quote:
Op donderdag 15 januari 2026 23:15 schreef core2duo het volgende:[..]
Dat is andere koek, het vroege opstaan omdat loopevenementen in tropische gebieden vaak laat in de nacht starten. Leuk dat je de KLM Aruba HM gaat lopen. Daar is het gemiddeld 27°C met een dauwpunt boven de 24°C. Nog iets warmer dan bij de Singapore halve marathon, die ik heb gelopen en qua temperatuur misschien wel het vlaggenschip van de wereld.
https://weatherspark.com/(...)-in-Oranjestad-Aruba
Das niet laat in de nacht, das vroeg in de ochtend. De KLM Marathon is om 3 uur. Volgens mij. De HM start om 5. Die van maart begint om 5 uur? Maar tis een A naar B. B is bij mn huis (nouja, 15 min hardlopen), A is aan de andere kant vh eiland. Dus je moet vroeg bij het pendelpunt staan.
Verder ben ik niet zo bezig met dauwpunten. Het enige wat ik weet is dat 31 graden nog chill is en 33 veelal te heet als we starten. In beide gevallen tik je de 36 graden aan midrun. Je hebt een camelbag nodig en ik heb go-gels chewables mee. Of een snickersbar vd chinees (supermarkt) onderweg op onze 16k. Dan is het goed te doen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.