Ik vind persoonlijk dat onderscheid enigszins vergezocht. Krijg ik toch nog ruzie hier.quote:
Jup, en daar gaat geen hele fles in.quote:Op zondag 21 december 2025 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En in de ragu doen (of was het daarvoor?).
Ja dat is jammer. Slowcooker die dat niet heeft is Russel Hobb, da’s volgens mij een engels merkquote:Op zondag 21 december 2025 19:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat onderscheid enigszins vergezocht. Krijg ik toch nog ruzie hier.![]()
Mijn slowcooker staat overigens in de schuur weg te roesten. Hij ging te hard. Er is ergens een knip geweest tussen lage temperatuur slowcookers en die met hogere laagste temperatuur omdat de USA de lage temperatuur niet veilig vond. Sindsdien gaan ze te hard. Je kunt hem b.v. niet meer in de morgen aanzetten, naar je werk gaan en als je uitgewerkt bent een prima stoof hebben. Daar gaat althans de mijne te hard voor op laagste stand. De vorige deed dat wel goed maar die ging kapot. Ik kreeg dus de vervanger USA style. Heel jammer.
Ik heb dit ding:quote:Op zondag 21 december 2025 19:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat onderscheid enigszins vergezocht. Krijg ik toch nog ruzie hier.![]()
Mijn slowcooker staat overigens in de schuur weg te roesten. Hij ging te hard. Er is ergens een knip geweest tussen lage temperatuur slowcookers en die met hogere laagste temperatuur omdat de USA de lage temperatuur niet veilig vond. Sindsdien gaan ze te hard. Je kunt hem b.v. niet meer in de morgen aanzetten, naar je werk gaan en als je uitgewerkt bent een prima stoof hebben. Daar gaat althans de mijne te hard voor op laagste stand. De vorige deed dat wel goed maar die ging kapot. Ik kreeg dus de vervanger USA style. Heel jammer.
Klopt. Bleek trouwens ook een uitstekende chocomel-warmhouder toen er een uur zat tussen opwarmen en uitdelen.quote:Op zondag 21 december 2025 20:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja dat is jammer. Slowcooker die dat niet heeft is Russel Hobb, da’s volgens mij een engels merk
Ik zal eens kijken. Bedankt voor de tip want ik vond het 's morgens aanzetten en als je thuis komt klaar echt een briljante formule. Ik dacht overigens dat ze allemaal afgesteld moesten worden volgens de USA standaard, hogere laagste temperatuur: geen bacteriegroei, of ie nou Amerikaans was of niet.quote:Op zondag 21 december 2025 20:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja dat is jammer. Slowcooker die dat niet heeft is Russel Hobb, da’s volgens mij een engels merk
Er zijn uiteraard work arounds. Dit is wel een hele slimme Maestro.quote:Op zondag 21 december 2025 20:19 schreef sigme het volgende:
Die blijkt dus ook uit veiligheidsidiotie éérst 10 minuten te koken en dan urenlang 90 aan te houden. Sinds ik dat weet vul ik 'm eerst met een bodempje water, laat dat 10 minuten zieden en vul het daarna met de stew. A stew boiled is a stew spoiled.
Wat een idee, eerst dat ding op temperatuur laten komen en dan op een lage temperatuur door laten werken.quote:Op zondag 21 december 2025 20:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb dit ding:
[ afbeelding ]
https://www.baktotaal.nl/brod-taylor-proofer-rijskast
Het ding is vooral populair als rijskast; ik gebruik het voor het maken van Griekse yoghurt (moet een uur of 5 a 12 op 40o. En het heeft een slowcookstand, die opwarmt tot 90o. Daar kan ik wel mee slowcooken, wat ik niet kon met die langzaamkokers die wel langzaam gaan maar uiteindelijk gewoon aan de kook raken.
Ik heb ook nog een ander ding, een multikookding, heeft een 'stew'-stand. Die tot mijn verbazing en afgrijzen ook gewoon hard kookte, terwijl de handleiding zegt dat die op 90o zou moeten blijven. Die blijkt dus ook uit veiligheidsidiotie éérst 10 minuten te koken en dan urenlang 90 aan te houden. Sinds ik dat weet vul ik 'm eerst met een bodempje water, laat dat 10 minuten zieden en vul het daarna met de stew. A stew boiled is a stew spoiled.
Een zachte mauw terug!quote:
Bij pootjes?quote:Op zondag 21 december 2025 20:30 schreef Bart2002 het volgende:
En on topic: uiteraard gaat daar altijd een stukje foelie bij.
In mijn Liebherr ligt nog wel een varkenspootje. Daar moest ik maar eens snert van maken. Zonder foelie, maar een theelepel sambal in de snert doet wonderen.quote:
Met snert is het zo dat ik er achter ben dat je de bouillon zonder zout of enige toevoeging moet doen. ALLE smaakmakers pas daarna. Ik schaalde dat altijd onder kookonzin en bijgeloof maar het lijkt toch echt waar voor de hemelse smaak uiteindelijk.quote:Op zondag 21 december 2025 20:47 schreef sigme het volgende:
[..]
In mijn Liebherr ligt nog wel een varkenspootje. Daar moest ik maar eens snert van maken. Zonder foelie, maar een theelepel sambal in de snert doet wonderen.
Snert met schouderkarbo en speklappen. Ik kwam vroeger bij een Friese familie die er pootjes in deden met beharing en al. Misschien heb je dan het echte werk maar ik vond dat toch wat onsmakelijk ogen. Ook niet prettig voor het mondgevoel zo'n ruig behaard stuk spek.quote:
Ik gebruik gewonen bouillonblokjes en iedereen is er dol op. Maak het zelfs regelmatig met rundvleesquote:Op zondag 21 december 2025 20:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Met snert is het zo dat ik er achter ben dat je de bouillon zonder zout of enige toevoeging moet doen. ALLE smaakmakers pas daarna. Ik schaalde dat altijd onder kookonzin en bijgeloof maar het lijkt toch echt waar voor de hemelse smaak uiteindelijk.
Vorige week nog gemaakt. Morgen een bakje meenemen voor een collega.quote:Op zondag 21 december 2025 21:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Moet ook weer eens snert gaan maken, zo eentje die, als ie koud is je er plakken van kan snijden, die qua structuur eerder een Erwtenpap lijkt dan vloeibaar, met veel varkensvlees, spek en worst, vol smaak en aroma's. Wintertroostvoer.
quote:Op zondag 21 december 2025 21:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Moet ook weer eens snert gaan maken, zo eentje die, als ie koud is je er plakken van kan snijden, die qua structuur eerder een Erwtenpap lijkt dan vloeibaar, met veel varkensvlees, spek en worst, vol smaak en aroma's. Wintertroostvoer.
quote:Op zondag 21 december 2025 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit sinds een uur of zes erbij gesneeuwd
Deepl:quote:Op zondag 21 december 2025 21:28 schreef Blues het volgende:
Lieve Spaans sprekers hier, waar zingen MS en Shakira over?
Ik vind t zo prachtig, ook de combi vd stemmen.
(Ben al sinds de jaren 70 fan van Mercedes)
Bekijk deze YouTube-video
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |