Lekker op tijd gaan slapen een idee?quote:Op zondag 4 januari 2026 17:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nee zeker niet erg
En zeker voor @:Sally niet
---
Zit even te bedenken hoe ik in hemelsnaam de avond door moet komen. Ben zo moe en wil eigenlijk wat doen. Alleen wat moet ik de dan doen
Ik voel me down en moe en futloos
Wil iets doen en luisteren naar een podcast... want me zo voelen tot een uurtje of elf ga ik niet trekken.
Beetje vervelend allemaal. Zeker omdat ik naar extremen schiet in mijn emoties
En ook al heb je er moeite mee, je speelt het wel klaar. En het waren rare dagen. Maar dat is nu weer over. Welterusten!quote:Op zondag 4 januari 2026 21:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben boven gaan zitten
Miniatuur en wat haken
Nu thee en een podcast luisteren(Napleiten)
Als mijn thee op is naar bed
Heb wat moeite met ritme en regelmaat. Logisch na die rare dagen... alleen zo frustrerend
Schilderwerk voor morgen ligt klaar. Dat is leuk
Ja, alleen ik vind het extreem moeilijk om op tijd op te staan. Elke ochtend tussen acht en half negen. En dat is een bijwerking van de clozapine, erge dufheid/vermoeidheid. Het is een geluk dat ik overdag functioneer (anders zou ik het ook weigeren)quote:Op zondag 4 januari 2026 22:30 schreef qltel het volgende:
[..]
En ook al heb je er moeite mee, je speelt het wel klaar. En het waren rare dagen. Maar dat is nu weer over. Welterusten!
Je bent niet de enige die moeite heeft met vroeg opstaanquote:Op maandag 5 januari 2026 09:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, alleen ik vind het extreem moeilijk om op tijd op te staan. Elke ochtend tussen acht en half negen. En dat is een bijwerking van de clozapine, erge dufheid/vermoeidheid. Het is een geluk dat ik overdag functioneer (anders zou ik het ook weigeren)
maar goed... vandaag gaan we er weer voor. Beetje huishouden en chillen afwisselen (wacht op PostNL, dus ben beneden, want ik ben bang anders de deur te laat te openen).
Met telkens het huishouden benoemen klinkt het alsof mijn huis een zooi is, maar juist niet. Ik houd me weer netjes aan mijn rooster (en dat is hooguit een kwartier/twintig minuten werk per dag (al telt afwassen bijvoorbeeld niet mee in de tijdberekening)).
En morgen komt moeders, die gaat zich zorgen maken als ze één stofplukje ziet, dus tja.
Ik pak mijn beloningspaarpot er weer bij (elk goed ding is een knikker in de pot. Na 100 knikkers mag ik mezelf belonen) Mijn goede voornemens gaan wel goed. Op creatief gebied lukt het
Huishoudelijk gebied lukt. Het me aankleden op doordeweekse dagen lukt (als in geen huispak aan). Boodschappen doen...
Dat weet ik... alleen doe ik er anderhalf uur over om mijn bed uit te komenquote:Op maandag 5 januari 2026 09:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die moeite heeft met vroeg opstaan
Ik zou ook in bed blijven liggen als ik zo'n lief, gehaakt popje zou hebben.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat weet ik... alleen doe ik er anderhalf uur over om mijn bed uit te komenterwijl ik van nature een ochtendmens ben. Soms heb ik geen zin in mijn meds innemen zodat in de ochtend beter wakker word
maar die staan door heel het huisquote:Op maandag 5 januari 2026 09:57 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ik zou ook in bed blijven liggen als ik zo'n lief, gehaakt popje zou hebben.
quote:Op maandag 5 januari 2026 10:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
maar die staan door heel het huis
Stuur je moeder dan maar niet hier langs.. :-)quote:Op maandag 5 januari 2026 09:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Met telkens het huishouden benoemen klinkt het alsof mijn huis een zooi is, maar juist niet. Ik houd me weer netjes aan mijn rooster (en dat is hooguit een kwartier/twintig minuten werk per dag (al telt afwassen bijvoorbeeld niet mee in de tijdberekening)).
En morgen komt moeders, die gaat zich zorgen maken als ze één stofplukje ziet, dus tja.
