had na de WW2 nooit akkoord moeten gaan met de bezettng door USSR van alle oostelijke landen die nu straatarm zijnquote:Op woensdag 24 december 2025 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net zo goed betreur ik het dat de navo expansie niet goed is vastgelegd,
En...quote:Op woensdag 24 december 2025 17:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zoals heel duidelijk was vastgelegd dat Rusland de soevereiniteit van Oekraïne zou waarborgen in het Boedapestmemorandum?
[..]
Klip en klaar en uitgebreid geschonden door Rusland…
Patton zei aan het eind van WO2: we moeten gewoon doorgassen naar moskou. We hebben nu toch al alles hier.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men had na de WW2 nooit akkoord moeten gaan met de bezettng door USSR van alle oostelijke landen die nu straatarm zijn
dat iis pas onvrijwillige expansie
ja dat hadden ze moeten doenquote:Op woensdag 24 december 2025 17:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Patton zei aan het eind van WO2: we moeten gewoon doorgassen naar moskou. We hebben nu toch al alles hier.
|quote:1968 Soviet Invasion Of Czechoslovakia
Bekijk deze YouTube-videoquote:RUSSIAN TROOPS IN HUNGARY 1956
Maar als we nu Poetin alles geven wat hij vraagt, dan komt het dit keer echt wel goed. Heus. Echt waar.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:13 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En...
https://www.facebook.com/(...)-h/2049435282548892/
Sorrie facebook was de eerste link voor de video.
Toen ze in de jaren 90 volledig in de touwen hingen hadden we er definitief mee moeten afrekenen.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Patton zei aan het eind van WO2: we moeten gewoon doorgassen naar moskou. We hebben nu toch al alles hier.
Want het is nu niet duidelijk?quote:Op woensdag 24 december 2025 17:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Mijn punt was dat dit in 1991 beter vastgelegd had kunnen worden dan vaag gelaten.
doorvechten tot Ruzzia failiet is en opgeeftquote:Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef LXIV het volgende:
Ik begrijp het scepticisme over het nakomen van een verdrag met Rusland heel goed. Maar wat is het alternatief dan? Doorvechten tot de Oekraïners op zijn?
Uiteindelijk zal de security van Oekraïne moeten voortkomen uit harde garanties vanuit het Westen( vandaar mijn voorkeur voor navo-lidmaatschap) die waar gemaakt kunnen worden met een serieuze afschrikkingsmacht.
Een andere realistische optie zie ik niet.
Nou ja, we moeten realistisch zijn in de zin dat Ruslan geen betrouwbare onderhandelingspartner is en daar op inspelen.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef LXIV het volgende:
Ik begrijp het scepticisme over het nakomen van een verdrag met Rusland heel goed. Maar wat is het alternatief dan? Doorvechten tot de Oekraïners op zijn?
Uiteindelijk zal de security van Oekraïne moeten voortkomen uit harde garanties vanuit het Westen( vandaar mijn voorkeur voor navo-lidmaatschap) die waar gemaakt kunnen worden met een serieuze afschrikkingsmacht.
Verdorie, beweer je nu dat de Russische propaganda kant nog wal raakt?quote:Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want het is nu niet duidelijk?
NAVO heeft wat toetredingseisen, maar iedereen die wil kan lid worden.
Duidelijk genoeg.
Er zijn opties zat, alleen de politieke wil c.q. eenheid daarvoor ontbreekt.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef LXIV het volgende:
Het is een soort blijf van mijn lijf huis voor ex warschau pact/soviet landen en bijzonder genoeg willen ze er allemaal in zitten.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Duidelijk genoeg.
Lidmaatschap is alleen mogelijk voor Europese landen en landen in Noord-Amerika. Dat is bij de oprichting van de NAVO zo afgesproken. Een land moet democratisch zijn. En een land moet bijdragen aan de veiligheid in de Europees-Atlantische regio.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Duidelijk genoeg.
Zelfs Belarussia als ze dat willenquote:Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Duidelijk genoeg.
Bekijk deze YouTube-videoquote:The Battle Of Budapest: Hungarian Revolution (1956) |
Noem er eens een dan?quote:Op woensdag 24 december 2025 17:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zijn opties zat, alleen de politieke wil c.q. eenheid daarvoor ontbreekt.
Rusland zal nooit veranderen, door die rare USSR denkbeelden van Putinquote:
Ja, pinky promise.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar als we nu Poetin alles geven wat hij vraagt, dan komt het dit keer echt wel goed. Heus. Echt waar.
Een volledige handelsban/boycot. Dus ook geen voedingsmiddelen en medicijnen meer. Maak er een Noord-Korea van. Maximale sancties. Inreisverbod voor alle Russen. Geef Oekraïne alle gevraagde wapens zonder beperkingen op de inzet ervan. Alle ambassadeurs terughalen.quote:
Had Estland en Letland en Polen geen lid van de NATO moeten worden?/quote:
Niet realistisch. Want China, de VD en andere landen doen daar niet aan mee.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een volledige handelsban/boycot. Dus ook geen voedingsmiddelen en medicijnen meer. Maak er een Noord-Korea van. Maximale sancties. Inreisverbod voor alle Russen. Geef Oekraïne alle gevraagde wapens zonder beperkingen op de inzet ervan.
Paar voorbeelden.
Als je je (terecht) druk maakt over de hardheid van een veiligheidsgarantie,quote:Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef LXIV het volgende:
Uiteindelijk zal de security van Oekraïne moeten voortkomen uit harde garanties vanuit het Westen( vandaar mijn voorkeur voor navo-lidmaatschap)
De plannen lagen klaar.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat hadden ze moeten doen
de Russen zijn nooit te vertrouwen
En de USSR is ingstort door het falende communisme anders waren ze nu nog bij Ruzzia geweest
Dat is pas onvriwilige expansie
[..]
|
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Bekijk deze YouTube-video
quote:Operatie Unthinkable was een Brits plan om de Sovjet-Unie aan te vallen. De oprichting van het plan werd bevolen door de Britse premier Winston Churchill in 1945 en werd ontwikkeld door de Joint Planning Staff van de British Armed Forces op het einde van de Tweede Wereldoorlog in Europa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |