Barney kon echt niet overtuigen nee.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:36 schreef Kopiko het volgende:
Ik begrijp dat Barney niet echt kon overtuigen
Probleem is dat hij in dit format wellicht nooit meer van Littler kan winnen.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik zou Wade wel eens een finale gunnen
Kan geen bagagedragerdarts spelenquote:Op woensdag 17 december 2025 22:41 schreef Szura het volgende:
Zelden zoveel missers gezien op D10 van nummerbordgod
quote:Op woensdag 17 december 2025 22:51 schreef The_Undertone het volgende:
Ondertussen vermelding van Tergel Khurelkhuu-god door Kim Huybrechts
Altijd tegen Raymond, zelfs de loting zit niet mee.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Tegen deze tegenstander had Barney wel gewonnen
Ik denk dat Wade momenteel beter gooit.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Tegen deze tegenstander had Barney wel gewonnen
Niko Springer met ruime afstand.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:53 schreef BB-King het volgende:
Wie is tot nu toe de grootste loser van de 1ste ronde?
Gaan we voor Niko Springer of toch maar weer Barney?
Met een neuslengte: Springer. Zeker door die 10/6-faal.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:53 schreef BB-King het volgende:
Springer. Verliezende Barney is ondertussen folklore.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:53 schreef BB-King het volgende:
Authentieke worstvingertjes.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:57 schreef wimderon het volgende:
Schindler heeft ook mini-vingertjes.
2-3 verloren.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hoeveel is het bij Feyenoord eigenlijk geworden?
2-3quote:Op woensdag 17 december 2025 22:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
quote:Op woensdag 17 december 2025 22:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
De ET is zijn habitat, 190.000 aan ET-gelden.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:57 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Oskar heeft ook maar een grauw jaar gehad. Bijna bizar dat hij seed 13 is.
Kan in ieder geval naar de verjaardag van Masonquote:Op woensdag 17 december 2025 23:01 schreef leolinedance het volgende:
Godverdomme kon vanavond niet kijken naar Barneygod. Hij heeft het dus weer lekker verprutst, in de eerste ronde eruitHopelijk behoudt hij innerlijke rust en komt hij veilig thuis.
Barney was erg sterk in de eerste legquote:Op woensdag 17 december 2025 23:01 schreef leolinedance het volgende:
Godverdomme kon vanavond niet kijken naar Barneygod. Hij heeft het dus weer lekker verprutst, in de eerste ronde eruitHopelijk behoudt hij innerlijke rust en komt hij veilig thuis.
Ook erg goed bij een paar beurten in de derde set.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:04 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Barney was erg sterk in de eerste leg
Dit kan niet.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:04 schreef Makamba_ het volgende:
Ik heb echt een diepgegronde hekel aan het stemgeluid van Queen en kan het niet helpen. Dat jullie het weten.
FreddieGodquote:Op woensdag 17 december 2025 23:04 schreef Makamba_ het volgende:
Ik heb echt een diepgegronde hekel aan het stemgeluid van Queen en kan het niet helpen. Dat jullie het weten.
Goed jaar volgens Frankquote:Op woensdag 17 december 2025 22:57 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Oskar heeft ook maar een grauw jaar gehad. Bijna bizar dat hij seed 13 is.
Tuintje in mijn hart zou gewoon goed zijnquote:Op woensdag 17 december 2025 23:06 schreef PowerLoungen het volgende:
Over een jaar of 5 komt die op met Jantje Smit.
Heeft ie wel iets van weg.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bertie
Dat is een naam voor een koe
Vandaar dat ze boe zongen.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bertie
Dat is een naam voor een koe
Ed uit Ed, Edd & Eddyquote:Op woensdag 17 december 2025 23:09 schreef Szura het volgende:
Burton is een look a like van een stripfiguur, @:zipportal welke?
Die kunnen samen heul geen kinderen krijgenquote:Op woensdag 17 december 2025 23:11 schreef AllesKaputt het volgende:
Bertie is de liefdesbaby van een jonge Andre van Duin en een jonge Peter Winnen.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Jawel, staat nu op het podium van Ellie Pellie!!!quote:Op woensdag 17 december 2025 23:11 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Die kunnen samen heul geen kinderen krijgen
Ik respecteer je ruimdenkendheid en ga hier geen seksuele voorlichting geven.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:11 schreef AllesKaputt het volgende:
Bertie is de liefdesbaby van een jonge Andre van Duin en een jonge Peter Winnen.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Viaplay is gratis tot aan de derde ronde. Kanaal 51 bij kpn.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:10 schreef leolinedance het volgende:
Denk dat ik vrijdag maar eens ga beginnen met PDC championship kijken. Moet nog ff Viaplee afsluiten ook. Maar wil het ook niet missen natuurlijk. En als we het topicrecord willen halen zal er een tandje bij moeten
En bij Ziggy (of NLziet)?quote:Op woensdag 17 december 2025 23:13 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Viaplay is gratis tot aan de derde ronde. Kanaal 51 bij kpn.
quote:Op woensdag 17 december 2025 23:19 schreef wimderon het volgende:
Toepasselijke ads krijg ik.
[ afbeelding ]
Is die 113-reclame ook op tv?quote:Op woensdag 17 december 2025 23:19 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig is begrafenisondernemer Sevada naar de tweede ronde. Al hoop ik niet dat hij crematies begeleid met zijn smerige gezweet.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:19 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Alles begint met een TikTok hype tegenwoordig.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:22 schreef Dagoduck het volgende:
Het wordt wel echt tijd dat dartsen een populaire sport wordt onder instagram-chickies hoor...
Ja, helemaal prima. Maar daar ben ik te oud voor. IG heb ik nog voor onderzoeksdoeleinden.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:23 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Alles begint met een TikTok hype tegenwoordig.
Niet.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:24 schreef Dagoduck het volgende:
Bij liften van dat merk maak ik altijd de 'grap' dat ik in 'Schindler's lift' zit. Wat een humor niet.
Heeft een List nodig.quote:
Gevonden denk ik.quote:
quote:
That's what she said.quote:
quote:
Maar.... Klaagde hij over ziekte?quote:Op donderdag 18 december 2025 06:17 schreef mitt het volgende:
Nog steeds teleurgesteld in het realistische interview van Barney na afloop.
Vandaag begint een periode van 6 dagen op rij dat ik ALLES kan zienquote:
Moet je in de weekenden ook vroeg naar bed?quote:Op donderdag 18 december 2025 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vandaag begint een periode van 6 dagen op rij dat ik ALLES kan zien![]()
Nou ja behalve de laatste potjes van de avonden dus zoals gebruikelijk
Neuh.quote:Op donderdag 18 december 2025 08:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Moet je in de weekenden ook vroeg naar bed?
In de huidige ranking lijken Mario en Owen het alsnog te overleven. Ik zie op Hood na weinig kanshebbers om de L16 te halen.quote:Op donderdag 18 december 2025 08:58 schreef Scorpion_17 het volgende:
Burton naar q school. Die gaat dus weer gewoon als nr 8 op de ranking zn kaart terugwinnen
Geil wijfquote:Op donderdag 18 december 2025 08:40 schreef AgnesGru het volgende:
Daphne was een feeder:
Michael van Gerwen na scheiding 20 kilo lichter: ‘Eén keer opscheppen is ook genoeg, hoor’
https://www.ad.nl/darts/m(...)enoeg-hoor~afae49d3/
Nee.quote:Op donderdag 18 december 2025 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar heeft Barney nou over ziekte geklaagd?
Kunnen we in elk geval een BINGOvakje afstrepen!quote:Op donderdag 18 december 2025 09:41 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Neeeeeeee Nollesed vanavond :’(.
Dat wordt verschrikkelijk met zijn gejank over Toylo.
Hebben we in de afgelopen dagen nog mogen strepen? Nee he?quote:Op donderdag 18 december 2025 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kunnen we in elk geval een BINGOvakje afstrepen!
Een break is pas een break. Maandagmiddag gezegdquote:Op donderdag 18 december 2025 10:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hebben we in de afgelopen dagen nog mogen strepen? Nee he?
Die wordt elke dag gezegdquote:Op donderdag 18 december 2025 11:38 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Een break is pas een break. Maandagmiddag gezegd
quote:Drie jaar geleden ontdekte hij darts in een café, nu staat deze Keniaanse dierenarts op het WK tegenover Mike De Decker: “Ik ben niet bang om daar te staan”
Mike De Decker zal donderdag mogelijk het gevoel hebben dat hij heel de dartswereld tegen zich heeft. The Real Deal treft in de eerste ronde van het WK namelijk David Munyua, de eerste Keniaan ooit in Ally Pally. Een man die pas drie jaar geleden voor het eerst een pijltje gooide.
