abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2025 @ 23:11:51 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219565061
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 23:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Uiteraard, het zomeroffensief van 2023 is een ramp geweest voor Oekraine.
Dat is een van de redenen dat ik voor onderhandelen ben. Ik geloof heus wel dat het op termijn mogelijk is om Rusland met geweld uit Oekraine te krijgen. Maar hoeveel Oekrainers heb je nog over na afloop? En demografisch hangt Europa toch al aan een zijden draadje. Herbevolken met mannen uit Azie en Afrika vind ik al helemaal niks, Oost-Europa bleef daar tot nu toe redelijk van verschoond. En waar vecht je dan als Oekrainse man nog voor?
The End Times are wild
  maandag 22 december 2025 @ 23:12:34 #127
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219565064
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 23:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Poetin die in de rats zit (waar) is niet hetzelfde als het gaat goed met Oekraine (on waar)

Beide waarheden kunnen langs elkaar bestaan.
Anyway.
We koersen af op een remise. Geen totale inname van Oekraine, geen callaps vam Rusland.

Alle partijen moeten gaan spinnen dat zij gewonnen hebben. Beetje hoe Chroetsjov en Kennedy dat deden in 63
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219565068
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk toch wel dat de verliezen van Oekraine fors lager zijn. Geen 1/5 of 1/20 of dat soort onzin-getallen. Maar 1/2 of 1/3 kan toch wel.
In die orde van grootte zal het misschien liggen.
Vakman pur sang
pi_219565079
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is een van de redenen dat ik voor onderhandelen ben. Ik geloof heus wel dat het op termijn mogelijk is om Rusland met geweld uit Oekraine te krijgen. Maar hoeveel Oekrainers heb je nog over na afloop? En demografisch hangt Europa toch al aan een zijden draadje. Herbevolken met mannen uit Azie en Afrika vind ik al helemaal niks, Oost-Europa bleef daar tot nu toe redelijk van verschoond. En waar vecht je dan als Oekrainse man nog voor?
Natuurlijk ik ook.

Grootste probleempunt is en blijft dat men Rusland niet vertrouwd, en met goede redenen.
Imho weet ik zeker dat als Zelensky zeker wist dat Rusland niet nog eens zou aanvallen na een getekende vrede dat hij de donbas zou afstaan.

Maar zonder die garantie het gebied opgeven waar de meeste linies liggen is vrij lastig.
pi_219565083
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 23:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Natuurlijk ik ook.

Grootste probleempunt is en blijft dat men Rusland niet vertrouwd, en met goede redenen.
Imho weet ik zeker dat als Zelensky zeker wist dat Rusland niet nog eens zou aanvallen na een getekende vrede dat hij de donbas zou afstaan.

Maar zonder die garantie het gebied opgeven waar de meeste linies liggen is vrij lastig.
Sidenote, zelensky zou dat doen. Of het leger daar zomaar mee akkoord mee gaat weet ik ook niet. EN dat weet zelensky denk ik ook niet
  maandag 22 december 2025 @ 23:18:18 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219565089
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 23:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Natuurlijk ik ook.

De enige serieuze garantie is het NAVO-lidmaatschap.
The End Times are wild
  maandag 22 december 2025 @ 23:20:11 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219565093
Stiekem had ik nog wel gehoopt op een vorm van een bestand zo rond de kersttijd. Om verschillende redenen, al was het maar om Trump te pleasen.
Straks duurt deze oorlog langer dan WO !. Dat is niet zo ver meer. Het is zo februari en dan gaan we ons 5e jaar alweer in!
The End Times are wild
pi_219565095
quote:

[..]
Het is best een pijnlijke situatie, doordat Rusland feitelijk de Donbass (bijna) heeft en nu ook niet wil onderhandelen is Oekraïne afgesneden van de EU.
Een onafhankelijk Oekraïne met de Russen in de Donbass is geen haalbare kaart meer. En de Oekraïners bij Rusland zal uitdraaien op een bloedige genocideachtige situatie. Tenminste onder een flink percentage omdat er teveel gebeurd is.
Dat de EU daar garanties kan handhaven is ook een onhaalbare zaak. Hoe zie je dat goedkomen?
Dit is nog lang niet klaar en moet uitgevochten worden, ik denk wel degelijk dat Rusland verder gaat (nu) de Baltische staten in.
Hier moet iemand eerst een echte nederlaag ondervinden voordat er echt een onderhandeling kan plaatsvinden.
Vakman pur sang
pi_219565096
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:25 schreef LXIV het volgende:
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Wat precies? Zich blind staren op dat deelgebied wat ze snappen?

quote:
Verder heb ik hier nooit iemand horen zeggen dat de economie er niet toe doet. Dat is weer een verzinsel dat je aan je post toevoegt.
Oh ja hoor. Niet jij, overigens.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  maandag 22 december 2025 @ 23:21:04 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219565100
Als Oekraine de voorgestelde gebieden opgeeft. En Rusland houdt zich niet aan de afspraken en hervat de oorlog. Is het dan zo dat het restant gebied minder goed te verdedigen is omdat de linies dtrategisch in Oekraïniens voordeel zijn of kunnen de verdedigingswerken snel opnieuw worden opgebouwd van dezelfde kwaliteit?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219565104
Heel even offtopic

Maar Trump kondigt aan dat ze een Trump class schip gaan bouwen |:(
En hij gaat hem designen zelf, omdat hij zoveel smaak heeft (zegt ie op de persco)

|:(
  maandag 22 december 2025 @ 23:24:15 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219565110
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 23:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is best een pijnlijke situatie, doordat Rusland feitelijk de Donbass (bijna) heeft en nu ook niet wil onderhandelen is Oekraïne afgesneden van de EU.
Een onafhankelijk Oekraïne met de Russen in de Donbass is geen haalbare kaart meer. En de Oekraïners bij Rusland zal uitdraaien op een bloedige genocideachtige situatie. Tenminste onder een flink percentage omdat er teveel gebeurd is.
Dat de EU daar garanties kan handhaven is ook een onhaalbare zaak. Hoe zie je dat goedkomen?
Dit is nog lang niet klaar en moet uitgevochten worden, ik denk wel degelijk dat Rusland verder gaat (nu) de Baltische staten in.
Hier moet iemand eerst een echte nederlaag ondervinden voordat er echt een onderhandeling kan plaatsvinden.
Dat ze een NAVO-land durven aan te vallen geloof ik echt niet. Temeer niet vanwege de EfP. Dat betekent als vanzelf oorlog met de hele NAVO. Niet te winnen. Ook niet zonder actieve bijdrage van de VS.

Mijn ideale oplossing is eigenlijk sinds het begin niet gewijzigd. De Krim en Donetsk-Loehans de jure bij Rusland en Oekraine bij de NAVO. Dan heb je ook een uitgangssituatie voor een langdurige vrede. Vervolgens als alles goed gaat de sancties stap voor stap afbouwen.

Helaas was dit in 2022 haalbaarder dan nu het geval is. Dat EU-politici dingen roepen als "De Krim zal altijd bij Oekraine blijven" heeft het behalen van een oplossing ook geen goeds gedaan.
The End Times are wild
pi_219565115
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:29 schreef LXIV het volgende:
Waar staat dat? Zijn jullie nu allemaal bezig om hier dingen te bedenken die andere users gezegd zouden hebben en daar dan tegen in te gaan?
Er is wel degelijk geroepen dat de Russische economie ieder moment zou instorten. In 2022 al.
Waar staat dat? Ben jij nu bezig om hier dingen te bedenken die andere users gezegd zouden hebben en daar dan tegen in te gaan?
  maandag 22 december 2025 @ 23:25:53 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219565117
quote:
7s.gif Op maandag 22 december 2025 23:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat precies? Zich blind staren op dat deelgebied wat ze snappen?
[..]

Nou, niet blindstaren natuurlijk. Maar wel een wat bescheidener houding aannemen tov dingen waar ze niet zoveel vanaf weten. Ik heb dat bijvoorbeeld met luchtafweer en alles wat daarmee samen hangt. Niet zoveel kennis van, dus zal ik me daar ook niet mee gaan bemoeien als dit besproken wordt. Hooguit dat ik een vraag stel ter verduidelijking.
The End Times are wild
  maandag 22 december 2025 @ 23:27:15 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219565122
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2025 23:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waar staat dat? Ben jij nu bezig om hier dingen te bedenken die andere users gezegd zouden hebben en daar dan tegen in te gaan?
Dat kan ik wel even voor je opzoeken hoor! Zodra ik achter een laptop zit dan. Maar goed, eigenlijk moet je dan ook meteen de quote erbij geven, point taken
The End Times are wild
pi_219565134
quote:
7s.gif Op maandag 22 december 2025 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
Als Oekraine de voorgestelde gebieden opgeeft. En Rusland houdt zich niet aan de afspraken en hervat de oorlog. Is het dan zo dat het restant gebied minder goed te verdedigen is omdat de linies dtrategisch in Oekraïniens voordeel zijn of kunnen de verdedigingswerken snel opnieuw worden opgebouwd van dezelfde kwaliteit?
Het deel waarvan Rusland wil dat ze het afstaan bevat de verdedigingslinie waar Oekraïne al 11 jaar lang aan heeft gewerkt. Die vervang je niet zo snel en maakt ze dus ook zeer kwetsbaar voor een nieuwe aanval mochten ze die opgeven.
pi_219565138
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 23:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat ze een NAVO-land durven aan te vallen geloof ik echt niet. Temeer niet vanwege de EfP. Dat betekent als vanzelf oorlog met de hele NAVO. Niet te winnen. Ook niet zonder actieve bijdrage van de VS.

Mijn ideale oplossing is eigenlijk sinds het begin niet gewijzigd. De Krim en Donetsk-Loehans de jure bij Rusland en Oekraine bij de NAVO. Dan heb je ook een uitgangssituatie voor een langdurige vrede. Vervolgens als alles goed gaat de sancties stap voor stap afbouwen.

Helaas was dit in 2022 haalbaarder dan nu het geval is. Dat EU-politici dingen roepen als "De Krim zal altijd bij Oekraine blijven" heeft het behalen van een oplossing ook geen goeds gedaan.
Nee eens, en precies wat ik al die tijd ook voor me zag. Denk alleen dat het nu te ver heen is, ik denk wel dat die een navo land gaat aanvallen. Dat ze de VS ah kneden zijn, en dat Europa totaal belabberd is in de verdediging hoop ik niet maar zou me ook niet verbazen.
Vakman pur sang
pi_219565143
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Het zijn jonge gasten, die zinloos in modderpoelen liggen. En het gaat gewoon door en dat stopt toch niet totdat het wel stopt.
Russen liggen zinloos in een moderpoel. Oekrainers liggen daar hun land te verdedigen.
  maandag 22 december 2025 @ 23:30:59 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219565144
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 23:29 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Het deel waarvan Rusland wil dat ze het afstaan bevat de verdedigingslinie waar Oekraïne al 11 jaar lang aan heeft gewerkt. Die vervang je niet zo snel en maakt ze dus ook zeer kwetsbaar voor een nieuwe aanval mochten ze die opgeven.
Is er een optie dat er een nieuwe linie wordt gemaakt die even solide is?tijd hoeft geen rol te spelen, een wapenstilstand zou dat kunnen ondervangen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219565155
quote:
En waar vecht je dan als Oekrainse man nog voor?
Ja, voor je gezin, je familie, en je vrienden, je manier van leven. Niet voor een demografisch vergezicht.
pi_219565156
quote:
7s.gif Op maandag 22 december 2025 23:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Russen liggen zinloos in een moderpoel. Oekrainers liggen daar hun land te verdedigen.
Ik zei toch niet wie waar lag? Ja Russen liggen in modderpoelen en Oekraïners ook. Beide met een ander (opgelegd) doel, maar feitelijk gaan beide er dood.

Ik bedoelde dus dat mensen er dood gaan.
Vakman pur sang
  maandag 22 december 2025 @ 23:33:20 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219565157
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 23:29 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Sowieso zou het heel raar zijn om land weg te geven wat Rusland nog niet eens heeft kunnen veroveren. Snap wel dat dit een no-go is!! En dan nog niet eens NAVO-lid na afloop.

Als ik Trump was dan had ik het wel geweten..
The End Times are wild
pi_219565163
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 23:20 schreef LXIV het volgende:
Om verschillende redenen, al was het maar om Trump te pleasen.
Eh, wat....?
  maandag 22 december 2025 @ 23:34:52 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219565166
quote:
7s.gif Op maandag 22 december 2025 23:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als dat zo was (zo ervaren werd) dan was het Russische leger allang ingestort. Blijkbaar zien zij deze oorlog ook als essentieel voor het overleven van hun Moederland.
The End Times are wild
pi_219565174
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik bedoelde dus dat mensen er dood gaan.
Concer trolling. Doe je wel vaker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')