quote:Op maandag 22 december 2025 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
Als Oekraine de voorgestelde gebieden opgeeft. En Rusland houdt zich niet aan de afspraken en hervat de oorlog. Is het dan zo dat het restant gebied minder goed te verdedigen is omdat de linies dtrategisch in Oekraïniens voordeel zijn of kunnen de verdedigingswerken snel opnieuw worden opgebouwd van dezelfde kwaliteit?
Toch ook wel voor het voortbestaan van jouw land als natie. En daar hoort soevereiniteit bij en veiligheidsgaranties maar toch ook wel gewoon het in leven blijven van de (mannelijke) bevolking en een toekomst voor het Oekrainse volk als dusdanig.quote:Op maandag 22 december 2025 23:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, voor je gezin, je familie, en je vrienden, je manier van leven. Niet voor een demografisch vergezicht.
Wat?quote:
Duurt vgm sinds deze week officieel langer dan de great patriotic war iigquote:Op maandag 22 december 2025 23:20 schreef LXIV het volgende:
Stiekem had ik nog wel gehoopt op een vorm van een bestand zo rond de kersttijd. Om verschillende redenen, al was het maar om Trump te pleasen.
Straks duurt deze oorlog langer dan WO !. Dat is niet zo ver meer. Het is zo februari en dan gaan we ons 5e jaar alweer in!
Die zou dat natuurlijk prachtig vinden. Een Kerstbestand onder zijn initiatief!quote:
Leuk dat jij erbij fantaseert dat de 50+ er die daar nu loopt dat echt wel doet voor het vaderland, maar me dunkt dat de naar rus maatstaven astronomische bedragen die in het vooruitzicht gesteld worden jou anno nu toch ook wel bekend moeten zijn?quote:Op maandag 22 december 2025 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als dat zo was (zo ervaren werd) dan was het Russische leger allang ingestort. Blijkbaar zien zij deze oorlog ook als essentieel voor het overleven van hun Moederland.
7 juni 2026. Dan zijn wel langer bezig dan WO1quote:Op maandag 22 december 2025 23:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Duurt vgm sinds deze week officieel langer dan de great patriotic war iig
Ja, maar waarom jij dat dan wil....?quote:Op maandag 22 december 2025 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die zou dat natuurlijk prachtig vinden. Een Kerstbestand onder zijn initiatief!
quote:Stiekem had ik nog wel gehoopt op een vorm van een bestand zo rond de kersttijd. Om verschillende redenen, al was het maar om Trump te pleasen.
Zeg ik van niet dan? Alsof de EU even beslist of de oorlog door gaat of niet.quote:Op maandag 22 december 2025 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk speelt de EU een enorme rol in het hele conflict.
Ik heb het niet eens over economie maar over de reden waarom Rusland (als land) dit zo lang volhoudt en bereid is zulke offers te brengen. Net als Oekraine zien zij dit als een existentiele oorlog en niet als een 'war of choice'quote:Op maandag 22 december 2025 23:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuk dat jij erbij fantaseert dat de 50+ er die daar nu loopt dat echt wel doet voor het vaderland, maar me dunkt dat de naar rus maatstaven astronomische bedragen die in het vooruitzicht gesteld worden jou anno nu toch ook wel bekend moeten zijn?
Of loopen we nu terug naar waar je verstand van hebt, en da's blijkbaar niet economie?
\quote:Op maandag 22 december 2025 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat?
Wat is het probleem nu weer?
Ik zeg dat daar militairen massaal doodgaan in een modderpoel, dat klopt toch?
Het is voor oekrainers niet zinloos.quote:Op maandag 22 december 2025 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Het zijn jonge gasten, die zinloos in modderpoelen liggen. En het gaat gewoon door en dat stopt toch niet totdat het wel stopt.
Oh. Nee, ik wil gewoon dat aan deze ellende een einde komt omdat het steeds verder uit de hand loopt.quote:Op maandag 22 december 2025 23:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar waarom jij dat dan wil....?
[..]
Tuurlijk wel die hele oorlog is zinloos.quote:Op maandag 22 december 2025 23:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
\
Zeker.
Maar:
[..]
Het is voor oekrainers niet zinloos.
Dat is omdat het voor putin erop of eronder is.quote:Op maandag 22 december 2025 23:42 schreef LXIV het volgende:
Ik heb het niet eens over economie maar over de reden waarom Rusland (als land) dit zo lang volhoudt en bereid is zulke offers te brengen.
Combinatie van pearl clutching en concern trolling.quote:Op maandag 22 december 2025 23:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk wel die hele oorlog is zinloos.
Als ze in 2022 een betere situatie hadden kunnen tekenen dan de situatie nu is is dat behoorlijk zinloos zelfs.
Waarom zou een Rus geen vaderlandsgevoel kennen en een Oekrainer wel? Die Rus krijgt het verhaal natuurlijk net even anders te horen.quote:Op maandag 22 december 2025 23:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is omdat het voor putin erop of eronder is.
Het is voor het regime zelf idd existentieel.
Maar dat laat onverlet dat het voor boris met de pet om de roebels gaat, en om niks anders.
Wie is men?quote:Op maandag 22 december 2025 23:43 schreef LXIV het volgende:
De reden dat ik erop hoopte was dat men het wellicht zou doen om Trump te pleasen rond kersttijd.
Deze snap ik niet?quote:Op maandag 22 december 2025 23:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wie is men?
Denk je dat trump ook nog maar een nanogram soft-power heeft in het westen?
Ik heb het dan over zowel Oekraine als Rusland.quote:Op maandag 22 december 2025 23:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wie is men?
Denk je dat trump ook nog maar een nanogram soft-power heeft in het westen?
Als die dat had kunnen verkopen als zodanig, hadden er geen absurde bonussen uitgedeeld hoeven worden.quote:Op maandag 22 december 2025 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou een Rus geen vaderlandsgevoel kennen en een Oekrainer wel? Die Rus krijgt het verhaal natuurlijk net even anders te horen.
Nee, dat is de definitie van hard power.quote:Op maandag 22 december 2025 23:48 schreef LXIV het volgende:
Softpower is niet alles wanneer men over 10 carrier groups beschikt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |