abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220041927
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 22:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik voer alleen 2 dagen voor ik ga bakken en dan precies zo veel als ik nodig heb. Dat is ook een oplossing :)

Voorraad van die pancakes is inderdaad heel handig.
Ik heb mijn starter net goed actief dus hij gaat binnenkort de koelkast wel in. Dit weekend liep mijn programma net anders dan verwacht dus het brood werd later gebakken
  dinsdag 10 februari 2026 @ 20:03:10 #152
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220059115
@Goitske: ik zag in het broodbaktopic dat jouw standmixer kapot is... :X En dat je dus een nieuwe mag kopen *O* ;)
Als ik nu een nieuwe zou mogen kopen, dan ik serieus deze overwegen: Bekijk deze YouTube-video
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220063027
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 20:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
@:Goitske: ik zag in het broodbaktopic dat jouw standmixer kapot is... :X En dat je dus een nieuwe mag kopen *O* ;)
Als ik nu een nieuwe zou mogen kopen, dan ik serieus deze overwegen: Bekijk deze YouTube-video
Kenwood wordt al meer getipt inderdaad moet nog echt gaan puzzelen.

Mijn bosch mum 5 serie is idd kapot. Hij had laatste half jaar al een paar keer dat hij niet helemaal lekker liep maar was daarna weer goed dus twijfelde aan mezelf. Kwam nu nog net geen rook uit 😅
  woensdag 11 februari 2026 @ 13:11:04 #154
124676 RobertoCarlos
pi_220063738
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 11:47 schreef Goitske het volgende:
[..]
Kenwood wordt al meer getipt inderdaad moet nog echt gaan puzzelen.
Sterkte! ;) ^O^
quote:
Mijn bosch mum 5 serie is idd kapot. Hij had laatste half jaar al een paar keer dat hij niet helemaal lekker liep maar was daarna weer goed dus twijfelde aan mezelf. Kwam nu nog net geen rook uit 😅
Ik zie alleen maar kansen :D : gerookte hazelnootschuimtaart, gerookte kersen tarte-tatin, gerookt brioche-brood, enzovoorts :s) Ik zou de Bosch bewaren als rookoven! *O* :wtf:
pi_220097771

Courgette bananenbrood gebakken

https://momsdish.com/reci(...)bread#jump-to-recipe

Met extra kaneel, kokosbloesemsuiker, chocola, walnoten en pecannoten

Net nog warm uit de oven al 2 plakken van gehad :9
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220097854
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:40 schreef essnhills het volgende:
Courgette bananenbrood
Ik ben benieuwd, hoe is de smaak? Meer zoals bananenbrood of meer courgettecake?
pi_220097959
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:49 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd, hoe is de smaak? Meer zoals bananenbrood of meer courgettecake?
Hmm goede vraag. Door de hoeveelheid walnoten en pecannoten is de structuur ook weer wat anders, maar ik neig meer naar bananenbrood.

Maar ook niet helemaal?

Het is erg lekker iig

En wat minder zwaar dan bananenbrood.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220102655
Ik heb een vraag; ik heb de Kenwood GO KZM35.000GY. Ik ben niet tevreden met de huidige deeghaak (niet in hoogte af te stellen). Ik wil graag een spiraalhaak kopen die hierop past, heb me een ongeluk gezocht online maar ik kan er geen vinden. Jullie enig idee als experts?
pi_220104644
^ Ik heb geen Kenwood, dus geen idee.

Ik maakte vandaag vlechtbroodjes met aardbei. Dat viel niet mee :D
Het deeg wilde naar mijn idee niet echt goed rijzen (te koud misschien?).

Daarna las ik eerst de vouw- en snij- instructies niet goed (deel 1 van de broodjes) en daarna begreep ik ze ook niet goed (deel 2). Dus het twisten was ellende :') En heel de keuken onder de aardbeienjam.

Ze zijn niet heel mooi gerezen. Maar, ze smaken wel oke.

pi_220105383
Vandaag heeft de 13 jarige hier wafels gebakken. Extra veel zodat hij deze week ze nog in de airfryer kan gooien

380 gram bloem
1 el bakpoeder
snuf zout
80 gram fijne kristalsuiker
2 eieren (M)
380 ml melk
6 el olie
1 tl vanille extract

Ik had nog wat diepvriesfruit verwarmd, gepureerd en daarna nog even iets suiker er door gedaan tijdens goed verwarmen zodat het wat minder zuur was en slagroom erbij

[ Bericht 17% gewijzigd door Goitske op 15-02-2026 13:34:41 ]
pi_220105446
Ha..voor het eerst ook wafels gebakken. De houders horen in het (nieuwe) tosti apparaat.
Op het recept kwam elders wat commentaar op de maat appel, ei en wel/niet gezeefde z.r. meel en welke maat eetlepel in gewicht. 😂
Recept voor twee stuks:
1 small apple
1 medium egg
3 tbsp self raising flour
2 tbsp plain yogurt
¼ tsp cinnamon
oil or butter for greasing
Ze bleven wat zacht van binnen. Ws. vanwege de appel.
Het was wel lekker frips van smaak.
pi_220105458
@Hupje Het was niet té koud…het was té vroeg nog.
En het smaakte!
pi_220105882
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 08:29 schreef Kidjuh het volgende:
Ik heb een vraag; ik heb de Kenwood GO KZM35.000GY. Ik ben niet tevreden met de huidige deeghaak (niet in hoogte af te stellen). Ik wil graag een spiraalhaak kopen die hierop past, heb me een ongeluk gezocht online maar ik kan er geen vinden. Jullie enig idee als experts?
Kenwood/delonghi geven meestal binnen een week antwoord op je vraag (ze zitten in Breda, ivm carnaval duurt het misschien wat langer ;) )
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 15 februari 2026 @ 18:27:20 #164
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220109780
Gisteren een simpele cake gebakken uit Laura's Bakkery boek,
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220111934
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 18:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Pics or it didn't happen ;)
Somebody that I used to know
  zondag 15 februari 2026 @ 23:09:05 #166
124676 RobertoCarlos
pi_220112114
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 18:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als ik bak, bestaat er geen simpele cake ;) :X
pi_220112618
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2026 23:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Oh dat is best lekker gewoon een simpele cake.

Denk dat ik muffins maak komende dagen voor de blagen hier
  maandag 16 februari 2026 @ 11:33:23 #168
124676 RobertoCarlos
pi_220114473
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2026 23:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Als in: ik denk dan: 'laat ik even een simpele cake bakken", maar vervolgens gaat er van alles anders dan in het recept is beschreven, en ben ik heel lang bezig om die simpele cake eetbaar te maken _O-
pi_220125350
Laatst heb ik deze mix gemaakt en hij is echt heel erg lekker smeuïg

https://www.thesproutingh(...)ix-better-than-a-box

https://www.jamieoliver.com/recipes/vanilla-cupcakes/
  dinsdag 17 februari 2026 @ 15:57:11 #170
124676 RobertoCarlos
pi_220125865
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:08 schreef Goitske het volgende:
Laatst heb ik deze mix gemaakt en hij is echt heel erg lekker smeuïg

https://www.thesproutingh(...)ix-better-than-a-box
^O^ Dat zou wel eens een goede mix kunnen zijn om te maken...
Zou je de eieren en de boter er ook gewoon direct vanuit de koelkast in kunnen doen?

Ik wil het liefst gewoon alle ingredienten 1x mixen, in de oven en klaar, dus dat ik helemaal niet hoef te wachten.... Dan is het max 30 minuten bereidingdstijd...
pi_220125996
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
^O^ Dat zou wel eens een goede mix kunnen zijn om te maken...
Zou je de eieren en de boter er ook gewoon direct vanuit de koelkast in kunnen doen?

Ik wil het liefst gewoon alle ingredienten 1x mixen, in de oven en klaar, dus dat ik helemaal niet hoef te wachten.... Dan is het max 30 minuten bereidingdstijd...
Ik mik gewoon de boter in de magnetron, gooi de eieren vanuit de koelkast er in. Roeren met een spatel zodra gemengd hop er in is echt zo klaar

En ik vervrommel een bakpapiertje gooi die in het bakblik zodat ik ook zo min mogelijk echt vieze afwas heb alleen schaal, spatel, bakje van de boter
  dinsdag 17 februari 2026 @ 23:09:37 #172
124676 RobertoCarlos
pi_220130091
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 16:12 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik mik gewoon de boter in de magnetron, gooi de eieren vanuit de koelkast er in. Roeren met een spatel zodra gemengd hop er in is echt zo klaar

En ik vervrommel een bakpapiertje gooi die in het bakblik zodat ik ook zo min mogelijk echt vieze afwas heb alleen schaal, spatel, bakje van de boter
Ah!, dus zo simpel kan het zijn! Daar hou ik wel van :s) Ga ik ook doen, thanks! ^O^

Ik zat nog te denken... zou je de natte ingrediënten ook alvast bij elkaar kunnen doen en dan invriezen? Waarom niet? Dan hoef je echt alleen nog maar de natte mix en de droge mix bij elkaar te doen, te mengen en in de oven te doen... #Lekker lui Is meer een rethorische vraag, ga ik gewoon een keer proberen :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door RobertoCarlos op 17-02-2026 23:45:47 ]
pi_220130302
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 23:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ah!, dus zo simpel kan het zijn! Daar hou ik wel van :s) Ga ik ook doen, thanks! ^O^

Ik zat nog te denken... zou je de natte ingrediënten ook alvast bij elkaar kunnen doen en dan invriezen? Waarom niet? Dan hoef je echt alleen nog maar de natte mix en de droge mix bij elkaar te doen, te mengen en in de oven te doen... #Lekker lui Is meer een rethorische vraag, ga ik gewoon een keer proberen :s)
Moeite je het ontdooien en als je alles door elkaar gooit met name met boter er bij krijg je denk ik een vrij harde massa en dat evt ontdooien in de magnetron geeft roerei
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:26:33 #174
124676 RobertoCarlos
pi_220131446
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 04:09 schreef Goitske het volgende:

[..]
Moeite je het ontdooien en als je alles door elkaar gooit met name met boter er bij krijg je denk ik een vrij harde massa en dat evt ontdooien in de magnetron geeft roerei
Ja, da's waar, de harde massa is idd een probleem... en er komt toch altijd nog vocht bij in de koelkast/vriezer....plus het roerei... :X
Anyway, ik vind ook gewoon het leuk om te puzzelen hoe het nóg efficiënter kan, zonder dat het ultra-bewerkte rommel wordt :s)
pi_220131529
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja, da's waar, de harde massa is idd een probleem... en er komt toch altijd nog vocht bij in de koelkast/vriezer....plus het roerei... :X
Anyway, ik vind ook gewoon het leuk om te puzzelen hoe het nóg efficiënter kan, zonder dat het ultra-bewerkte rommel wordt :s)
Ik denk gewoon even je boter in de magnetron mikken, je ei en vanille extract er in mikken roeren en klaar.

Vanille extract is wel echt de moeite waard om zelf te maken

Mijn oudste zag laatst het label van de vanille extract en zei gelijk hoezo doe je er wodka in _O-
pi_220131783
Meest efficiënte is denk ik meer tegelijk bakken en het eindproduct invriezen.
Bij zoiets als koekjes kan je het deeg invriezen maar dat lijkt me met cake beslag geen succes.
  woensdag 18 februari 2026 @ 11:47:42 #177
124676 RobertoCarlos
pi_220132103
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:39 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik denk gewoon even je boter in de magnetron mikken, je ei en vanille extract er in mikken roeren en klaar.

Vanille extract is wel echt de moeite waard om zelf te maken

Mijn oudste zag laatst het label van de vanille extract en zei gelijk hoezo doe je er wodka in _O-
Die is duidelijk (stiekem?) al aan het experimenteren ;) Of hij wordt nu al opgeleid tot een topbakker, dat kan ook :D
pi_220132460
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Die is duidelijk (stiekem?) al aan het experimenteren ;) Of hij wordt nu al opgeleid tot een topbakker, dat kan ook :D
Nee die doet nog niks hij is 13 maar was meer verbaasd dat er drank op het aanrecht stond. Er is wel drank in huis maar wij drinken amper. Mijn man niet en ik een glas of 5 per jaar?
Er is bier, wijn, likeur van alles in huis maar tot nu toe geen interesse er in. Zelfs energie drinks niet hij vind die zo enorm stinken. Als je hem blij wil maken een cola cherry of cola zero dan doet ie al ruig _O- zijn broer van 11 komt nog niet verder dan limonade en appelsap die wil zelfs geen prik

Ze staan hier beiden regelmatig in de keuken
  woensdag 18 februari 2026 @ 13:03:35 #179
124676 RobertoCarlos
pi_220132580
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 12:38 schreef Goitske het volgende:

[..]
Nee die doet nog niks hij is 13 maar was meer verbaasd dat er drank op het aanrecht stond. Er is wel drank in huis maar wij drinken amper. Mijn man niet en ik een glas of 5 per jaar?
Er is bier, wijn, likeur van alles in huis maar tot nu toe geen interesse er in. Zelfs energie drinks niet hij vind die zo enorm stinken. Als je hem blij wil maken een cola cherry of cola zero dan doet ie al ruig _O- zijn broer van 11 komt nog niet verder dan limonade en appelsap die wil zelfs geen prik

Ze staan hier beiden regelmatig in de keuken
Duidelijk dan: dat worden later echte bakkers ;) ^O^
Ik heb heel veel sterke drank in huis: overblijfsels van desserts die ik gemaakt heb, of van bekende cocktails die ik na wil maken. Gelukkig blijft alcohol lang goed, want zo los drink het nooit :)
pi_220154412
Mijn jongste moet geld inzamelen voor het schoolkamp. School geeft ze 5 euro moeten ze meer van maken. Ik vind het echt waardeloos want ouders zijn er uiteindelijk druk mee ongeacht wat ze doen.

Dus mijn jongste heeft eerst wat flessen ingezameld en weggebracht en wilde koekjes verkopen. Nou zijn motivatie is al niet hoog dus hele week zit ik hem al achter zn kont aan

Dus hij kwam nu aan met wil koekjes verkopen. 3x raden wie de koekjes moest bakken

Pindakaas havermout koekjes
Cranberry havermout koekjes
Cranberry koekjes met chocolade

pi_220154435
pi_220154752
@Goitske Ach ja, heb je weer een gelegenheid om te bakken ;) (al snap ik dat je dat liever op een zelfgekozen moment doet)
De mand ziet er wel gezellig uit!
pi_220155033
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:45 schreef Hupje het volgende:
@:Goitske Ach ja, heb je weer een gelegenheid om te bakken ;) (al snap ik dat je dat liever op een zelfgekozen moment doet)
De mand ziet er wel gezellig uit!
Die mand is echt ideaal die wordt gebruikt voor van alles van trakteren op school, kerstcadeautjes onder de boom er in, tot dit soort dingen. Oudste heeft met die actie toen kaarsen enzo verkocht ook in deze mand
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:13:47 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220156893
Oh zulke competitie vind ik altijd matig, maar goed, je maakt ervan wat je ervan kunt maken

Die koekjes zien er goed uit zeg, en leuk zo in die mand idd! Gaat hij wel zelf langs deuren/mensen ermee?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 21 februari 2026 @ 12:23:44 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220164447
Ik had madagaskar vanille bonen besteld en boy wat zijn die hun geld waard qua smaak.

Vanilla cream buns met vanille in het deeg en de banketbakkersroom.

En carrot cake bananenbrood want je moet wat met bruine bananen en overgebleven wortelen ;)

Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:09:24 #186
124676 RobertoCarlos
pi_220169219
Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voordat ik dit niveau heb bereikt.... _O_
pi_220169311
Ik bak zelden want ik eet het te graag op. Maar vanochtend kreeg ik bij de molen een zakje zakje speculaasmix.

Ik wilde het meenemen naar vrienden maar die zegden de afspraak voor vanavond af. Nou moeten we alsnog alles zelf opeten :D
Spoilers!
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:22:00 #188
124676 RobertoCarlos
pi_220169336
Wat een ellende is er toch op de wereld! ;)
pi_220169349
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat een ellende is er toch op de wereld! ;)
We hebben het zwaar ja ;(
Spoilers!
pi_220192167

Onze jongste heeft nog een rondje koekjes verkoop gedaan voor de actie van school dus ik moest bakken op 2 pakjes na alles verkocht
pi_220192712
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:57 schreef Goitske het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Onze jongste heeft nog een rondje koekjes verkoop gedaan voor de actie van school dus ik moest bakken op 2 pakjes na alles verkocht
Wat zijn het?
Zien er lekker uit.
pi_220192941
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 14:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat zijn het?
Zien er lekker uit.
Cranberry havermout koekjes
Chocolate chip cookies
Kaneel koeken met pecannoten
  dinsdag 24 februari 2026 @ 17:02:04 #193
124676 RobertoCarlos
pi_220193738
quote:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

En is dit dan het begin van iets Groters?? :D O-)
Zijn wij live getuige van het ontstaan van een Empirium? ;)
pi_220193866
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 17:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
En is dit dan het begin van iets Groters?? :D O-)
Zijn wij live getuige van het ontstaan van een Empirium? ;)
Ik moet er niet aan denken

Heb appjes gehad met complimenten dat de koekjes zo lekker waren, schoonvader is met de jongste door hun appartementencomplex gegaan was de vraag al of ik ook taarten maak.

Zou het leuk vinden als ik wat meer buitenaf woonde en dan zo'n stalletje langs de weg ofzo zou hebben. Maar woon gewoon in een woonwijk in een stad en werk normaal gesproken (zit nu met een burnout thuis)
  dinsdag 24 februari 2026 @ 17:41:49 #195
124676 RobertoCarlos
pi_220193946
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 17:26 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik moet er niet aan denken

Heb appjes gehad met complimenten dat de koekjes zo lekker waren, schoonvader is met de jongste door hun appartementencomplex gegaan was de vraag al of ik ook taarten maak.

Zou het leuk vinden als ik wat meer buitenaf woonde en dan zo'n stalletje langs de weg ofzo zou hebben. Maar woon gewoon in een woonwijk in een stad en werk normaal gesproken (zit nu met een burnout thuis)
Ah nee, dat snap ik wel. Het was eigenlijk meer bedoeld als een verkapt compliment dat je dit zo goed verzorgd hebt voor jouw kids en dat de koekies kennelijk erg goed in de smaak vielen.
Ik wilde het compliment voor de verandering eens op een andere manier formuleren dan normaal :s)
pi_220194017
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 17:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ah nee, dat snap ik wel. Het was eigenlijk meer bedoeld als een verkapt compliment dat je dit zo goed verzorgd hebt voor jouw kids en dat de koekies kennelijk erg goed in de smaak vielen.
Ik wilde het compliment voor de verandering eens op een andere manier formuleren dan normaal :s)
Lief!

Maar kreeg echt de vraag of ik ook verdere verkoop ging doen. Wat een werk zeg en zoveel verdien je niet er mee tenzij je echt weet ik hoeveel platen in 1x er in kunt schuiven
pi_220194086
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 17:52 schreef Goitske het volgende:

[..]
Lief!

Maar kreeg echt de vraag of ik ook verdere verkoop ging doen. Wat een werk zeg en zoveel verdien je niet er mee tenzij je echt weet ik hoeveel platen in 1x er in kunt schuiven
Misschien af en toe aanbieden in een buurt app? Hou je het ook zelf in de hand
pi_220194264
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien af en toe aanbieden in een buurt app? Hou je het ook zelf in de hand
Grapjurk, dan moet ik aardig doen tegen het hele woonerf. Ik ontwijk bij voorkeur elke buurt bijeenkomst _O-
Zit nu al te denken hoe ik de buurt BBQ weer kan ontduiken
pi_220194483
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 18:36 schreef Goitske het volgende:

[..]
Grapjurk, dan moet ik aardig doen tegen het hele woonerf. Ik ontwijk bij voorkeur elke buurt bijeenkomst _O-
Zit nu al te denken hoe ik de buurt BBQ weer kan ontduiken
Op vakantie gaan?
  dinsdag 24 februari 2026 @ 20:40:17 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220195303
quote:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Top gedaan zeg!
En nu lekker klaar mee jij ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')