quote:
Op maandag 5 januari 2026 09:46 schreef ChildoftheStars het volgende:[..]
Ja, alleen ik vind het extreem moeilijk om op tijd op te staan. Elke ochtend tussen acht en half negen. En dat is een bijwerking van de clozapine, erge dufheid/vermoeidheid. Het is een geluk dat ik overdag functioneer (anders zou ik het ook weigeren)
maar goed... vandaag gaan we er weer voor. Beetje huishouden en chillen afwisselen (wacht op PostNL, dus ben beneden, want ik ben bang anders de deur te laat te openen).
Met telkens het huishouden benoemen klinkt het alsof mijn huis een zooi is, maar juist niet. Ik houd me weer netjes aan mijn rooster (en dat is hooguit een kwartier/twintig minuten werk per dag (al telt afwassen bijvoorbeeld niet mee in de tijdberekening)).
En morgen komt moeders, die gaat zich zorgen maken als ze één stofplukje ziet, dus tja.
Ik pak mijn beloningspaarpot er weer bij (elk goed ding is een knikker in de pot. Na 100 knikkers mag ik mezelf belonen) Mijn goede voornemens gaan wel goed. Op creatief gebied lukt het
Huishoudelijk gebied lukt. Het me aankleden op doordeweekse dagen lukt (als in geen huispak aan). Boodschappen doen...
Herkenbaar, dat stofplukje met moeders..
quote:
Op maandag 5 januari 2026 16:04 schreef ChildoftheStars het volgende:[..]
Mijn moeder weet dat ik van mezelf wel netjes en schoon op mijn huis ben en dat ik de boel verwaarloos als het minder gaat. Naja, soms ook luiheid, maar op zich houd ik van een redelijk oké huios
En je hebt gelijk

Mijn rommeltje is mijn keuze

Ik doe mijn best om positief te zijn, lukt ook wel aardig. Alleen ik heb het zo koud, de kachel hoger gezet. Zo mijn huispak aan en dan komt het wel weer goed. Weet alleen niet of ik vanavond beneden wil hangen of boven haken ... zo'n project en goede podcast
Alleen ik ben niet super productief vandaag...
[..]
Ja... je mag eerlijk zijn
Ben het ook wel met je eens. Lezen is gewoon een fijne gewoonte, voor mij dan. Ben ermee opgevoed en ja, ik lees soms Engelstalig en soms Nederlandstalig. Als ik wat leuks tegenkom lees ik dat gewoon

En net zoals verf, appels en peren vergelijken. Beide fruit dat aan een boom groeit en dan houdt de vergelijking wel op
Naja... ze heeft ook leuke kanten hoor. Alleen soms ook niet. En vandaag valt het gewoon niet zo lekker
[..]
Zulke opmerkingen negeer ik gewoon

Heb mijn grenzen vaak genoeg aangegeven
[..]
Nou dat dus!
Moeder op bezoek en stofvlokje onder het bed, meid ik voel dit ook.
Trekken ze ineens een kast open of erger nog lopen ze ineens boven de badkamer in. Of de waskamer…
Niet eens dat het een zooitje is, maar gewoon hop. Onaangekondigd in je privespace.