Prima toch. Zo te horen ben je lekker bezig en lukt het meeste wel. Focus je daar maar op, in plaats van op dingen die een keer niet lukken.quote:Ik pak mijn beloningspaarpot er weer bij (elk goed ding is een knikker in de pot. Na 100 knikkers mag ik mezelf belonen) Mijn goede voornemens gaan wel goed. Op creatief gebied lukt het
Huishoudelijk gebied lukt. Het me aankleden op doordeweekse dagen lukt (als in geen huispak aan). Boodschappen doen...
Mag ik eerlijk zijn? Ik vind mensen die dit soort dingen zeggen vooral nogal dom. Stel je voor dat je geen Nederlandstalige boeken meer zou mogen lezen. Of iemands verfkeuze afkraken. Wat maakt het uit!quote:Op maandag 5 januari 2026 11:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat maakt het uiten dan "mensen die Nederlandstalig lezen zijn echt dom" en dat soort opmerkingen.
Dat doet ze op meer gebieden. Zij houdt van aqrylverf, ik houd van aquarel, dus aquarel is niet goed. Vegetarisch eten, niet goed. Mijn smaak in alles is eigenlijk niet goed. Dat ik geen gezin heb, is raar... et cetera
Je trekt het niet en zij trekt zich jouw klacht niet aan.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Soms word ik zo onzeker van een kennis. We hebben regelmatig lol, maar soms maakt ze me erg klein. We waren aan het praten over boeken. Soms lees Engels, soms lees ik Nederlands. Ook vertaald, ook van Nederlandse auteurs. En dat wordt dan zo afgekraakt. Echt gewoon onaardig doen. Wat maakt het uiten dan "mensen die Nederlandstalig lezen zijn echt dom" en dat soort opmerkingen.
Dat doet ze op meer gebieden. Zij houdt van aqrylverf, ik houd van aquarel, dus aquarel is niet goed. Vegetarisch eten, niet goed. Mijn smaak in alles is eigenlijk niet goed. Dat ik geen gezin heb, is raar... et cetera
En nu heeft ze me weer klein gemaakt. Dat vind ik gewoon niet leuk
Als ik haar erop aanspreek dan bedoelt ze het niet zo, zegt ze altijd, maar ze blijft het doen en dan legt ze de bal ook bij neer. Laat mij gewoon domme dingen leuk vinden, ik veroordeel en beoordeel haar ook niet omdat ze een andere smaak heeft dan ik...
En afkappen wil ik ook niet, maar soms is het niet leuk, vandaag ben ik weer eens overgevoelig.
Ik vind je niet overgevoelig, ik herken het wel een beetje.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Soms word ik zo onzeker van een kennis. We hebben regelmatig lol, maar soms maakt ze me erg klein. We waren aan het praten over boeken. Soms lees Engels, soms lees ik Nederlands. Ook vertaald, ook van Nederlandse auteurs. En dat wordt dan zo afgekraakt. Echt gewoon onaardig doen. Wat maakt het uiten dan "mensen die Nederlandstalig lezen zijn echt dom" en dat soort opmerkingen.
Als ik haar erop aanspreek dan bedoelt ze het niet zo, zegt ze altijd, maar ze blijft het doen en dan legt ze de bal ook bij neer. Laat mij gewoon domme dingen leuk vinden, ik veroordeel en beoordeel haar ook niet omdat ze een andere smaak heeft dan ik...
En afkappen wil ik ook niet, maar soms is het niet leuk, vandaag ben ik weer eens overgevoelig.
Mijn moeder weet dat ik van mezelf wel netjes en schoon op mijn huis ben en dat ik de boel verwaarloos als het minder gaat. Naja, soms ook luiheid, maar op zich houd ik van een redelijk oké huiosquote:Op maandag 5 januari 2026 12:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Stuur je moeder dan maar niet hier langs.. :-)
En ik heb nooit het gevoel gehad dat je huis een zooi is. En zou het dat wel zijn, dan is dat jouw keuze en ook prima.
[..]
Prima toch. Zo te horen ben je lekker bezig en lukt het meeste wel. Focus je daar maar op, in plaats van op dingen die een keer niet lukken.
Ja... je mag eerlijk zijnquote:Op maandag 5 januari 2026 12:31 schreef qltel het volgende:
[..]
Mag ik eerlijk zijn? Ik vind mensen die dit soort dingen zeggen vooral nogal dom. Stel je voor dat je geen Nederlandstalige boeken meer zou mogen lezen. Of iemands verfkeuze afkraken. Wat maakt het uit!
Zulke opmerkingen negeer ik gewoonquote:Op maandag 5 januari 2026 12:46 schreef maily het volgende:
[..]
Je trekt het niet en zij trekt zich jouw klacht niet aan.
(Tijdelijk) kappen dus ....
Nou dat dus!quote:Op maandag 5 januari 2026 13:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik vind je niet overgevoelig, ik herken het wel een beetje.
Ik heb ook zo'n vriendin die met bepaalde opmerkingen (niet eens persé dat ze het rottig bedoelt) mij het gevoel geven dat ik het niet goed doe.
Moet wel zeggen dat ik dat ook gauw denk te horen ook...
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 5 januari 2026 11:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Superdikke knuffel voor jou! Gewoon omdat dat hier kan!quote:Op woensdag 17 december 2025 22:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik snap je wel. Alleen zo werkt het niet. Een mens heeft eenmaal scherpe voorwerpen nodig. En zoals eerder aangegeven, je kan het risico nooit weghalen. Of je moet me voor altijd in een dwangbuis stoppen
Herkenbaar, dat stofplukje met moeders..quote:Op maandag 5 januari 2026 09:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, alleen ik vind het extreem moeilijk om op tijd op te staan. Elke ochtend tussen acht en half negen. En dat is een bijwerking van de clozapine, erge dufheid/vermoeidheid. Het is een geluk dat ik overdag functioneer (anders zou ik het ook weigeren)
maar goed... vandaag gaan we er weer voor. Beetje huishouden en chillen afwisselen (wacht op PostNL, dus ben beneden, want ik ben bang anders de deur te laat te openen).
Ik pak mijn beloningspaarpot er weer bij (elk goed ding is een knikker in de pot. Na 100 knikkers mag ik mezelf belonen) Mijn goede voornemens gaan wel goed. Op creatief gebied lukt het
Moeder op bezoek en stofvlokje onder het bed, meid ik voel dit ook.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn moeder weet dat ik van mezelf wel netjes en schoon op mijn huis ben en dat ik de boel verwaarloos als het minder gaat. Naja, soms ook luiheid, maar op zich houd ik van een redelijk oké huios
En je hebt gelijkMijn rommeltje is mijn keuze
Ik doe mijn best om positief te zijn, lukt ook wel aardig. Alleen ik heb het zo koud, de kachel hoger gezet. Zo mijn huispak aan en dan komt het wel weer goed. Weet alleen niet of ik vanavond beneden wil hangen of boven haken ... zo'n project en goede podcast
Alleen ik ben niet super productief vandaag...
[..]
Ja... je mag eerlijk zijn
Ben het ook wel met je eens. Lezen is gewoon een fijne gewoonte, voor mij dan. Ben ermee opgevoed en ja, ik lees soms Engelstalig en soms Nederlandstalig. Als ik wat leuks tegenkom lees ik dat gewoon
En net zoals verf, appels en peren vergelijken. Beide fruit dat aan een boom groeit en dan houdt de vergelijking wel op![]()
Naja... ze heeft ook leuke kanten hoor. Alleen soms ook niet. En vandaag valt het gewoon niet zo lekker
[..]
Zulke opmerkingen negeer ik gewoon
Heb mijn grenzen vaak genoeg aangegeven
[..]
Nou dat dus!
Fijne verjaardag!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Voel me wel heel erg jarig door al jullie berichten
* TheStigsDutchCousin een knuffel stuurtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
En ze heeft geen stofjes gevonden?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt lieve mensen.
Moeder is net naar huis
Ben nu moe, maar moet niks meer
Was super gezellig was het
Hou, dan doen we er toch gewoon nog eentje bijquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Gefeliciteerd lieve COTSquote:Op dinsdag 6 januari 2026 06:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Het gaat vast een fijne dag worden
Ah die is leukquote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Hou, dan doen we er toch gewoon nog eentje bij.
Bij deze!
Wat een feest!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:07 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Gefeliciteerd lieve COTS![]()
![]()
[ afbeelding ]
Van mij ook een dikke verjaardag knuffelquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt lieve mensen.
Moeder is net naar huis
Ben nu moe, maar moet niks meer
Was super gezellig was het
*doet oproep aan heel Fok*quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn zo lief! Bedankt
Voel me enorm gezien door jullie nog nooit zoveel felicitaties gehad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |