abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219553812
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Bolognese (niet ragu)
Ik vind persoonlijk dat onderscheid enigszins vergezocht. Krijg ik toch nog ruzie hier. :) ;)

Mijn slowcooker staat overigens in de schuur weg te roesten. Hij ging te hard. Er is ergens een knip geweest tussen lage temperatuur slowcookers en die met hogere laagste temperatuur omdat de USA de lage temperatuur niet veilig vond. Sindsdien gaan ze te hard. Je kunt hem b.v. niet meer in de morgen aanzetten, naar je werk gaan en als je uitgewerkt bent een prima stoof hebben. Daar gaat althans de mijne te hard voor op laagste stand. De vorige deed dat wel goed maar die ging kapot. Ik kreeg dus de vervanger USA style. Heel jammer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zondag 21 december 2025 @ 20:08:04 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219553886
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En in de ragu doen (of was het daarvoor?).
Jup, en daar gaat geen hele fles in.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219553973
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik vind persoonlijk dat onderscheid enigszins vergezocht. Krijg ik toch nog ruzie hier. :) ;)

Mijn slowcooker staat overigens in de schuur weg te roesten. Hij ging te hard. Er is ergens een knip geweest tussen lage temperatuur slowcookers en die met hogere laagste temperatuur omdat de USA de lage temperatuur niet veilig vond. Sindsdien gaan ze te hard. Je kunt hem b.v. niet meer in de morgen aanzetten, naar je werk gaan en als je uitgewerkt bent een prima stoof hebben. Daar gaat althans de mijne te hard voor op laagste stand. De vorige deed dat wel goed maar die ging kapot. Ik kreeg dus de vervanger USA style. Heel jammer.
Ja dat is jammer. Slowcooker die dat niet heeft is Russel Hobb, da’s volgens mij een engels merk
We have far more in common than that which devides us..
pi_219554011
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb dit ding:

https://www.baktotaal.nl/brod-taylor-proofer-rijskast

Het ding is vooral populair als rijskast; ik gebruik het voor het maken van Griekse yoghurt (moet een uur of 5 a 12 op 40o. En het heeft een slowcookstand, die opwarmt tot 90o. Daar kan ik wel mee slowcooken, wat ik niet kon met die langzaamkokers die wel langzaam gaan maar uiteindelijk gewoon aan de kook raken.

Ik heb ook nog een ander ding, een multikookding, heeft een 'stew'-stand. Die tot mijn verbazing en afgrijzen ook gewoon hard kookte, terwijl de handleiding zegt dat die op 90o zou moeten blijven. Die blijkt dus ook uit veiligheidsidiotie éérst 10 minuten te koken en dan urenlang 90 aan te houden. Sinds ik dat weet vul ik 'm eerst met een bodempje water, laat dat 10 minuten zieden en vul het daarna met de stew. A stew boiled is a stew spoiled.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219554022
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 20:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja dat is jammer. Slowcooker die dat niet heeft is Russel Hobb, da’s volgens mij een engels merk
Klopt. Bleek trouwens ook een uitstekende chocomel-warmhouder toen er een uur zat tussen opwarmen en uitdelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219554032
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 20:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zal eens kijken. Bedankt voor de tip want ik vond het 's morgens aanzetten en als je thuis komt klaar echt een briljante formule. Ik dacht overigens dat ze allemaal afgesteld moesten worden volgens de USA standaard, hogere laagste temperatuur: geen bacteriegroei, of ie nou Amerikaans was of niet.
pi_219554054
g staat hier as we speak dingen te snijden, te maken voor in de nieuwe slowcooker (mn kerstpakket) ik heb geen idee verder hoe dat werkt en hoe je daarmee moet 'koken'.
Wat ik wel doe ik de voorraden in 2 van de 3 vrieslades (meer hebben we niet) in de gaten houden. (1e la zit alleen ijsblokjes.)
Elke vrijdag maken we een weekmenu (voor picnic en ander boodschappenlijstje) en dan duik ik eerst de vriezer lades in wat er nog ligt en we kunnen gebruiken.
pi_219554089
quote:
7s.gif Op zondag 21 december 2025 20:19 schreef sigme het volgende:
Die blijkt dus ook uit veiligheidsidiotie éérst 10 minuten te koken en dan urenlang 90 aan te houden. Sinds ik dat weet vul ik 'm eerst met een bodempje water, laat dat 10 minuten zieden en vul het daarna met de stew. A stew boiled is a stew spoiled.
Er zijn uiteraard work arounds. Dit is wel een hele slimme Maestro. :) Ik was van plan om het ding open te maken en een weerstandje te plaatsen. Dat is er nooit van gekomen. Ik had zo'n afkeer ervan gekregen dat er ooit 1 iemand ziek van is geworden blijkbaar en dat je dan een serieus nuttig ding opeens nutteloos maakt. Dan ben ik er klaar mee. Maar als de Russel Hobb dit niet heeft ga ik er toch nog eens naar kijken want wat je er voorheen mee kon is gewoon retehandig. Lekker de hele dag stoven en als je thuis komt lekker stoof eten.
pi_219554091
quote:
17s.gif Op zondag 21 december 2025 17:55 schreef sigme het volgende:
Mijn schoot, hier & nu
[ afbeelding ]
Knuffel aan Pootjes :* O+
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_219554116
En on topic: uiteraard gaat daar altijd een stukje foelie bij. :Y)
pi_219554136
quote:
7s.gif Op zondag 21 december 2025 20:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb dit ding:
[ afbeelding ]
https://www.baktotaal.nl/brod-taylor-proofer-rijskast

Het ding is vooral populair als rijskast; ik gebruik het voor het maken van Griekse yoghurt (moet een uur of 5 a 12 op 40o. En het heeft een slowcookstand, die opwarmt tot 90o. Daar kan ik wel mee slowcooken, wat ik niet kon met die langzaamkokers die wel langzaam gaan maar uiteindelijk gewoon aan de kook raken.

Ik heb ook nog een ander ding, een multikookding, heeft een 'stew'-stand. Die tot mijn verbazing en afgrijzen ook gewoon hard kookte, terwijl de handleiding zegt dat die op 90o zou moeten blijven. Die blijkt dus ook uit veiligheidsidiotie éérst 10 minuten te koken en dan urenlang 90 aan te houden. Sinds ik dat weet vul ik 'm eerst met een bodempje water, laat dat 10 minuten zieden en vul het daarna met de stew. A stew boiled is a stew spoiled.
Wat een idee, eerst dat ding op temperatuur laten komen en dan op een lage temperatuur door laten werken.
Zo kreeg ik laatst ook de tip om bij erwtensoep in de snelkookpan warm water te gebruiken
pi_219554149
Knoflook gaat er hier momenteel hard doorheen want ik leende een Ottolenghiboek bij de bieb. Goed idee om de slowcooker weer een tevoorschijn te halen ook.
pi_219554158
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 20:27 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Knuffel aan Pootjes :* O+
Een zachte mauw terug!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 21 december 2025 @ 20:44:07 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219554244
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 20:30 schreef Bart2002 het volgende:
En on topic: uiteraard gaat daar altijd een stukje foelie bij. :Y)
Bij pootjes?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219554293
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 20:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Bij pootjes?
In mijn Liebherr ligt nog wel een varkenspootje. Daar moest ik maar eens snert van maken. Zonder foelie, maar een theelepel sambal in de snert doet wonderen.
pi_219554365
quote:
10s.gif Op zondag 21 december 2025 20:47 schreef sigme het volgende:

[..]
In mijn Liebherr ligt nog wel een varkenspootje. Daar moest ik maar eens snert van maken. Zonder foelie, maar een theelepel sambal in de snert doet wonderen.
Met snert is het zo dat ik er achter ben dat je de bouillon zonder zout of enige toevoeging moet doen. ALLE smaakmakers pas daarna. Ik schaalde dat altijd onder kookonzin en bijgeloof maar het lijkt toch echt waar voor de hemelse smaak uiteindelijk. :)
pi_219554402
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 20:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Bij pootjes?
Snert met schouderkarbo en speklappen. Ik kwam vroeger bij een Friese familie die er pootjes in deden met beharing en al. Misschien heb je dan het echte werk maar ik vond dat toch wat onsmakelijk ogen. Ook niet prettig voor het mondgevoel zo'n ruig behaard stuk spek.
pi_219554445
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 20:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Met snert is het zo dat ik er achter ben dat je de bouillon zonder zout of enige toevoeging moet doen. ALLE smaakmakers pas daarna. Ik schaalde dat altijd onder kookonzin en bijgeloof maar het lijkt toch echt waar voor de hemelse smaak uiteindelijk. :)
Ik gebruik gewonen bouillonblokjes en iedereen is er dol op. Maak het zelfs regelmatig met rundvlees
  zondag 21 december 2025 @ 21:11:45 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219554577
Moet ook weer eens snert gaan maken, zo eentje die, als ie koud is je er plakken van kan snijden, die qua structuur eerder een Erwtenpap lijkt dan vloeibaar, met veel varkensvlees, spek en worst, vol smaak en aroma's. Wintertroostvoer.
pi_219554639
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 21:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Moet ook weer eens snert gaan maken, zo eentje die, als ie koud is je er plakken van kan snijden, die qua structuur eerder een Erwtenpap lijkt dan vloeibaar, met veel varkensvlees, spek en worst, vol smaak en aroma's. Wintertroostvoer.
Vorige week nog gemaakt. Morgen een bakje meenemen voor een collega.
pi_219554751
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 21:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
:9~ :9~
pi_219554831
Lieve Spaans sprekers hier, waar zingen MS en Shakira over?
Ik vind t zo prachtig, ook de combi vd stemmen.
(Ben al sinds de jaren 70 fan van Mercedes)

Bekijk deze YouTube-video
pi_219554910

Dit sinds een uur of zes erbij gesneeuwd
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_219554950
quote:
2s.gif Op zondag 21 december 2025 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Dit sinds een uur of zes erbij gesneeuwd
:o
pi_219555007
quote:
17s.gif Op zondag 21 december 2025 21:28 schreef Blues het volgende:
Lieve Spaans sprekers hier, waar zingen MS en Shakira over?
Ik vind t zo prachtig, ook de combi vd stemmen.
(Ben al sinds de jaren 70 fan van Mercedes)

Bekijk deze YouTube-video
Deepl:
Als ik niet zou geloven in de waanzin
Van de keel van de spotlijster
Als ik niet zou geloven dat in het bos
De zang en de angst zich verbergen
Als ik niet zou geloven in de balans
In de reden van het evenwicht
Als ik niet zou geloven in de waanzin
Als ik niet zou geloven in de hoop
Als ik niet zou geloven in wat ik doe
Als ik niet zou geloven in mijn weg
Als ik niet zou geloven in mijn geluid
Als ik niet zou geloven in mijn stilte
Wat zou het dan zijn?
Wat zou de knots zonder steengroeve zijn?
Een wirwar van snaren en pezen
Een mengelmoes van vlees en hout
Een instrument zonder pretenties
Met lichtjes gemonteerd voor het toneel
Wat zou het zijn, hart, wat zou het zijn?
Wat zou de knots zonder steengroeve zijn?
Een stroman van de verrader van het applaus
Een dienaar van het verleden in een nieuw jasje
Een vereeuwiger van goden van de ondergang
Jubel gekookt met vod en pailletten
Wat zou de knuppel zonder steengroeve zijn?
Als ik niet zou geloven in het moeilijkste
Als ik niet zou geloven in het verlangen
Als ik niet zou geloven in wat ik geloof
Als ik niet zou geloven in iets puurs
Als ik niet zou geloven in elke wond
Als ik niet zou geloven in degene die rondwaart
Als ik niet zou geloven in wat verborgen is
Broeder worden van het leven
Als ik niet zou geloven in degene die naar me luistert
Als ik niet zou geloven in wat pijn doet
Als ik niet zou geloven in wat overblijft
Als ik niet zou geloven in wat vecht
Wat zou het dan zijn?
Wat zou de hamer zonder steengroeve zijn?
Een wirwar van touwen en pezen
Een mengelmoes van vlees en hout
Een instrument zonder pretenties
Met lichtjes gemonteerd voor het toneel
Wat zou de knots zonder steen zijn?
Een stroman van de verrader van het applaus
Een dienaar van het verleden in een nieuw jasje
Een vereeuwiger van goden van de ondergang
Jubel gekookt met een doek en pailletten
Wat zou de knots zonder steen zijn?
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')