De Decker wil voor het eerst zijn carrière Kerst overleven, door de derde ronde te halen. Maar dan moet de gewezen winnaar van de World Grand Prix alleszins voorbij de 30-jarige Munyua. Normaal gezien mag dat geen probleem vormen aangezien de Keniaanse darter nooit hoger dan 87 gemiddeld gooide in een wedstrijd. Dat deed hij in de kwartfinales van de Afrikaanse WK-qualifier, waar de dierenarts verrassend triomfeerde in een deelnemersveld met bekendere namen als Devon Petersen, Cameron Carolissen en Peter Wachiuri.
Die eerste is de enige Afrikaan die in het verleden écht potten kon breken tussen de top, met een vierde ronde op het WK in 2019 als beste resultaat. Munyua is alleszins ambitieus om in de voetsporen van Petersen te treden. Met zijn plaatsing voor de hoogmis van de edele pijlensport strijkt de Keniaans alleszins al 15.000 pond op.
“Druk komt er pas bij als de wedstrijd begint”, aldus Munyua in gesprek met Capital Sports. “Ik heb nog niet eens gedacht aan het prijzengeld. Ik ben ook niet bang om daar te gaan spelen. Het idee herinnert me er alleen aan om hard te blijven werken om op het hoogste niveau te kunnen presteren. Het is gewoon een droom die uitkomt, want ik heb veel meegemaakt. Ik heb de afgelopen twee jaar geen enkel toernooi gemist. Ik ben zo trots op mezelf en verbaasd over wat ik tot nu toe al heb bereikt. Om een topspeler te worden, moet je competitief zijn. Ik zou niet naar het WK gaan als ik er niet van droomde de finale (en 1 miljoen pond, red.) te winnen. Ik kan me voorstellen dat alle 128 spelers daar hetzelfde over denken. Voor mij is het niet anders, maar ik doe het stap voor stap. Het eerste wat ik wil doen, is de eerste ronde overleven. Het hoogste wat een Afrikaan ooit heeft bereikt, is de laatste zestien. Dus het zou al een geweldige prestatie zijn om dat te kunnen overtreffen.”
Financiële strijd
De opmars van Munyua is op z’n zachtst gezegd opmerkelijk. Pas drie jaar geleden begon hij met darten.
“Op een dag zag ik het spel gespeeld worden in een café bij mij in de buurt”, zei de Keniaan aan Darts Planet. “Ik leende vervolgens een setje dartpijlen en vroeg of ik het mocht proberen. Ik raakte met mijn eerste pijl de roos en ik was meteen verkocht. De volgende dag kocht ik een bord en eigen pijlen om thuis te gooien. Sindsdien speel ik vrijwel elke dag. De volgende uitdaging was leren rekenen. Elke darter moet leren hoe hij zijn score snel kan berekenen, want je wilt niet midden in de worp stoppen om na te denken. Ondertussen proberen we (Munyua en Peter Wachiuri, red.) darten net zo alomtegenwoordig te maken als atletiek in Kenia, omdat het voor de meeste mensen toegankelijk is en er geen team/partner voor nodig is. Het is onze hoop en droom om Kenia ooit synoniem te maken met darten.”
Maar het was wel wekenlang onzeker of de Keniaanse debutant wel in Londen zou kunnen geraken. Munyua - die het overigens eerst probeerde als voetballer maar die droom opgaf na een gebroken been - had niet de financiële middelen om de trip te maken en deed via de (sociale) media een oproep naar sponsors. Die kwamen er net op tijd.
“Dit is een enorme strijd geweest. Dat komt omdat de dartswereld hier niet kapitaalkrachtig genoeg is”, aldus Munuya, die onder anderen gesteund zal worden door een Britse gokwebsite voor voetbal. De Keniaan zal donderdagmiddag dus kunnen opkomen in het iconische Ally Pally op de tonen van ‘Mwaki’, een liedje van Zeb. “Mwaki betekent vuur in mijn stamtaal, Kikuyu, en darten is momenteel een populaire sport. Bovendien ben ik ook ‘on fire’! Dus, waarom niet?”
helaas niet De Hamster.quote:Op donderdag 18 december 2025 12:14 schreef wimderon het volgende:
nu staat deze Keniaanse dierenarts op het WK tegenover
Die berusting in combinatie met zijn dode blik en wit weggetrokken hoofd was wellicht zorgwekkender dan een standaard "Heel de wereld is tegen mij" interview.quote:Op donderdag 18 december 2025 12:44 schreef maxi-mus het volgende:
Zelfs een depri interview was ons niet gegund.
Ik ben wel een beetje klaar met veldvulling Stief.quote:Op donderdag 18 december 2025 12:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
Bronzed Adonis gaat naar q school. Vooral voor Challenge Tour, maar wie weet.
Ik verwacht er ook weinig van.quote:Op donderdag 18 december 2025 12:56 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje klaar met veldvulling Stief.
Zoals iemand al zei heeft ie nog geld nodig. Zn geld heeft ie niet geinvesteerd (of ja in domme poppetjes). Maar goed dan moet ie wel beter zn best doen en wat meer Euro Tours aflopen.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Is Barney nu definitief met pensioen?
Hoe kan je méér Euro Tours aflopen als je op alle Euro Tours aanwezig bent?quote:Op donderdag 18 december 2025 13:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
moet ie wel beter zn best doen en wat meer Euro Tours aflopen.
Gaat om de opkomst lijkt mij.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:34 schreef Doevelaer het volgende:
Tyfus Titanium als top 3 opkomstnummers. Schaam je dood zeg.
Wanneer schuift hij weer eens aan?quote:Op donderdag 18 december 2025 13:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nou alleen nog Bas Muijs en t arsenaal bn-er gekken is compleet
Dat strontjoch zit ook overal.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:36 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Nicky van der Gijp, de enige echte!
Ja ook een gênante kut opkomst van “the people’s champion”. Zo’n kolere nummer en dan ook nog een beetje je eigen pluche pluggen. Bunzing is te veel in zichzelf gaan geloven.quote:
Zoon van blijkbaar. Nog nooit (van) gehoord.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:36 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Nicky van der Gijp, de enige echte!
Lucky you.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:37 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Zoon van blijkbaar. Nog nooit (van) gehoord.
Hij heeft vroeger ook gedart. Vertelde wel eens anekdotes over vechtpartijen waar Plaisier bij betrokken was.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:36 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat strontjoch zit ook overal.
Is dat hoe Plaisier zijn gebit zo heeft gekregen?quote:Op donderdag 18 december 2025 13:39 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Hij heeft vroeger ook gedart. Vertelde wel eens anekdotes over vechtpartijen waar Plaisier bij betrokken was.
Dit soort gedrag tolereren wij niet in dit warme bad.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:41 schreef maxi-mus het volgende:
Haha dat Afrikaantje stinkt!! Classy Arjan.
quote:Op donderdag 18 december 2025 13:41 schreef maxi-mus het volgende:
Arjen doet net alsof ze iemand uit een Oki en Doki verhaal hebben ingevlogen.
Dierenarts, de enige wiens IQ niet met 2 pijlen uit te gooien is.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben nu al fan van het Afrikaantje
Ook intelligenter dan de meeste spelers
Weet je welk boekje ook niet meer in de meeste winkels ligt?quote:Op donderdag 18 december 2025 13:45 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Dit boekje ligt dan ook niet meer in de meeste winkels.
= @Doevelaer zet de frituurpan aanquote:Op donderdag 18 december 2025 13:45 schreef Doevelaer het volgende:
Ik ga nog even snel lunch maken hoor
Ik heb wel De hut van oom Tom in de kast staan.quote:
Oeroeg ligt nog wel in de meeste winkels.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:45 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Dit boekje ligt dan ook niet meer in de meeste winkels.
Alle boeken. De meeste winkels verkopen geen boeken.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Weet je welk boekje ook niet meer in de meeste winkels ligt?
Dat betwijfel ik, in elke supermarkt liggen tegenwoordig ook wel boeken.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alle boeken. De meeste winkels verkopen geen boeken.
Nee nee. Broodje karpatsjo truffelmayo en broodje parmaham pestoquote:Op donderdag 18 december 2025 13:46 schreef Kopiko het volgende:
[..]
= @:doevelaer zet de frituurpan aan
Maar in kledingwinkels niet en dat zijn er ook wel klereveel.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, in elke supermarkt liggen tegenwoordig ook wel boeken.
De meeste darters vliegen met Ordin Airquote:Op donderdag 18 december 2025 13:50 schreef Doevelaer het volgende:
Rydz moet even vliegen met Turkish Hairlines
Gevaar voor pijltjes in zijn oogquote:Op donderdag 18 december 2025 13:51 schreef Doevelaer het volgende:
Hoezo speelt die Kovacs met een veiligheidsbril op?
Die man leeft in 2035quote:Op donderdag 18 december 2025 13:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gevaar voor pijltjes in zijn oog
Retro.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:51 schreef Doevelaer het volgende:
Hoezo speelt die Kovacs met een veiligheidsbril op?
De zoon van Raya heeft een keer een pijltje in zn oog gehad.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gevaar voor pijltjes in zijn oog
Altijd tegen Rayaquote:Op donderdag 18 december 2025 13:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
De zoon van Raya heeft een keer een pijltje in zn oog gehad.
quote:18-12-2025 @ 13:52:23
IkGeefEnkelLikes heeft een van jouw posts geliket in "Darts / 2026 PDC World Darts Championship #32: Typisch James Wade"
18-12-2025 @ 13:54:25quote:Op donderdag 18 december 2025 13:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het WK is eindelijk begonnen
[..]
Ik las gisteren dat hij dat niet deed dan ben ik abuis!quote:Op donderdag 18 december 2025 13:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Hoe kan je méér Euro Tours aflopen als je op alle Euro Tours aanwezig bent?
bohhhhhquote:Op donderdag 18 december 2025 13:49 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Nee nee. Broodje karpatsjo truffelmayo
Zoiets verwacht je toch ook niet bij een wijze man als Barney.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zn geld heeft ie niet geinvesteerd (of ja in domme poppetjes).
Net als de Kuip als Feyenoord zo doorgaat.quote:
Van Persie is stiekem Ajaciedquote:Op donderdag 18 december 2025 14:09 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Net als de Kuip als Feyenoord zo doorgaat.
Ferry Somogi (vriend van Vincent als ik z’n podcast mag geloven).quote:Op donderdag 18 december 2025 13:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nou alleen nog Bas Muijs en t arsenaal bn-er gekken is compleet
Oh alsjeblieft niet zegquote:Op donderdag 18 december 2025 14:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ferry Somogi (vriend van Vincent als ik z’n podcast mag geloven).
Daar komt die gekke Jordi uit Lang Leve de Liefde nog langs binnenkortquote:Op donderdag 18 december 2025 14:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
JORDIquote:Op donderdag 18 december 2025 14:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Daar komt die gekke Jordi uit Lang Leve de Liefde nog langs binnenkort
Dagquote:Op donderdag 18 december 2025 14:20 schreef Makamba_ het volgende:
Ik zit! Goede brilmontuur van Kovacs
Die gaat niet naar Pearle maar naar Carglass als hij een nieuwe bril nodig heeft.quote:Op donderdag 18 december 2025 14:20 schreef Makamba_ het volgende:
Ik zit! Goede brilmontuur van Kovacs
Die Amsterdamse lul hoeft niet nog eens te komen wat mij betreft.quote:Op donderdag 18 december 2025 14:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Anders ben je geen darter héquote:Op donderdag 18 december 2025 14:30 schreef Makamba_ het volgende:
Deze populaire jongen mist een stuk voortand.
Wel een leukere ‘guilty pleasure’ dan een stukje fietsen ofzoquote:Op donderdag 18 december 2025 14:30 schreef maxi-mus het volgende:
Een Aziaat die graag achter de gokautomaten zit, goh.
Als het bij een guilty pleasure blijft wel ja.quote:Op donderdag 18 december 2025 14:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel een leukere ‘guilty pleasure’ dan een stukje fietsen ofzo
Als ie vanavond wint gaat het rechtstreeks naar de gokautomaat in zijn hotelquote:Op donderdag 18 december 2025 14:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als het bij een guilty pleasure blijft wel ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |