abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 december 2025 @ 18:36:48 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219553223
* Barreltje zet foelie op de lijst van dingen die hier niet te koop zijn
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 21 december 2025 @ 18:41:52 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219553250
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Saffraan is toch heel duur? Altijd al geweest toch? :)

Maar ik moet zeggen: ik heb weleens saffraan gebruikt voor een kipstoof dacht ik om te kleuren. Qua smaak weet ik echt niet of het uitmaakt. Maar weer eens proberen. De lokale Turk verkoopt dat echt als een dingetje, stengeltje. Niet als poeder.
Wanneer je echte saffraan gebruik (er is veel nep) merk je dat een paar draadjes niet alleen kleur geven maar vooral een heel mooi bloemig aroma.
  Moderator zondag 21 december 2025 @ 18:47:44 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219553287
Knoflook in de vriezer
Citroenrasp/sap in de vriezer
Wijn in de vriezer

Potdomme, zomaar drie handige tips hier _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219553305
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Kijk dat bedoel ik nou. Ook ik gedij best in positieve sferen. ;)

Het is overigens heel jammer dat RobinOok afgehaakt heeft. Daar kon ik het wel goed mee vinden.
Oh, kwam je vroeger wel in deze SC? Ik zat in haar tijd niet hier; ik denk dat ik toen nog in POL woonde.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219553343
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:47 schreef derLudolf het volgende:
Knoflook in de vriezer
Wijn in de vriezer

Feta in de vriezer
Crème fraîche in de vriezer
Gember in de vriezer
Eiwitten in de vriezer

8-)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_219553359
quote:
7s.gif Op zondag 21 december 2025 18:49 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, kwam je vroeger wel in deze SC? Ik zat in haar tijd niet hier; ik denk dat ik toen nog in POL woonde.
Ja best veel. In POL kreeg ik geregeld een "afkoelperiode" wegens te harde polemiek. Robin is al een jaar of 6 a 8 weg hier denk ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219553363
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:47 schreef derLudolf het volgende:
Knoflook in de vriezer
Wijn in de vriezer

https://media.s-bol.com/Nm778WD6ZJ3p/DkDgkBx/1200x1189.jpg

Ook handig om hier in te investeren. Je vriest het in deze dingen (er zijn nog meer maten) haalt het eruit en doet het in ziplock zakjes. Vooral handig wanneer je regelmatig grote hoeveelheden kookt en niet een week lang hetzelfde eet.
Griekse yoghurt vriest ook makkelijk in, slagroom (ongeklopt, voor in eten, niet op taart) ook
We have far more in common than that which devides us..
pi_219553388
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja best veel. In POL kreeg ik geregeld een "afkoelperiode" wegens te harde polemiek. Robin is al een jaar of 6 a 8 weg hier denk ik.
In POL was men niet dol op je, dat is mij bekend (ik zit nog met een clubje ex-polbewoners op een eigen forumpje ;) ) In de tijd dat jij je geliefd maakte in POL was ik daar al weg. En toen ik hier echt ging meeschrijven was Robin hier weg. Die kwam ik elders wel eens tegen, maar daar kwam zij ook maar heel sporadisch.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219553400
In mijn vriezer zitten ook allerlei handige dingen. Gemalen maanzaad, geraspte sinaasappelschil, varkensdarm. Eén ā tweemaal per jaar kom ik dat tegen bij de grote diepvriesschoonmaakronde.
pi_219553408
Vriend van mij vriest ook koffiebonen in, weet niet meer waarom.
pi_219553422
Ik zie @derLudolf nu diep nadenken, waar kan ik een extra vriezer kwijt :P
pi_219553499
Ik lees hier allerlei dingen in de vriezer waarvan ik dacht dat dat niet kon. Crème fraiche, Griekse yoghurt, feta? Nooit aan gedacht.

Na het uitzoeken van mn vriezer laatst zit er niet heel veel meer in mijn vriezer. 3.5 vlaai, vier kleine stukjes ossenhaastournedos, vier zakjes wortel-zoete aardappel-pompoen-gembersoep, een bakje boerenkool, wat bitterballen, mozzarellasticks, wat groentes (ik geloof broccoli, rode kool met appel en gegrilde groentemix) en brood. Geen spannende dingen dus.

Ik had een heerlijk relaxt dagje vandaag. Even boodschappen gehaald incl sushi en een was gedraaid en opgehangen, verder groot deel van de dag lekker op de bank een huis vol gekeken. Even bijkomen van afgelopen week en gister. Morgen 9.30 fysio, klein beetje spijt van dat tijdstip :+ moet 9u deur uit.
  zondag 21 december 2025 @ 19:17:03 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219553503
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Vriend van mij vriest ook koffiebonen in, weet niet meer waarom.
Als je versgebrande bonen koopt bij een kleine koffiebrander, en je vriest ze in, blijven ze (in theorie) lager vers. Ik denk dat het eenvoudiger is wat vaker koffie te kopen, maar goed, ik verbruik veel koffie.
pi_219553523
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je versgebrande bonen koopt bij een kleine koffiebrander, en je vriest ze in, blijven ze (in theorie) lager vers. Ik denk dat het eenvoudiger is wat vaker koffie te kopen, maar goed, ik verbruik veel koffie.
Lijkt me bij hem sterk. Laatste keer dat ik daar was kreeg ik koffie uit een zakje (nescafé of zoiets) _O-
pi_219553544
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik lees hier allerlei dingen in de vriezer waarvan ik dacht dat dat niet kon. Crème fraiche, Griekse yoghurt, feta? Nooit aan gedacht.

Na het uitzoeken van mn vriezer laatst zit er niet heel veel meer in mijn vriezer. 3.5 vlaai, vier kleine stukjes ossenhaastournedos, vier zakjes wortel-zoete aardappel-pompoen-gembersoep, een bakje boerenkool, wat bitterballen, mozzarellasticks, wat groentes (ik geloof broccoli, rode kool met appel en gegrilde groentemix) en brood. Geen spannende dingen dus.

Ik had een heerlijk relaxt dagje vandaag. Even boodschappen gehaald incl sushi en een was gedraaid en opgehangen, verder groot deel van de dag lekker op de bank een huis vol gekeken. Even bijkomen van afgelopen week en gister. Morgen 9.30 fysio, klein beetje spijt van dat tijdstip :+ moet 9u deur uit.
Ik heb 2 vriezers en in 2 lades zitten maaltijden danwel maaltijd componenten (hachee, draadjesvlees, net butterchicken gegeten) waar dan alleen maar puree (gisteren voor 8x gemaakt) bij moet, of rijst of pasta of zo en iets van groenten (wat ik ook wel op voorraad heb in de vriezer voor wanneer vers op is). Dan is er 1 lade met makkelijk te hebben spul zoals verse pesto, muhammarah, maar ook de yoghurt en wijn etc. 1 lade met brood, 1 lade met vlees (dat zijn de kleine lades) en een lade met groenten en aardappelproducten zoals röstirondje. Wanneer de stroom niet uitvalt kan ik vast wel een maand eten _O-
  zondag 21 december 2025 @ 19:31:32 #41
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219553582
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Lijkt me bij hem sterk. Laatste keer dat ik daar was kreeg ik koffie uit een zakje (nescafé of zoiets) _O-
Lijkt mij dat ie dan geen of zelden koffie drinkt.
  zondag 21 december 2025 @ 19:31:52 #42
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219553584
ik zit ook mijn diepvries opnieuw in te delen in mijn hoofd nu hoor :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_219553603
quote:
7s.gif Op zondag 21 december 2025 19:31 schreef Barreltje het volgende:
ik zit ook mijn diepvries opnieuw in te delen in mijn hoofd nu hoor :P
Het is vaak een plek voor vergeten dingen. Ik heb hier ook nog kilo's bolognesesaus van minstens 5 generaties. Moet toch ook maar eens gebruikt worden...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219553623
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het is vaak een plek voor vergeten dingen. Ik heb hier ook nog kilo's bolognesesaus van minstens 5 generaties. Moet toch ook maar eens gebruikt worden...
Opschrijven wat er in zit helpt hier heel goed. Ook bij het boodschappen doen zodat je niet veel te veel van iets hebt.
pi_219553631
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb 2 vriezers en in 2 lades zitten maaltijden danwel maaltijd componenten (hachee, draadjesvlees, net butterchicken gegeten) waar dan alleen maar puree (gisteren voor 8x gemaakt) bij moet, of rijst of pasta of zo en iets van groenten (wat ik ook wel op voorraad heb in de vriezer voor wanneer vers op is). Dan is er 1 lade met makkelijk te hebben spul zoals verse pesto, muhammarah, maar ook de yoghurt en wijn etc. 1 lade met brood, 1 lade met vlees (dat zijn de kleine lades) en een lade met groenten en aardappelproducten zoals röstirondje. Wanneer de stroom niet uitvalt kan ik vast wel een maand eten _O-
Haha, klinkt goed!

Ik heb ook twee vriezers - een koelvries combi ingebouwd van de verhuurder, met achterlijk kleine vriezer (zeker voor een gezinswoning), en een eigen koelvriescombi met veel ruimer vriesgedeelte. Maar na de opruimactie best wat ruimte over nu haha. De vriezerruimte in de inbouw is te klein zelfs voor mij alleen, dus heb ik mn eigen koelvries op vakantiestand met alleen de vriezer aan. Dat is dan weer echt ruim, dus de buren hebben ook een la in mijn inbouwvriezer, want die hebben met gezin inderdaad in die van hen inderdaad echt te weinig ruimte.

Wat wel grappige situaties geeft. Zoals dat buurvrouw haar zus op bezoek had, en aangaf even brood te gaan halen bij de buurvrouw (mij dus). Zus volledig in verwarring achterlatend :D want huh, brood halen bij de buurvrouw? Is die bakker dan, of ga je haar brood opeten? :P
  Moderator zondag 21 december 2025 @ 19:40:28 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219553653
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:54 schreef Syrena het volgende:

[..]
Feta in de vriezer
Crème fraîche in de vriezer
Gember in de vriezer
Eiwitten in de vriezer

8-)
Gember gebruik ik eigenlijk alleen als poeder - voor sate marinade. Feta nooit - kaas :r
Van eiwit is handig, eigenlijk gebruik ik ze nooit. Maar goed, als je dan genoeg heb kun je es een hazelnootschuimtaart maken ofzo.
Creme fraiche in de vriezer is ook een goede dat is ook zoiets waarvan je je in je eentje eigenlijk nooit een potje op maakt en waarvan de kleine verpakkingen duurder zijn dan de grote.

quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zie @:derLudolf nu diep nadenken, waar kan ik een extra vriezer kwijt :P
Mwoah, weet niet of je nog weet hoe groot m'n huis is. Kan nog wel een aantal kwijt in m'n kelder.
pi_219553709
haha @vlindertje89 Had ik in het vorige huis ook met mijn buurvrouw (die hier nu met haar vrouw op de 4e woont), ik had een grotere vriezer dan zij.
Maar ook wel dat ik een appje krijg "heb jij ei/knoflook/ui/suiker" etc) zij hebben een sleutel van mijn huis en ik van hun huis (alleen mijn keuken is diverser voorzien van van alles)

@derLudolf de extra vriezer had ik eerst ook in de schuur beneden staan en gebruikte 'm zelden. Toen de kleine kamer opgeruimd, anders ingericht en nu gebruik ik 'm echt dagelijks.
  Moderator zondag 21 december 2025 @ 19:53:00 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219553757
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:48 schreef Kaatje1 het volgende:
in de schuur
Ik mag/kan nog een Liebherr vrieskist ophalen bij m'n oom en tante, kan tzt ook in de schuur. Moet alleen nog even uitzoeken tot hoeveel graden dat ding kan hebben. Het moet sowieso niet vriezen dan, maar weet niet wat de laagste temperatuur is waar een normale vriezer tegen kan.

Heb nu koelvries combinatie in de kelder staan met drie vriesladen. Tot dusverre is dat nog voldoende. Heb al een aantal bakjes goulash staan en wil in de vakantie nog een keer ragu maken. En nu weet ik dus dat ik de wijn niet weg hoef te gooien maar gewoon kan invriezen :Y
pi_219553776
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:53 schreef derLudolf het volgende:
Ik mag/kan nog een Liebherr vrieskist ophalen bij m'n oom en tante, kan tzt ook in de schuur. Moet alleen nog even uitzoeken tot hoeveel graden dat ding kan hebben. Het moet sowieso niet vriezen dan, maar weet niet wat de laagste temperatuur is waar een normale vriezer tegen kan.
Uitgerekend Liebherr heeft meestal grote tolerantie voor lage omgevingstemperatuur.
pi_219553795
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 19:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb nu koelvries combinatie in de kelder staan met drie vriesladen. Tot dusverre is dat nog voldoende. Heb al een aantal bakjes goulash staan en wil in de vakantie nog een keer ragu maken. En nu weet ik dus dat ik de wijn niet weg hoef te gooien maar gewoon kan invriezen :Y
En in de ragu doen (of was het daarvoor?).

Bolognese (niet ragu) staat hier ook nog op de planning. Grote slowcooker aan met heel veel lekkers erin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')